Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:24 pm



Отговори на тема  [ 43 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Как се разпределя въртящия момент м/у преден/заден мост ? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 7:26 pm
Мнения: 6
Местоположение: Своге
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Четох , търсих , пак четох и нищо не разбрах.
Вече е сигурно , ще си купувам Субару , от ефтините Импреза 95-96 г. или Легаси (от старите)
За да си ходя до вилата в планината :lol:
Та въпроса ми е - ако някой поразбирва от тия работи да обясни или да даде линк - Как аджаба като забуксува предно дясно и задно ляво , как Колата( :-D ) разбира че трябва да включи и другите търкалета на помощ ?
При Лада Нива знам- има ръчка за блокиране на междуосовия диференциал :wink:
А тук как ?


Последна промяна mac на Вто Юни 16, 2009 11:03 pm, променена общо 1 път


Вто Юни 16, 2009 9:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 22, 2007 2:38 pm
Мнения: 1787
Местоположение: Белово
Автомобил: Toyota Celica GT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Цитат:
Как се разпределя въртящия момент м/у реден и заден мост ?

Само си го прави колега :wink:
Няма блокажи.

_________________
201 HP tunet 3S-GE

Вто Юни 16, 2009 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Апр 15, 2008 9:26 am
Мнения: 344
Местоположение: София
Автомобил: Субару Форестър 2.0 X '03, МТ
Рейтинг: 9
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Мнение 
Диференциал с ограничено приплъзване или още известен като LSD.
Порови из форума има доста изписано за това.

_________________
FORESTER 2.0 MT 92KW MY'03

Вто Юни 16, 2009 9:56 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 22, 2007 2:38 pm
Мнения: 1787
Местоположение: Белово
Автомобил: Toyota Celica GT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
LSD при обикновените версии на Импреза и Легаси отсъства,има го при някои автоматици и спортните модели.

_________________
201 HP tunet 3S-GE

Вто Юни 16, 2009 10:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 8:08 am
Мнения: 116
Местоположение: Chicago
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Мнение 
зависи с какви диференциали е колата, ако всичките са отворени, най-вероятно ще продалжи да си буксува. за да се избегне буксуването, се слагат LSD(limited slip differential). различните модели и години на Субару имат различни изпалнения. мисля че най-често срещаните централни диференциали на Субару са viscous type(ако е с ръчни скорости), кат при турбо моделите(Легаси ГТ и Импреза WRX) и задния диференциал е такъв, предния е отворен.

http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential

Вто Юни 16, 2009 10:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Централния трябва да е виско, а другите са отворени.
При 2.5 Импрезите и някои версии на Легаси турбо задния е LSD
Взимаш колата и караш - кое колело какво прави не се безпокой, не е от "умните" дето мислят и преразпределят напред/назад, наляво/надясно от разни модули, но катери повече от тях.

_________________
All-Wheel-Drive

Вто Юни 16, 2009 10:52 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 7:26 pm
Мнения: 6
Местоположение: Своге
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Не , бе момчета , не се разбрахме .
За диф-овете - ясно . Въпроса ми е за така наречения междуосов диференциал . При джипките 4х4 при блокиран такъв , каквото отива на предния мост това и на задния. При субару как е ? Като няма ръчна принудителна блокировка ? Някъкво процентно LSD-ли е?
Къде да прочета?

Вто Юни 16, 2009 11:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 22, 2007 2:38 pm
Мнения: 1787
Местоположение: Белово
Автомобил: Toyota Celica GT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Цитат:
Колата е с full time AWD, тя е с обикновена скоростна кутия и НЕ взема електроника по отношение на AWD, за разлика от автоматичната кутия. Тя взема вискозен съединител (viscous coupler или наречен centre differential).

http://subaru.bg/forum/viewtopic.php?t=429
http://subaru.bg/forum/viewtopic.php?t=437

_________________
201 HP tunet 3S-GE

Вто Юни 16, 2009 11:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am
Мнения: 1325
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
mac написа:
Не , бе момчета , не се разбрахме .
За диф-овете - ясно . Въпроса ми е за така наречения междуосов диференциал . При джипките 4х4 при блокиран такъв , каквото отива на предния мост това и на задния. При субару как е ? Като няма ръчна принудителна блокировка ? Някъкво процентно LSD-ли е?
Къде да прочета?


В общия случай Субару имат блокировка на средния(Междинния) диф.Това означава ,че ако 1 предно и едно задно колело са ти във въздуха или боксуват оставаш на място.
За разлика от повечето подобни коли и джипове Субаро е АВД-т.е. въртящия момент от мотора през скоростната кутия се предава на всичките 4 колела,иначе казано и 4те напъват колата да върви(ФуллТайм)По тази причина колата много трудно закъсва,защото тук вместо 1,2 движещи колела ,имаш 4 .
На субару не му трябва ръчка за включване на преден мост ,като на джип ,защото при нас и двата моста са зацепени перманентно.
Самия блокаж на междинния диф има смисъл само когато 1 колело се опита да боксува , да се прехвърли въртящ момент на колелата на не боксуващата ос и така да излезе колата(дефакто 1 колело не може да боксува)
При субару ръчка разпределението е 50/50 преден/заден мост.

