Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
 Някои въпроси около смяната на горивен филтър + снимки. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am
Мнения: 104
Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте. Аз потърсих със търсачката и понеже не открих тема в която да има снимки реших да пусна за да видят някои колеги които биха тръгнали да го сменяват сами този филтър къде се намира и как изглежда. Също така и да си задам въпросите :) Значи както вече е писано - филтъра се намира в кошницата на бензиновата помпа и нивомера , която се намира под задна дясна седалка - достига се като се вдигне седалката ,отметне се мокета, развият се 4 винта на капака и така... Отдолу виждате фланеца на прослувутата кошница. Горивопроводите за захранване и обратния бензин са на бързи връзки и се откача лесно, обаче третия маркуч който явно е част от системата с отдушници го счупих - маркуча беше като залепен. Както и да е - залепих си го с секундно лепило и после го залях със епоксидно двукомпонентно. Филтъра се намира в тази металната камбанка, отваря се със завъртане. Имаше нещо като финна рядка кал кал :) ... Обаче не разбрах как се маха пластмасата която държи помпата на мястото и. Идеята ми беше да сваля цедката и да я изпера,но я прах в монтрано положение и после я суших с сешоара. Ето снимки :


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Dirt Every Day
 6

Съб Мар 30, 2013 9:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
браво - добро инфо!

Съб Мар 30, 2013 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво....
И аз се каня да я направя тази протцедура от доста време.
след тази фотосесия, следващия уикенд ще бъде направена.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Нед Апр 07, 2013 2:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 02, 2014 4:13 pm
Мнения: 164
Автомобил: Legacy 2.0R 2006 AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
А няма ли горивен филтър в коша при двигателя , имам я Импрезата от няколко дни и ми предстои смяната и на мен. Нямах много време за оглеждане , но не е ли това горивния филтър ?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Яну 05, 2014 10:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 16, 2007 7:56 pm
Мнения: 749
Местоположение: Русе, БГ
Skype: miroslav.marinov2454
Автомобил: Subaru Outback 3.6, 2018
Телефон: 0889997071
Рейтинг: 88
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При теб това е филтъра. Ти нямаш в резервоара.

_________________
0889997071

Нед Яну 05, 2014 10:56 pm
Върнете се в началото
Профил YIM
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 02, 2014 4:13 pm
Мнения: 164
Автомобил: Legacy 2.0R 2006 AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Супер , тук се отървавам с много лесна смяна :beer:

Нед Яну 05, 2014 11:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 03, 2014 9:54 am
Мнения: 93
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
колега, хубаво инфо, но мисля, че двукомпонентното и секундното лепило не са маслоустойчиви и след време може да се счупи ... съвсем скоро време .... поне при мен така стана и лепих тия неща след това с поялник ... това на рено лагуна ... до 2-3 седмици не падне ли, значи всичко е ок ... и дано да е ОК ....

Сря Яну 08, 2014 12:14 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 03, 2014 9:54 am
Мнения: 93
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
еййй то това от преди година ... значи всичко е наред .... :)

Сря Яну 08, 2014 12:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 15, 2012 10:50 pm
Мнения: 35
Skype: orlineze
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0879950844
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Това за кой модел е ? Аз съм с форестър и ми казаха че горивния филтър бил в резервоара и не сменял- не ми хваща дикиш тази работа.... Някой знае ли нещо по въпроса?

Сря Яну 08, 2014 12:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am
Мнения: 1217
Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Зависи от годината и модела, колега. От едни години нататък Субару слагат филтъра в резервоара. По ВИН ще разбереш точно за твоята кола.

_________________
преди:
    Impreza 1.8 '94 F4WD
    Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD
сега:
    Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)

Сря Яну 08, 2014 2:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 15, 2012 10:50 pm
Мнения: 35
Skype: orlineze
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0879950844
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
evg3 написа:
Зависи от годината и модела, колега. От едни години нататък Субару слагат филтъра в резервоара. По ВИН ще разбереш точно за твоята кола.


Да колега така излиза по ВИН, но това означава че не сменя никога ли? Много странно ми звучи

Сря Яну 08, 2014 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am
Мнения: 104
Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
От звездите одобрен
Отговори с цитат
@Icetto : Аз го залепих със секундно лепило, после само го укрепих със заливка от течен метал :) А и този щуцер е от системата за рециркулация на бензиновите изпарения. По него нищо не тече.

@orlineze: Ако филтъра ти е е в резервоара (т.е.) не е като на снимката по-горе сигурно е като при моето легаси и се сменя....макар да чувам напоследък, че по някои коли (хонди разни) имало и центробежни филтри които не се сменяли уж .... :dontknow:

_________________
Dirt Every Day

Сря Яну 08, 2014 10:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am
Мнения: 1217
Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@orlineze
orlineze написа:
Да колега така излиза по ВИН, но това означава че не сменя никога ли? Много странно ми звучи

Със сигурност се сменя горивният филтър, защото към колата (Impreza 2006) имам ръководство на немски за Европа:
Цитат:
горивен филтър 90000км/72месеца смяна

Моят филтър също е в резервоара. Аз не съм го сменял все още, а трябва. Въпросът е дали може да се извади помпата и да се смени само филтъра, като на колегата Легасито. Ако не може ще трябва цялата помпа, което е скъпо. Ако съдим по това, че го има филтъра като отделна част и оригинален, и заместители - вероятно се сменя само той. Най-сигурно е да каже някой, който е правил процедурата на Форестър като твоя.

_________________
преди:
    Impreza 1.8 '94 F4WD
    Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD
сега:
    Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)

Чет Яну 09, 2014 9:49 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 15, 2012 10:50 pm
Мнения: 35
Skype: orlineze
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0879950844
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Дано някой сподели своят опит

Чет Яну 09, 2014 4:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 10:40 am
Мнения: 202
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0X, SG9
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
evg3 написа:
@orlineze
orlineze написа:
Да колега така излиза по ВИН, но това означава че не сменя никога ли? Много странно ми звучи

Със сигурност се сменя горивният филтър, защото към колата (Impreza 2006) имам ръководство на немски за Европа:
Цитат:
горивен филтър 90000км/72месеца смяна

Моят филтър също е в резервоара. Аз не съм го сменял все още, а трябва. Въпросът е дали може да се извади помпата и да се смени само филтъра, като на колегата Легасито. Ако не може ще трябва цялата помпа, което е скъпо. Ако съдим по това, че го има филтъра като отделна част и оригинален, и заместители - вероятно се сменя само той. Най-сигурно е да каже някой, който е правил процедурата на Форестър като твоя.


Сменя се по сходен начин като на снимките. Дупката е под задната дясна седалка, при Форестъра, при Импрезата вероятно е пак там. Филтър се купува от Мимо13. Могат да се сменят и предпазните мрежички на засмукващите отверстия - мисля, че Мимо и тях ги имаше.
Разскачват се маркучетата отгоре, отвиват се болтовете, вади се капака, на него са помпата, филтъра и поплавъка, има и гумено уплътнение. Капакът трябва да се усуче малко при ваденето, за да излезне поплавъка. Добре е и да не е пълен до горе резервоара, както и да е откачен акумулатора. Филтърът е преди помпата, държи се, по спомен, на едно винтче. Сваля се капачката, слага се новият филтър и се връща обратно капачката, тук е малко сложно, защото има кръгло уплътнение, което е малко по-широко. Много е важно да се внимава с него, да не се скъса. После - пак усукване, вкарване, завиване на болтчетата на кръст, като се внимава за уплатнението да не се прищипе и скъса. Закачат се маркучетата. Това е. Цялата операция около 1/2 час - 40 мин.

Някъде имаше тема, май, описваща това, ама не можах да я намеря.
Има втори поплавък и мрежичка в дясно, под кръгъл капак, той е по-лесен.

Това е вътре http://www.scoobymods.com/attachment.ph ... 1169825934, и е от тук: http://www.scoobymods.com/showthread.ph ... amp;t=3645, виж постинг 18.

Поздрави.

Чет Яну 09, 2014 5:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am
Мнения: 104
Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
От звездите одобрен
Отговори с цитат
След година и половина гадния щуцер се счупи. Явно наистина бензина е разял лепилото. Само, че това не е както си мислех маркуч за рециркулация на бензиновите изпарения,а маркуча за обратния бензин (излишния след регулатора отпред). Та няма налягане, но пак ще си ходя от работа с транспорта :) . Иначе започна бавно преди половин месец да понамирисва на бензин и понеже тази смяна реших да погледна го видях, че мърда и се е почти отлепил щуцера. Съответно ми остана в ръката... Сега ще мисля някакъв вариант да му навра метална тръбичка някаква. Като го измисля ще снимам.

_________________
Dirt Every Day

Съб Ное 22, 2014 4:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Когато си сменях горивния филтър миналата седмица, използвах точно твоята тема като наръчник. Щом видях, че си счупил щуцера, доста време и внимание отделих точно на тази част от цялата процедура. Няколко съвета към всички, които възнамеряват тепърва да минават през тази процедура:
- отделянето на маркуча от щуцера не трябва да става с дърпане, или поне не основно с дърпане
- пригответе си WD-40, друга тънка смазка или в краен случай вода със сапун
- използвайте часовникарски отверки или друг много тънък инструмент, който внимателно да подпъхнете между щуцера и маркуча
В моя случай напръсках WD-40 около щуцера, с тънка отверка леко повдигнах маркуча от щуцера вкарвайки по малко WD-40 от всички страни, до които имах достъп. След това опитах да превъртя леко целия маркуча около щуцера в двете посоки и докато го издърпвах много внимателно с едната ръка, с другата с голяма плоска отверка избутвах маркуча от корпуса на щуцера. В момента, в който се получи малък гап, всичко стана лесно.

На твое място, може бих подменил цялата касета, вместо да се опитвам да залепя счупения щуцер отново. Не е най-евтиния съвет, но според мен е най-надеждния за решаване на проблема.
Успех!

Съб Ное 22, 2014 9:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am
Мнения: 104
Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Днес намерих време и оправих нещата със счупването. След дълго зверене в нета за подходящ щуцер се оказа,че най-добре ми върши работа г-образния фитинг за новите LPG тръбопроводи (пластмасовите). Взех си 8мм на FARO. Отрязах стария щуцер, разпробих нова дупка по диаметъра на резбата на коляното, поизпилих малко около новата дупка и навих коляното, което си наряза резба в пластмасата. Развих го, намазах резбата със силикон Виктор Рейнц и стегнах. На другия край се закрепва една чудесия през която бензина си се излива обратно в резервоара - при новата схема става с парче бензинопроводен маркуч. Мисля, че стана добре. Ето и снимки :


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Dirt Every Day

Пон Ное 24, 2014 5:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 18 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор