Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
 SUBARU Justy Проблем с парно 
Автор Съобщение
Пресен - пресен

Регистриран на: Пон Дек 05, 2011 7:06 pm
Мнения: 1
Местоположение: Враца
Автомобил: Subaru Justy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
Моля за съвет или препоръка, ако някой от вас се е сбъсквал с подобен проблем или има някаква теория за моя проблем, който се състои в следното:
Преди две години си купих Субару Джъсти 4х4. Ще бъда в излишност подробен, просто искам да дам възможно най-изчерпателна информация за проблема. Колата я купих от автокъща, докарана беше от Австрия. В документа, с който беше купена колата, моделът беше оказан като "Suzuku Majar" - сглобка на Сузуки в Унгария - купе на Suzuki Swift, но всичко останало на Субару. В КАТ Враца, ме отсвириха, че няма такава кола в тяхната листа, затова колата отиде на ТехноТест в София, където и "поставиха диагноза" - Субару Джъсти. Колата е произведена декември 1995. Когато я купих беше есен - топличко време и не установих, че за жалост има проблем с парното. Две години прекарах в адски мъки зимата с размразяването на предното стъкло - то не беше сол, то не бяха купешки препарати. Това беше най-малкия ми проблем в случая - студът в купето беше кофти тръпка. Преди седмица реших да намеря решение - да продам колата и да търся нещо задоволително "топло" средство за транспорт. Но в крайна сметка се отказах - колата е перфектна на ламарина, ходовата част "тоже". От тук от там разпитах - всеки казваше, че радиаторчето е запушено...Пробвах по мързеливия начин с кисели, които се продават по бензиностанциите за отпушване на радиатори - файда никаква. При опит да намеря радиаторче в автомагазините ме "зарадваха", че мисията е невъзможна - по 250лв стрували, но не се намират и в интернет. В крайна сметка закарах колата на майстор, който се занимава с такива коли и е в час с такива проблеми. Човека свали таблото, продуха радиаторчето - ефект нулев. Каза, че радиаторчето не е проблема - водата си циркулира през него т.е. не е запушено. Термостат бях купил нов - бачка си...Майсторът каза, че единствено остава да има проблем във водната помпа - ако е заминала и не циркулира добре водата. Днес купих нова помпа, човекът тръгна да я сменя и като я свали ми каза, че помпата си е "свежарка". Както и да е - утре ще постави новата, но къде тогава остава да се намира проблема? Когато пусна на първа степен перката - подухва леко топличко, като увелича степента въздухът изстива и започва да духа хладно. Радиаторчето се награвя - не може да се пипне. Влиза топла вода в него - излиза топла. Майсторът провери клапите - всичко е ок... Ако някой има идея куде да търся проблема ще съм много благодаренако помогне. От коли честно казано не разбирам но специално за това не мисля че е някаква сложна система, че да има 100 места за пробив. Очаквам с нетърпение някой да се отзове, за което предварително благодаря !

Пон Дек 05, 2011 7:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 11, 2011 6:12 pm
Мнения: 183
Местоположение: Перник
Автомобил: Субару Форестър 2,5 ХТ
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравей колега! Имал съм подобен проблем с моя кола преди години - Тойота Корола. Извършвал съм същите операции , които си описал , но без ефект. Успях да намеря решение на проблема по късно. Оказа се пробив в гарнитурата на главата. Охладителната система се пълнеше с въздух - частично , но до изхвърляне на течността не се стигаше. Така се получаваше ефект при който, в охладителната система да циркулира смесица от вода и въздух т.е. пяна. Подразбира се веднага, че пяната не може да отдаде такава топлина , каквото ще отдаде течността. При пускане на вентилатора на по голяма степен, духаше студено. Интересното е ,че това продължи около две години , без проблема да се усложни и колата си вървеше нормално без да загрява. Имаше и друг признак по който можеше да се определи диагнозата - след работа на двигателя на празен ход и рязко подаване на газ се чуваше шум (клокочене) в радиаторчето. След подмяна на гарнитурата на главата проблема беше решен - появи се отопление. Изненадващо беше за мен че двигателят след това продължи да си работи дълго време без никакви признаци на износване. Може би охладителната система беше така конструирана , че отделяните газове се натрупваха в радиаторчето на парното и не доведоха до изкривяване на главата. Дано съм полезен с това, което разказах. Проверката за пробив на гарнитура може да се извърши сравнително лесно - при загрял двигател се сваля капачката на разширителния съд и се наблюдава за наличието на мехурчета в продължение на няколко минути при подаване на газ на интервали.

Пон Дек 05, 2011 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 2 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор