Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Апр 16, 2024 1:29 pm



Отговори на тема  [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Предимства и недостатъци на АТ и МТ 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm
Мнения: 628
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
tisho написа:
Аз не виждам някой да плюе кое да е от двете.
Цитат:
И аз, ма взех повод от пост на колегата марти111 и го отбелязах изрично.

Но не вярвам някой да си купи Ат или ръчка само защото е чел нещо и някъде



С това не съм много съгласен. Навремето се колебаех дали да е ръчка или автоматик, исках да е автоматик, но не знаех с какво е по-добър за мен. Затова бях пуснал една тема, която ме накара да се поровя и намерих информация, която ми се стори интересна, и която ми подшушна, че автоматика е моята кутия, което се оказа изключително вярно впоследствие. А не го бях карал преди това тоя автоматик. Но може би и това зависи кой какво чете и къде...

Твоя си работа, но аз никога не бих купил нещо само щото съм прочел как работи. Трябва и да ме кефи. Още повече, че често пишат разни работи пък реалността е различна.

Съб Апр 25, 2009 8:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 5:56 pm
Мнения: 141
Местоположение: София
Автомобил: Outback '05
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
...колеги, ми те хората са го измислили компромисния вариант, който да задоволява привържениците и на двете технологии - tiptronic! Аз като един върл привърженик на MT бих бил доволен и с една такава система, обединяваща плюсовете и на двете.

_________________
Subaru Outback 2.5 '05 MT
Subaru Impreza 2.0 '99 MT
http://www.subaru.bg/forum
http://logo-subaru.hit.bg/bener-newlogo-sw.jpg

Съб Апр 25, 2009 9:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 06, 2010 12:41 am
Мнения: 44
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет на всики Субару фенове.
Каква скорсотна кутия си заслужава за Субару (най-вероятно Импреза 2.0 R от 2006) ? Автоматична или ръчна ?

Повечето мнения клонят към автоматичната скоростна кутия, но някои изразиха опасения относно поведението на колите с автоматик при изкачване на по-стръмни склонове, и по-точно че не могатда развият обороти и се тътрят като каруца !

Интересно ми е също така, какъв е средният живот на автоматичната кутия на Субару ?
Моля споделете всякакви мнения, опасения, и най-вече опит ?

Мерси, и лека седмица !!

Пон Авг 16, 2010 9:26 am
Върнете се в началото
Профил
Active AWD
Аватар

Регистриран на: Нед Май 18, 2008 7:31 pm
Мнения: 551
Местоположение: покрай морето
Автомобил: Subaru
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?t=1515

Това е дискутирано доста. Който кара автоматик - ще каже "само автоматик". Който кара ръчка - ще каже - "най-добре ръчка". Никой няма да си признае, че е объркал ск. кутия при покупката :)

Иначе тези неща, които си написал, са някакви остарели предразсъдъци. Няма нищо такова с автоматика. На баир си има предостатъчно мощност, защото автоматика действа като "бавни" скорости, може да умножава въртящия момент към колелата при еднакви обороти на трансмисията. Относно тътренето - има един момент с включването на VDC, което спира подаването на гориво към двигателя, когато почне да върти прекалено много гумите. В някои конкретни ситуации изключването на VDC помага, но трябва човек да знае какво прави, иначе може да си вкара таралеж в гащите. Но това няма нищо общо с ежедневното каране.

Предполагам, че ще има и мнения за това, че автоматика е само 4 скорости. Ами достатъчни са. В комбинация с torque lock-up и Sportshift, реално все едно колата е с 10 скорости. Има доста възможности за контрол над трансмисията и поведението на колата. Но това се усеща с каране, а не с четене на спецификации в интернет.

Относно живота на автоматика - ако не се прегрява и товари прекалено много(дърпане на каравани, ремаркета и т.н.), то той ще надживее двигателя.

П.С. И няма нужда от по-голям шрифт колега.

_________________
4x4

Пон Авг 16, 2010 9:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:smt023 По-изчерпателно няма накъде. =D>

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Пон Авг 16, 2010 10:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В момента карам Аутбак АТ и Импреза МТ - и двете ме кефят. Ръчката е за по-спортно каране, но същото се постига и с АТ на ръчен режим или Sport. Например като катеря завоите към Бистрица с Аутбака почти винаги минавам на ръчни, но като карам из задръстванията в София - автоматика е голямо удобство. Също така автоматика се справя чудесно и на стръмни наклони, но при ръчката имаш и бавни скорости и от теб зависи как ще се справиш с положението. Така че, за повече адреналин - ръчка, за повече удобство - автоматик. Ти избираш :!:

_________________
www.plaskom.com

Пон Авг 16, 2010 12:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 06, 2010 12:41 am
Мнения: 44
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Пределно изчерпателно.
:P

Мерси !

Чет Авг 19, 2010 10:30 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За този модел-определено МТ. Автомата е за по-мощен мотор или кола, която предполага по-спокойна употреба.Импрезата с 2.0 и 160 к.с. е по-скоро кола за удоволствие, бтв това е единствената Импреза, която не е турбо и върви доста.С автомата само ще я скопиш.Виж за Аутбек, Форестър, както са писали колегите, автомата си е прилично решение, но за твоя избор само МТ.
Ето и нагледен пример:
http://www.youtube.com/watch?v=hVA3s-EBkBQ

Чет Авг 19, 2010 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am
Мнения: 831
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
ръчката има hill holder - мн яка екстра! не че автомата не държи на наклон. Ама то май само комбитата го имат...

