Автор |
Съобщение |
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Мнения: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
Аз лично от много дълго време си ползвам само Мотул на всички коли. Причините са:
-много високото качество;
-липсата (все още) на ментета.
Друго доказано масло е Кастрол, но при него имам известни съмнения относно произхода (и не само аз).
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Пон Ное 27, 2006 1:14 pm |
|
|
ico_tech
|
Аз съм на Mobil 1. От няколко години карам всякакви коли с него. Естествено по старите го горят, но пък работата на мототра се подобрява осезателно и чистота на компонентите вътре в мотора е направо смайваща.
Неприятната новина е ,ч е цената е към 27 лв/л. Долу горе колкото на Motul.
Ако си решил да спестяваш от масло - не знам как да стане.
Аз в момента карам с Shell Helix 10W40 наливно (в Германия го сменях) и вече започна сериозно да почернява въпреки , че карам на газ.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Ное 27, 2006 2:29 pm |
|
|
goshaci
Регистриран на: Вто Юни 13, 2006 5:45 pm Мнения: 26 Местоположение: Самоков Рейтинг: 0
|
Аз съм с Mobil 10W40, много съм доволен(засега). На старата карах с Liqi Molli 10W40 с добавка, ама не ми хареса
_________________'92 Legacy 1.8
|
|
|
Пон Ное 27, 2006 8:09 pm |
|
|
fokus
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm Мнения: 188 Рейтинг: 0
|
От Мотула съм доволен, моята кола понеже е старичка и е усетлива си личи разликата, в началото бях сложил тотал в двигателя 10 /40 но го смених на 3000, че много шумно взе да работи, а после с Мотул замърка като котенце
_________________ active driving, active safety
|
|
|
Пет Дек 01, 2006 12:27 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Абе и какво се получава ако не сложиш 5-30, ами сложиш 10-30 ? Или обратното ? За каква точно трагедия става въпрос ? И за какво става дума като сложиш Кастрол вместо Куейкър Стейт или обратното ?
Само тия фактори ли са нужни в тази ситуация или има и други ?
Когато всички масла са с добро качество (не са кръщавани) какво точно се избира ? Както и когато се вярва, че 90 % от маслата на маркета са ментета - какво точно правите ?
|
|
|
Пет Дек 01, 2006 11:11 pm |
|
|
fokus
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm Мнения: 188 Рейтинг: 0
|
Nick написа: Доволен ли си от него, щастлив и си ? Издържаш ли му финансово ? Имаш ли доста с него зад гърба си, така че да имаш изводи ?
Ако имаш всичко това стой с него и не се интересувай от хорското мнение.
Достъпно е, поне това което ползвам, имам вече две смени, потъмнява на към 7000 повечко и малко след това сменявам, тече си нормално тъмно без отлагания където и да било, даже отварях капака на клапаните "да видя" има ли остатъци такива дето приличат на туткал и така, черпих и скоростната кутия даже със същата марка ... но си шуми поизпуснал съм я аз доста я юркам ..... газ до ламарината да и е хубаво на машината!
_________________ active driving, active safety
|
|
|
Съб Дек 02, 2006 1:15 am |
|
|
forester
Регистриран на: Пет Дек 01, 2006 1:26 pm Мнения: 39 Рейтинг: 0
|
Някой знае ли какво е оригиналното масло в новите Subaru?По-специално Forester 2.5.Интересува ме вискозитета и марката -с какво пристигат като нови.Ако някой сподели ще съм благодарен.
|
|
|
Пон Дек 04, 2006 5:01 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
А как да намерим отговора ? Според съвриз манюалите и информацията която имам, двигателя може да дойде зареден с различно по вискозитет масло от прозиводителя. Зависи за къде е предназначен вноса. Говорили сме за това. Аз където съм, идват заредени с 5W30. Но от манюала прочетох че всички масла са допустими, но на различни места. А с коя компания производител на масло работят в Япония - не знам. Ти сигурно имаш спор някакъв за разрешение и му търсиш отговора ?
A да, това съм го виждал. То всички марки и дилъри имат такива фирмени масла. Те вероятно се правят ЗА ТАЗИ МАРКА, НОСЯТ ИМЕТО И, но не ми се вярва да са произведени в страната износител на автомобили. Май че се бутилират на место от субконтрактвана фирма. Трябва да проверя какво пише на тези бутилки. Иначе, основното количество масло, с което работим, си идва от местни производители, потвърдено и одобрено от Субару Япония. Харчим тонове от него, идва наливно и всичко си минава през пистолета. И антифриза идва така и течността за миене на стъкла.
|
|
|
Пон Дек 04, 2006 6:08 pm |
|
|
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Мнения: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
Цитат: A да, това съм го виждал. То всички марки и дилъри имат такива фирмени масла. Те вероятно се правят ЗА ТАЗИ МАРКА, НОСЯТ ИМЕТО И, но не ми се вярва да са произведени в страната износител на автомобили. Май че се бутилират на место от субконтрактвана фирма. Трябва да проверя какво пише на тези бутилки.
Да, това си е въпрос на политика на фирмата. Едни фирми се договарят с конкретна фирма за масла - Ферари и Шел, Порше и Мобил, Рено и Елф... Други се договарят същите фирми фа произвеждат "серии" масла с етикета на фирмата за автомобили - Субару, БМВ, Опел и т.н. Но това не означава, че маслото е различно... Същото е и при много други детайли на автомобила - джанти например и т.н.
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Вто Дек 05, 2006 11:54 am |
|
|
ico_tech
|
Аз не бих се притеснявал за маслата толкова.
Не знам какво разбирате под "кръщаване", но истината е такава.
Не всички производители си имат заводи за блендоване. Затова неофициално се ползват едни и същи заводчета (blending plant).
Като суровина влизат 2 или 3 масла, а на изхода марките стават 7.
Процеса е почти изцяло автоматизиран, така че не се притеснявайте за качеството на маслата.
Естествено както и при готвенето подправките си имат значение. На финалната права всеки си слага "магията". Но тя къв ефект има е друг въпрос.
Сега вносителите на масла правят следната хитрост - да си купиш масло на едро - най-много да ти дадат варел(208л). Те са му намерили цаката. Купуват си бидони 1000 л и маслото им го пълнят в тях. Те са за многократна употреба и ако си в бизнеса бързо ги избиваш и няма отпадък(варели). От там нататък си го разфасоват на местния пазар в каквито искат опаковки.
Така че пазарете смело стига да се вижда какво наливат - шегувам се разбира се. Просто тези които си купуват опаковки могат да са сигурни в качеството толкова колкото и тези с наливното.
Това всичкото разбира се си е мое мнение
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Дек 05, 2006 12:08 pm |
|
|
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Мнения: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
Outback-Fan написа: Един познат, дето има сервиз, ми каза вчера, че Мотул-а са го развалили през последната година, и затова спрели да зареждат от него.
Какво означава, че ги развалиха? Развалени масла няма според мен, защото не ги правят българи И никой не може да си позволи в тази конкуренция да използва БГ похвати... Виж ментета има, но твоя приятел не говори за това...
По-скоро смятам, че не са му харесали доставните цени и затова е спрял да зарежда Мотул. Но му е и неудобно да си признае и затова маслото виновно Което е масова практика в Б-я между другото...
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Пон Дек 11, 2006 10:48 am |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Не ти е ядосан. Отговора наистина е толкова. Обсъждан е хиляда пъти до сега. И за да ти обясня още веднаж за какво става дума, ще трябва да брадясам два пъти пред компютъра.
Другия по-приемлив за теб отговор е 4 литра. С подмяната на които нищо няма да постигнеш.
Имаш три опции
-подмяна на 4 литра
-подмяна/преточване/рециркулиране общо 20 литра
-не пипане на нищо
|
|
|
Нед Дек 17, 2006 8:58 pm |
|
|
blatimir
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm Мнения: 1187 Местоположение: Пловдив Рейтинг: 68
|
gearbox 4/5 speed - 3.5l
differential rear - 0.8l
power steering fluid - 0.7l
engine with filter - 4.5l
_________________ Family Club Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT Forester 2.0XT 2004г. АТ Legacy 2.0Gl 98г. МТ Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT Forester 2.5X 2003г. AT
|
|
|
Нед Дек 17, 2006 9:28 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Цитат: gearbox 4/5 speed - 3.5l
Ти даваш за амбреажна кола. Аз дадох за автоматична трансмисия!!!
|
|
|
Нед Дек 17, 2006 9:42 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Щом като си с 5 степенна кутия, правиш точно както е посочил Блатимир.
А ти защо винаги питаш такива въпроси ? Като получиш отговорите, ти ли лично изпълняваш дадените операции или носиш отговорите на механиците ти ? За твое ползване ли питаш или за чуждо ползване ?
Защото ако е за чуждо ползване не е изключено механиците ти вече да знаят тези отговори.
|
|
|
Нед Дек 17, 2006 10:10 pm |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
МИ то може да си направи сметката човек, в автоматичната кутия да кажем има 8л. а ти точиш 4л. и наливаш пак 4л. Значи идваш на 50/50. Той Nick го беше описал в една тема някъде. После от тия 50/50, като източиш 4л. и налееш 4л. ново, идваш на 75%ново и 25% старо. После пак същата работа се прави и идваме на смес от 87.5% ново 12.5% старо масло. И то какво, до тука станаха 16л. ново масло. И ако го направим още веднъж идваме на 20л. ново масло. И работата става 93.75% ново и останалите 6.25% старо. Така вече мисля, че може да кажем, че сме сменили маслото
|
|
|
Пон Дек 18, 2006 2:47 am |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Неприятното впечатление идва от цените, от стойността на операцията за българина в БГ. Иначе, технически, нищо странно. Просто конвертора няма пробка за източване и толкова. Аз имам доста коли направени по този начин и една две предстоящи да се правят. Това са клиенти, на които им е обяснено за случая и те желаят добър резултат.
На времето (когато бяхме бедни и връзвахме кучетата с кренвирши) смяна на масло на моята Лада го правех с промиване. Няколко литра прахосвам и няколко зареждам. Никаква трагедия.
Освен това - да смениш масло в хидравлично управление процедурата е пак същата. Капацитета може да е 1 л, но на теб ти трябват 2-3, защото двигателя бачка, ти наливаш , то тече......промива и в един момент затваряш и уточняваш нивото.
Като правя смяна спирачна течност - пак същата история. Ако отнема 1 л аз трябва да имам 2 л под ръка. И като текне съвършено чисто масло от щуцерите и ........съм готов.
Сега, защо икономически така се получава с българина - аз не знам. Дано от 1-ви януари 2007 натам да разбера. Пожелавам среден месечен доход на българина 1000 евро и цена на маслата 1 евро. За момента идеята с 20 литра наистина изглежда налудничава. При среден месечен доход 200 лв и цена на масло 20 лв за литър.
|
|
|
Пон Дек 18, 2006 1:39 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Tи каква мислиш да е разликата м/у бърза смяна (4 л) и задълбочена такава ? Повече оране, повече копане, пръскане, вършеене, беритба, коситба ? Разликата за механика е вместо една цигара, три цигари. Те и без това в БГ са на straight salary (вали, гърми - все толкова).
Разликата е за теб, дали можеш да си позволиш маслото. А и повечето от вас съм убеден, че могат и сами да си го направят. Без да плащат труд и без да се чешат по вратовете цяла вечер и да умуват какво менте им е сложил механика.
|
|
|
Вто Дек 19, 2006 1:47 am |
|
|
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Мнения: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
Мойто поне като го сменям при майстора гледам ако е възможно да му оставя колата да се изтича старото цяла нощ. Така поне знам, че старите боклуци в двигателя са минимум. А и на няколко смени - промивка
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Вто Дек 19, 2006 1:01 pm |
|
|
simbat
Регистриран на: Съб Юни 24, 2006 9:22 am Мнения: 860 Рейтинг: 95
|
_________________ http://imgur.com/a/OlnT2 http://imgur.com/a/Tq6Ut
|
|
|
Нед Яну 28, 2007 10:27 pm |
|
|