Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:18 pm



Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
 SUBARU Justy Проблем с парно 
Автор Съобщение
Пресен - пресен

Регистриран на: Пон Дек 05, 2011 7:06 pm
Мнения: 1
Местоположение: Враца
Автомобил: Subaru Justy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
Моля за съвет или препоръка, ако някой от вас се е сбъсквал с подобен проблем или има някаква теория за моя проблем, който се състои в следното:
Преди две години си купих Субару Джъсти 4х4. Ще бъда в излишност подробен, просто искам да дам възможно най-изчерпателна информация за проблема. Колата я купих от автокъща, докарана беше от Австрия. В документа, с който беше купена колата, моделът беше оказан като "Suzuku Majar" - сглобка на Сузуки в Унгария - купе на Suzuki Swift, но всичко останало на Субару. В КАТ Враца, ме отсвириха, че няма такава кола в тяхната листа, затова колата отиде на ТехноТест в София, където и "поставиха диагноза" - Субару Джъсти. Колата е произведена декември 1995. Когато я купих беше есен - топличко време и не установих, че за жалост има проблем с парното. Две години прекарах в адски мъки зимата с размразяването на предното стъкло - то не беше сол, то не бяха купешки препарати. Това беше най-малкия ми проблем в случая - студът в купето беше кофти тръпка. Преди седмица реших да намеря решение - да продам колата и да търся нещо задоволително "топло" средство за транспорт. Но в крайна сметка се отказах - колата е перфектна на ламарина, ходовата част "тоже". От тук от там разпитах - всеки казваше, че радиаторчето е запушено...Пробвах по мързеливия начин с кисели, които се продават по бензиностанциите за отпушване на радиатори - файда никаква. При опит да намеря радиаторче в автомагазините ме "зарадваха", че мисията е невъзможна - по 250лв стрували, но не се намират и в интернет. В крайна сметка закарах колата на майстор, който се занимава с такива коли и е в час с такива проблеми. Човека свали таблото, продуха радиаторчето - ефект нулев. Каза, че радиаторчето не е проблема - водата си циркулира през него т.е. не е запушено. Термостат бях купил нов - бачка си...Майсторът каза, че единствено остава да има проблем във водната помпа - ако е заминала и не циркулира добре водата. Днес купих нова помпа, човекът тръгна да я сменя и като я свали ми каза, че помпата си е "свежарка". Както и да е - утре ще постави новата, но къде тогава остава да се намира проблема? Когато пусна на първа степен перката - подухва леко топличко, като увелича степента въздухът изстива и започва да духа хладно. Радиаторчето се награвя - не може да се пипне. Влиза топла вода в него - излиза топла. Майсторът провери клапите - всичко е ок... Ако някой има идея куде да търся проблема ще съм много благодаренако помогне. От коли честно казано не разбирам но специално за това не мисля че е някаква сложна система, че да има 100 места за пробив. Очаквам с нетърпение някой да се отзове, за което предварително благодаря !

Пон Дек 05, 2011 7:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 11, 2011 6:12 pm
Мнения: 183
Местоположение: Перник
Автомобил: Субару Форестър 2,5 ХТ
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравей колега! Имал съм подобен проблем с моя кола преди години - Тойота Корола. Извършвал съм същите операции , които си описал , но без ефект. Успях да намеря решение на проблема по късно. Оказа се пробив в гарнитурата на главата. Охладителната система се пълнеше с въздух - частично , но до изхвърляне на течността не се стигаше. Така се получаваше ефект при който, в охладителната система да циркулира смесица от вода и въздух т.е. пяна. Подразбира се веднага, че пяната не може да отдаде такава топлина , каквото ще отдаде течността. При пускане на вентилатора на по голяма степен, духаше студено. Интересното е ,че това продължи около две години , без проблема да се усложни и колата си вървеше нормално без да загрява. Имаше и друг признак по който можеше да се определи диагнозата - след работа на двигателя на празен ход и рязко подаване на газ се чуваше шум (клокочене) в радиаторчето. След подмяна на гарнитурата на главата проблема беше решен - появи се отопление. Изненадващо беше за мен че двигателят след това продължи да си работи дълго време без никакви признаци на износване. Може би охладителната система беше така конструирана , че отделяните газове се натрупваха в радиаторчето на парното и не доведоха до изкривяване на главата. Дано съм полезен с това, което разказах. Проверката за пробив на гарнитура може да се извърши сравнително лесно - при загрял двигател се сваля капачката на разширителния съд и се наблюдава за наличието на мехурчета в продължение на няколко минути при подаване на газ на интервали.

Пон Дек 05, 2011 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 2 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор