Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:55 pm



Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
 Ремонт на виско муфа? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Фев 03, 2015 7:54 pm
Мнения: 4
Skype: ivancholakov
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 087931399
Рейтинг: 88
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
от скоро съм собственик на Субару Форестер 2,0 -98г. МТ.125к.с.
Имам проблем с централния дифернциал- виско муфата, затяга - прескачане при пълен завой-осморки, виене в скоростната кутя след като загрее - 20км градско.
Решил съм да я ремонтирам сам.
Въпросът ми е какъв силиконов гел да използвам (марка-производител, вискозитет 10 000,20 0000 или 30 000) и какво е необходимото количество което трябва да се сложи във виско-муфата.
Предварително благодаря.

Пон Фев 16, 2015 12:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 03, 2015 7:54 pm
Мнения: 4
Skype: ivancholakov
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 087931399
Рейтинг: 88
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И така вече ремонта на муфата е факт.
Ето и стъпките който направих.
Сваляне на виско муфа . Сваля се за около 2-3 часа след демонтаж на кардана , средна тръба на изп. тръби, гредата на която е хваната ск. кутия, привод за превключване на скорости и развиване на капака на ск. кутия където е изхода за кардана. Разбира се това е след източване на маслото от ск кутия около 4л.
Муфата измих с бензин от диф масло.
Изтеглих на ел везна -5,104 кг. заедно с лагера(6911 е номер на лагера) към нея.
Отворих муфата след демонтаж на зегерката. Силиконовото масло беше черно като катран.
Измиване на всички елементи с бензин и подсушаване.
Изтеглих отново почистените елементи - 5,040кг. Следователно силиконовото масло е 64гр.
Прегледах всички гумени уплътнителя два "Х" маншета и два О-пръстена(Ф104х2 и Ф100х2 диам. са вътрешни) без видими дефекти и използва същите.
За съжаление уплътненията не са стандартни и в рамките на два-три дена не ги намерих.
Използвах силиконово масло с вискозитет 30 000 от http://www.steldi-air.com/catalog/index ... ct_id=1252 .
Монтаж на всички детайли в муфата и силик. масло, затваряне и отново измерване на кантара.
Една малка но много важна подробност. Капака на муфата го пробих и нарязах резба М4, защото не можех да изкарам въздуха които оставаше под него и да монтирам зегера. Превръщаше се в газова пружина , което от своя страна е показателно че уплътнителите са дбре.(поне за сега).
Вече без проблем монтирах капака и зегерката , въздуха излезе през отвора , след което завих едно месингово болтче и така отново хермитизирах муфата.
Следва монтаж по обратния път.
Гарнитурата е 0,3мм изрязах нова, старата се къса при разглобяването.
Лагери-стандартни съчмени , цените са за японски -NACHI:
на муфата 6911- цена около 80-90лв.
на вала зацепен в муфата 6306-15лв.
изх вал кардан 6206 и 63/22Х - 25лв.
Аз смених само 63/22Х по моя преценка.
След като сглобих всичко вдигнах задно колело и опитах да превъртя колелото, с не много голямо усилие колелото се въртеше , което показва че муфата позволява приплъзване.
Следва тест в реални условия. На много стръмен терен- дига на река без път леко кална почва ( всепак е зима и е мокро) опитвам да я изкача (1-ва бавна, иначе колата гасне няма достатъчно мощност) спирам на средата така че цялата кола е в сериозен наклон при опита да тръгна отново запчват да превъртат както предния мост така и задния смятам че почти едновременно .
Следващ тест осморки и кръгчета с пълен волан , в момента не усещам претрисане и запъване дори и при движение без да подавам газ.

За в момента съм доволен от направения ремонт.

Друг е въпроса колко време ще издържи.

За сега това е от мен.

Надявам се да съм бил полезен на останалите колеги с подобен проблем.
 88

Нед Мар 01, 2015 10:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много полезен опит колега.
Подържай темата с развитието на пробега.

Нед Мар 01, 2015 11:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 25, 2012 9:11 pm
Мнения: 862
Местоположение: София
Автомобил: Pontiac Firebird 5.0 V8
Телефон: 0899164990
Рейтинг: 385
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Страхотна тема! Имаш ли снимки ?

Поздрави,

Пет Юни 12, 2015 7:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm
Мнения: 104
Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И на мен ми предстой такъв ремонт. Поръчах си силиконовия гел, но не разбрах колко точно като количество трябва да сложа, и трябва ли да остане въздух вътре?

_________________
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.

Вто Дек 26, 2017 10:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата е мерил на кантара и при него са 64 грама. Измери и ти? Въздухът трябва да се изкара някак и той е дал нелошо решение.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Дек 26, 2017 11:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm
Мнения: 104
Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Надявах се някой да е попаднал на точна информация за количеството. А за въздуха четох доста противоречиви мнения.

_________________
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.

Вто Дек 26, 2017 12:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В Офроуд и Сузуки форумите има подобна тема от един колега, който е описал процедурата в много дребни детайли и снимки, там пише подробно и за маслото.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Дек 26, 2017 12:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm
Мнения: 104
Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ремонта вече е факт :cool: Отне ми около пет часа, като час и половина загубих само с наливането на силикона. Ползвах масло с вискозитет 10000, такова слагат руснаците на всички клипове, които гледах в продължение на седмица. Наистина след това на подемника много лесно превърташе задното колело, нарочно го проверих преди да ремонтирам. А това с месинговото болче се оказа ненужно. На капака на муфата има набити две съчми които лесно се избиват и през техните отвори вадиш въздуха лесно. След като поставих зегерката набих сачмите и готово.

_________________
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.

Съб Дек 30, 2017 8:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Монката написа:
Ремонта вече е факт :cool: Отне ми около пет часа, като час и половина загубих само с наливането на силикона. Ползвах масло с вискозитет 10000, такова слагат руснаците на всички клипове, които гледах в продължение на седмица. Наистина след това на подемника много лесно превърташе задното колело, нарочно го проверих преди да ремонтирам. А това с месинговото болче се оказа ненужно. На капака на муфата има набити две съчми които лесно се избиват и през техните отвори вадиш въздуха лесно. След като поставих зегерката набих сачмите и готово.
Тътрузи задницата лятото с pms10000 ,мисля да пробвам с по-рядко. Не знам как се обозначава по-рядкото, но нещо между 30 и50 000 pms съм виждал по клиповете, като втори опит.

Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk

Съб Дек 30, 2017 8:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 6:13 pm
Мнения: 104
Местоположение: Тутракан
Автомобил: '04 Outback 2.5
Рейтинг: 87
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще покарам и ще видя. Все пак не е такава сложнотия, ще го сменя ако не ми харесва. Само да не счупя нещо до тогава. :cry:

_________________
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.

Съб Дек 30, 2017 8:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 11 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор