Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Subaru и метанова уредба? Плюсове и минуси ?
Автор |
Съобщение |
gydi
Регистриран на: Вто Окт 11, 2011 9:50 pm Постове: 78 Местоположение: Бургас
Автомобил: Honda Accord TDI 96
Рейтинг: 0
|
Може ли да се слага метанова уредба на Subaru? Плюсове и минуси ?
_________________ Мото братство Хищници.com
|
|
|
Сря Ное 02, 2011 9:44 am |
|
|
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Постове: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
Минуси - същите като при пропан-бутана но и по-често зареждане или евентуално подсилване на задницата заради тежките бутилки, по-малко метанстанции плюсове още по-евтино гориво, поне докато не му треснат акциза, макар че обещават, че ще вдигне цената само с 1 стинка на литър. Макар цената на литър пропан да е по-ниска, метана се продава на кило, което накланя сметката в негова полза. Нека колегите ме поправят, ако бъркам.
|
|
|
Сря Ное 02, 2011 9:50 am |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Постове: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
Пропана и метана нямат почти нищо общо освена че са газове и са по евтини горива от нафтата и бензина Метана има и по-висока калоричност и по-високо октаново число от бензина и пропана Моля,ако греша някой да ме поправи
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Чет Ное 03, 2011 2:36 am |
|
|
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Постове: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
mitoko написа: Метана има и по-висока калоричност и по-високо октаново число от бензина и пропана Моля,ако греша някой да ме поправи 49 мегаджаула за килограм е метана, цена 1.50, около 3 стотинки на мегаджаул 36 мегаджаула за литър е дизела цена 2.50 около 7 стотинки за мегаджаул 32 мегаджаула за литър е бензина цена 2.40 7.5 стотинки за мегаджаул Естествено, цената за джаул е най-ниска при метана в момента. Затова излиза тънкажно да се кара на метан, ако инсталацията работи оптимално.
|
|
|
Чет Ное 03, 2011 11:21 am |
|
|
BAlexandrov
|
1 литър бензин е около 750 гр.
|
|
|
Чет Ное 03, 2011 11:47 am |
|
|
agogov
Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am Постове: 1325 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
|
Прикачени файлове: Graphic1.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Ное 03, 2011 12:18 pm |
|
|
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Постове: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
BAlexandrov написа: 1 литър бензин е около 750 гр. Това в каква връзка? Аз имах предвид че при цена за калория (джаул) метана си е най-оферта.
|
|
|
Чет Ное 03, 2011 12:52 pm |
|
|
BAlexandrov
|
|
Чет Ное 03, 2011 1:48 pm |
|
|
gydi
Регистриран на: Вто Окт 11, 2011 9:50 pm Постове: 78 Местоположение: Бургас
Автомобил: Honda Accord TDI 96
Рейтинг: 0
|
В internet пише че цената на природния газ,метана в близко и средно бъдеще щяла да остава същата а нефтения газ тенденцията на цената е само нагоре
"По-ниска цена спрямо другите горива Използването му намалява емисиите от вредни газове Намалява се износването на двигателя Увеличава се срока за използване на двигателното масло Възможност за използване в бензинови и дизелови двигатели "
"Поради по-високата детонационна устойчивост на природния газ, по-доброто смесообразуване с въздуха, по-пълното изгаряне и липса на миещи свойства, износването на двигателите се намалява с 1.5 до 2 пъти ! Годността на запалителните свещи се увеличава с 40% - 50 % , а срокът на ползване на маслата от 1.3 до 1.8 пъти. "
"Той е едно от алтернативните горива, чието използване се насърчава от Европейския съюз и които до 2020 година трябва да заемат 10% от автомобилния парк на Европейския съюз. " -щом се насърчава значи ще има и дотации .................................. Слагал ли е някой метан на Субару? Как се държи колата?
_________________ Мото братство Хищници.com
|
|
|
Съб Ное 05, 2011 12:03 pm |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Постове: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
ето цялата статия http://www.mgas-bg.com/?s=serviceПриродният газ е смес от въглеводороди метан СН4, етан С2Н6, пропан С4Н10 и незначителни количества по-тежки въглеводороди - пентан С5Н16, хексан С7Н16 и други. Почти във всички видове природен газ се съдържат азот N2 и въглероден двуокис СО2 , по–рядко се съдържа сероводород Н2S и инертни газове. При атмосферно налягане се втечнява при -161°С. Природният газ е първичен енергиен източник – добива се от земните недра, за разлика от пропан-бутана, който се получава при преработката на петрола. Природният газ е по-лек от въздуха. При концентрация на природен газ от 5 до 15% във въздуха сместа е взривоопасна. Температурата на самозапалване на природния газ 537°С при атмосферни условия. Основните продукти при изгарянето му са въглероден двуокис и водни пари. Топлината на изгаряне на природния газ е 7000 - 9000 Kcal/m3. Природният газ /метанът/ е най-атрактивното гориво. Той е екологично чист и е с най-ниска цена от горивата. Той е едно от алтернативните горива, чието използване се насърчава от Европейския съюз и които до 2020 година трябва да заемат 10% от автомобилния парк на Европейския съюз. Природният газ (метана) намира все по-широко приложение като основно гориво на моторните превозни средства (МПС) с двигатели с вътрешно горене (ДВГ). Като гориво за ДВГ се използват основно продуктите от преработка на нефта – различни видове бензини, дизелово гориво и втечнен въглеводороден газ пропан-бутан. Запасите от нефт са ограничени, поради което тенденцията е за постоянно нарастване на цените на нефто продуктите. Залежите на природен газ са практически неограничени, защото тепърва предстои разработването на нови находища, а и в изчерпаните нефтени находища остават огромни количества природен газ. Един нормален кубичен метър природен газ (при температурана въздуха 0°С и налягане 760 мм живачен стълб) по енергийни показатели е еквивалентен на 1.1-1.2 литра бензин. С природен газ едно МПС ще измине 100 км., с около 3 пъти по-малко пари спрямо бензина и с 2.5 пъти спрямо дизеловото гориво. От всички въглеводородни газове природният газ има най-много водород на един въглероден атом, поради което има висока температурапри изгаряне, широки граници на възпламеняване на газо-въздушната смес, по-пълно горене и по-ниско съдържание на токсични вещества. От всички видове горива за ДВГ природният газ има най-висока детонационна устойчивост при горене.Октановото му число е между 105 - 110 единици, което позволява да се повиши степента на сгъстяване на ДВГ и да се подобри горивната им икономичност. От всички видове горива, природният газ отделя най-много топлина при изгаряне, което води до подобряване на горивната икономичност на двигателите и термичния коефициент на полезно действие (КПД).Поради еднаквите агрегатни състояния на въздуха и природния газ, смесообразуването между тях е многократно по-добро и горенето е значително по-пълно. Използването на природния газ позволява токсичните вещества, саждите и димността на отработилите газове да се намаляват 3 - 4 пъти. Природният газ (след водорода) е най-екологичното чисто гориво за машините с вътрешно горене. Поради по-високата детонационна устойчивост на природния газ, по-доброто смесообразуване с въздуха, по-пълното изгаряне и липса на миещи свойства, износването на двигателите се намалява с 1.5 до 2 пъти ! Годността на запалителните свещи се увеличава с 40% - 50 % , а срокът на ползване на маслата от 1.3 до 1.8 пъти. Всички МПС с бензинови и дизелови двигатели могат да се преустроят за работа, освен с течно гориво и с природен газ. Основните елементи на системата за природен газ при бензиновите ДВГ са : газова бутилка/ки, тръбопровод, магистрален и заряден ел.клапан, газов смесител, редуктор-изпарител за газ и ел.превключвател. За да има достатъчен запас от гориво за двигателите, природният газ трябва предварително да се „подготви”. Начините за това са три: чрез сгъстяване до високо налягане до 20-22 м Ра чрез втечняване на природния газ до охлаждане до минус 162°С чрез получаване на метанол от природния газ. Най-широко приложение е намерил първият начин – чрез компресори за високо налягане, природният газ се сгъстява до 20-22 м Ра и се съхранява в специални бутилки. Бутилките основно са цилиндрични, изработени от легирана стомана. Тежат около 30 кг. празни. В бутилка с обем 56 литра, запълнени с природен газ, с налягане 20м Ра, се събират около 9-10 кг. газ метан. Вече са разработени и карбонови бутилки, които се характеризират със своята лекота и възможност да събират около 15 кг.метан. При бензиновите ДВГ природният газ заменя на 100% бензина. В България вече съществуват метанстанции в почти всички големи градове, което дава възможност с оглед икономии на средства и по-добри екологични показатели да се преустройват все повече ДВГ на МПС за работа с природен газ. Икономическата ефективност за собствениците на МПС като цяло е много голяма: на всеки литър бензин, заменен с природен газ, се икономисват около 1.20 лв. Разчетите показват, че газовата система за природен газ се изплаща от реализираната икономия за 6-7 месеца. Предимства на природния газ /метан/: По-ниска цена спрямо другите горива Използването му намалява емисиите от вредни газове Намалява се износването на двигателя Увеличава се срока за използване на двигателното масло Възможност за използване в бензинови и дизелови двигатели Мрежа от метанстанции покриваща цялата страна.
