Автор |
Съобщение |
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
Слагай 5W40 масло, което покрива нормите на Субару и най-вече с висок HTHS.
Аз в крайна сметка реших за летният сезон да съм с 5W40, защото ходя и в гръцко по островите, а като я засиля по магистралите натоварена и с климатик при 40+ градуса не ми се ще да е с 5W30.
|
|
|
Сря Апр 17, 2013 10:46 am |
|
|
=Alex=
|
По-назад в темата бяхме писали доста за това какво масло за Субару и какво - не... За високия HTHS не съм много съгласен - за Субару трябва HTHS индексът да е между 3.5 и 4 - в никакъв случай не повече. По-високият HTHS над тези стойности има обратен ефект - обратно налягане в системата и занижена топлопроводимост. Но, отново - назад има много писано, да не почваме да повтаряме темата. Който го интересува, просто да прочете темата назад. Има и сравнителни таблици... Друго - от 5W-40 на един производител до 5W-40 на друг производител разликата в качеството и останалите параметри на маслата понякога е огромна. Пример - Red Line 0W-40 дава значително по-добри показатели отколкото 5W-40 Motul 300V (вискозитет при 100C = 15.1 спрямо 13.6 за Мотул-а) при идентични останали параметри и еднакъв HTHS. Мотул-ът в голямата си част е хидрокрек, докато RL ползват изцяло "група 5" синтетична база. Изобщо не ги гледайте тези стойности xW-xx - намерете си максимално качествено масло от добра "базова суровина", PAO клас 4 или 5, с колкото се може по-малко виско подобрители. Качествените масла за Субару, уважавани в целия свят са предимно Red Line, Silkolene, AMSOil, Royal Purple, Motul в краен случай и това е. Всичко надолу е компромис в качеството, а Субару за добро или лошо е много чувствителен мотор откъм масло... всеки сам си преценява с какво ще кара. Друга гореща препоръка - маслените филтри на AMSOil - ако по-високата им цена спрямо оригиналните не е проблем, няма причина да не се кара с тях - доказано най-ефективните в света. http://www.amsoil.com/graphs/eao/EAO_efficiency_900.jpg
|
|
|
Сря Апр 17, 2013 8:17 pm |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
|
Чет Апр 18, 2013 7:35 am |
|
|
alexmitev
Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm Мнения: 155 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
|
|
Чет Апр 18, 2013 10:17 am |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
Какво общо има Euro4 с HTHS над 4?:)
А и не виждам в ликовете, които си постнал на пише някъде колко е HTHS на това масло.
Надали ще е над 4, броят се на пръсти маслата 5W40 с HTHS над 4. Дори и те са с много малко отгоре, което надали ще е фатално.
Не го мисли толкова;)
|
|
|
Чет Апр 18, 2013 10:50 am |
|
|
=Alex=
|
@аlexmitev - HTHS няма общо с евро нормата - по-скоро това е работа на SAPS нивАта. това, първото от двата линка на мен ми прилича на дизелово масло, за коли с филтър за частици. Не смятам, че е подходящо за теб с mid-SAPS нивата си. На теб ти трябва extra-SAPS. Второто от двете ми звучи по-подходящо. Не знам нищо за този бранд масла, така, че не мога да кажа нещо конкретно. По-скоро трябва да им се видят тех. данните и базата, която ползват, а не маркетинговото бла-бла. Предполагам, че ще ползват група 3, сиреч най-евтината, на която преминаха всички от ширпотребата (Кастрол, Мобил, Арал, Фюхс и т.н.) но може и да бъркам. Група 4 (РАО) и 5 се ползва от 3-4 марки и Статойл не е сред тях. Разгледай API Base Oil Classification таблицата към края на този документ: http://www.scribd.com/fullscreen/68668007?access_key=key-1lwsshvuyucdcefaaownНе знам откъде си се насочил към това масло, но в този ценови диапазон, може би с 10-15% по-скъпо можеш да си намериш Fuchs Titan Race Pro S 5W-40 Ester Synthetic (познато още като Silkolene Pro S), което е класи над този Статойл.
|
|
|
Чет Апр 18, 2013 11:34 am |
|
|
alexmitev
Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm Мнения: 155 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
|
|
Чет Апр 18, 2013 3:19 pm |
|
|
=Alex=
|
Нямам идея за този сайт, не съм ги гледал, аз визирах от чужбина по-скоро. Искрено се съмнявам хубави масла да могат да се намерят в България - тук преди всичко се набляга на ниския клас заради цената. Heed се пънаха да внасят отнякъде Red Line, но гледам, че нямат почти нищо на склад... погледни в UK, Румъния има много вносители на добри неща... AMSOil signature серията им е ултра добра - има и литрови... най-близкия представител е в Румъния... та, така. Ако ти се занимава, това е начина - ако не - сипваш каквото има и мяташ боб да е добро... edit: сега ги поразгледах маслата от този сайт - нямат хубавите масла, само ширпотребата. Потърси другаде просто. Ето ти още идея за много, много добро масло за Субару и на добра цена - Shell Rotella® T6 5W-40, но и него не мисля, че ще го намериш по масовите магазини. А за разликата в цената - видях, че първия Статойл, който беше посочил е около 23 лв, а по спомен, примерно, XTL на Fuchs беше около 25-26 лв/л... там някъде е и Ротелата на Шел. Silkolene 5W-40, Red Line; AMSOil и т.н. са по-скъпи.
|
|
|
Чет Апр 18, 2013 3:37 pm |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Мнения: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
има и в БГ амс ойл - Магна ойл е фирмата http://16499.bg.all.biz/преди година съм взимал от там синатуре серията - най - хубавото 3,8 литра (1 американски галон туба) около 80 лева цената
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Чет Апр 18, 2013 4:01 pm |
|
|
alexmitev
Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm Мнения: 155 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
|
=Alex= написа: Ако ти се занимава, това е начина - ако не - сипваш каквото има и мяташ боб да е добро... Честно казано, хич не ми се занимава, като гледам още колко разправии има по тази кола... А и мисля, че маслото не е толкова решаващ фактор - при наличието на газ, водородна клетка и всякакви други л*йна по колата, има доста по-съществени неща, от които може да се скапе моторът. Ще мисля повече евентуално при следващата смяна (и тогава ще използвам тази информация, за която благодаря! ), ако дотогава още съм с колата...
|
|
|
Чет Апр 18, 2013 4:15 pm |
|
|
sonda
Напуснал форума
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 5:01 pm Мнения: 126 Рейтинг: -23
|
|
Сря Май 15, 2013 1:21 pm |
|
|
=Alex=
|
А какво те кара да се вглеждаш в украинско масло за Субару?!
|
|
|
Сря Май 15, 2013 1:27 pm |
|
|
sonda
Напуснал форума
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 5:01 pm Мнения: 126 Рейтинг: -23
|
=Alex= написа: А какво те кара да се вглеждаш в украинско масло за Субару?! Изчетох темата, но се оказва, че повечето масла, до които е сведен избора като подходящи, не се намират на пазара у нас!
|
|
|
Сря Май 15, 2013 1:41 pm |
|
|
Vmax
|
sonda написа: =Alex= написа: А какво те кара да се вглеждаш в украинско масло за Субару?! Изчетох темата, но се оказва, че повечето масла, до които е сведен избора като подходящи, не се намират на пазара у нас! Почети по-внимателно и влез в сайта на румънците, вече има доставка до БГ за един ден през Спиди. На днешният пазар няма такова нещо като дефицитна стока... След като видях ефекта от Арал върху 3.6 Трибека, мисля че мин. който ще ползвам е Мотул, а за СТИ-ката съм вече с Ред Лайн. Така че всички трябва да благодарим на Алекс за отделеното време за проучване и намиране на най-близкият дилър!
|
|
|
Сря Май 15, 2013 2:12 pm |
|
|
sonda
Напуснал форума
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 5:01 pm Мнения: 126 Рейтинг: -23
|
E на този сайт от това, което виждам Ред Лайн-а е в литрови опаковки по 16,70 Е ! Няма ли 5 литрови туби,защото на мен ми трябват 6 литра...толкова хваща по спесификация! Какви са отзивите за Енеос Сустина 5-40? Няколко човека нагоре пишат,че са използвали Сустина-та...споделете
|
|
|
Сря Май 15, 2013 5:06 pm |
|
|
bubaru
|
Vmax написа: След като видях ефекта от Арал върху 3.6 Трибека, мисля че мин. който ще ползвам е Мотул, а за СТИ-ката съм вече с Ред Лайн. Какъв е ефекта върху 3.6 от Арал ?
|
|
|
Сря Май 15, 2013 10:57 pm |
|
|
Vmax
|
bubaru написа: Vmax написа: След като видях ефекта от Арал върху 3.6 Трибека, мисля че мин. който ще ползвам е Мотул, а за СТИ-ката съм вече с Ред Лайн. Какъв е ефекта върху 3.6 от Арал ? Унищожителен , буквално...- невероятни нагари, отлагания и запушени магистрали...
|
|
|
Сря Май 15, 2013 11:09 pm |
|
|
bubaru
|
Дали е само от маслото...странно мо звучи, егати пък капризната история..
|
|
|
Сря Май 15, 2013 11:30 pm |
|
|
=Alex=
|
Не е капризна, а много прецизна. Субару правят много прецизни двигатели, които не прощават грешки, както примерно немските или френските... А за Арал експертите в маслената индустрия казват, че е маслото с най-малко почистващи добавки. Което просто не се отразява добре точно на Субару двигателите... и така Моя мотор беше в страшна гняс от точно тоя Арал на СМТ... сега свети като чисто нов с Red Line... Арал - да, ако караш Камаз...
|
|
|
Чет Май 16, 2013 12:18 am |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
Вслушайте се в Алекс, този човек инвестира толкова много време и усилия, за да проучи темата за маслата за Субару, колкото никой друг.
Аз мисля като взема колата от ремонта и мина 1к след него да сложа RedLine масълце.
|
|
|
Чет Май 16, 2013 7:45 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|