Колеги преди седмица забелязах кривини по зимните си гуми Vredestein Snowtrac 5 с размер 205/70/15 (по заводска препоръка) и реших да изпратя запитване до хората от които ги закупих. Препратиха ме почти веднага към друг човек работещ с фирмата, но не получих никаква обратна връзка или отговор на запитванията ми. Едва днес реших да се свържа отново след като не получих никакъв отговор по имейл се оказа, че въпросният човек е обяснил какво трябва да се направи, а именно:
- Детаилни снимки не вършат работа при тях. - Гумите трябва да се изпратят до фирмен сервиз/гумаджийница за моя сметка. - От там по преценка ги изпращат в завод производител, в случая Аполо-Вредещайн Холандия. - В Холандия ще преценят имат ли повреди гумите. - Аз оставам без пари и зимни гуми докато някой от спецовете в завода се произнесе.
Планирам гумите да ги изпратя утре, всичките 4 имат кривини по-големи или по-малки. До този момент не съм попадал на повредени по такъв начин гуми, а нови гуми купувам редовно. Мой познат с Киа Соренто ми сподели, че преди години е имал гуми със сходни повреди и това било заводски дефект, ако изобщо се брои за дефект.
Ще пиша отново при някакво развитие по темата, а ако има колеги минали през рекламация могат да споделят мнение и опит по желание. Колега с друг Форестър като моя ме посъветва да пиша директно на производителя.
Аз споделих в този форум още след поставянето на новите гуми Vredestein Snowtrac5 , че старите ми (Vredestein Snowtrac 3) бяха като че ли по добре.... Нека и колеги с този модел Snowtrac5 да си прегледат внимателно техните гуми - въпросните вдлъбнатини се усещат като прокарате ръка по борда или се виждат при подходящ ъгъл слънце/сянка.
Поздрави!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Вто Апр 12, 2016 2:52 pm
Vami
Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm Постове: 954 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Същата работа с на колегата гумите, само че Фулда летни. Купи ги чисто нови в края на лято 2015. Преди две седмици ги сложи и забелязах, че на едната има същите кривини по борда като на твоите. Казах да ходи за рекламация, но след като разбра каква е процедурата се отказа, кара си така. По принцип не усеща вибрации от това, но...
Вто Апр 12, 2016 3:52 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3868 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Закон за защита на потребителя задължава търговеца да даде 24 месеца пълна гаранция. Оттам, нататък, какви са отношенията със завода производител, не е работа на потребителя и не трябва да търпи никакви разходи за обслужването по гаранция. За справка: https://www.google.com/url?q=https://kz ... uspAHKp61Q
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Закон за защита на потребителя задължава търговеца да даде 24 месеца пълна гаранция. Оттам, нататък, какви са отношенията със завода производител, не е работа на потребителя и не трябва да търпи никакви разходи за обслужването по гаранция. За справка: https://www.google.com/url?q=https://kz ... uspAHKp61Q
И на мен ми се стори странно цялата история с изпращането на гумите до завода. И самото изпращане на гумите в гаранционен срок за моя сметка също не ми се вижда удачно, тъй като фирмата доставчик няма сервизи в моя регион.
На мое място как бихте постъпили? Аз вече изпратих запитване към Аполо-Вредещайн в Холандия, придружено с детайлни снимки.
А относно фирмата доставчик - вече имам едно наум. Изрично помолих в имейла си да получа писмен отговор на молбата си за рекламация КЪДЕ да изпратя тези гуми. Получих отговор да се свържа с някакъв друг човек и то на стационарен телефон. Седмица по-късно, след като не получих никакъв отговор на последващите ми запитвания по имейл - свързах се с този човек и той започна да обяснява как е обяснил на колежката си с имейла какво да направя
Относно качествата на тези гуми - на сняг са много добри, но всичко друго с тях е компромис. Стария модел Snowtrac3 ми харесваше повече, но се подведох по рекламите на новия модел и уж новите му технологии.
Както и да е, оставям темата отворена за дискусии. На мнение съм че не трябва такива дефекти да бъдат подминавани с лека ръка. Гумите с монтажа ми излязоха около 700лв, но не бих ги монтирал на колата си за следващия сезон. От юридическа гледна точка не зная как стоят нещата с рекламациите на автогуми, никога не ми се е налагало, затова и пуснах тази тема. Никога преди не съм попадал на подобни дефекти по гумите които ползвам.
Доколкото ми е известно, фирмата от която закупих тези гуми се води официален вносител на марката Вредещайн за България.
Същата работа с на колегата гумите, само че Фулда летни. Купи ги чисто нови в края на лято 2015. Преди две седмици ги сложи и забелязах, че на едната има същите кривини по борда като на твоите. Казах да ходи за рекламация, но след като разбра каква е процедурата се отказа, кара си така. По принцип не усеща вибрации от това, но...
Колегата е разбрал каква е процедурата, само че за коя процедура става въпрос и има ли нещо законово в изпълнението й? Напоследък се нагледах на дефектни авточасти като се почне от дискове накладки и се мине през ламбди сонди и комплекти уж оригинални съединители. Та мисълта ми е, че търговците утре може да се уговорят всяка рекламация да се препраща към Марс или Сатурн и ние, потребителите дето даваме по 7 стотака да си монтираме комплект дефектни гуми да пием по една водица.
Комисията за защита на потребителите в случая каква роля играе?
Позволявам си да споделя опит на колега от хонда форум БГ. Имал е разправии с фирма Примекс. В крайна сметка са го обещетили след изпращане на дефектни криви гуми до фирма производител, но са го накарали да доплати за нови. Доколко е законово издържано това доплащане е съмнително, но случката се разиграва долу-горе по това време преди 4 години. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=74447
Идва и последният ми въпрос : Тъй като форестъра е с постоянно 4х4 и 4те гуми би трябвало да са еднакви, с еднакво износване, ако ми признаят дефект на дори 1 гума само, правилно ли е да искам възстановяване на средствата и за 4те? Ако примерно ми признаят 2 от 2 това ще рече да карам с 2 нови и 2 използвани, макар и скромни 3-4 хил.км., а това не е препоръчително?!
Преди година имах дълъг спор със служителка на автогуми.бг относно модел гуми които си бях харесал и ми отказа поръчката с мотив, че за такива коли като моята не се препоръчват такива "меки" гуми, тъй като нямало да ми приемат последваща рекламация, в която беше убедена. Държеше много и на размера препоръчан от производител, разпитваше ме каква ми е колата и т.н. и дори започна да ми повишава тон където исках по ниски гуми от заводско препоръчания. Затова и спрях да поръчвам от там. Аз си зная много добре нуждите на автомобила и експлоатацията му не е свързана с извън шосейни изпълнения, затова и летните си ги поръчах на собствен риск и останах доволен миналото лято.
Надявам се темата да бъде полезна за повече потребители и не само собственици на Субару!
Сря Апр 13, 2016 2:21 am
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3868 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Пускаш жалба в кзп за неизпълнение на гаранция, като преди това си намери "реномиран" гуми сервиз да ти издаде писмено в какво състояние са гумите.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Сря Апр 13, 2016 6:42 am
Vami
Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm Постове: 954 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Това с КЗП-то е много измислена работа, явно не ти се е налагало да стигаш до тях. Ако становището е, че гумите не са съхранявани или експлоатирани както трябва (щом и четирите са така), само ще пие колегатя една студена вода и толкоз.
Има развитие по моят въпрос - в местна реномирана гумаджийница ми прегледаха гумите и ми казаха, че просто са произведени така и ми показаха във вътрешността как има повдигнати канали. Изглежда гумите идват заводски с такива външни вдлъбнатини. На някои гуми е по-силно изявено, на някои по-слабо и въпросните вдлъбнатини НЕ са от експлоатация. Познат ми сподели че е забелязал същото и за неговите гуми преди време но са му казали същото и им е навъртял 70 хил.км без проблем преди да ги смени.
Ако има има някой спец по гумите да се произнесе - ще ми бъде полезно, но хората в сервиза категорично отказаха да пишат каквото и да е било обяснение за повреда, просто защото такава няма според тях и дори ми казаха да обиколя още няколко гумаджийници ако сметна за необходимо. Те нямат отношение към фирмата вносител на Вредещайн. По-скоро работят предимно с Фулда за нашия район.
Пак казвам - не съм забелязвал досега на други гуми такива канали външно, но явно е част от производствения процес при Вредещайн и други фирми. Същите канали ги видях и на летните си гуми Вредещайн, но външно не си личат вдлъбнатини на пръв поглед. Считам темата за приключена, освен ако някой не желае да добави нещо.
Колега не съм спец по гумите,но и аз имам такава гума,но моето е в следствие от влизане в дупка.Прилагам и снимка
Прикачени файлове:
77777.jpg
Ходих на гумаджия да е погледне и в интерес на истината даже не беше разбалансирана . Каза ми"скъсан конец на борда,ако искаш може да се сложи подложка,но няма смисъл и така ще кара без проблем".На много места каза,че това въобще не го броят за проблем(незнам колко е правилно обаче).Така или иначе врътнах им още около 7-8 хил км.(с едно на ум,но не съм имал никакъв проблем) и ги разкарах. Гумите не бяха Vredestein,ако това е от значение.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Помоли за помощ колегата Шопов,той е специалист по гуми във форума.Успех с рекламацията ,дано гумите са монтирани в доверен сервиз за да ти признаят гаранцията.
Колеги, това не е дефект на гумата,а си личат снадките от матриците при производството на гумата (снаждането на лентите при полагане на различните материали),обикновенно са по-изразени на гуми с по висок страничен борд,карай смело,нищо им няма на гумите. За колегата с издутината на гумата, скъсана обшивка над каркаса на гумата...както си каза сам - от удар в дупка
Баш си е дефект,дано признаят гаранцията и колегата си получи нови гуми.Трудно се получават нещата в България ,но ако никой не се бори постоянно ще ни цакат.
Сря Апр 13, 2016 8:37 pm
kinni
Регистриран на: Сря Юни 30, 2010 11:56 am Постове: 53 Местоположение: Mordor
Автомобил: Outback98,919rr,Civic6,Senator3.0i
Рейтинг: 16
Колеги, това не е дефект на гумата,а си личат снадките от матриците при производството на гумата (снаждането на лентите при полагане на различните материали),обикновенно са по-изразени на гуми с по висок страничен борд,карай смело,нищо им няма на гумите. За колегата с издутината на гумата, скъсана обшивка над каркаса на гумата...както си каза сам - от удар в дупка
Пак се включвам - гумите ми НЯМАТ балони като на колегата, а ВДЛЪБНАТИНИ. Къде по-малки къде по-големи. И 4-те гуми имат такива вдлъбнатини, личат си сериозно поне на 2 от гумите. Нямам представа дали е производствена особеност, гумите не са криви, или поне не съм имал проблеми при монтажа, ако имаше нещо нередно щяха да ми кажат. Днес поисках мнение от друг сервиз и там ми казаха същото като колегата Pacone. Има вероятност едни други да се "пазят". Не вярвам подобни проблеми да не са дискутирани в международни форуми вече, тъй като Вредещайн излязоха навсякъде на челни позиции и предполагам имат доста клиенти с лични впечатления.
Питам се само защо само някои от гумите имат такива изразени вдлъбнатини по борда. Малко ми е странно. Така или иначе гумите на сняг са чук, багер, фадрома, кой както иска да го разбира. Страшно стабилни. Имам само една-две забележки стария комплект Snowtrac3 който продадох на колега от форума се оказа по-сполучлив за моите нужди, а именно - гумите Snowtrac3 бяха определено по-меки, комфортни и леко по-бързи, докато тези са малко по-твърди и шумни при висока скорост, но пък сцеплението им е ненадминато. За колеги в планинските райони които карат и по магистрали/шосета - това е гумата.
Принципно гуми карам 2-3 сезона и взимам нови, така че тези ще издържат и другата зима, а ако се наложи и по-следващата.
И пак никой не писа ако на някой му гръмне само едната гума а вече комплектът има навъртяни 5-10 х.км. как се процедира? Дори да му заменят само повредената... Ами нали различното ниво на износване респективно размера на грайферите ще повреди средния диф/вискомуфата ?
Прави сте да искате да си търсим правата но ще споделя само 1 нещо. Тук в БГ нищо не е както трябва защото законите го позволяват и търговците си плетат кошничките предварително.
При пълно каско на старата ми кола чупя преден носач в огромна яма привечер в Ришкия проход с 3-ма души и багаж 2009-та преди да го ремонтират. Това при скорост 80км и дори успях малко да намаля иначе да бяхме хвръкнал в дерето. Викаме полиция, дойдоха, тестваха ме за алкохол (отрицателна проба) и ми написаха протокол, че вследствие неравности на пътната настилка съм претърпял ПТП. Звънях на посочения номер в застрахователната полица (за еднократна безплатна пътна помощ). Оператора каза да си извикам аз пътна помощ, те ще ми осребрят фактурата. Окей, полицаите съдействаха да извикаме колесар и човека ни издаде фактура както си е по закон. Колата я оставихме на паркинг пред сервиз и на другия ден в застрахователния офис - разправии. Не трябвало да си викам аз колесар ами те да ми пратят. Хубаво де, нали се обадихме, не не било възможно, разговорите се записвали и т.н. Проверихме изобщо не фигурира подобен разговор при тях, а в моята разпечатка си го има. Стигна се до там, че имаше и друг куриоз - понеже колата ми била стара (?!?!?) при положение че съм платил пълно каско по тяхна оценка, да ми смятат частично ремонта с частична стойност на частите (и то по оценка на части 2ра ръка!!!). При положение че имах пълно каско и съсипани доста части по окачването и повредени гуми/джанти (ремонти за около 1500лв) платиха около 100-тина лв. Адвокат ми каза по-късно, че има много дела точно за Ришкия проход (Счупени Камиони, Бусове, Коли....), но често завършват в полза на компаниите и доста средства отиват на вятъра. Предвид всички разходи които направих за колесар и ремонти на предница + труд гуми и джанти.... Да плащам още към 1000 лв за съдебни такси и адвокат и експертизи и хонорари на вещи лица и някой слънчев ден някой някъде си да реши щял ли съм да се пребия или не............
Сещайте се дали съм плащал каско отново и дали съм се занимавал да водя дела и да се разкарвам към Сунгурларе да потъвам допълнително и да си товаря нервната система. Поне за гумите - в момента имам отлични летни и реших, че ако зимните ми са с дефект - за 6 месеца все ще се реши този проблем с рекламацията. В крайна сметка рекламация няма да има.
Още веднъж весело лято на всички!
Сря Апр 13, 2016 9:57 pm
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Постове: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
В няколко гумаджийници разпитах - всички са на мнение, че това е особеност на производствения процес и не е дефект от експлоатация!!! Тези дни се заприказвах с няколко други собственици на коли 4х4 които държат на гумите си (т.е не им е безразлично с какво карат) и по техните гуми (Пирели, Бриджстон, Гудиър и др. доказани марки) също напипахме подобни вдлъбнатини. На мен лично ми е интересно защо нямам на всички гуми еднакво отбелязани такива вдлъбнатини щом не е от експлоатация, още повече, че карам само по асфалт. Агента с Пирели на 2 тона джип ми каза, че е видял същите вдлъбнатини и на предишните си гуми(пак Пирели) и им е направил 80х.км без проблем, нито с баланса нито с нещо друго свързано с употребата им. Не съм подавал заявления в КЗП и мисля, че няма да има нужда. Гумите са много здрави съдейки по возията спрямо летните ми гуми. При смяната зимни с летни помолих да проверят как им е баланса на зимните - нямаха проблем. Дано темата е била полезна, а ако модераторите преценят, че е излишна - може и да я изтрият. Поздрави и Весели Празници!