Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
Ивайло Добрев
Регистриран на: Съб Юли 12, 2014 9:46 am Постове: 261 Местоположение: Варна
Автомобил: Forester 2.0X,MT,158hp
Рейтинг: 36
|
Здравейте,на Форко сложих Бардал 5w40 по препоръка(колата е на 235к с газ) и дойде време за смяна.На 7к ми го лапна до минимума.Мисля си,че не го харесва и се чудя с какво да го заменя.Спрял съм се на Ред Лайна,но какъв да е?!?Допреди да изчета темата малко се шашнах,че така драстично е намаляло,но все още имам колата от година и се напасваме още .Моля помагайте.Поздрави
|
|
|
Сря Сеп 30, 2015 7:29 pm |
|
|
Vmax
|
Ако си го карал лятото е нормално да ти лапне - все пак беше голяма жега. За този сезон - есен зима, стой на този вискозитет, а лятото мини на 10/40... Говорим само за пълна синтетика, бз значение от бранда
|
2
|
|
Сря Сеп 30, 2015 9:40 pm |
|
|
askeless
|
Аз карам целогодишно с 5w40, колата е турбо и с газ, преходите са предимно дълги, карам около 20-25к на година. Мога да изкажа мнение за red line 5w40 euro и motul 5w40 x-clean. С red line мотора беше една идея по тих и рафиниран, но въпреки, че се рекламира като long life, от 7к до 9к глътна почти две кварти. Смених го с motul, че тогава нямах достатъчно пари и карам цяло лято, като за почти 8к км в жеги и често при високи обороти съм долял по-малко от литър. Мисля да сложа пак същото. Чудех се между Motul и Bardahl, но засега изборът ми клони към първото. Поздрави!
|
|
|
Сря Сеп 30, 2015 10:03 pm |
|
|
Ивайло Добрев
Регистриран на: Съб Юли 12, 2014 9:46 am Постове: 261 Местоположение: Варна
Автомобил: Forester 2.0X,MT,158hp
Рейтинг: 36
|
askeless написа: Аз карам целогодишно с 5w40, колата е турбо и с газ, преходите са предимно дълги, карам около 20-25к на година. Мога да изкажа мнение за red l40 euro и motul 5w40 x-clean. С red line мотора беше една идея по тих и рафиниран, но въпреки, че се рекламира като long life, от 7к до 9к глътна почти две кварти. Смених го с motul, че тогава нямах достатъчно пари и карам цяло лято, като за почти 8к км в жеги и често при високи обороти съм долял по-малко от литър. Мисля да сложа пак същото. Чудех се между Motul и Bardahl, но засега изборът ми клони към първото. Поздрави! Хм,преди да сложа Бардала чуденката беше между него и Мотула,но първия надделя понеже беше малко по-евтин.Но пък искам на колата да й стане малко по-”хубаво” и здравословно.Явно преди мен са я ”мачкали”само .А сега сериозно-ще сложа друг бранд за да видя дали наистина ще има разлика.
|
|
|
Сря Сеп 30, 2015 10:33 pm |
|
|
Ивайло Добрев
Регистриран на: Съб Юли 12, 2014 9:46 am Постове: 261 Местоположение: Варна
Автомобил: Forester 2.0X,MT,158hp
Рейтинг: 36
|
Vmax написа: Ако си го карал лятото е нормално да ти лапне - все пак беше голяма жега. За този сезон - есен зима, стой на този вискозитет, а лятото мини на 10/40... Говорим само за пълна синтетика, бз значение от бранда Ами карам го целогодишно-на година правя около 10к км и сменям горе-долу по едно и също време/месец.А иначе искам такова което се ”харесва”на субару нали е боксьор
|
|
|
Сря Сеп 30, 2015 10:38 pm |
|
|
hardc0re
Напуснал форума
Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 5:43 pm Постове: 84 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2.5
Рейтинг: 97
|
И аз като askeless мога да споделя отзив за Red Line 5W40 Euro серията на газифициран Forester турбо от първите и Motul X-Clean 5W40. При мен нямаше липси, но двигателят беше правен. И двете масла са mid-saps, с подходящ HTHS за нашите коли, което ги прави препоръчителни поне от това, което съм чел в темата за маслата. Разликата, съществена, е в базите на двете масла. При положение, че ти е глътнало Bardahl-a и че въртиш 10тина хил.км на година, аз бих заложил на Red Line следващия път. Тук обаче е хубаво да си наясно със състоянието на двигателя. Инче дори финансово погледнато си заслужава, защото аз например не бих карал 10-12к км с Motul, така че за тази една година ще се наложат 2 смени на масло докато с Red Line може да минеш и с една, което като цена излиза едно и също.
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 10:18 am |
|
|
belovodski
Регистриран на: Нед Ное 16, 2014 3:26 pm Постове: 137
Автомобил: без кола
Рейтинг: 11
|
Да кажа и аз нещо,карам Аутбек 02 н6 на газ с Кастрол магнетек 10w40 и вече 8000км.не го е пипнало а мислех че е някаква изгъзица туй масло,ваще мнения за него?
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 10:38 am |
|
|
Zdravko_Marrinov
Регистриран на: Вто Авг 25, 2015 8:08 am Постове: 19 Рейтинг: 0
|
Здравейте! Импрезата ми е 1.6 1999г газифицирана на 253000кн. Миналата година октомври месец я почерпих с Xenum VX 5w30. До момента съм изминал с маслото 23000км и не съм доливал. На цвят е жълто-кафяво и бистро и мисля,че ще изкара още доста км. Няма шумове, като цяло съм много доволен.
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 10:40 am |
|
|
Alxx
|
belovodski написа: Да кажа и аз нещо,карам Аутбек 02 н6 на газ с Кастрол магнетек 10w40 и вече 8000км.не го е пипнало а мислех че е някаква изгъзица туй масло,ваще мнения за него? Среден клас естер, който не е лош за дейли райд. Има един огромен проблем обаче - Кастрол е от най-често фалшифицираните масла, което е немалък риск. Ментета има навсякъде, даже и при сериозните(уж) търговци. Здравко, недей да надскачаш препоръките - маслото не е само цвят и гъстота. Има и химичен състав, който се мени с времето и начина на употреба.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 10:43 am |
|
|
Zdravko_Marrinov
Регистриран на: Вто Авг 25, 2015 8:08 am Постове: 19 Рейтинг: 0
|
Благодаря! Впечатлен съм от това, че не доливам с Ксенума.
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 11:18 am |
|
|
evg3
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am Постове: 1217 Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
|
Ама сменяй го това масло. 23к км си е бая каране
_________________преди: Impreza 1.8 '94 F4WD Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD сега: Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 2:43 pm |
|
|
Zdravko_Marrinov
Регистриран на: Вто Авг 25, 2015 8:08 am Постове: 19 Рейтинг: 0
|
Обадих се вече на приятел. Ще дам проба за анализ.
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 2:47 pm |
|
|
Vmax
|
Zdravko_Marrinov написа: Обадих се вече на приятел. Ще дам проба за анализ. Като си готов, сподели данни и ако е възможно къде е правен теста, колко струва и може ли свободно да се поръча?
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 3:06 pm |
|
|
Zdravko_Marrinov
Регистриран на: Вто Авг 25, 2015 8:08 am Постове: 19 Рейтинг: 0
|
Довечера на по бира ще знам подробности. Заинтетесувах се защото едни белгийци с "Рено-Меган" дизел, без да се замислят си купиха промивка и същото масло. От тях разбрах, че друго масло от същата марка на дизелово BMW правят пробег 40000. Много съм учуден и това противоречи на всички писаници. Анализа ще каже най-добре. Ще дам инфо.
|
Последна промяна Zdravko_Marrinov на Чет Окт 01, 2015 3:27 pm, променена общо 1 път
|
|
Чет Окт 01, 2015 3:17 pm |
|
|
Vami
|
До един час може да си редактираш поста.
Subaru не е автомобил за експерименти с масло. Това дали го харчи или не зависи от сегментите, буталата и цилиндрите. Обаче е важно смазването на лагерите.
Преди много години един колега с голф 2 беше изкарал 45к км с минерално масло, май можеше и още. Беше решил да го предава за скрап и реши да пробва.
|
Последна промяна Vami на Чет Окт 01, 2015 3:30 pm, променена общо 1 път
|
|
Чет Окт 01, 2015 3:24 pm |
|
|
Vmax
|
Зависи въпросния пробег за колко време се прави - има коли, които не се спират и са основно по магистрали, ако няма студени стартове и се кара нормално може и да направи подобен рекорд. По горе в темата Ники в САЩ си прави редовно 24 хил. км.
И аз не съм привърженик на подобни експерименти и затова сменям на 7-8 хил макс, ама да видим теста на колегата какво ще покаже
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 3:29 pm |
|
|
Zdravko_Marrinov
Регистриран на: Вто Авг 25, 2015 8:08 am Постове: 19 Рейтинг: 0
|
Благодаря, редактирах го. Относно маслото като ресурс, анализа ще покаже. Обещавам да го постна.
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 3:29 pm |
|
|
Zdravko_Marrinov
Регистриран на: Вто Авг 25, 2015 8:08 am Постове: 19 Рейтинг: 0
|
Така...анализа ще бъде в ЦЛЕХИТ към БАН и следващите дни ще ми се обадят за пробно количество + първоначалните спесификации на ново масло.
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 4:23 pm |
|
|
Vmax
|
Zdravko_Marrinov написа: Така...анализа ще бъде в ЦЛЕХИТ към БАН и следващите дни ще ми се обадят за пробно количество + първоначалните спесификации на ново масло. Колега, Това е много интересна и важна опция - провери моля, има ли възможност да се прави анализ на свободни начала срещу заплащане и какво? Ако е възможно ще направим отделна тема за анализ на нови и отработени масла, което много ще ни помогне при избора, защото в момента се движим на субективни препоръки. Поздрави
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 4:57 pm |
|
|
Zdravko_Marrinov
Регистриран на: Вто Авг 25, 2015 8:08 am Постове: 19 Рейтинг: 0
|
Да, ще проверя. Както изглежда, ще бъде другата седмица. Името на професора не го съобщавам ясно защо.
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 5:05 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: vlado_74 и 102 госта |
|