_________________
Електроника

Сря Юни 17, 2009 1:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 8:08 am
Мнения: 116
Местоположение: Chicago
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Мнение 
agogov написа:
При субару ръчка разпределението е 50/50 преден/заден мост.

не при всички модели. СТи например е с 35/65(старите) и 41/59(новите), като при тях има опция да се кнтрулира централния диференциал дали да е като отворен или заключен. кокто и предния и задния диференциял сащо са LSD.

Сря Юни 17, 2009 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Но и STI има възможност за 50/50 при 100% блокиран DCCD
Хечбек STI отзад е с торсен.

_________________
All-Wheel-Drive

Сря Юни 17, 2009 7:46 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2008 2:00 pm
Мнения: 858
Рейтинг: 239
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Impreza94 написа:
50 на 50, но това не е константно...затова го има централния диф.


Ако не е с DCCD или АТ си е 50:50 константно.

_________________
Beam me up, Scotty

Сря Юни 17, 2009 8:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am
Мнения: 1325
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Човека пита конкретни неща-дали прочетохте внимателно поста му-първия!?!
50 на 50 е и ако това се промени блокира междинния :D
Да не объркваме човека повече . :?

_________________
Електроника

Сря Юни 17, 2009 8:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
bad_dog написа:
Ако не е с DCCD или АТ си е 50:50 константно.

В завой изминатия път от предния и заден мост е различен, което ще рече че варира в някакви граници.

_________________
All-Wheel-Drive

Сря Юни 17, 2009 10:14 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2008 2:00 pm
Мнения: 858
Рейтинг: 239
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Impreza94 написа:
bad_dog написа:
Ако не е с DCCD или АТ си е 50:50 константно.

В завой изминатия път от предния и заден мост е различен, което ще рече че варира в някакви граници.


В завой разпределението на въртящия момент е еднакво. Има разлика единствено, когато единия мост буксува и имаме заключване. Пример - единия мост е на лед, другия на асфалт. Този на лед може на поеме 0 единици върт. момент => другия получава също толкова и колата не тръгва. Ако има LSD обаче първият мост пак ще поеме 0, но втория ще получи >0 и колата ще тръгне. Реално нещата са още по-сложни, защото това важи до момента на приплъзване на ЛСД-то.

тук доста неща са обяснени, ако ти се чете:

http://www.clubwrx.net/forums/sti-transmission-drivetrain/72222-dccd-explained.html

темата е за DCCD, но реално доста от нещата са общи за диференциалите по принцип.

_________________
Beam me up, Scotty

Чет Юни 18, 2009 6:49 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm
Мнения: 628
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
хм, какво разбираш под "приплъзване на ЛСД"?

Чет Юни 18, 2009 8:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 07, 2007 6:25 am
Мнения: 174
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Да се включа и аз:

http://www.subaru-faq.ru/faq/faq.php?di ... lynewfaq=0

Чет Юни 18, 2009 8:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2008 2:00 pm
Мнения: 858
Рейтинг: 239
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
bobeck написа:
хм, какво разбираш под "приплъзване на ЛСД"?


LSD = Limited Slip Differential

LSD-то не блокира мостовете на 100%, а има приплъзване, когато предавания въртящ момент е по-голям от въртящия момент, който може да бъде блокиран. И т.н. - прочетете статията - нещата са обяснени хубаво и ясно - за разлика от моите постове.

_________________
Beam me up, Scotty

Чет Юни 18, 2009 9:32 am
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
bad_dog написа:
В завой разпределението на въртящия момент е еднакво. Има разлика единствено, когато единия мост буксува и имаме заключване. Пример - единия мост е на лед, другия на асфалт. Този на лед може на поеме 0 единици върт. момент => другия получава също толкова и колата не тръгва. Ако има LSD обаче първият мост пак ще поеме 0, но втория ще получи >0 и колата ще тръгне. Реално нещата са още по-сложни, защото това важи до момента на приплъзване на ЛСД-то.

тук доста неща са обяснени, ако ти се чете:

http://www.clubwrx.net/forums/sti-transmission-drivetrain/72222-dccd-explained.html

темата е за DCCD, но реално доста от нещата са общи за диференциалите по принцип.

Не, не е еднакво, казах ти защо. В нормални условия вискошпера (какъвто имат и някои БМВ-та (отзад)) работи като отворен и чак когато някой мост започне да губи сцепление, силикона в диференциала се загрява от триенето, сгъстява се и блокира дифа в някаква степен. В завой централен отворен диф не разпределя ВМ по равно. А като каза STi, той нали затова си има автоматичен режим или дефолт както се казва, в който сам определя процентното съотношение...в този режим във завой никога няма да си 50/50

_________________
All-Wheel-Drive

Чет Юни 18, 2009 11:41 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2008 2:00 pm
Мнения: 858
Рейтинг: 239
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Impreza94 написа:
...


Може ли да потвърдиш твърдението си със цитат/статия, защото според мен бъркаш въртящ момент с изминат път или скорост.

Ето и аз ще го направя:


Цитат:
The differential is designed to drive a pair of wheels with equal force, while allowing them to rotate at different speeds.


А цитатът е от тук:

http://en.wikipedia.org/wiki/Differenti ... cal_device)

_________________
Beam me up, Scotty

Пет Юни 19, 2009 7:22 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 43 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 50 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор