Автор |
Съобщение |
mac
Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 7:26 pm Мнения: 6 Местоположение: Своге Рейтинг: 0
|
Четох , търсих , пак четох и нищо не разбрах. Вече е сигурно , ще си купувам Субару , от ефтините Импреза 95-96 г. или Легаси (от старите) За да си ходя до вилата в планината Та въпроса ми е - ако някой поразбирва от тия работи да обясни или да даде линк - Как аджаба като забуксува предно дясно и задно ляво , как Колата( ) разбира че трябва да включи и другите търкалета на помощ ? При Лада Нива знам- има ръчка за блокиране на междуосовия диференциал А тук как ?
|
Последна промяна mac на Вто Юни 16, 2009 11:03 pm, променена общо 1 път
|
|
Вто Юни 16, 2009 9:28 pm |
|
|
imprezaWRX
Регистриран на: Чет Фев 22, 2007 2:38 pm Мнения: 1787 Местоположение: Белово
Автомобил: Toyota Celica GT
Рейтинг: 0
|
Цитат: Как се разпределя въртящия момент м/у реден и заден мост ?
Само си го прави колега
Няма блокажи.
_________________ 201 HP tunet 3S-GE
|
|
|
Вто Юни 16, 2009 9:30 pm |
|
|
Azumi
Регистриран на: Вто Апр 15, 2008 9:26 am Мнения: 344 Местоположение: София
Автомобил: Субару Форестър 2.0 X '03, МТ
Рейтинг: 9
|
Диференциал с ограничено приплъзване или още известен като LSD.
Порови из форума има доста изписано за това.
_________________ FORESTER 2.0 MT 92KW MY'03
|
|
|
Вто Юни 16, 2009 9:56 pm |
|
|
imprezaWRX
Регистриран на: Чет Фев 22, 2007 2:38 pm Мнения: 1787 Местоположение: Белово
Автомобил: Toyota Celica GT
Рейтинг: 0
|
LSD при обикновените версии на Импреза и Легаси отсъства,има го при някои автоматици и спортните модели.
_________________ 201 HP tunet 3S-GE
|
|
|
Вто Юни 16, 2009 10:10 pm |
|
|
ALTEZZA
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 8:08 am Мнения: 116 Местоположение: Chicago Рейтинг: 6
|
зависи с какви диференциали е колата, ако всичките са отворени, най-вероятно ще продалжи да си буксува. за да се избегне буксуването, се слагат LSD(limited slip differential). различните модели и години на Субару имат различни изпалнения. мисля че най-често срещаните централни диференциали на Субару са viscous type(ако е с ръчни скорости), кат при турбо моделите(Легаси ГТ и Импреза WRX) и задния диференциал е такъв, предния е отворен.
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
|
|
|
Вто Юни 16, 2009 10:11 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
Централния трябва да е виско, а другите са отворени.
При 2.5 Импрезите и някои версии на Легаси турбо задния е LSD
Взимаш колата и караш - кое колело какво прави не се безпокой, не е от "умните" дето мислят и преразпределят напред/назад, наляво/надясно от разни модули, но катери повече от тях.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Вто Юни 16, 2009 10:52 pm |
|
|
mac
Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 7:26 pm Мнения: 6 Местоположение: Своге Рейтинг: 0
|
Не , бе момчета , не се разбрахме .
За диф-овете - ясно . Въпроса ми е за така наречения междуосов диференциал . При джипките 4х4 при блокиран такъв , каквото отива на предния мост това и на задния. При субару как е ? Като няма ръчна принудителна блокировка ? Някъкво процентно LSD-ли е?
Къде да прочета?
|
|
|
Вто Юни 16, 2009 11:00 pm |
|
|
imprezaWRX
Регистриран на: Чет Фев 22, 2007 2:38 pm Мнения: 1787 Местоположение: Белово
Автомобил: Toyota Celica GT
Рейтинг: 0
|
|
Вто Юни 16, 2009 11:06 pm |
|
|
agogov
Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am Мнения: 1325 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
|
mac написа: Не , бе момчета , не се разбрахме . За диф-овете - ясно . Въпроса ми е за така наречения междуосов диференциал . При джипките 4х4 при блокиран такъв , каквото отива на предния мост това и на задния. При субару как е ? Като няма ръчна принудителна блокировка ? Някъкво процентно LSD-ли е? Къде да прочета? В общия случай Субару имат блокировка на средния(Междинния) диф.Това означава ,че ако 1 предно и едно задно колело са ти във въздуха или боксуват оставаш на място. За разлика от повечето подобни коли и джипове Субаро е АВД-т.е. въртящия момент от мотора през скоростната кутия се предава на всичките 4 колела,иначе казано и 4те напъват колата да върви(ФуллТайм)По тази причина колата много трудно закъсва,защото тук вместо 1,2 движещи колела ,имаш 4 . На субару не му трябва ръчка за включване на преден мост ,като на джип ,защото при нас и двата моста са зацепени перманентно. Самия блокаж на междинния диф има смисъл само когато 1 колело се опита да боксува , да се прехвърли въртящ момент на колелата на не боксуващата ос и така да излезе колата(дефакто 1 колело не може да боксува) При субару ръчка разпределението е 50/50 преден/заден мост.
_________________ Електроника
|
|
|
Сря Юни 17, 2009 1:45 pm |
|
|
ALTEZZA
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 8:08 am Мнения: 116 Местоположение: Chicago Рейтинг: 6
|
agogov написа: При субару ръчка разпределението е 50/50 преден/заден мост.
не при всички модели. СТи например е с 35/65(старите) и 41/59(новите), като при тях има опция да се кнтрулира централния диференциал дали да е като отворен или заключен. кокто и предния и задния диференциял сащо са LSD.
|
|
|
Сря Юни 17, 2009 7:37 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
Но и STI има възможност за 50/50 при 100% блокиран DCCD
Хечбек STI отзад е с торсен.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Сря Юни 17, 2009 7:46 pm |
|
|
bad_dog
|
Impreza94 написа: 50 на 50, но това не е константно...затова го има централния диф.
Ако не е с DCCD или АТ си е 50:50 константно.
_________________ Beam me up, Scotty
|
|
|
Сря Юни 17, 2009 8:29 pm |
|
|
agogov
Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am Мнения: 1325 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
|
Човека пита конкретни неща-дали прочетохте внимателно поста му-първия!?!
50 на 50 е и ако това се промени блокира междинния
Да не объркваме човека повече .
_________________ Електроника
|
|
|
Сря Юни 17, 2009 8:35 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
bad_dog написа: Ако не е с DCCD или АТ си е 50:50 константно.
В завой изминатия път от предния и заден мост е различен, което ще рече че варира в някакви граници.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Сря Юни 17, 2009 10:14 pm |
|
|
bad_dog
|
Impreza94 написа: bad_dog написа: Ако не е с DCCD или АТ си е 50:50 константно. В завой изминатия път от предния и заден мост е различен, което ще рече че варира в някакви граници.
В завой разпределението на въртящия момент е еднакво. Има разлика единствено, когато единия мост буксува и имаме заключване. Пример - единия мост е на лед, другия на асфалт. Този на лед може на поеме 0 единици върт. момент => другия получава също толкова и колата не тръгва. Ако има LSD обаче първият мост пак ще поеме 0, но втория ще получи >0 и колата ще тръгне. Реално нещата са още по-сложни, защото това важи до момента на приплъзване на ЛСД-то.
тук доста неща са обяснени, ако ти се чете:
http://www.clubwrx.net/forums/sti-transmission-drivetrain/72222-dccd-explained.html
темата е за DCCD, но реално доста от нещата са общи за диференциалите по принцип.
_________________ Beam me up, Scotty
|
|
|
Чет Юни 18, 2009 6:49 am |
|
|
bobeck
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm Мнения: 628 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
|
хм, какво разбираш под "приплъзване на ЛСД"?
|
|
|
Чет Юни 18, 2009 8:50 am |
|
|
dokovski
Регистриран на: Вто Авг 07, 2007 6:25 am Мнения: 174 Местоположение: София Рейтинг: 0
|
|
Чет Юни 18, 2009 8:59 am |
|
|
bad_dog
|
bobeck написа: хм, какво разбираш под "приплъзване на ЛСД"?
LSD = Limited Slip Differential
LSD-то не блокира мостовете на 100%, а има приплъзване, когато предавания въртящ момент е по-голям от въртящия момент, който може да бъде блокиран. И т.н. - прочетете статията - нещата са обяснени хубаво и ясно - за разлика от моите постове.
_________________ Beam me up, Scotty
|
|
|
Чет Юни 18, 2009 9:32 am |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
bad_dog написа: В завой разпределението на въртящия момент е еднакво. Има разлика единствено, когато единия мост буксува и имаме заключване. Пример - единия мост е на лед, другия на асфалт. Този на лед може на поеме 0 единици върт. момент => другия получава също толкова и колата не тръгва. Ако има LSD обаче първият мост пак ще поеме 0, но втория ще получи >0 и колата ще тръгне. Реално нещата са още по-сложни, защото това важи до момента на приплъзване на ЛСД-то. тук доста неща са обяснени, ако ти се чете: http://www.clubwrx.net/forums/sti-transmission-drivetrain/72222-dccd-explained.htmlтемата е за DCCD, но реално доста от нещата са общи за диференциалите по принцип.
Не, не е еднакво, казах ти защо. В нормални условия вискошпера (какъвто имат и някои БМВ-та (отзад)) работи като отворен и чак когато някой мост започне да губи сцепление, силикона в диференциала се загрява от триенето, сгъстява се и блокира дифа в някаква степен. В завой централен отворен диф не разпределя ВМ по равно. А като каза STi, той нали затова си има автоматичен режим или дефолт както се казва, в който сам определя процентното съотношение...в този режим във завой никога няма да си 50/50
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Чет Юни 18, 2009 11:41 pm |
|
|
bad_dog
|
Може ли да потвърдиш твърдението си със цитат/статия, защото според мен бъркаш въртящ момент с изминат път или скорост. Ето и аз ще го направя: Цитат: The differential is designed to drive a pair of wheels with equal force, while allowing them to rotate at different speeds.
А цитатът е от тук:
http://en.wikipedia.org/wiki/Differenti ... cal_device)
_________________ Beam me up, Scotty
|
|
|
Пет Юни 19, 2009 7:22 am |
|
|