Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Юли 29, 2014 4:34 am



Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Разход на масло 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 83
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Subaru Forester 2.0 S-turbo MT 99г
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 9
Разчитай на менРазчитай на мен
Здравейте.
Извинявам се предварително за това че омазвам хубавата темата със СПАМ,
и ако прецените, моля преместете ми поста в съответна тема.

Не намирам отговор на терзанията ми никъде във форума.
Проблема ми е че Субару-то ми (Forester 2.0 T MT 99MY с ГИ) дава плашещ разход на масло (1л. на 1500-2000км)
а почти не пуши (само при форсиране на недобре загрял мотор) В кулера също няма голямо омасляване.
Няма течове от мотора.

Моля за съвет как да го лекувам,че сериозно се притеснявам за здравето му,
а никак не искам да се лиша от тази страхотна кола :cry:

1. Да сменям ползваното масло с друга марка и параметри. Препоръчайте масло (при 1-ва смяна Еlf нещо си STI 10w40 сменено на 6000км, сега с МОТУЛ 6100 sinergie+ 10w40 и изминати около 1300-400км.)

2.Да слагам някакви добавки(макар че съм доста скептично настроен)

3. Да вадя мотор и да сменям гумички на клапани или гумички + сегменти :shock:

4. Дайте съвет Вие какво да предприемам :-?

Благодаря предварително за търпението и за евентуални решения на проблема ми.

PS:За съжаление малко късно прочетох почти цялата тема,и със сигурност ще сменям масло скоро пак(само да не е късно :cry: )

_________________
Роден да ловува, принуден да работи!!!

Вто Окт 15, 2013 12:46 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1068
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 408
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Темата е много дълга, колега, и не знам дали ще се справим с писане...
Преди всичко дай малко повече инфо за колата - пробег, режими на каране, откога е в теб, знаеш ли й историята, изведнъж ли започна да зачезва маслото, или така си я купил?
Този Мотул е нормално да го харчи, особено в комбинация с ГИ. Моторът ти става повече от достатъчно топъл с горенето на газта и група 2 и 3 маслата хич не са доволни от това - имат ниска термо-стабилност и висока летливост при високи температури...т.е. - хем ще изгаря, хем ще се изпарява...

Сутрин, след като колата е стояла цяла нощ, през първите няколко секунди след като я запалиш изпушва ли синьо? Прегрявана ли е колата? Юркана ли е студена? Правена ли е промивка на мотора преди смяна на масло със Solvent-Based Engine Flush, с който колата е работила повече от 2-3 минути? (почти всичките от евтините, от по 5-15 лв са такива) Базираните на разтворител енджин флъшове разказват играта на гумичките на клапаните и на още куп неща в мотора...
Ако не е използван такъв енджин флъш, тогава правена ли й е промивка с Detergent-Based (това е единствения правилен енджин-флъш)? Ако не изпушва синьо сутрин като я палиш, би следвало гумичките на клапаните да са наред и може евентуално да имаш просто "Sticky rings"/залепнали сегменти, или просто замърсени такива (може да изпушва и от турбо, примерно). Ако е само това - оправя се и с препарати.

Дай повече инфо, да видим какво ще направим така... в модерната ера вече и медицината ще се изнесе в Интернет :)

Вто Окт 15, 2013 2:07 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 83
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Subaru Forester 2.0 S-turbo MT 99г
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 9
Разчитай на менРазчитай на мен
Благодарности и извинения, че създадох работа на модовете.

Мерси за бързата реакция Alex и съжалявам, че ви истезавам с решаване на проблемите ми Online.

Колата е в мен от края ма м.Май тази година. Като я взех беше на 158 000км по километраж(реалните са неизвестни). Последната заверка в сервизната и книжка в Италия беше от октомври 2009г. и 117 000км. Има около 1 година престой в автокъщата(съдя по платена екотакса през юни 2012 ако не се лъжа) Маслото си го губеше от самото начало след 1-вата смяна на масло и консумативи веднага след като я взех.В моите ръце никога не е юркана докато е студен мотора, най-малкото изчаквам охладитела да си стигне оптималната температура, а след като загрее редовно се наслаждавам на динамиката.В повечето време карам на разстояния от 10-15км при палене.с редки изключения 1-2 пъти седмичноза по 2-3 км При магистрално каране скоростта ми е 120-160км/ч и от време на време докъм 180км/ч.Ако съм карал агресивно преди да изгася мотора изчаквам 2-3 мин.да се охлади малко турбото и да не изпържи маслото.Нямам спомени оборотомера да се е качвал над 5500 оборота.Не съм забелязал да изпушва синьо сутрин, само пари от конденз, но утре сутрин ще накарам приятелката ми да запали, а аз ще гледам със затаен дъх. Не пуши синьо и при рязко ускоряване,а леко черно. Ауспуха е поочернен но не е мазен. Саждите се изтриват веднага като си търкам пръстите.В мен не е прегряван мотора, дори стрелката не е мърдала от средата.Седи си като закована. Не съм правил каквито и да било промивки с каквото и да било, нито съм слагал някакви добавки към маслата от опасения да не отмият по-големи парчета и да запушат някой маслопровод. Газовият инжекцион го монтирах около 3 000км след първата смяна на масло, и вече бях забелязал, че губи масло. Двигателят НЕбеше мит, а и все още не е, и няма следи от течове. Ако има друго което да е от полза питай,аз не се сещам. :-?

Отново благодаря за опита ти да помагаш. :bow:

_________________
Роден да ловува, принуден да работи!!!

Вто Окт 15, 2013 5:48 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1068
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 408
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Ок, хайде погледни я утре сутринта дали ще изпуши синкав дим веднага след като запали и пиши.
Трябва да се въведе някакъв глобален, диктаторски закон - да се забрани на италианците да се докосват до коли... или в по-добрия случай, несменянето навреме на масло там да се наказва с глоба от 100,000 евро :D По-голями мърлячи от тия няма...

Вто Окт 15, 2013 5:59 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 83
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Subaru Forester 2.0 S-turbo MT 99г
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 9
Разчитай на менРазчитай на мен
Това че са мърлячи е пределно ясно и съм ЗА закона и солените глоби ако пипнат кола :D ама все още имат ламарини, че като обикалях да търся се нагледах на гнилочи, а уж перфектни.

_________________
Роден да ловува, принуден да работи!!!

Вто Окт 15, 2013 6:08 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 6:58 pm
Мнения: 368
Местоположение: Pleven
Skype: gatohato
Автомобил: SUBARU Legacy 2.2 GX 4WD
Рейтинг: 20
Приятел всеки денПриятел всеки денПриятел всеки денПриятел всеки денПриятел всеки ден
Колега, да бъда честен с теб... Сложих Мотул понеже е доста хвалено масло и колата ми изгори към 3 литра за 10000км. Според мен е много прехвалено и нискокачествено за цената си (10w40 Synergie +). Може би по високите класове да са по-добре но аз на кола на 20 и кусур години лачени дръжки няма да слагам... :) Сложих Yacco vx300 10w40 и всичко се оправи. Препоръчвам ти го! Всъщност може да се каже че се върнах към Yacco-то защото и предишният път останах много доволен от работата на двигателя. Прекрасен старт на студено и никакви загуби на масло освен от течовете които имах по капаците на главите, но това го оправих. Сега колата работи отлично! Дано се оправи и при теб!! :)

_________________
Legacy 2.2 GX 4WD '91

Вто Окт 15, 2013 6:15 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 83
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Subaru Forester 2.0 S-turbo MT 99г
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 9
Разчитай на менРазчитай на мен
Мерси за съвета колега. Силно се надявам да е от вида на самото масло. Засега съм се насочил към http://www.ravenol.de/en/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-rse-sae-10w-50.html макар и малко късно, но преди това ще се консултирам с вещите лица като Аlex, дали е подходящо.Засега се надявам да му поставим диагноза, и след като докторите напишат епикризата, ще умуваме варианти за рецепти :D

_________________
Роден да ловува, принуден да работи!!!

Вто Окт 15, 2013 7:31 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1068
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 408
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Грешно си се ориентирал. Този Ravenol е хубав, но контрастира рязко с газовата ти уредба. Рейсингово full/extra-saps масло... не е добре за каране на газ.

Нека видим утре ще има ли син пушек за 1-2-3 секунди след палене и ще мислим. Най-лесно е масло да ти изберем... важното е преди това какво се случва. Може минеш през няколко различни масла преди "постоянното".

Вто Окт 15, 2013 8:49 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 295
Местоположение: Varna
Автомобил: Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 25
Приятел всеки денПриятел всеки денПриятел всеки денПриятел всеки денПриятел всеки денПриятел всеки ден
Колега Zlobstur, според мен ти си за ремонт на турбина. Ще ме извинява Алекс, но при разход от 5 литра на 10000 км при вискозитета на маслото, който си посочил, няма как да се разминеш само със смяна на маслото. Хубаво, че си започнал да облужваш и експлоатираш автомобила подобаващо, но май предния собственик се е "раздавал" при карането и се е стискал при облсужването, което в Италия се счита за нормално.
Успех :beer:

_________________
Subaru Impreza 2.0

Вто Окт 15, 2013 8:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1068
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 408
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Ице, не е редно да се правят така заключения - за ремонт на турбина по интернет... не е сериозно. Алекс имаше разход "скромен" разход на масло от 2л на 300км (градско), като взе Форестъра... и с правилните процедури и препарати стигна до 200-300 грама на 3000км., без никаква механична интервенция и намаляваше още, но ми свърши чакалото и отворих мотора за Cosworth карантиите. А турбината си беше (и още си е) перфектна...
:beer:

П.С. Нека колегата наистина огледа добре за течове... ако няма и не изпушва яко сутрин при палене, ще го вкараме в доста по-прилични норми ;)

Вто Окт 15, 2013 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 247
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
мотул е хубаво масло - но то не може да поправи вече повредени сегменти и хонинг, най-малко пък 6100. мотул е масло за здрав двигател - както и всички масла от неговият клас

изпитаната рецепта е масло висок клас, пълна синтетика - а не с добавки да стане синтетика. и газ до ламарината. действа безотказно! караш колата все едно е крадена, никаква милост. след по-малко от 1000км става неузнаваема. но трябва да се кара на бензин - на газ ефекта ще е доста по-бавен.

помагат и класните добавки за горивото, и промиването на двигателя преди смяна на маслото.

от турбо не може да харчи без здраво пушене, от течове също не може да харчи - отдолу трябва да прави локви всеки път. субару харчи масло само през сегменти. въпросът е доколко са здрави цилиндрите. но разходът на масло може да се намали драстично - дори и да остане разход, ще е малък.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Сря Окт 16, 2013 12:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 83
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Subaru Forester 2.0 S-turbo MT 99г
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 9
Разчитай на менРазчитай на мен
Тази сутрин след запалването за около 10на секунди имаше съвсем бледо пушене, но толкова прозоращо че неможах да определя цвят. Не мирише на масло а на бензинови пари. Следващите 2-3мин нямаше никакво пушене и се качих в колата.Забравих да спомена, че имам монтиран flashlube,който според мен и да не помага, поне не вреди. Това е. :-?

PS: Все още не съм регулирал клапаните,но напролет мисля да направя тази процедура и така итака ще отварям съм решил и гумичките на клапаните да сменя за всеки случаи.

_________________
Роден да ловува, принуден да работи!!!

Сря Окт 16, 2013 7:41 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 295
Местоположение: Varna
Автомобил: Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 25
Приятел всеки денПриятел всеки денПриятел всеки денПриятел всеки денПриятел всеки денПриятел всеки ден
Сега освен да пробваш извън града какво се получава отзад на ауспуха.

_________________
Subaru Impreza 2.0

Сря Окт 16, 2013 8:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 83
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Subaru Forester 2.0 S-turbo MT 99г
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 9
Разчитай на менРазчитай на мен
Гледано е и точно след покупката със италианското си масло, и преди 3 седмици напът за Варна. Не пуши синьо. Само при рязко ускорение изпушва черничко. При нормално каране си излиза само конденза от газта при по-хладно време.

_________________
Роден да ловува, принуден да работи!!!

Сря Окт 16, 2013 8:14 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1068
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 408
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Zlobstur написа:
...
Все още не съм регулирал клапаните,но напролет мисля да направя тази процедура и така и така ще отварям съм решил и гумичките на клапаните да сменя за всеки случай.
т.е. аз не разбрах - да се напъваме ли да борим разхода на масло, или просто се намираме на форумна приказка? ;)

Сря Окт 16, 2013 1:35 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 83
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Subaru Forester 2.0 S-turbo MT 99г
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 9
Разчитай на менРазчитай на мен
Това го казах за да е напълно ясна картинката. Данеби да е от това.А смятам за нормално при положение че ще вадя мотора заради реглажа, да сменя и гумички, а не след 10-15000км. да трябва да го вадя и отварям наново, както смених и водната помпа когато правих първоначалното обслужване, без да е имала признаци да е за смяна. Аз съм притеснен от разхода и искам да намеря решение на проблема преди да съм скапал уж якият мотор заради незнание.
Никога небих си помислил да занимавам заети хора с чесане на езици.

_________________
Роден да ловува, принуден да работи!!!

Сря Окт 16, 2013 3:39 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 1316
Местоположение: София
Рейтинг: 289
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Zlobstur написа:
Това го казах за да е напълно ясна картинката. Данеби да е от това.А смятам за нормално при положение че ще вадя мотора заради реглажа, да сменя и гумички, а не след 10-15000км. да трябва да го вадя и отварям наново, както смених и водната помпа когато правих първоначалното обслужване, без да е имала признаци да е за смяна. Аз съм притеснен от разхода и искам да намеря решение на проблема преди да съм скапал уж якият мотор заради незнание.
Никога небих си помислил да занимавам заети хора с чесане на езици.



А защо трябва да се вади мотора за реглаж на клапани и този двг не е ли с хидравлични повдигачи?

Като за начало махни тоя Мотул, най-малкото защото не е хич подходящ, сложи една качествена синтетика и виж колко и дали ще гори масло.
Като ти чета постовете, по скоро ми се струва че маслото е неподходящо...

_________________
STI V7 313whp
Impreza 1,6 MT 1996
Subaru SVX 4.44 Ecutune

Сря Окт 16, 2013 3:56 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1068
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 408
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Аз бих направил една генерална промивка с микс от Amsoil Power Foam и Performance Improver и много качествен engine flush, който да се остави да работи не 20-30, а поне 60-90 мин., и за финал - един Red Line EURO 5W-40 /за агресивно почистване във времето/ + Lube 1 добавка в първия резервоар. Него ще трябва да го изгори само в режим на бензин. След това - може да си кара спокойно на газ. И след едни 1000км тази кола ще е неузнаваема.

П.С. Това, по-горе би следвало да се прилага за всяка една влязла от Италия кола... нещата са много трагични там откъм обслужвания и обикновено в мотора е страшна глеч от отлагания.

Сря Окт 16, 2013 4:36 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 83
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Subaru Forester 2.0 S-turbo MT 99г
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 9
Разчитай на менРазчитай на мен
Благодарности за рецептата Alex :bow: Супер си :good:
Ако можеш и да ме опътиш към аптеката за изпълнението и, цена няма да имаш, че нещо не ги намирам тея нещица някой да ги предлага в БГ :-? . Или вариант с достъпни продукти. Иначе намирам това http://syntheticoil-europe.eu/ от една друга тема където си го споменал. И под много качествен engine flush какво имаш предвид, това става ли http://www.amsoil.com/shop/by-product/other-products/cleaners-and-protectants/engine-and-transmission-flush/?page=%2fstorefront%2fflsh.aspx или това http://www.redline-tuning.com/magazin/avtomobili/masla/dobavki-za-maslo/promivane-na-dvigateli.html или нещо друго.
Съжалявам за невежеството си и, че ви занимавам с глупости, но несъм на Ти като Вас с тези неща.
SORRY!!!

PS:Alex за съветите до момента имаш сериозна почерпка, но невиждам координати, ако ме духне вятъра на там да се осъществи
;) :beer:

_________________
Роден да ловува, принуден да работи!!!

Сря Окт 16, 2013 6:36 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm
Мнения: 83
Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Subaru Forester 2.0 S-turbo MT 99г
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 9
Разчитай на менРазчитай на мен
Опааа сега видях, че май сте се заели с вноса на тези благинки =D>

_________________
Роден да ловува, принуден да работи!!!

Сря Окт 16, 2013 6:56 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Creative Commons License