[quote="mitoko"]190 прегледа и мнение Това най-вероятно означава, че колегите са достатъчно коректни да дават мнение за нещо непознато, с което нямат опит, независимо от всякакви реклами и рекламни лица.
_________________ „Със себе си съм имал повече проблеми, отколкото с всеки друг човек.” (Дуайт Муди) Когато си измия колата, върви по-тихо и вози по-меко.
немисля, че рекламата е лошо нещо. колкото до новостта в 21 век сме и буквално всяка секунда вече излизат нови неща и технологии , който също не смятам са лошо нещо
при Краси май има вече внесен и наличен. аз си купих за ребилднатия мотор. имай предвид, че трябва да се използва пред флуид за промивка и отстраняване на цялата вода. недопустимо е да има вода в системата, ако се ползва еванс. понеже не може лесно да се изкара от парното, се ползва тоя флуид. но след 3-4 седмици ще дам данни от практиката. засега само ще спомена, че 350 кс на гумите и 507 Нм надуват водните маркучи (стоковите) като наденички. за 4 дни смених два стари, сега съм с чисто нов от СМТ, да видим колко ще изкара. с еванс-а не се очакват подобни проблеми, понеже липсва каквато и да е вода, т.е. няма парна фаза, т.е. няма налягане в системата, т.е. маркуча е вечен.
Предимствата на Evans waterless coolant-a пред охлаждане с микс от антифриз и вода са много. 1. Няма вода в системата ->няма газообразно състояния -> няма налягане. 2. Нулева корозия. 3. Евансът разпределя топлината изключително равномерно в горещите зони на мотора -> можеш да "прегряваш" без последствия. 4. Благодарение на много по-ниското си съпротивление като флуид, натоварва водната помпа много по-малко -> необходима по-малко енергия за въртенето на флуида -> повече мощност (доказана е многократко с много дино-графики, които могат да бъдат лесно намерени. По-долу прилагам една от тях за пример). 5. Водната помпа и останалите компоненти на охл. система живеят почти вечен живот. 6. Еванс не е необходимо да се сменя, и 20 години да седи в охл. с-ма, не си променя свойствата. Не се окислява от въздуха.
В дългосрочен план излиза по-изгодно да се кара с Еванс, но първоначалната инвестиция е значително по-висока от тази за хубав антифриз Ако средствата не са проблем, аз не виждам една причина да се кара по стария метод с вода и антифриз... Еванс е много по-модерен флуид и начин за охлаждане. Гарантира безпроблемна работа на мотора дори при температури на охл. течност от 130С. И ако маслото е качествено (да кажем пълна синтетика), няма да има никакъв проблем. Зная, че е малко странно за асимилиране, но е така Както и Баджо каза по-горе, когато се прави конверсия към него, в системата не бива да има останала вода. За целта се минава през източване на охл. система и инсталирането един "подготвителен флуид", който "улавя" водата, кара се малко с него, след което се източва и се инсталира Еванс. Важно е ако има някакви съмнителни/стари маркучи - да бъдат сменени. Нищо не може да излекува един стар маркуч, който е прегряван няколко пъти и е станал като кокал. Строго препоръчително е преди инсталиране на Еванс, системата да няма абсолютно никакви течове, дори минимално сълзене. Загубата на този флуид е преди всичко скъпа, а и не се намира по бензиностанциите, така, че ако на път му притрябва на някой, и няма в багажника, увисва лошо. По мое скромно мнение, Еванс е едно от задължителните неща за всяка "модната" кола... Моят стоков радиатор нямаше никакви драми, докато нещата бяха във фабричен вид, но след новата турбина, гриндване, ремап, генерация, соленоид и т.н. - просто започна да шурти от 100 места И ако радиатор можем да сменим с алуминиев, то какво правим с маркучите? И нови оригинални да са, те не са проектирани за толкова бързо и значително повишаване в налягането, след като влети турбо режима и водната помпа изведнъж избухне Ако след рибилда бях инсталирал Еванс (нямаше го по това време), изобщо нямаше да се налага да сменям радиатор...
1. Няма вода в системата ->няма газообразно състояния -> няма налягане.
Мисля, че е невярно твърдението. Имаш помпа, която прави налягане за да може да се върти флуида. Друг е въпроса, че то не е в следствие на газообразно състояние на охл. течност. и сигурно е доста по-малко. От тук има и друг върпос - ако системата е предвидена да работи на 1.1бара, какви негативни последствия може да има, че е примерно на 0.1-2 бара (от помпата)? Аз не се сещам за такива, но може и някой да измисли нещо.
Иначе това е супер готина екстра, обаче на кола за 4-8к лв, която ще се кара 3-4год и ще се смени и е с гарантирано вдървени маркучи (поне 1-2) и с предполагаеми леки течове (незабележими)... е трудно да си сипеш такова нещо.
За сериозни машини, очакващи голямо натоварване - определено си го просят да им се сипе
Ако греша някъде, ще се радвам да ме поправите.
_________________ http://www.hostit.bg/
Пет Окт 11, 2013 1:53 pm
=Alex=
Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am Мнения: 1285 Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Факт е, че и на 95С си отваряш спокойно която капачка си поискаш, докато мотора работи и Евансът си стои там и не мърда, все едно си гледаш антифриза на сутринта, преди да запалиш... Аз поне за негативни последствия не се сещам, а и никъде не се споменава за каквито и да било проблеми от липсата на налягане в охл. система. Според мен това е само един голям плюс. Не раздуваш маркучи и радиатор, нямаш горещи зони със занижено или нулево топлоотдаване (там водата вече се е превърнала в пара)... ей такива неща. Предполагам, че на 6,000 оборота ще има някакво налягане, дори само заради това, че помпата го върти... но то няма да е от преминаване в друго състояние, както е при водата.
За цената е ясно, че е по-висока, но не мисля, че е толкова непосилна, и дори само за психологическия мир си струва
Пет Окт 11, 2013 2:42 pm
xander
Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 8:39 am Мнения: 428 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza WRX MY97
Рейтинг: 13
Загубата на този флуид е преди всичко скъпа, а и не се намира по бензиностанциите, така, че ако на път му притрябва на някой, и няма в багажника, увисва лошо.
Четох FAQ-а на Еванс и пише, че при такъв случай, просто слагаш вода. Тогава обаче все едно си се върнал на вода с антифриз и след това пак преп флуйд и тн за да си ок на 100%. В охладителната система се доспука макс 3% вода да има, всичко по-нагоре и вече Еванса е прост антифриз.
П.С. За Софлаб разбрахме, че скоро ще слага. Ама адаш ти няма ли да слагаш на бегачката да кажеш мнение как е ? Защото от първо лице е най-добре, а не да четем листовки.
Пет Окт 11, 2013 3:51 pm
Soflab
Регистриран на: Сря Авг 03, 2011 8:26 am Мнения: 599 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.5 STi
Рейтинг: 285
1. Няма вода в системата ->няма газообразно състояния -> няма налягане.
Мисля, че е невярно твърдението. Имаш помпа, която прави налягане за да може да се върти флуида. Друг е въпроса, че то не е в следствие на газообразно състояние на охл. течност. и сигурно е доста по-малко. От тук има и друг върпос - ако системата е предвидена да работи на 1.1бара, какви негативни последствия може да има, че е примерно на 0.1-2 бара (от помпата)? Аз не се сещам за такива, но може и някой да измисли нещо.
Иначе това е супер готина екстра, обаче на кола за 4-8к лв, която ще се кара 3-4год и ще се смени и е с гарантирано вдървени маркучи (поне 1-2) и с предполагаеми леки течове (незабележими)... е трудно да си сипеш такова нещо.
За сериозни машини, очакващи голямо натоварване - определено си го просят да им се сипе
Ако греша някъде, ще се радвам да ме поправите.
точно така е : няма вода, няма налягане. налягането в системата се появява след като имаме пара (от загряла вода). при студен мотор всеки може да си отвори която си иска капачка - не блика антифриз, т.е. водната помпа на колата не прави налягането, а само дебита (върти водата), от тук следва, че твърдението е вярно. всеки може да пробва сутрин като запали да си отвори капачката и да провери, че съм прав. още един факт в моя подкрепа е процедурата за обезвъздушаване: ако водната помпа правеше и най-малкото налягане то щеше да е безсмислено да се обезвъздушава (френските коли имат по 3 вентила за обезвъздушаване), просто въздуха няма как да задържи водата и да стане беля, т.е. помпата дига налягане и избутва моментално всичкия въздух. да ама не - трябва (при някои коли критично) да се обезвъздуши. това е, много е просто.
Що ли реших, че ще го приемете като градивна забележка Нямайте си налягане във вашите системи. Аз понеже съм с прост асматик ще си имам И все пак - помпата създава налягане - за да развърти флуида. Вие говорите за нещо съвсем различно, което аз казах, че е така - няма толкова голямо разширение и преминаване в друго състояние. Това с моменталното обезвъздушаване е леко объркано като изказване, защото двата флуида се смесват и остават въздушни джобове и някой като не го е помислил това - слагат се пробки - да. Както и да е. Хубаво е, че има такова чудо у нас и всеки, който реши знае откъде да го вземе!
_________________ http://www.hostit.bg/
1
Пет Окт 11, 2013 6:42 pm
agent dust
Изгонен
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am Мнения: 3717 Рейтинг: 267
валяк - налягането в охладителната система с антифриз идва от загряването, променя се обемът. а капачката е с налягане за да не кавитира водната помпа - ако е без налягане, в охладителната система се получават въздушни мехури.
евънс няма температурно разширение, или поне е минимално - затова дори при загрята кола капачката не може да създаде налягане - както е при студена кола с антифриз, няма налягане. то се появява чак като позагрее малко. и кавитацията с евънс е много по-малка и даже нищожна. иначе си прав, че при въртенето на помпата се създава някакво налягане дори и ако е с евънс - но то е много малко и не надува системата, т.е. все едно няма налягане.
при силна кола, като се даде газ - докато капачката успее да компенсира налягането на 1.1-1.3 бара, в охладителната система стига до над 2 бара. и гърмят маркучи и радиатори като конфети
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
Точно това имах предвид - има налягане, малко, но го има за да върти и да няма кавитация. Явно в евънса няма какво да се изпарява толкова и затова няма и кавитация, която пък си е сериозен проблем, защото разрушава. Всъщност объркването идва от там, че не съобразих, че вие с турботата, тва 0.5 го нямате за нищо
_________________ http://www.hostit.bg/
Пет Окт 11, 2013 11:16 pm
=Alex=
Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am Мнения: 1285 Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
@BLUE 1 - извини искреността ми, но коментара ти с "Рожби на рекламата" е изключително Т Ъ П и неуместен. Дори на идея нямаш какво квалифицираш толкова неподготвен. Специално за теб пояснявам - с това летят самолетите, защото е надеждно (а не с антифриз и вода), с това МАСОВО се карат ралиджийки и офроуд коли, с това вървят мотоциклетите, от които се очаква да не се предават. С това и ексклузивно с това се карат перформанс коли и джипове по пустините на 50С околна температура, И именно Еванс ОТДАВНА е сочен като номер 1 в охлаждането по белите държави. Това, че някой в банановата република под Румъния не го е чувал си е изцяло негов проблем.
Никой не ти продава нещо - темата Е ЗА Еванс, за това пишем в нея ЗА ЕВАНС и поясняваме какво и как прави. А ти ако искаш - си карай с вода от пералнята, защото нея никой не я рекламира. Това, Българинът е ебаси диагнозата... в една нормална държава хората ще бъдат благодарни, че някой им отваря очите за нещо и то - безплатно, а нашия дефектен, шопски ген стои и гледа зебрата в зоопарка и вика убедително - "Е, такова животно нЕма ве - тия мен ли шА лъжат?" или в другия случай - "тоя ся с к'во се опитва да ме пре*бе"... ! Мога само да съжалявам предубененият ти и негативен начин на мислене. Това е начин на живот, знам...
Коментари от типа "Аз па ше си карам с чай" щот' моа, не са полезни на никой и само пълнят темата с безполезен булшит.
Благодаря.
Последна промяна =Alex= на Пет Окт 11, 2013 11:58 pm, променена общо 1 път
Пет Окт 11, 2013 11:50 pm
yasobg
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 1:40 pm Мнения: 129 Местоположение: sofia
Автомобил: Легаси '99, 2.5, седан
Рейтинг: 26
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл