Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
|
Страница 1 от 1
|
|
Проблем с охладителната система ? Моля за помощ !
Автор |
Съобщение |
NORTICUS
Регистриран на: Съб Яну 04, 2014 9:29 am Постове: 62
Автомобил: Subaru Outback III H6
Телефон: 0886743229
Рейтинг: 104
|
Здравейте колеги . Бих искал да споделя с вас един проблем ,с който се сблъсках преди няколко дни. От няколко месеца карам Субару Аутбек III 3.0H6 с допълнително монтиран газов инжекцион през 2014 г. - Landi Renzo с два изпарителя. След продължително шофиране по жегите ,на входа на София автомобила рязко започна да прекъсва на газ ,след което загря и съответно светна индикатора за температурата. Не беше прегрял или на максимума , но беше точно преди да влезне в червеното. Спрях изчаках малко , но температутата не спадна . Наложи се да изгася автомобила. Изчаках да се охлади и отворих капачката на радиатора ,докато междувременно погледнах ,че преливника беше пълен до горе. Видях че няма антифриз в радиатора (педи не съм правил проверка за това дали има ,но никога не е загрявала) и долях около 0,6 л. ,като една малка част изтеглих от преливника (около 0,1 л.). След това карах може би около 150 км. градско като го натоварвах на MAX т.е. стараех се да видя дали ще загрее отново ,но така и не го направи. Тъй като и преди имах съмнения в газовия инжекцион по повод повишен разход на гориво ,реших да отида до официалното представителство на Landi Renzo на Ботевградско шосе. От там след няколко часов оглед ,проверки ,тестове и т.н. установиха ,че в определени моменти ,когато автомобила се вкара в по високи обороти и се натовари ,температурата на двата изпарителя спада до ниво ,в което явно част от газта влиза в течно състояние .Като най - вероятната причина за това според тях е именно липсата на достатъчно антифриз ,който да загрява газта ,от където идвало и това прекъсване ,точно преди момента на загряването. Аз лично намирам това за съвсем логично обяснение... И тъй като няма изтичане на антифриз от никъде ,започнах да разсъждавам в друга посока... Давам си сметка ,че има не малка вероятност да се получава въздушна възглавница вътре в системата вероятно от гарнитура на главата или някоя шупла...(малко песимистично ,но съвсем реално)Също така е малко вероятно ,но все пак вероятно може да има някъде по системата запушване или нещо подобно ... Та въпроса ми е : Какво бихте ме посъветвали да направя и при кого да отида за да диагностицита възможно най котектно създалия се проблем ? Има ли някой ,на който му се е случвало да се сблъска с такъв проблем и как го е разрешил ? Всяка информация и всеки съвет ще ми бъде от полза ! Благодаря ви предварително !
_________________ http://www.zeitgeistmovie.com/
|
|
|
Чет Юли 30, 2015 1:46 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Постове: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
NORTICUS написа: Здравейте колеги . Бих искал да споделя с вас един проблем ,с който се сблъсках преди няколко дни. От няколко месеца карам Субару Аутбек III 3.0H6 с допълнително монтиран газов инжекцион през 2014 г. - Landi Renzo с два изпарителя. След продължително шофиране по жегите ,на входа на София автомобила рязко започна да прекъсва на газ ,след което загря и съответно светна индикатора за температурата. Не беше прегрял или на максимума , но беше точно преди да влезне в червеното. Спрях изчаках малко , но температутата не спадна . Наложи се да изгася автомобила. Изчаках да се охлади и отворих капачката на радиатора ,докато междувременно погледнах ,че преливника беше пълен до горе. Видях че няма антифриз в радиатора (педи не съм правил проверка за това дали има ,но никога не е загрявала) и долях около 0,6 л. ,като една малка част изтеглих от преливника (около 0,1 л.). След това карах може би около 150 км. градско като го натоварвах на MAX т.е. стараех се да видя дали ще загрее отново ,но така и не го направи. Тъй като и преди имах съмнения в газовия инжекцион по повод повишен разход на гориво ,реших да отида до официалното представителство на Landi Renzo на Ботевградско шосе. От там след няколко часов оглед ,проверки ,тестове и т.н. установиха ,че в определени моменти ,когато автомобила се вкара в по високи обороти и се натовари ,температурата на двата изпарителя спада до ниво ,в което явно част от газта влиза в течно състояние .Като най - вероятната причина за това според тях е именно липсата на достатъчно антифриз ,който да загрява газта ,от където идвало и това прекъсване ,точно преди момента на загряването. Аз лично намирам това за съвсем логично обяснение... И тъй като няма изтичане на антифриз от никъде ,започнах да разсъждавам в друга посока... Давам си сметка ,че има не малка вероятност да се получава въздушна възглавница вътре в системата вероятно от гарнитура на главата или някоя шупла...(малко песимистично ,но съвсем реално)Също така е малко вероятно ,но все пак вероятно може да има някъде по системата запушване или нещо подобно ... Та въпроса ми е : Какво бихте ме посъветвали да направя и при кого да отида за да диагностицита възможно най котектно създалия се проблем ? Има ли някой ,на който му се е случвало да се сблъска с такъв проблем и как го е разрешил ? Всяка информация и всеки съвет ще ми бъде от полза ! Благодаря ви предварително ! Първо си смени капачката на радиатора (ако не си го направил все още)
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Чет Юли 30, 2015 5:19 pm |
|
|
Ивайло Добрев
Регистриран на: Съб Юли 12, 2014 9:46 am Постове: 261 Местоположение: Варна
Автомобил: Forester 2.0X,MT,158hp
Рейтинг: 36
|
И аз имам горе-долу същия проблем.Преди няколко дена беше 34 градуса и извънградско по един баир я понапънах малко и започна да загрява.Има антифриз.По съвет на Миро(Варна) също смених и аз капачката.Първоначално се зарадвах много защото 2 дена стрелката не мръдна(карах я само градско) докато не срещна първия по-сериозен баир и започна отново да се качва.Е,не както преди до почти червеният сектор,но и баира свърши.Сега я карам с по-ниски обороти и няма проблем,но се опасявам,че ако я понапъна ще започне отново.Казаха ми,че може да е термостат,радиатор,някакво запушване в системата....Незнам,нещо не е наредспоред мен.Но какво е?Не е редно когато понапънеш малко и да загрява... И аз съм на газ и междувременно се чудя дали не се дължи на газовото,защото имам едно неприятно прекъсване от 2500 до 3500 обороти а и също от време на време само превключва на бензин а газаджията(според мен добър майстор-Иво от Варна)я гледа няколко пъти и каза,че най-вероятно е изпарителя защото давал 20/30% по-малко мощност на моменти,но не знаел.Абе голяма чуденка имам и аз с това мое Суби
|
|
|
Чет Юли 30, 2015 6:16 pm |
|
|
petko 69
|
Мисля че темата ще се дискутира на Шкорпиловци, доста колеги с Н6 имат проблем с покачване на температура.На моята кола смених днес капачка,термостат и основно почистих двата радиатора.На връщане от Гърция на баира на Маказа стрелката леко мръдна и хоп веднага при Павлин.Капачката беше счупена ,но профилактично смених и термостата.В събота ще пътувам за Шкорпиловци и ще докладвам резултата.Дано всичко е наред.
|
|
|
Чет Юли 30, 2015 7:11 pm |
|
|
sk67
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm Постове: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
|
Макар да звучи невероятно, не е зле да се провери дали в охладителната система не прониква газ от изпарителя.
|
|
|
Чет Юли 30, 2015 7:43 pm |
|
|
DowCorn
Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 10:57 am Постове: 73 Местоположение: Варна
Автомобил: Forester 2.0X MT'03 ,Forester 2.5i
Рейтинг: 35
|
Koлеги,сменете си първо капачките на радиатора. Аз специално намалих дори налягането при което да отваря моята капачка от 1.1 стандарт на 0.8 бара. Друго което е възможна причина за прегряване е термостата. Двата чарка струват едни никакви пари,но могат да създадат доста сериозни проблеми.
|
|
|
Съб Авг 01, 2015 2:08 am |
|
|
petko 69
|
DowCorn написа: Koлеги,сменете си първо капачките на радиатора. Аз специално намалих дори налягането при което да отваря моята капачка от 1.1 стандарт на 0.8 бара. Друго което е възможна причина за прегряване е термостата. Двата чарка струват едни никакви пари,но могат да създадат доста сериозни проблеми.
|
|
|
Съб Авг 01, 2015 6:11 am |
|
|
petko 69
|
Вече пробвах новата капачка и термостат никакви грижи.По магистралата здраво натискане.стрелката не мръдна. .
|
|
|
Съб Авг 01, 2015 9:53 am |
|
|
Ивайло Добрев
Регистриран на: Съб Юли 12, 2014 9:46 am Постове: 261 Местоположение: Варна
Автомобил: Forester 2.0X,MT,158hp
Рейтинг: 36
|
Вчера я напънах и стигна 94-95°(стрелката мръдна ).Верно,че вън температурата не е 34°,но...Съжалих,че предния път като наближи червеният сектор не включих ОБД-то да я засека на колко точно отиде.Май ще трябва да сменям термостат,но първо ще опитам с изчистване на радиатора...Продължавам да дерзая
|
|
|
Съб Авг 01, 2015 10:11 pm |
|
|
petko 69
|
Вчера на Шкорпиловци при каране по дюните спуках воден маркуч,по точно го спуках като ме теглеха назад понеже бях се закопал и пясъка между кората и мотора прегъва маркуча и той се спуква.Мотора загря до червения сектор но долях вода и след спадане на температурата го изгасих.Днес взех от Приселци един маркуч колкото да се прибера до Несебър,а в понеделник ще закупя нов и ще го сменя.Благодаря на колегите за бързата намеса при отстраняване на проблема. Специални благодарности на Jokker Bg-Живко и Вълчо Natrapnik които лично ми помогнаха,а после ескортираха до Несебър да се убедят че всичко е наред.За пореден път се убеждавам че съм в правилния форум.
|
|
|
Нед Авг 02, 2015 4:49 pm |
|
|
petko 69
|
Маркуча пристигна в Несебър от Мимо13,в четвъртък моите приятели от Бургас ще осигурят канал да сменим временния с новия,а после ще се почерпим за безаварийно .
|
|
|
Вто Авг 04, 2015 7:09 pm |
|
|
MGGen
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 6:04 am Постове: 11
Автомобил: Outback '04 3.0H6 AT
Телефон: 0888818148
Рейтинг: 0
|
С интерес следя развитието на коментарите по темата. Аз също имам такъв проблем с "изсушаване" в порядъка на 200 мл антифриз, който се прехвърля в горещата фаза в разширителния съд и дори след пълно изстиване на автомобила /30 часа/ връща обратно не повече от 50 мл. Сменил съм за последните 5 месеца - нов радиатор Койо, нов термостат, капачка радиоатор и маркуч към разширителното казанче-оригинални. Измит основно и радиатор климатик. ГИ ми е на 1 год-добра конфигурация Ловато. Карам само на бензин няколко дена. Проверихме и с индикаторна течност и колби - няма газове в охлад.тенчост. Ревизирах маркучи, при загрят автомобил не се вижда някъде изпарен/текъл антифриз. Сложих Motul МоCool спец.течност - същата работа. Проблемът обаче остава - 30-40 минути извънградско /при обезвъздушена и проверена по нива радиатор и казанче система/ и хоп - температура нагоре, коректно действие на перки, бързо охлаждане, без загуба на антифриз. Течността обаче остава в казанчето а радиатора в горна зона - сух.
|
|
|
Чет Авг 06, 2015 1:11 pm |
|
|
petko 69
|
Маркуча сменен системата заредена с червен антифриз. Системата обезвъздушена..колата тествана на максимално без проблем.Лични благодарности на Живко,Майора и Вълчо.
|
|
|
Чет Авг 06, 2015 7:51 pm |
|
|
architect
Регистриран на: Сря Авг 26, 2015 12:31 pm Постове: 20
Автомобил: Subaru FORESTER 2.0
Телефон: 0898303523
Рейтинг: 0
|
MGGen написа: С интерес следя развитието на коментарите по темата. Аз също имам такъв проблем с "изсушаване" в порядъка на 200 мл антифриз, който се прехвърля в горещата фаза в разширителния съд и дори след пълно изстиване на автомобила /30 часа/ връща обратно не повече от 50 мл. Сменил съм за последните 5 месеца - нов радиатор Койо, нов термостат, капачка радиоатор и маркуч към разширителното казанче-оригинални. Измит основно и радиатор климатик. ГИ ми е на 1 год-добра конфигурация Ловато. Карам само на бензин няколко дена. Проверихме и с индикаторна течност и колби - няма газове в охлад.тенчост. Ревизирах маркучи, при загрят автомобил не се вижда някъде изпарен/текъл антифриз. Сложих Motul МоCool спец.течност - същата работа. Проблемът обаче остава - 30-40 минути извънградско /при обезвъздушена и проверена по нива радиатор и казанче система/ и хоп - температура нагоре, коректно действие на перки, бързо охлаждане, без загуба на антифриз. Течността обаче остава в казанчето а радиатора в горна зона - сух. Без да мивнавам цялата тази процедура и аз съм със същия проблем и се чудя какво ще стане ако караме така т.е. какви биха могли да са последствията и до какво може да доведе това.Да уточня че колата не загрява,перките включват и изключват нормално.....
_________________ Confidence in Motion
|
|
|
Сря Сеп 16, 2015 10:28 am |
|
|
Alxx
|
Каране поне 150км само на бензин(ако имаш LPG/CNG) и газов тест на охладителната течност. Ако имаш пропускаща гарнитура и се влошат нещата, може да пострадат и главата, и блокът.
Иначе по-горе колегата, щом и газовия тест не му е дал резултат, аз лично бих изолирал изпарителя от системата по време на теста и карането на бензин. Ловато редукторите(поне моделите, които съм срещал в практиката) имат "хубавия навик" да пропускат антифриз към горивото.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Сеп 16, 2015 10:40 am |
|
|
patko
|
MGGen написа: С интерес следя развитието на коментарите по темата. Аз също имам такъв проблем с "изсушаване" в порядъка на 200 мл антифриз, който се прехвърля в горещата фаза в разширителния съд и дори след пълно изстиване на автомобила /30 часа/ връща обратно не повече от 50 мл. Сменил съм за последните 5 месеца - нов радиатор Койо, нов термостат, капачка радиоатор и маркуч към разширителното казанче-оригинални. Измит основно и радиатор климатик. ГИ ми е на 1 год-добра конфигурация Ловато. Карам само на бензин няколко дена. Проверихме и с индикаторна течност и колби - няма газове в охлад.тенчост. Ревизирах маркучи, при загрят автомобил не се вижда някъде изпарен/текъл антифриз. Сложих Motul МоCool спец.течност - същата работа. Проблемът обаче остава - 30-40 минути извънградско /при обезвъздушена и проверена по нива радиатор и казанче система/ и хоп - температура нагоре, коректно действие на перки, бързо охлаждане, без загуба на антифриз. Течността обаче остава в казанчето а радиатора в горна зона - сух. Системата е разхерметизирана. Аз съм имал такъв проблем на друга кола - Дайхацу. Няма газове в антифриза, а същите симптоми - течността отива в казанчето, но не се връща. Смених всички водни съединения, термостат, капачка на радиатора, но не се оправяше. Накрая свалих главата и всичко лъсна. Гарнитурата се беше сдухала точно в областта на изпускателните колектори. Само където е каналът за охлаждащата течност от блока към главата и навън. Това разхерметизираше системата и беше абсолютно същата работа като вашия случай. И да е таяло нямаше как да го видя, защото се яваваше точно под изпускателните колектори. Успех!
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Сеп 16, 2015 12:48 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 110 госта |
|