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Съб Ное 05, 2011 1:08 pm |
|
|
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Постове: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
gydi написа: В internet пише че цената на природния газ,метана в близко и средно бъдеще щяла да остава същата а нефтения газ тенденцията на цената е само нагоре Цената се определя от търсенето и предлагането, т.е. ако повече коли минат на метан неговата цена ще се качи пропорционално с търсенето. Същият механизъм определя и цената на петролните горива. Чисто статистичеки, кога е било последното намаление на метана? Ами, не е имало такова Няма и да има. А в тази статия има доста съмнителни твърдения, преувеличения, както и откровени грешки.
|
|
|
Съб Ное 05, 2011 1:45 pm |
|
|
kromanionec
Регистриран на: Чет Сеп 15, 2011 9:42 pm Постове: 51 Местоположение: София
Автомобил: SUBARU LEGACY OUTBACK
Рейтинг: -68
|
gydi написа: В internet пише че цената на природния газ,метана в близко и средно бъдеще щяла да остава същата а нефтения газ тенденцията на цената е само нагоре
"По-ниска цена спрямо другите горива Използването му намалява емисиите от вредни газове Намалява се износването на двигателя Увеличава се срока за използване на двигателното масло Възможност за използване в бензинови и дизелови двигатели "
"Поради по-високата детонационна устойчивост на природния газ, по-доброто смесообразуване с въздуха, по-пълното изгаряне и липса на миещи свойства, износването на двигателите се намалява с 1.5 до 2 пъти ! Годността на запалителните свещи се увеличава с 40% - 50 % , а срокът на ползване на маслата от 1.3 до 1.8 пъти. "
"Той е едно от алтернативните горива, чието използване се насърчава от Европейския съюз и които до 2020 година трябва да заемат 10% от автомобилния парк на Европейския съюз. " -щом се насърчава значи ще има и дотации .................................. Слагал ли е някой метан на Субару? Как се държи колата? Колега аз съм на Метан на Субару OUTBACK 2.5 150 к.с със Метанов инжекцион съм уредбата ми е HIDE POWER ного добър разход ми дава,Във събота ходих до Рилсния Манастир до едно село преди дупница се отбих и обратно до София ми даде разход за 286км точно 14,28кг Метан това са (по 1,36 на дружба до теца метан станцията )19,42 лв което ти ще кажеш според теб добре ли е?Защото аз съм много доволен.На градско във София ми дава за 200 км тези пари.Само да добавя 1 кг МЕТАН СЕ РАВНЯВА НА 1.6 л БЕНЗИН ТОЕСТ-1кг-1.36-1.52,А 1.6 БЕНЗИН е= 3.79 лв
|
|
|
Пон Ное 28, 2011 11:17 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Постове: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
За парите ясно, ама някой чувал ли е кола на метан да върви? Аз до сега не. За вървежа винаги се говори с голяма мъка.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Вто Ное 29, 2011 12:53 am |
|
|
rado25
Регистриран на: Съб Ное 20, 2010 2:56 pm Постове: 446 Местоположение: Варна
Автомобил: SUBARU Legacy 2.5
Телефон: 0894 625 237
Рейтинг: 42
|
Impreza94 написа: За парите ясно, ама някой чувал ли е кола на метан да върви? Аз до сега не. За вървежа винаги се говори с голяма мъка. Точно поради тази причина не си сложих метанова уредба. Какъв е смисъла да си купувам 150-160 к.с. кола, да плащам данък като за такива коне а да карам на практика 80-90 коня кола. Не мога да проумея къде е логиката?
|
|
|
Вто Ное 29, 2011 3:55 pm |
|
|
phill
Регистриран на: Чет Май 26, 2011 2:34 pm Постове: 72 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 0
|
rado25 написа: Impreza94 написа: карам на практика 80-90 коня кола. Не мога да проумея къде е логиката? Бъркате според мен. Ако е сложен метанов инжекцион, разликата във вървежа тртябва да е минимална !, за разлика от парите които се дават за гориво. Относно евентуални проблеми с двигателя - Зависи много от двигателя. Има двигатели на които им прегарят клапаните от високата температура, на други проблеми няма. Много зависи. Проблем е и увеличеното тегло на задния мост, което никак не е за подценяване. Доста четох, и на различните возила, това им се отразява по различен начин. Някой слагат по-здрави пружини, други се налага да сменят често неща по задното окачване .. Има и плюсове и минуси.
|
|
|
Вто Ное 29, 2011 4:14 pm |
|
|
gy74
Регистриран на: Пет Апр 02, 2010 1:36 pm Постове: 674 Местоположение: Бургас
Skype: hit_kolor
Автомобил: Subaru impreza 2.0R,MY06
Телефон: 0897808143
Рейтинг: 4
|
Здравейте колеги,метанова уредба си е далавера.Не мисля ,че е тежко на задницата.Предната ми кола беше 1.8 и метан,и на двете горива си я бях опнал да пълни километраж,въртене не гуми до трета предавка включително,разхода си го гледах в левчета,пример-Бургас-София-Бургас само за 50лв с/у 200 за бензин/че и повече,в зависимост с кое гориво караш/.Така,че метана си е много добре но си иска внимание,време,работа,и подръжка.За мойто Суби питах и до сега никой не ми е потвърдил ,че може да ми сложи метанов инжекцион.Е много се разписах,ако някой има въпроси да пише на лични.
|
|
|
Вто Ное 29, 2011 5:32 pm |
|
|
kromanionec
Регистриран на: Чет Сеп 15, 2011 9:42 pm Постове: 51 Местоположение: София
Автомобил: SUBARU LEGACY OUTBACK
Рейтинг: -68
|
gy74 написа: Здравейте колеги,метанова уредба си е далавера.Не мисля ,че е тежко на задницата.Предната ми кола беше 1.8 и метан,и на двете горива си я бях опнал да пълни километраж,въртене не гуми до трета предавка включително,разхода си го гледах в левчета,пример-Бургас-София-Бургас само за 50лв с/у 200 за бензин/че и повече,в зависимост с кое гориво караш/.Така,че метана си е много добре но си иска внимание,време,работа,и подръжка.За мойто Суби питах и до сега никой не ми е потвърдил ,че може да ми сложи метанов инжекцион.Е много се разписах,ако някой има въпроси да пише на лични. Колега,Метанов Инжекцион може да ти Сложи Един майстор и той е във Плевен.АЗ от София отидох във Плевен и съм много доволен. Метановият инжекцион си го купих от София имах си бутилка(90л) за 811 лв със кран със предпазен клапън със монтажа ми излезна 1050 лв.Колата върви перфектно.А пропан бутан щеше да ми излезне също толкова но при него Разхода на Градско е 14л/100 км което прави 19,64 лв.Кое е по-добро във случая 19,50 за 200 км градско на Метан ми дава ето тази кола на снимката Дори и със 90 л бутилка която тежи 80 кг Ето още снимки Прикачени файлове: 13112011518.jpg Прикачени файлове: 13112011516.jpg Прикачени файлове: 13112011520.jpg Прикачени файлове: 13112011517.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Ное 29, 2011 10:34 pm |
|
|
six_stars
Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 10:26 am Постове: 1254 Местоположение: София
Skype: six__stars
Автомобил: 2010 Mercedes E350 CDI 4Matic
Телефон: 0887999499
Рейтинг: 162
|
Добре де, ако се сложи метанов инжекцион, върви ли като на бензин. Чисто от любопитство питам, понеже вече сложих газ, а и метана не е стоял изобщо като опция именно заради вървенето. Сега съзалявам единствено, че не бръкнах малко повече за течна фаза. (Всъщност какъв е варианта да се мине от газ инжекцион на течна фаза?). Ако се сложат тия скъпите бутилки за метан (карбонови ли, кевларени ли) и инжекцион за метан, ще бъде ли същото като на бензин?
_________________ Всички видове застраховки. Отстъпки за членовете на форума и пълно съдействие за завеждане на щети.
|
|
|
Вто Ное 29, 2011 10:47 pm |
|
|
valadares
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 10:44 am Постове: 2539 Местоположение: варна
Автомобил: Н6'08SUBARcharged RAPTOR
Рейтинг: 179
|
six_stars написа: Добре де, ако се сложи метанов инжекцион, върви ли като на бензин. Чисто от любопитство питам, понеже вече сложих газ, а и метана не е стоял изобщо като опция именно заради вървенето. Сега съзалявам единствено, че не бръкнах малко повече за течна фаза. (Всъщност какъв е варианта да се мине от газ инжекцион на течна фаза?). Ако се сложат тия скъпите бутилки за метан (карбонови ли, кевларени ли) и инжекцион за метан, ще бъде ли същото като на бензин? viewtopic.php?f=5&t=6346&start=80&hilit=%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%B0+%D1%84%D0%B0%D0%B7%D0%B0 ами да ти кажа даже малко подобре се чувствах от
_________________ ако пътят пред нас свърши,нека го направим..
|
|
|
Вто Ное 29, 2011 10:59 pm |
|
|
kromanionec
Регистриран на: Чет Сеп 15, 2011 9:42 pm Постове: 51 Местоположение: София
Автомобил: SUBARU LEGACY OUTBACK
Рейтинг: -68
|
six_stars написа: Добре де, ако се сложи метанов инжекцион, върви ли като на бензин. Чисто от любопитство питам, понеже вече сложих газ, а и метана не е стоял изобщо като опция именно заради вървенето. Сега съзалявам единствено, че не бръкнах малко повече за течна фаза. (Всъщност какъв е варианта да се мине от газ инжекцион на течна фаза?). Ако се сложат тия скъпите бутилки за метан (карбонови ли, кевларени ли) и инжекцион за метан, ще бъде ли същото като на бензин? Колега,виж значи на Метан винаги е Малко по слабо от бензина но ще ти дам пример.Аз карам кола на Метан по точно имах пасат 4 който беше 1.600м2 101 к.с при него бях със обикновена Метанова уредба и имаше голяма разлика Метан-Бензин но сега на Subaruto като сложих Метанов инжекцион особено HIDE POWER уедба която е за Големи Двигатели има огромна разлика във вървенето.По-точно върви като самолет без никакви проблеми дърпа си като че е на бензин.А и другото което знам е че,колкото е по-голям мотора толкова по малко харчи колата защото не се мъчи.Разликата м/у Метана и пропан бутана не е само във Цената,Налягането,и миризмата но и във налягането пропан бутана ти е на 5-6 бара докато метана ти влиза във ботилката на 220-230 бара.Метана ти е във газообразно състояние а пропан бутана ти е във течно състояние,А и в харченето защото братовчед ми има същият OUTBACK 2.500м2 150к.с и му сложи газов-инжекцион когато аз на мойто му сложих Метановият инжекцион.При каране на градско във София на него му даде разход 14л газ на 100 км,а на мен ми даде разход 7 кг Метан на 100 км. при цена на газта 1.38 лв за литър и при цена на метана 1.36 лв за килограм.При което равносметката е за 14 л газ той плати сума от 19,32 лв.А аз платих за метана 9,52 лв и разликата е 9,8 лв това е за 100 км градско.Разликата не идва от ботилките колега каквито и да сложиш както е настроена колата да върви така ще върви,арбоновите ботилки просто са олекотени и по скъпи нищо не зависи от тях за вървенето на колата за самата тежъст на копето има значение лека ли е ботилката или тежка(но и в крайна сметка няма на гръб да се носи ботилката)карбоновата просто е по скъпа защото е по лека,че на мойта кво и е фабер 90 л тежи 80 кг все едно си возя едн 80 кг човек постоянно.Ама въобще не ми пука нали се возя евтино и със ХУБАВА КОЛА
|
|
|
Сря Ное 30, 2011 5:17 pm |
|
|
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: ico_tech и 111 госта |
|