Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
sonda
Напуснал форума
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 5:01 pm Мнения: 126 Рейтинг: -23
|
=Alex= написа: Не е капризна, а много прецизна. Субару правят много прецизни двигатели, които не прощават грешки, както примерно немските или френските... А за Арал експертите в маслената индустрия казват, че е маслото с най-малко почистващи добавки. Което просто не се отразява добре точно на Субару двигателите... и така Моя мотор беше в страшна гняс от точно тоя Арал на СМТ... сега свети като чисто нов с Red Line... Арал - да, ако караш Камаз... Колега, как оценяваш Енеос Сустина 5-40 като показатели? Така и не видях в ромънския сайт имат ли 5-литрови туби от Редлайн-а,а и пазаруването е с карта, каквато аз нямам ! Мислех, че става с наложен платеж, т.е да се заплати на куриера при получаването, но явно не е такава практиката!
|
|
|
Чет Май 16, 2013 7:50 am |
|
|
agent dust
Изгонен
|
subarist написа: Моля за препоръки.. много ли е този разход ... да сменям ли вида на маслото, с какво да го сменям ? разхода на масло си е наред - но когато и да минеш на по-висок клас масло все е добре. по принцип Н6 не пипа маслото - в някои случаи обаче има разход на масло. много е важно и в какъв режим се кара, дали изчакваш двигателя хубаво да загрее преди да го настъпиш, как е обслужван преди това... но мотул 8100 е хубаво масло, и не то е причината за разход още един турбо форестър - поредният - започна да върви доста по-добре след преминаване към ред лайн. рецептата редлайн или амсоил - и пълна газ - досега работи безотказно, двигателят започва да живее нов живот. но условието да се раздава безмилостно газ поне първите 1000км си остава - тогава по-бързо сработват маслата. досега винаги се наблюдава намаляване или спиране на разхода на масло, повишаване на мощността, утихване на шумовете от двигателя, намаляване на тресенето на празен ход(заради изравнената компресия на цилиндрите). сега ще пробваме поредното закисване и на един очевидно разсипан двигател - с много силна картерна вентилация и огромен разход на масло, с ниска компресия и с доста силно тресене на празен ход. вече имахме успех при няколко 2.5 турбо и 2.0 турбо - двигателя се оправя без ремонт, само със смяна на масло и всичката газ много е важно как се прилага даден продукт. предимствата на маслата от висок клас са - че с тях двигател не може да се счупи от здраво газене. при здраво настъпване освен че маслото по-бързо сработва и оправя компресията от повредени или нагорели сегменти - се прочистват горивната и запалителната система. резултатите са изненадващи
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Вто Авг 20, 2013 1:02 am |
|
|
bobeck
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm Мнения: 628 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
|
subarist написа: Здравейте,
Kолата е Subaru Legacy H6 2004 AT. 170000km. 7200км е с Motul 8100 Xcess 5-40. Разход на масло около 800 грама до момента. От 7000км около 2000 са магистрално каране (150-170kм/ч). В града не е изхарчила повече от 100г останалите 700 са от магистралното каране.
Моля за препоръки.. много ли е този разход ... да сменям ли вида на маслото, с какво да го сменям ? Карай си колата и не се стягай. Над 3000 оборота си гори масло и това е
|
|
|
Вто Авг 20, 2013 8:07 am |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
subarist написа: Здравейте,
Kолата е Subaru Legacy H6 2004 AT. 170000km. 7200км е с Motul 8100 Xcess 5-40. Разход на масло около 800 грама до момента. От 7000км около 2000 са магистрално каране (150-170kм/ч). В града не е изхарчила повече от 100г останалите 700 са от магистралното каране.
Моля за препоръки.. много ли е този разход ... да сменям ли вида на маслото, с какво да го сменям ? Колега,ще си позволя и аз да пиша в тази тема и то точно по повод това което си написал.Не се притеснявай въобще,карам със абсолютно същото масло "Motul 8100 Xcess 5-40" и ситуацията е аналогична,е не ми е изгорила толкова,но си го гори.Колкото човека познавам да карат с това масло,ситуацията е аналогична-всеки казва,че му го гори.Не казвам в никакъв случай,че маслото е лошо,но просто ситуацията е такава-гори го и това си е.Само за сравнение-преди карах с друго масло и нямаше такова нещо,сега за пръв път сложих"Motul 8100 Xcess 5-40",но следващата смяна определено няма да е с него.Пак казвам,не че е лошо маслото,но явно просто не е моето масло.За протокола само-колата ми не е газифицирана и никога не е била,докато е в мен няма и да бъде.Да чукна на дърво,нямал съм грижи до сега с нея,обслужвана е винаги на време,но просто не го харесва това масло и това е.Според моето скромно мнение максималния пробег на това масло е около 8-10 хил.км,след това рязко му се влошават характеристиките,но все пак да кажат колегите,които са доста по-в час с маслата. P.S.Между другото огромни благодарности към колегата "Alex",който според мен сподели доста полезно инфо за маслата и ограмоти много хора на тази тема.
|
|
|
Вто Авг 20, 2013 9:04 am |
|
|
Vmax
|
bobeck написа: subarist написа: Здравейте,
Kолата е Subaru Legacy H6 2004 AT. 170000km. 7200км е с Motul 8100 Xcess 5-40. Разход на масло около 800 грама до момента. От 7000км около 2000 са магистрално каране (150-170kм/ч). В града не е изхарчила повече от 100г останалите 700 са от магистралното каране.
Моля за препоръки.. много ли е този разход ... да сменям ли вида на маслото, с какво да го сменям ? Карай си колата и не се стягай. Над 3000 оборота си гори масло и това е И при мен го гореше на цивилната Импреза - не е до оборотите, просто това масло трябва да се сменя максимум на 7 000км. Ако го следите внимателно ще видите че след 3-4000км рязко си променя цвета и плътността.
|
|
|
Вто Авг 20, 2013 10:00 am |
|
|
carrera4
Регистриран на: Сря Авг 21, 2013 8:13 am Мнения: 4
Автомобил: Opel Zafira OPC
Рейтинг: 0
|
Привет на всички, google-вайки, попаднах на тази тема, която меко казано е интересна и полезна. С цялото ми уважение към agent dust, имам следното питане към него: agent dust написа: още един турбо форестър - поредният - започна да върви доста по-добре след преминаване към ред лайн. рецептата редлайн или амсоил - и пълна газ - досега работи безотказно, двигателят започва да живее нов живот. но условието да се раздава безмилостно газ поне първите 1000км си остава - тогава по-бързо сработват маслата. досега винаги се наблюдава намаляване или спиране на разхода на масло, повишаване на мощността, утихване на шумовете от двигателя, намаляване на тресенето на празен ход(заради изравнената компресия на цилиндрите). сега ще пробваме поредното закисване и на един очевидно разсипан двигател - с много силна картерна вентилация и огромен разход на масло, с ниска компресия и с доста силно тресене на празен ход. вече имахме успех при няколко 2.5 турбо и 2.0 турбо - двигателя се оправя без ремонт, само със смяна на масло и всичката газ Това отговорно ли го заявяваш? Поздрави, Ясен
|
|
|
Сря Авг 21, 2013 9:25 am |
|
|
=Alex=
|
Добре дошли на теб и бързото OPC Прочули сме се значи в Гуглето Агентът, предполагам, че работи, затова не ти отговаря, но съм убеден, че го мисли съвсем сериозно. Той ще се изкаже, като го види. /Сори за офтопика/
|
|
|
Сря Авг 21, 2013 3:17 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
carrera4 написа: Това отговорно ли го заявяваш?
Поздрави, Ясен
естествено ако обаче лагерите са станали на станиол от шоколад, а валовете на рендета - няма какво да се направи. досега не съм видял двигател да се строши от много даване на газ - троши се винаги от кофти консумативи. всъщност най-малко проблеми имат именно колите, които се карат на заварка и с хубави масла. като отвориш такъв двигател - вътре всичко свети като ново! отвориш ли двигател, каран полека и с гадни масла - картинката е ужасна. имах случай с един турбо форестър от смолян. купен от софия, и продавачите сглобили набързо нещо за продаване. колата дойде да я огледам - пуши яко, тресе, никаква компресия. надух го с тапите и компресора - духа през сегментите все едно ги няма. видях че маслото е ново, и казах на собственика че няма какво да направя набързо - да се прибира към смолян, и да раздава газ до дупка - само да спира да проверява дали има масло. двигателят така или иначе е повреден, повече няма какво да му счупи - ако го строши направо да си купува нов, този е безмислено да се прави, няма да е евтино. просто да дава яко газ, но не на високи скорости - до 150-160, но с мръсна газ, постоянно да го държи в турбо режим. после ми се обади от смолян да каже че почти спряла да пуши, и заработила доста по-добре идва друг 2.0 турбо форестър. клати се двигателя. бяха му направили диагностика с присъда реглаж на клапани. гледам вакуумът на двигателя - -0.65. казах му че няма проблем с клапаните, просто е каран с кофти масло. беше с някакъв репсол - сипа си редлайн 0w40, и изпълни рецептата цялата газ. двигателят полудя, и в резултат метна съединителя - той и без това беше на умиране. но със старото масло съединителят някак си се крепеше - след смяната на маслото се предаде на момента. това е заради повишената компресия - двигателят просто веднага вдигна мощност и съединителят даде фира. става дума за кола в сток вариант, без тунинги. досега тази рецепта със здраво раздаване на газ дори при току що сглобен двигател - е безотказна. първоначално когато си говорихме с англичаните бяхме малко скептични, как така току що сглобен двигател ще го пържим с 200, и то не един два ръна, ами цели 150-200км ония постоянно повтарят "до нот форгет то пуш ит то дъ хел!"... и като видяхме резултатите - започнахме да прилагаме тази рецепта и при стари двигатели с проблемни сегменти. в момента в който колата започне да върви като откачена и изведнъж разходът на масло изчезне - съмненията изчезват. можете спокойно да следите отзивите от тези, които са се доверили и са изпълнили предписанията за "цялата газ".
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Чет Авг 22, 2013 12:17 am |
|
|
agent dust
Изгонен
|
сега имам за оправяне една доста лъскава импреса, 2001 г турбо. много сериозни картерни газове, здрав разход на масло - и пуши доста през аспуха! кара се с 15w50 Мотул. с ремап на електрониката на 1.2 бара, и имаше някои "тунинги" които набързо разкарах. дойде с повреден дебитомер. подменихме го, направих и вторична диагностика, премерих компресия за наличие на пропукано бутало - и докато му дойде новото масло, назначих раздаване на пълна газ из софия. при нея пак само ще сменим маслото, двигателя няма симптоми за ремонт. това е доста тежък случай на повредени сегменти на субару двигател, и е за предпочитане да се пробва закисване чрез масло за 250лв, вместо ремонт за 2000лв
проблемът не е в маслото мотул 15w50 - а по-скоро че колата е газена от старият собственик студена, става дума за некомпетентност и немърливост. това масло работи само когато се загрее добре. и всъщност неразрушимият EJ20 е с повредени сегменти заради кофти експлоатация.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Чет Авг 22, 2013 12:53 am |
|
|
Vmax
|
nikosaul написа: Какво означава да се придържаме към темата? 1. да четем и вярваме на всичко което е написано от някой; 2. да четем и да коментираме на база познания; 3. или да не се вълнуваме какво пише;
Vmax, точно ти имаш инфо за налягането на маслото, защо не го споделиш? По въпросите ти: 1. Да четем тук и други източници, като посоченият по горе Bob is the oil guy. 2. Да се дават примери с различни масла ползвани на Субару, а не на друг вид автомобили! 3. Да запазваме добрият тон и аргументирането да става на база факти и опит. Моят опит е споделян във форума, макар и не синтезиран, но понеже пак нямаш време да четеш ще направя последен компромис за теб и ще се повторя, с изричната уговорка че не е препоръка нито претенция за инженерна и химична достоверност: Карал съм Субаруто от 2007г с Мотул 5-30, гори го. С 5-40 беше Ок до към 7-8000 км, след това до 10 000км съм доливал 0,5л. Това докато Мотул струваше по 24лв/литъра. От 2010 нещо направиха с това масло и колата почна да го гори още на 5 000км. Пробвал съм на Н6 Субару масло Елф - не става категорично. Пробвах първи заедно с Алекс Ред Лайн 0-40 на СТИ 375 коня - държеше стабилни нива на налягане в всички режими на работа на колата до 7 000км, след което нивата паднаха слабо ( с под 10% - пример при макс товар от 7 бара на 6,5 бара ). На 8 000км долях близо 1л, но имах и теч от маркуч на турбото. Благодарение на тази тема се загледах и по други масла, защото подържах 4 Субара ( вече 3 ) и ми беше скъпо да продължавам с РЛ. Така стигнах до Равенол - за атмосферните коли - VSI 5-40, за СТИ-то RCS Racing 5-40. Първото се представя направо чудесно на СВХ-а и Импреза 1.6 и 2.5 карани на газ - без разход на масло, чувствително тих двигател особенно при минусов старт. Рейсинговото масло - също - при 7500-8000км съм доливал 200-300 грама, като слагам уговорката, че колата не се кара на писта, не се изнасилва и почти не е виждала темп. на маслото над 110гр. Нивата на налягане са малко по ниски от тези на РЛ, но са точно по спецификациите описани в Субару ( пак ти подсказвам - има тема за това прочети я ). Не съм правил анализ на нито едно от маслата и наблюденията ми са субективни. Изборът ми е на база сертификати от производителя и данни които съм виждал на уредите и изминат пробег. Не съм съгласен с Алекс, че критерий при избора е цената, защото има много фактори като внос, мито, ДДС, маркетингови разходи, печалба и т.н. които оскъпяват един продукт 3 пъти и повече. Клиентската цена на РЛ в САЩ не е по различна от тази на друг вид синтетика в Германия, така че това не може да е критерий за избор. И последно - в момента в който Субару почне да пипа маслото, то е за смяна. Моят избор не е препоръка, нито реклама.
|
35
|
|
Нед Ное 02, 2014 10:43 am |
|
|
a_todorov
Регистриран на: Вто Окт 28, 2014 7:04 am Мнения: 51
Автомобил: Subaru Legacy 2.0R 2006
Телефон: 0884603297
Рейтинг: 0
|
Привет на всички От една седмица съм със Суби Легаси 2006 2.0R 165к.с. и се чудя какво масло да сложа. Мислех 10W40 , но от прочетеното разбрах,че съм за 5W40. До сега съм карал само с Repsol. Може ли да продължа с него, ако не приемам предложения. От тук може ли да поръчам и кое ( http://16499.bg.all.biz/vsesezonni-moto ... -gg1079204 ).
|
|
|
Съб Ное 08, 2014 5:57 pm |
|
|
a_todorov
Регистриран на: Вто Окт 28, 2014 7:04 am Мнения: 51
Автомобил: Subaru Legacy 2.0R 2006
Телефон: 0884603297
Рейтинг: 0
|
Мислех за Castrol i Mobil, но вие го отричате. Направо съм А колата и сложих и ГАЗ , ако има значение.
|
|
|
Съб Ное 08, 2014 6:14 pm |
|
|
GIvanov_1975
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 12:31 pm Мнения: 21
Автомобил: Subaru Outback 2.2 4WD '98
Рейтинг: 4
|
a_todorov написа: Привет на всички От една седмица съм със Суби Легаси 2006 2.0R 165к.с. и се чудя какво масло да сложа. Мислех 10W40 , но от прочетеното разбрах,че съм за 5W40. До сега съм карал само с Repsol. Може ли да продължа с него, ако не приемам предложения. От тук може ли да поръчам и кое ( http://16499.bg.all.biz/vsesezonni-moto ... -gg1079204 ). Внимавай колега какво избираш. От SAE 10W-40 до SAE 10W-40 има огромна разлика и първото такова каквото излиза в линка ти е грешен вариант. Казано с 2 думи това е масло за мореплавателни съдове! Вискозитетения клас не ти е нито SAE 10W-40, нито SAЕ 5W-40, нито SAE 5W-30, а ти е SAЕ 0W-20. Друго задължително условие е да бъде по API SM или API SL минимум. Поздрави
|
|
|
Съб Ное 08, 2014 7:30 pm |
|
|
a_todorov
Регистриран на: Вто Окт 28, 2014 7:04 am Мнения: 51
Автомобил: Subaru Legacy 2.0R 2006
Телефон: 0884603297
Рейтинг: 0
|
Здравей колега това няма ли да е рядко за кола над 200 000 км.
|
|
|
Нед Ное 09, 2014 9:54 am |
|
|
GIvanov_1975
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 12:31 pm Мнения: 21
Автомобил: Subaru Outback 2.2 4WD '98
Рейтинг: 4
|
a_todorov написа: Здравей колега това няма ли да е рядко за кола над 200 000 км. Колега, Subaru препоръчва само този вискозитетен клас с упоменатите норми по API. Ти разбира се не си задължен да се съобразиш с това, но и трябва да си наясно, че каквото друго масло избереш и сложиш, ще е изцяло на твоя отговорност...
|
|
|
Нед Ное 09, 2014 12:34 pm |
|
|
a_todorov
Регистриран на: Вто Окт 28, 2014 7:04 am Мнения: 51
Автомобил: Subaru Legacy 2.0R 2006
Телефон: 0884603297
Рейтинг: 0
|
От форума може ли да си поръчам от някой. За да съм сигурен че нещо качествено.
|
|
|
Нед Ное 09, 2014 3:37 pm |
|
|
andrey
Регистриран на: Пон Юли 25, 2011 11:13 am Мнения: 63 Местоположение: София
Автомобил: Forester
Рейтинг: 34
|
"FULLY SYNTHETIC" раздела на Opi Oils - макар и да съм далече от мисълта, че всички показани там масла са 100% пълна синтетика, смятам, че може да служи за добър ориентир при избор на масло, предвид това, че информацията е добре организирана и позволява да бъде филтрирана по различни критерии. Брандове/модели, вискозитети, цени, сертификати, MSDS-и и т.н. - всичко на едно място.
|
|
|
Пон Ное 10, 2014 12:04 pm |
|
|
_-MeChAnIcK-_
Регистриран на: Сря Дек 03, 2014 11:40 am Мнения: 8 Местоположение: гр.Сливен
Skype: vencislav5005
Автомобил: Subaru Impreza 2.0 Turbo WRX 01
Телефон: 0883/38-77-22
Рейтинг: 0
|
|
Сря Дек 03, 2014 12:59 pm |
|
|
automan
Регистриран на: Сря Май 11, 2011 6:12 pm Мнения: 183 Местоположение: Перник
Автомобил: Субару Форестър 2,5 ХТ
Рейтинг: 29
|
В темата за маслата, колкото хора, толкова мнения, да споделя накратко и моя опит. За 2,0 турбо при моя Форестър, най добро представяне с Castrol Edge 5w30 Fst. Изчезнаха шумове, изчезнаха вибрации при студен мотор. Преди това карах с "Motul 8100 Xcess 5-40". За мен това масло беше пълен провал. Двигателят беше чувствително по шумен, след 4-5 х. започна да го харчи. Бях решил, че е време да регулирам клапани. След смяна на маслото, всичко си дойде на мястото. Получи се точно ефекта описван от "agent dust". Здрава газ и двигателят само мърка. Преди това съм карал с Elf 5w40, Castrol 5w40 и всичко беше наред. Далеч съм от мисълта, че това е най доброто масло на пазара за този мотор, но е сравнително достъпно и се представя добре.
|
|
|
Сря Дек 03, 2014 10:21 pm |
|
|
excalibur
Регистриран на: Чет Ное 27, 2014 5:21 pm Мнения: 89
Автомобил: Subaru Forester 2009
Телефон: 0899570069
Рейтинг: 15
|
Колеги,гледам,че това масло Motul 8100 X-clean+ 5w30 е на добри цени в момента.Добре ли ще е да сложа на моята кола такова масло? Автомобила е Outback 3.0H 2005г.Благодаря ви предварително
|
|
|
Пон Фев 09, 2015 6:44 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 38 госта |
|