Чет Сеп 23, 2010 8:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ако имаш пари - автомат, няма да сгрешиш :smt023

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Чет Сеп 23, 2010 9:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 28, 2014 1:00 pm
Мнения: 5
Skype: dimitko12
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, малко да питам нещо не съвсем по темата. Днес пробвах един аутбек АТ с желание за закупуване. Всичко бе наред докато не реших да пробвам спиране при наклон. Притесни ме това, че когато спрях на наклон, който не беше малък, лоста беше на D и колата тръгна леко надолу при отпускане на спирачката. От мненията на Dobs си вадя извод, че кутията не е съвсем наред. Пробвах същото на лек наклон там нямаше проблем и колата стоеше на едно място. Според вас да се притеснявам ли от това че тръгва назад при по-голям наклон?

Сря Окт 08, 2014 7:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dimitko12 написа:
Според вас да се притеснявам ли от това че тръгва назад при по-голям наклон?

Не,това е напълно нормално.На по-голям наклон тръгва леко назад,а на по-малък си стои на място.

Сря Окт 08, 2014 7:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 10:48 pm
Мнения: 116
Автомобил: Outback B12, 2.5, AT, 1999
Рейтинг: 118
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение Re:
bobeck написа:
Не съм много вещ, та моля да бъда поправен, но:
1.при АТ не можеш да залашкаш колата напред-назад


Можеш, правил съм го. Ако колелото е паднало в коловоз, окопало се е или наклонът е голям може само с газ и отпускатане на газта. Иначе местиш м/у N и D (съответно R за назад). Не е по-различно от при ръчната.

Вто Окт 21, 2014 8:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 25, 2012 10:57 pm
Мнения: 62
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тези които казват, че МТ е по-добре на лек офроуд се бъркат доста, дори и на бавни - окопал ли си се, те не помагат. При някои Легасита/Аутбек от 2000 до 2003 година с АТ има VDC, нещо което МТ го няма, а при някоимодификаций, най-често Н6 има и LSD :) Така че МТ-то не е кой знае колко по-добро :)

Съб Окт 25, 2014 11:10 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 11, 2011 8:52 pm
Мнения: 43
Местоположение: Търговище
Автомобил: OUTBACK 2.5/AT 2007
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
А каква е разликата в разхода при различни терени?

_________________
Няма ненаказано добро!

Съб Окт 25, 2014 9:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ibex написа:
bobeck написа:
Не съм много вещ, та моля да бъда поправен, но:
1.при АТ не можеш да залашкаш колата напред-назад


Можеш, правил съм го. Ако колелото е паднало в коловоз, окопало се е или наклонът е голям може само с газ и отпускатане на газта. Иначе местиш м/у N и D (съответно R за назад). Не е по-различно от при ръчната.

А в упътването пише само м/у R и N да се лашка. :pardon:
Специално е обърнато внимание ,че може :good:

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Нед Окт 26, 2014 11:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 28, 2012 5:11 pm
Мнения: 207
Местоположение: Самоков
Skype: dimy_teliysky
Автомобил: outback2.5 ,lancer sportback
Рейтинг: 7
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Аз субару автомат не съм карал, но имаме примера цтв за в града е супер има и бавни но до там , зимата съм брал много проблеми с нея не става за лашкане , а и още нещо автомат на бутане не се пали ROFL . , тромав е и гори .
Лично аз съм за мт , това си е мое мнение , а за проходимост си зависи много от ЗКУ .

_________________
http://www.carspending.com/bg/vehicles/5570-subaru-outback

Пон Окт 27, 2014 2:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dimy написа:
Аз субару автомат не съм карал, но имаме примера цтв за в града е супер има и бавни но до там , зимата съм брал много проблеми с нея не става за лашкане , а и още нещо автомат на бутане не се пали ROFL . , тромав е и гори .
Лично аз съм за мт , това си е мое мнение , а за проходимост си зависи много от ЗКУ .


А Субару автомат имаш ли или поне карал ли си?
Полезно е инфото за Нисан, но не в този форум.

Пон Окт 27, 2014 8:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 28, 2012 5:11 pm
Мнения: 207
Местоположение: Самоков
Skype: dimy_teliysky
Автомобил: outback2.5 ,lancer sportback
Рейтинг: 7
Разчитай на мен
Отговори с цитат
колега , написал съм , че не съм карал ! Но нещата които съм написал за АТ мисля , че се отнасят за всички коли без значение 4х4 , предно или задно. Ако се аргументираш с факти , ще се съглася с теб.

- АТ не може да се запали на бутане - паднал акумулатор , стартер и т.н , седиш и чакаш да ти даде някой ток!
- АТ гори около 1л повече и е по-муден при ускорение от МТ
- АТ не може да го лашкаш при закъсване 1ва- задна

Пак казвам това си е мое мнение и на база тези факти съм привърженик на МТ , всеки сам си преценява не налагам мнение !

_________________
http://www.carspending.com/bg/vehicles/5570-subaru-outback

Пон Окт 27, 2014 9:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 25, 2012 9:26 pm
Мнения: 131
Местоположение: Варна
Автомобил: LEGACY 3.0 RB
Телефон: 0885853102
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Лашкане - от D на R и обратно - може, правил съм го.
Друг е въпросът, че не е правилно и носи рискове.

Пон Окт 27, 2014 10:33 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор