Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
 Развалена резба за монтаж на обтяжната ролка /решение+снимки 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am
Мнения: 104
Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,

Реших и аз най накрая да си сменя агнренажа на новопридобитото Легаси. Още при развиването на ролките ми направи впечатление, че за разлика от всички останали болта на
обтяжната ролка не изпука леко и да охлаби, ами се завъртя трудно дори при развиването... После се оказа ,че мизерниците са навили по-дълъг болт за да стегнат на останките от резба по-навътре,но и те бяха вече история. Доста се почесах по главата и накрая реших - ще си направя една втулка която да завия в блока и в която да се завие оригиналния болт от комплекта на обтяжната ролка. Идеята ми беше да не е късъсм решение,а на следващата смяна да нямам проблеми и да сли сложа просто новата ролка болт он. Трудносите бяха главно при разпробиването за новия размер резба - външната резба на втулката по спомен стана 14х1.5. Махнах водния радиатор, но мястото пак беше много малко и бормашината едвам влизаше, камоли с бургия отпред. Взех си 12мм свредло и го подкъсявах няколко пъти докато не остана огризка с дължина от около 20тина мм :) . Накрая успях да разпробия, започвайки леко под ъгъл , тъй-като нямаше как да махна радиатора на климатика - за да не избяга фреона. После драмата беше с навиването на резбата, понеже въртока опираше във всяка изпълналост по фасадата на двигателя...както и да е и тва мина. Взех си от стругаря втулката, намазах я със течен метал на Bison и стегнах. на другия ден си продължих със монтажа на новия ангренажен комплект както си е по учебник :) Прилагам няколко снимки от процедурата.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Dirt Every Day
 16

Пет Май 03, 2013 11:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Мнения: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=D> =D> =D>
Поздравления за находчивостта и упоритостта!
:good: :good: :good:

Пет Май 03, 2013 6:58 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 14, 2012 11:05 pm
Мнения: 122
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester 2.0 "00 MT
Рейтинг: 21
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Браво, при мен имаше същия проблем с тази ролка и по същия начин с втулка го направиха, само че момчетата в сервиза. Важно е това иначе стават бели ;)

_________________
Subaru Forester '00MY Facelift
COLOR: RED MICA/WARM GRAY
ENGINE: 2000CC EMPI SOHC 125hp (EJ202)
TRAIN: FULLTIME 4WD (F4WD)
MISSION: MANUAL TRANSMISSON (MT)

Съб Май 04, 2013 8:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am
Мнения: 104
Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Явно си е често срещан проблем. То като се замислиш е нормално - алуминиев блок + хамали неизползващи динамометричен ключ(аз съм много силен в ръцете,ама си имам динамометрик :D ). Идеята е да има откъде да видиш и да не се шашкаш - за това направих темата .

_________________
Dirt Every Day

Съб Май 04, 2013 10:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 14, 2012 11:05 pm
Мнения: 122
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester 2.0 "00 MT
Рейтинг: 21
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
racer666 написа:
Явно си е често срещан проблем. То като се замислиш е нормално - алуминиев блок + хамали неизползващи динамометричен ключ(аз съм много силен в ръцете,ама си имам динамометрик :D ). Идеята е да има откъде да видиш и да не се шашкаш - за това направих темата .



Перфектен си да, често срещан проблем е, другото което съм виждал е разбита резба на водната помпа, там също е алуминиево и се захваща едната паразитна ролка, ако не се оправят тия проблеми е възможно да изплюе ремъка и се къса, от там последствията са ясни на по-новите коли дето удрят :)

Така че темата ти е супер и тия неща трябва да се оправят, имаш + от мене :)

_________________
Subaru Forester '00MY Facelift
COLOR: RED MICA/WARM GRAY
ENGINE: 2000CC EMPI SOHC 125hp (EJ202)
TRAIN: FULLTIME 4WD (F4WD)
MISSION: MANUAL TRANSMISSON (MT)

Съб Май 04, 2013 2:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Окт 07, 2013 4:43 pm
Мнения: 92
Местоположение: Norge
Skype: ivancho_moy
Автомобил: subaru impreza и legacy twin turbo
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Аз на моята импреза имах същия проблем , но го реших със шпилка със степен от 114х1.5 към 12 ли беше оригиналната не помня и на края сложих гайка и шайба.

Сря Окт 16, 2013 8:58 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 08, 2015 12:49 pm
Мнения: 22
Автомобил: Forester II 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Знам, че темата е стара, но, някой пробвал ли е с комплект за възстановяване на резби?

Съб Дек 05, 2015 12:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ползвам съм и втулка и комплект за възстановяване на резби и по двата начина става.
Поздравления за упоротостта на колегата наистина.
Тази алуминиева конзола се държи на 3 болта М8 към блока и е по - лесно като се свали за да се работи на работния плот в гаража.
Такава конзола нова струва около 80лв.
И не прекалявайте със стягането!

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074
 15

Съб Дек 05, 2015 9:29 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Отговори на тема   [ 8 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор