Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 968 мнения ]  стр Предишна  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 49  Следваща
 Моторно масло за Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Да, за AMS са посочвани масово като №1 в синтетичните масла в САЩ в най-високия клас. Но 0-30 не мисля да слагам. Изобщо 0 не знам, ебаси маслото трябва да е това. В Субару Моторс този Форестър е поддържан с 0-40 Арал и "само" 2 пъти е правен мотора (друг е въпроса с какво и как). За 300V 5W-40 ще видим. Според мен което и да е хW-50 ще му е по-добре от 40. Ще помисля и почета още малко и просто мятам някакво и това е. Както бабата е казала "Щом е голям, няма значение колко точно", та и аз така - щом е някакво хубаво, май все тая какво точно...

Сря Яну 23, 2013 4:23 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 15, 2011 7:20 pm
Мнения: 237
Местоположение: Sofia
Автомобил: WRX Wagon
Рейтинг: 195
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Алекс виж и тези тестове м/у 300V 10W40 и Edge 0w40 http://www.350z-tech.com/forums/148-australia/67978-track-testing-motul-300v-10w40-vs-castrol-edge-0w40.html
Като цяло от това което съм чел за лабораторни тестовете на масла, Мотул дава много добри резултати - ниски нива на компонентите в маслото(олово, калай, алуминии, желязо) които отразяват съответно износването на лагери, цилиндър, бутала.

Сря Яну 23, 2013 9:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Малко ъпдейт по темата с правилните масла (и ъпдейтнат сравнителен файл).

От многото четене и сравняване + разговори с разни гурута по масла (2-ма химици, работещи в концерни за масла) от UK, горещата препоръка е за ... естерните синтетики на Red Line - класи над всичко останало. Това показва и моето проучване, можете сами да видите и от файла (маркирал съм 3-те най-добри по параметри).

Аз днес поръчвам Red Line 5W-50. Както и преди писах - съдейки по мотоциклета си (Сузуки Хаябуса, последен модел) - Мотул 300V съвсем не се представя отлично при него (прекалено дълго звънтене на повдигачи при палене, и то - при нов двигател, лошо превключване на скорости, необичайно шумна работа на двигателя) и американски масла, като Bel Ray са му доста по-добре. За това и не искам да се доверя на прехваления Мотул. Смятам, че има много по-добри масла от него, просто Мотулът е много популярен в БГ и предполагам единствено и само за това е толкова препоръчван - просто поради непознаването на брандове като Red Line, AMS Oil & Bel Ray. Дори Fuchs имат по-добър естерен 5W-40 (дистрибутиран и под марката Silkolene).

Ето и линк за файла със сравненията на различните т.нар. "премиум масла".

Ето и линк към Red Line ester formula 5W-50 и към Red Line ester formula 5W-40.

Понеже не успях да намеря официален вносител на Red Line за БГ, най-близкият, който обслужва и поръчки за БГ е в Румъния. Ето и линк към техния уеб-шоп - Boutique Oils. Те шипват с някакви си техни, измислени компании, но Еконт и Спиди имат доставка в рамките на 1 ден от Румъния на дори по-добра цена от посочената в таблицата на Boutique Oils (ако не ме лъже паметта).

Надявам се, че моето изгубено време в рисърч, четене и сравнения ще спести такова на други индивиди :-)
:beer:

Нед Яну 27, 2013 2:58 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 23, 2010 3:04 pm
Мнения: 202
Местоположение: Стара Загора
Skype: kokinio68
Автомобил: Saab 95 2.0T Тролчо
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Така като гледам файла със сравнителните данни на маслата който си направил(евала за което) Мотул 300В компетишън 15-50 също е със не лоши показатели,дори бих казал, че са сходни с тези на твоите фаворити.

П.П. Аз карам моят турбо Тролчо с такова и нямам лоши впечатления от този вид масло на Мотул. Споделям го това за да знаеш мнение на човек каращ с такова,ако решиш да не влизаш в приключения с мамалигарите. :beer:

_________________
България е една от малкото страни в света ,в която докато караш в насрешното движение може някой да те удари отзад!

Нед Яну 27, 2013 5:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Да, от всичките 300В-та, 15W-50 излиза като най-доброто. Именно при него Мотул слагали много малко от т.нар. VI компоненти (VI = Viscosity Improvers), които всъщност е кофти да ги има в изобилие. Затова и се твърди, че колкото са по-близки границите на маслото (по-малка разлика от единия индекс до другия - толкова е по-добре и "по-стабилно". Защото по-големия диапазон значи много повече VIs). Аз все пак ще пробвам Red Line-a. Мисля, че още е рано за 15W, съдейки и по външната темп...

Просто за инфо - днес запалих мотора - не беше пален около месец и половина - запали от раз, влезе си в нормален режим и нямаше и един странен звук. Това - с Bel Ray EXS ester series 10W-50. С Мотул 300V 10W-40, с каквото го карах преди - само ден да остане без да е пален и после звънтят клапани и повдигачи поне половин/една минута след палене. Разбира се, това не би следвало да значи, че 300В не е хубаво масло. Може и просто този Сузуки двигател да не си пада по него :-) Но за мен поне е показателен, защото моторът ми е като тестер за горива и масла - супер чувстителен е и си показва ясно и при най-малките толеранси в качеството.

Нед Яну 27, 2013 9:35 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 23, 2010 3:04 pm
Мнения: 202
Местоположение: Стара Загора
Skype: kokinio68
Автомобил: Saab 95 2.0T Тролчо
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Аха значи си купи вече от мамалигарите хамериканското масло. Карай сега тествай и сподели как се отразява на турбо мотора ти. Може пък другия път като сменяш масло ако се обадиш да купя и аз по отъпкания от тебе път. Само да си струва де! :beer:

_________________
България е една от малкото страни в света ,в която докато караш в насрешното движение може някой да те удари отзад!

Нед Яну 27, 2013 9:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Ето какво отговориха днес технолозите за маслата, за които бях писал по-горе :-) И какво се оказва - митът с пословичния Мотул 300В е дъст-ин-дъ-уинд - 25-50% качествено минерално масло и много маркетинг. Препоръчвам да се прочете целия отговор... и за мен с това темата за Мотула приключва. Сега ми се изясни защо и мотоциклетите не си падат много по 300В.

Надявам се да ви е полезно.
:beer:

Цитат:
Hello Alex and thank you for contacting us. I'm replying to your questions, as your friend Neil Capstick asked me.
I hope to cover all your questions in this mail so you make a good choice for yourself...

First and foremost - esters are a good choice. However, one of your choices was Motul 300V - but this is not a true ester based oil. It has been formulated with 25-50% hydrocracked components (well refined mineral oil actually). See this link: https://docs.google.com/file/d/0BxnjLrq ... edit?pli=1, and it is more marketing than technical excellence. So I'll skip it and will focus more on the other, much better choices for you.

Now about your application, it is the industry consensus that gasoline turbocharged vehicles benefit from a more stable viscosity in relation to temperature. It is in their nature to fluctuate more in temperature than a normally aspirated engine. So having said that, a high viscosity index fluid is what you want. Off course the more of it comes from the base oil and not from polymers, the better for your engine. Very high HTHS may prove itself detrimental in turbo applications that run cool by reducing debit through the turbo oiling line and creating power robbing back-pressure for your pump (do you want that?).

So here is the data:
Your thermostat is fully open at 91C
Your fan comes on at 95C
Above are your operating temperature margins.
Your recommended (factory) fluid is synthetic 5W30.
Going one grade higher (40W) will give you the same factory viscosity even if you run 15C hotter.
Having said that, if you run hotter than that, then you should fix your problem and not compensate with the fluids. You can also get a water wetter bottle to run in your system and/or get a buddy club high pressure radiator cap to make your system work harder.

Your increase in hp would qualify for a slightly better HTHS. Porsche and Nissan GT-R tuners like Stillen rely on Red Line 0W40 where factory fluid is Mobil 0W40. They seem to do very well with a value of 4 cP that is very stable across the change interval. Factory Mobil 1 is at 3.8cP and drops fast in service.
We sell this fluid as well but recommend it for heavy 30W applications.

So to sum it up you need a high viscosity index fluid with a HTHS of around 4.
That is usually found in a 0W50 fluid.
The ones we sell are:
Red Line 0W40 (it scores as a 40 because it's a heavier fluid..density is high at 0.9 but otherwise this would score a 0W50)
Mobil 1 Racing 0W50 (HTHS 3.8, TBN10) (we sell it but not listed yet)
Eneos SM 0W50 (HTHS 4)
Other high quality options would be Fuchs Titan Race and Joe Gibbs 5W40 (virgin base oil viscosity index for PAO is 200 and contains lower viscosity esters and additives that bring that down a bit) This is specially developed for Porches 911 Turbos.

Bel Ray might also be very good for your Subaru. However going to a Polyol ester fluid will give you more advantages that anything. If price is not an issue then I would use Red Line products as technically they are playing at a different league than anything else on the market.
Many advantages like polarity (affinity to metal surface), oxidation rate at high temps, Viscosity / Pressure (‘α’) coefficient, natural high viscosity index are not reflected by the product data. Bear in mind I'm talking from only technical point of view and not marketing. Oil companies will often seriously overprice some of their products, as they put strong efforts and tons of money to promote some of their oil "models" and in almost most of the cases this is done via "creating a novel". In most cases this is being done via their marketing departments and has nothing to do with the chemists and other "technical" teams. This is why sometimes the "not-so-famous" brands will give times better performance from technical point of view (which you really like) compared to their marketing promises. And again - if you demand the best - stick to Red Line and you'd be happy (despite I'm working for other oil company, that's technically the best after the lab analysis).
Let me know if you need anything else.
Regards,
Tudor
 9

Пон Яну 28, 2013 12:37 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 23, 2010 3:04 pm
Мнения: 202
Местоположение: Стара Загора
Skype: kokinio68
Автомобил: Saab 95 2.0T Тролчо
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Мда по въпроса с Motul 300V POWER 5W-40 нещата са ясни и аз нямам никакви различия като мнение. Аз ти писах за Motul 300V Competition15W-50 което е пълна синтетика и се ползва за турбо мотори с големи натоварвания. Нека не бъркаме двата вида масло.

_________________
България е една от малкото страни в света ,в която докато караш в насрешното движение може някой да те удари отзад!

Пон Фев 04, 2013 5:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Колега, идеята беше, че всъщност цялата серия 300V е 25-50% качествено минерално масло и 0.0хх% естери. Независимо дали е 5-40 или 15-50. Целият извод е да се ползва колкото се може по-качествено масло, което си "излиза" директно със съответния вискозитет/тегло, благодарение на максимално качествен клас "база", а не да се "добутва" до определени параметри със стабилизатори и и подобрители... говорейки за себе си, така и не можах да го заобичам тоз Мотул въпреки опитите... нито за колите, нито за моторите.
:beer:

Пон Фев 04, 2013 11:39 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 23, 2010 3:04 pm
Мнения: 202
Местоположение: Стара Загора
Skype: kokinio68
Автомобил: Saab 95 2.0T Тролчо
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Алекс просто споделих мнение за точно вида Компетишън понеже го наблюдавам как се държи в моя турбо самолет. Нито рекламирам нито навивам,само давам инфо като потребител,а не от позицията чувал съм,казаха ми или абе то май е еди какво си!
:beer:

П.П. Предишните си автомобили с атмосферни двигатели ги карах със съвсем друго масло. Нямам пристрастия към Мотула!!!

_________________
България е една от малкото страни в света ,в която докато караш в насрешното движение може някой да те удари отзад!

Вто Фев 05, 2013 1:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Много добра тема се получава.
Не знам защо се изненадваш относно Мотул. По-този начин се произвеждат почти всички масла в този ценови клас. Масово се използва база група 3. Която не е лоша. Да, роднина е с минералната група 2, но е в пъти подобрена база, демек доста далечен роднина. Подобрители (стабилизатори) на вискозитета също доста набиват, кои повече, кои по-малко. Вярно е, че има ПАО бази (група 4) с вискозитетен индекс над 200, но това са тежки бази и само от тях не става двигателно масло. По-скоро трансмисионно. Необходими са и няколко по-леки ПАО бази (най-често ВИ 140-160) за да стане дабра базовата чорба, преди добавяне на присадките. Това е информация на Ексон-Мобил, който е един от най-големите доставчици (производител) на базови масла от 4-та група (ПАО). Спектра-Син май беше тяхната база…
Също не си съвсем прав за 300В серията. Без да съм фен Мотул.
Прикачени файлове:
300V_1550.pdf

Прикачени файлове:
300V_1040.pdf

Прикачени файлове:
300V_540.pdf

Прикачени файлове:
300V_530.pdf


Виждаш, че всичките са 300В, но и всички са с различен процент хидрокрек, тоест съвсем не са еднакви.

Колкото до редлайн - избрал си наистина качествено масло!

П.П.:
Ето и малко информация относно ПАО базите на Ексон-Мобил:

Прикачени файлове:
exxon_mobil_pao.pdf


И аз доскоро карах с Амсойл с големи интервали на смяна (20000-22000, като един път в името на експеримента го оставих почти 30000 км, със смяна на маслен филтър на 15000), но вече за съжаление няма налично от него (5W-40). Сега просто сипах произволен Мобил със същия вискозитет. Колебаех се дали да сипя Мобил 1 5/50, но следващия път. Та този мобил въпреки, че на тубата пише синтетично масло (ако тубата е за Германия пише НС) си е има-няма 50% хидрокрек. Но за тия пари – толкова. За разлика от Амсойла мисля да го сменям на 8-10 хил.км.
Но и аз не съм много критерий, защото мотора ми е атмосферен с ниска литрова мощност.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Лудия
 14

Вто Фев 05, 2013 11:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Ето още нещо, което се надявам да е от полза. Обърнете внимание на една от последните глави, където дават обяснение защо променят базата на Мобил 1.

Прикачени файлове:
mobil-1-new-live.pdf


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Лудия
 15

Сря Фев 06, 2013 8:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am
Мнения: 256
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 120
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Колеги, а за дизелов двигател на 45 000 км какво препоръчвате?

:beer:

Сря Фев 06, 2013 7:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Да го смениш с бензинов :D Шега, разбира се. Зависи колко обичаш колата си. Ако те бие тока както доста хора тук, пробвай един Red Line 5W-40 - отличник за турбо-дизеловите машини. Ако ти е леко все тая - всяка синтетика 5-30 или 5-40 ще ти свърши работа :D
Аз лично бих ти препоръчал следните:
Red Line 5W-40 (или 0-40)
Silkolene 5W-40 (още познато като FUCHS TITAN RACE PRO S 5W-40)
Motul - 300V (което сметнеш за най-подходящо за теб, но 5-40 е добър избор)
Royal Purple - 5W-40
Amsoil - 0W-30 Signature Series - едно наистина изключително масло и твърде вероятно - най-доброто в класа си.
Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Разбира се, с каквото и друго да я караш, едва ли ще се счупи от масло, просто с тези би следвало да издържи 5,000,000 км :D
:beer:

Чет Фев 07, 2013 12:11 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Jores написа:
Колеги, а за дизелов двигател на 45 000 км какво препоръчвате?

:beer:


Ако имаш филтър за твърди частици, много вероятно е да се изисква масло което да отговаря на АСЕА С2/С3, за да няма проблеми с филтъра. Най-добре виж какво пише в owners manuala, ако имаш.

_________________
Лудия

Чет Фев 07, 2013 10:51 am
Върнете се в началото
Профил
Пресен - пресен

Регистриран на: Вто Фев 12, 2013 8:49 am
Мнения: 2
Автомобил: Subaru Tribeca
Рейтинг: 0
Нов фен
Здравей Алекс,
Нов съм тук, защото отскоро имам Трибека и е време за смяна на масло. Прочетох част от темата и се свързах с румънците. Въпроса ми беше какво масло биха ми препоръчали за Трибека 2006 /3000/, бензин. Отговор - Red Line 0W-40 or Fuchs Titan Race 5W-40. Смятам да се спра на Red line.
Просто искам да попитам за мнение преди да поръчам.

Поздрави
Антон

Вто Фев 12, 2013 8:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Тони,

това прилича повече на лично съобщение, отколкото на пост в темата :)
Според мен и двете са отличен избор. Аз лично заложих на Red Line-a, но ще пробвам за идеята и Silkolene 5-40 някой път (въпросния Fuchs Titan Race). Иначе би следвало Ред Лайнът да е малко по-добър заради фрикшън модифаерите. Все пак от бутиковите масла тези 2-те стоят най-високо...

Вто Фев 12, 2013 11:28 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Пресен - пресен

Регистриран на: Вто Фев 12, 2013 8:49 am
Мнения: 2
Автомобил: Subaru Tribeca
Рейтинг: 0
Нов фен
Хм,
верно, че прилича на лс, сори.
Ок, мерси и най-вероятно ще поръчам Red Line

Вто Фев 12, 2013 1:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Най-важното е маслото да отговаря на спецификациите на производителя за конкретния мотор.Единствената реална полза от високо технологичните масла е удължения пробег м/у смените (ако го предлага съответния продукт).С всичко това не искам да кажа да не слагате масла надвишаващи изискванията,напротив щом това ви кара да се чувствате добре слагайте,колите са си коли важно е да ни радват... П.П В България ситоацията с маслата е допълнително усложнена поради наличието на "ментета",но това е дълга и най-вече друга тема!

Вто Фев 12, 2013 7:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
А какво бихте препоръчали за Legacy 3.0 2004-2005 ? Същото като на колегата с Трибеката ли ?

Съб Фев 16, 2013 9:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Темата е заключена, не можете да променяте мнения.   [ 968 мнения ]  стр Предишна  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 49  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 54 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор