Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:40 am



Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 968 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 45, 46, 47, 48, 49
 Моторно масло за Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 27, 2016 12:24 pm
Мнения: 107
Местоположение: гр.Сандански
Автомобил: Legacy 2007 2.0R AT Spec Wagon
Телефон: 0887247480
Рейтинг: 65
Субару ФеноменСубару Феномен
Vmax - Засега карам с Ravenol VSI 5/40, Ravenol VST 5/40


Можеш ли да кажеш каква е разликата на тези двете масла и кое е по добро, ако може така да се зададе въпроса?
Питам защото в момента съм за смяна на маслото и чуденето ми е между Ravenol VSI 5/40, Ravenol VST 5/40 и AMSOIL 5W-30 Signature. В момента съм с Redline 5/40 euro series и промивка с lubegard. И сега чуденето е дали сега да взема Ravenol VSI 5/40 или Ravenol VST 5/40 и следваща смяна след Ravenol да си взема AMSOIL 5W-30 Signature с промивка преди това.

Пон Яну 16, 2017 8:59 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Сря Окт 23, 2013 5:00 pm
Мнения: 9
Местоположение: United Kingdom
Автомобил: Impreza WRX
Рейтинг: 0
Нов фен
Vmax написа:
Аз съм с 2.5турбо мотор но на форестър - малко повече коне.
Засега карам с Ravenol VSI 5/40, Ravenol VST 5/40 и Amsoil 0/40 Signature.
И трите масла се представят еднакво при мен - около 0,5л разход на 6000км.

Избрал съм вискозитет 40, заради жегите в БГ лятото, но като се има предвид климата горе при теб би трябвало да си ок и със стоковата препоръка 5/30 ( ако нямаш голям разход на масло до момента )

Просто се придържай към пълната синтетика и препоръчания интервал за смяна ( ако си с ej255 - 3750 мили, ej257 ако не греша е 7500 мили )

Благодаря Vmax :hello:

Пон Яну 16, 2017 1:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 11, 2009 4:49 pm
Мнения: 482
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0r '07 LiquidSi
Рейтинг: 438
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
http://www.ravenol.de/en/products/usage ... 5w-30.html
С такова масло(от варел) карах целогодишно последните 22хил. километра. За пробег от 10-11хил. километра,от горната граница на щеката,не успяваше да падне дори до средата и! Сега сипах 5w30 "сигничър" серията,не долавям някаква разлика в работата на мотора с това масло. За разхода,ще видим как ще се държи....
Колата е стоков Форестър '02 /177hp. без газ на 240000км.

_________________
"Животът е като стълба в кокошарник.....къс и осран!"

Пон Яну 16, 2017 10:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
И двете са PAO синтетика. Разлика в добвки и стабилност. На здрав мотор няма да усетиш разлика.. винаги съм го твърдял.
Ако сипеш и 0в30 кастрол немски пак няма да имаш голяма разлика или valvoline max life, M1 и още дузина такива, които могат да се намерят в БГ.

Пон Яну 16, 2017 10:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 11, 2009 4:49 pm
Мнения: 482
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0r '07 LiquidSi
Рейтинг: 438
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
vizor написа:
И двете са PAO синтетика. Разлика в добвки и стабилност. На здрав мотор няма да усетиш разлика.. винаги съм го твърдял.
Ако сипеш и 0в30 кастрол немски пак няма да имаш голяма разлика или valvoline max life, M1 и още дузина такива, които могат да се намерят в БГ.

Исках да кажа....двигателят "потропва" еднакво при студен старт,и с едното и с другото масло! :D

_________________
"Животът е като стълба в кокошарник.....къс и осран!"

Сря Яну 18, 2017 10:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
:D разбрах.

Сря Яну 18, 2017 12:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Ееех масла, масла. Тази тема стана доста дълга и вече няма прочитане - т.е. няма реално хора, които да отделят толкова време за да си отговорят на един прост въпрос - Какво масло да й сложа на мойта по дяволите, щото все пак е особен мотора, боксер един вид?
Така като следя темата повечето питащи са прелистили до 5 страници назад, а в темата има доста информация някъде по към началото. Ако се върнете към началото на темата колеги, ще видите, че еднозначен отговор на този екзистенциален дискурс (за мотора) няма и няма как да има.
Избора на масло се прави на база състоянието на Вашата кола. ДА - някои масла предлагат уникални предимства, някои уникална цена, някои са вискозни, някои са тънки, има температурно устойчиви и не толкова устойчиви, някои мият, някои остават по метала, има с подредени молекули (странно нали) има и с разбъркани, с някои мотора се чувства по-добре, с други не толкова, но си работи напълно фукционално. В крайна сметка има ли универсална формула да предпазим нашата инвестиция?
Всеки има собствен отговор на този въпрос, защото и инвестицията на всеки е различна (от кола за 1000 лв до кола за 80 000 лв). Производителя също иска да се предпази от клеймове и затова е дал указания, които статистически е сметнал, че няма да предизвикат проблеми с Вашият двигател. Естествено трябва да се внимава и с Вносителите, които често си измислят удължени интервали за смяна на консумативи.
Ако синтезираме всичко изписано до момента (а то е страшно много за хора, които не им е интересно да четат 20 часа без накрая да знаят какво трябва да правят) може би се открояват основните мооменти:
За атмосферни коли:
- сменяйте си маслото навреме и по-често (8-10К км макс в зависимост от експлоатацията) и минимум веднъж годишно; Това с 15-20К го оставете на немските болиди.
- вискозитета може да намерите във всяка книжка за Инструкции на собственика (Owner Manual) за съответните години, въпреки че до 2012 (до представянето на FA и FB моторите) Субару няма направени съществени промени за EJ двигателите. Ако тази информация не ви се струва разбираема, допитайте се до механика, който поддържа Вашата кола. Той би следвало вече да има представа за състоянието на карантията в коша отпред и ще ви даде най-добрия съвет (дано само не е представител/вносител на масла :giggle: )
- правете от време на време промивка на двигателя (примерно веднъж на три смени) с препарат на детергентна основа, който няма да прецака гумените уплътнения и няма да свали наведнъж много мръсотия.
- Проверявайте системно нивото на маслото за да няма изненади, особено в ранните месеци след придобиване.
- Минавайте през доверен сервиз поне веднъж годишно за оглед от специалист (нещо като профилактичните прегледи при GP) - лекуване на болежки в ранна фаза често е доста по-евтино.
За турбо коли:
- в стоков вариант важи горното, отчитайки особеностите на турбинираните ДВГ и предписанията на производителя за конкретната моделна година.
- при тунинг - ако сте от хората, които са изстрадали тунинга от А до Я с десетки безсънни нощи и мръсотия под ноктите знаете какво ви трябва. Ако сте любител с пари, който си тунингова колата с пълна вяра на механика - слагате това, което той ви каже и за което ще носи отговорност.

Сигурен съм, че ще се намерят хора да критикуват моя пост, но бих искал да задам въпроса, който задодох на човека развил темата (Алекс) - може ли някой да ми покаже двигател "счупен" от минерално масло, което е сменяно навреме? Двигател, в който количествено да е измерено, че се е износил защото не е карал с марка масло А, ами е бил с марка Б (на атмосферна кола)? Маслото може да задълбочи проблеми на двигателя, когато дълго време те са неглижирани, но стига да го има и да не е станало вече шербет, то ще си върши функцията (смазване и охлаждане) в по-малка или по-голяма степен.
Като човек, който е сменил масла от долнопробен Shell 10W40(в Германия слагат такова), през долнопробен Мобил 5w40, Eneos 5w40, Mobil 1 0w40 до "супер" марка Amsoil 5w30 и обратно до Ravenol 5W40 VSI (в момента) мога да кажа, че това, което се очакваше логично се случи - двигателя (вече на 324К км) гори по-тънките масла повече от по- вискозните. Разлика в работата на мотора с по-тънки и по-вискозни масла има. С тънките - леко палене, добро развъртане, бавно загряване, загуба от 1,5 -2,5 лтр/10 000 км. С по - вискозните - по -бързо загряване, по-шумна работа на мотора, разход от 1-1.5 лтр на 10000 км. Съществената разлика: Смяна на премиум масло - 120 -150 лв, Смяна на минерален бълвоч - 40-60 лв.
Извод: ако имате пари слагате екзотика и се надявате тя да не си отива бързо. Ако имате проблем с двигателя и той си лапа масло, каквото и да сложите не може да съживите съществено болния кон - вашият мотор или има проблем или няма. В този случай Вашият механик има думата и в интернет няма да намерите отговори.
И накрая - ако колата ви гори 4-5 литра/10000 км ще ви излезе по-изгодно да я продадете или да ремонтирате ASAP. Трошенето на космически суми (800 -1000 лв годишно) за проби с бутикови масла, промивки и добавки няма да оправят проблема и е по-добре максимално бързо да върнете автомобила в "релси", защото след такъв разход идват други скъпи дертове (свещи, катализатори, ламбда сонди и прочие).
Извинявам се предварително за загубеното време.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 46

Сря Яну 18, 2017 1:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отскоро се чудих какво да я правим, тъй като се изчерпа смисъла, и се започна преповтаряне без нищо полезно.
Ицо, благодаря за обобщаващото мнение =D>

Ще отворим две теми за отзиви от масла - Атмосферна и Турбо, в които всеки да споделя конкретни впечатления от марка, двг, разход и т.н.

Тази тема остава като основна, който има желание да чете и да се учи.

Сря Яну 18, 2017 2:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Темата е заключена, не можете да променяте мнения.   [ 968 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 45, 46, 47, 48, 49

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 52 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор