Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
plaskom
|
И още: ACEA ( от Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles) – това е европейската класификация на моторните масла с по-високи критерии за качество. От 2004 г. класификацията има следния вид: Класификацията дели маслата на три класа Масла клас А/В, който включва следните четири категории: А1/B1 – Масла за бензинови и дизелови двигатели с особено нисък HTHS вискозитет от 2,6 до 3,5 mPa.s.. Не е подходящо за някои двигатели. А3/В3 – масло за леки и лекотоварни автомобили с бензинови и дизелови двигатели. Масло с добри вискозитетни показатели и удължен срок на експлоатация. А3/В4 – масло с добри вискозитетни показатели за двигатели на безин и дизел с директно впръскване на леки и лекотоварни автомобили. А5/В5 – масло с добри вискозитетни показатели и удължен пробег с нисък HTHS вискозитет за бензинови и дизелови двигатели. Не е подходящо за някои двигатели. Масла клас C – нов клас масла за дизелови автомобили с филтър за твърди частици и автомобили с TWC катализаторни уредби. Дели се на четири категории: С1 – нискофрикционни масла с High-Temperature-High-Shear > 2,9 mPa.s, масла за дизелови двигатели с DPF филтър; съдържание на сулфатна пепел<0.5%.Отговарят на изискванията на Ford. С2 – като С1, но съдържанието на сулфатна пепел<0.8%. Отговарят на изискванията на Peugeot – Citroen. С3 – масла за дизелови двигатели с DPF филтър; съдържание на сулфатна пепел<0.8%. High-Temperature-High-Shear > 3,5 mPa.s. Отговарят на изискванията на повечето европейски производители – BMW, VW, Renault, Daimler Chrysler и др. С4 - масла за дизелови двигатели с DPF филтър; съдържание на сулфатна пепел<0.5%. С High-Temperature-High-Shear > 3,5 mPa.s М асла клас Е – масла за товарни автомобили, строителна техника и автобуси. Включва следните четири категории: Е2 – отговаря на MВ 228.1 Е4 – Масла за тежки режими на работа и удължен пробег. За двигатели без DPF. Базира се на MB228.5. Отговарят на Euro 1, 2, 3, и 4 изискванията за допустими вредни емисии. Е6 – отговарят на Euro 1,2,3, и 4. За двигатели с уредби за намаляване на вредните емисии. За работа с горива с ниско съдържание на сяра max 50 ppm. Low Saps масла. Отговарят на МВ 228.51 и MAN 3477. Е7 – масла за тежки експлоатационни условия с удължен пробег. За двигатели с SCR и без DPF.
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Сря Мар 13, 2013 7:50 am |
|
|
Jores
Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
|
Колега Пласком, мерси за полезната информация. Между другото - отново шах с пешка! Обадих се на сервиз Митака да питам за маслото и те казаха, че от 2 години не се работи с 5W - 30, от Субару били получили информация, че имало проблем с него и слагали 5W - 40, а вече го поръчах и не мога да го върна.. Не знам на кой да вярвам вече!
|
|
|
Чет Мар 14, 2013 1:29 pm |
|
|
BAlexandrov
|
|
Чет Мар 14, 2013 1:43 pm |
|
|
ilian
Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 1:18 pm Мнения: 46 Местоположение: София Рейтинг: 0
|
Eneos 5W40 Premium Hyper 4л - 69лв в Метро от 28 март!
_________________ Subaru Impreza WRX 2008
|
|
|
Сря Мар 20, 2013 9:57 pm |
|
|
mytko
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 4:11 pm Мнения: 63 Местоположение: Варна
Автомобил: Skoda Superb MK3
Рейтинг: 4
|
В тази връзка днес бях в представителството на ENOES във Варна и стана ясно, че форума имаме 20% отстъпка. Аз се отбелязах с 5W40 Sustina. По-натам ще споделя впечатления.
_________________ Subaru Outback'02 H6
|
|
|
Пет Мар 29, 2013 5:59 pm |
|
|
deadman
|
mytko написа: В тази връзка днес бях в представителството на ENOES във Варна и стана ясно, че форума имаме 20% отстъпка. Аз се отбелязах с 5W40 Sustina. По-натам ще споделя впечатления. В Омникар ли си ходил? Каква цена ти дадоха за маслото, което си купил?
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Съб Мар 30, 2013 9:14 am |
|
|
mytko
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 4:11 pm Мнения: 63 Местоположение: Варна
Автомобил: Skoda Superb MK3
Рейтинг: 4
|
Да в Омникар ... за 6л 168лв. излезе с 20% отстъпка. Иначе 1л беше към 36лв. а туба 4л - 138лв.
_________________ Subaru Outback'02 H6
|
|
|
Съб Мар 30, 2013 9:54 am |
|
|
deadman
|
mytko написа: Да в Омникар ... за 6л 168лв. излезе с 20% отстъпка. Иначе 1л беше към 36лв. а туба 4л - 138лв. Колегата mimo13 5в40 го продава на абсолютно същата цена, с тази разлика, че при него има и филтрите за масло и въздух и с едно ходене минава всичко
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Съб Мар 30, 2013 11:18 am |
|
|
mytko
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 4:11 pm Мнения: 63 Местоположение: Варна
Автомобил: Skoda Superb MK3
Рейтинг: 4
|
Ще знам за следващият път
_________________ Subaru Outback'02 H6
|
|
|
Съб Мар 30, 2013 6:50 pm |
|
|
alexmitev
Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm Мнения: 155 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
|
След като изчетох почти цялата тема, стигнах до извода, че за Outback H6 2002-ра, маслото е 5W40 или 5W30, но днес минах през магазина на Eneos на Пиротска и жената там съвсем сериозно ми заяви, че в няколкото сервиза които имали на всички Субарута от 88-ма до 2008-ма слагали само 10W40 и едва ли не аз съм първият, който иска да сложи 5W40 на кола, по-стара от 2-3 години! Имаме ли консенсус аджеба в крайна сметка какво трябва да се сипе? (Доколкото разбирам, Субару не е кола, която носи много на експерименти и побългаряване)
|
|
|
Вто Апр 16, 2013 2:24 pm |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
Аз току-що си поръчах Eneos Sustina 5W40 от Марин:)
Ще споделя мнение как е като го налея.
|
|
|
Вто Апр 16, 2013 3:40 pm |
|
|
Jores
Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
|
alexmitev написа: След като изчетох почти цялата тема, стигнах до извода, че за Outback H6 2002-ра, маслото е 5W40 или 5W30, но днес минах през магазина на Eneos на Пиротска и жената там съвсем сериозно ми заяви, че в няколкото сервиза които имали на всички Субарута от 88-ма до 2008-ма слагали само 10W40 и едва ли не аз съм първият, който иска да сложи 5W40 на кола, по-стара от 2-3 години! Имаме ли консенсус аджеба в крайна сметка какво трябва да се сипе? (Доколкото разбирам, Субару не е кола, която носи много на експерименти и побългаряване) Колега, 5W40 или 5W30 нямало особено значение за нашите географски ширини и климатични особености, и аз бях пред същата дилема (все пак сипах 5W30) , а 10W40 се слага на автомобили с 150 000+ км пробег.
|
|
|
Вто Апр 16, 2013 3:43 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
Колега alexmitev,както сам си достигнал до извода маслото е 5W40 или 5W30,почти всички карат с 5W40.Може би 5W30 ще дойде малко "тънко" и има вероятност да го гори.А с масло 10W40,не бих рискувал.Това,че на коли с по-голям пробег 150 000км.+ им слагат масло 10W40 и аз съм го чувал,но мисля,че това не важи за субару.Ако двигателя ти е наред дори и на 300 000 + км,не би трябвало да имаш проблем с масло с вискозитет 5W40.Щом си прочел цялата тема за маслата,предполагам си разбрал,че моторът на субару е капризен на масло(с две думи не слагай боклуци,или неподходящо масло).
|
|
|
Вто Апр 16, 2013 4:15 pm |
|
|
alexmitev
Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm Мнения: 155 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
|
|
Вто Апр 16, 2013 4:17 pm |
|
|
bat bubi
|
Колегата DDD е абсолютно прав......10W40 е за предпочитане за коли над 150 000 км (особенно за 4 цилиндрови мотори), НО не и за боксер мотори........естествено, не че не е възможно, но
_________________ BORN TО RIDE … UNTIL I DIE
|
|
|
Вто Апр 16, 2013 6:48 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Вто Апр 16, 2013 8:49 pm |
|
|
Jores
Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
|
|
Вто Апр 16, 2013 11:08 pm |
|
|
spit_fire
Регистриран на: Сря Ное 09, 2011 1:56 pm Мнения: 136 Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Forester S Turbo MY99
Рейтинг: 24
|
На теория препоръката на производителя трябва да е най-добрия вариант, но често той предлага ужасно тънки масла, защото така по-лесно се минават емисионните тестове и пада разхода на гориво. Аз лично се съобразявам с това за какви температури е подходящо маслото и дали отговаря на изискванията на производителя за покрити стандарти. 5W30 e масло, което се препоръчва за амбиантна температура -30 до 30, което означава че лятото в нашите географски ширини започва да не изпълнява ефективно функциите си, една от които е и отвеждане на част от топлината.
|
|
|
Сря Апр 17, 2013 5:48 am |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
Тая жена да отива да продава дрехи и чанти веднага.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Сря Апр 17, 2013 8:25 am |
|
|
alexmitev
Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm Мнения: 155 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
|
Impreza94 написа: Тая жена да отива да продава дрехи и чанти веднага. На вскичкото отгоре тя твърдеше, че моторът събирал малко над 4 литра Представям си разговора, ако й бях повярвал, и бях взел 5 литра 10W40 и бях отишъл в някои от техните сервизи да ми го сложат: - Абе, малко под минимума беше маслото, ама сме ти долели литър-два Диона Супер, няма да се плашиш, всичко е ток, карай докато можеш Като вица за продавачката на парашути: - Ако не ви се отвори, елате и ще ви го сменим веднага, няма никакви проблеми
|
|
|
Сря Апр 17, 2013 8:55 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 83 госта |
|