Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 8:31 am



Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
 Парктроник на Legacy 2005 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 16, 2014 2:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2005
Рейтинг: 48
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Днес най–накрая сложих парктроника на моята машина :D
Ще опиша стъпките с малко снимки. Надявам се да помогна. ;)
Стъпка 1: залепих хартиено тиксо на бронята, намерих средата на бронята и отбелязах местата където ще се правят отвори ( за съжаление няма снимка :( ).
Стъпка 2: Направих отворите с свредлото от комплекта на парктроника, разположих датчиците на 400 мм. един от друг на равни разстояния.
Стъпка 3. Сложих датчиците и изолирах кабелите в сноп с изолирбан и ги прекарах през гумената тапа която е под резервната гума.
Стъпка 4: Откачих дясната странична кора в багажника, от където минава сноп с кабели за задната светлина.
Стъпка 5: На най–вътрешната букса ( има кафяв кабел с жълта лента вързах + от парктроника, този кабел е + на светлината за задна скорост).
Стъпка 6: На най–външната букса има два кабела: червен и черен, на черният вързах – на парктроника.
Стъпка 7: Направих отвор на пластмасата на дясната кора за кабелите от датчиците, захранването и дисплея, там където е предназначено за аптечката. Там монтирах и управлението на парктроника.
Стъпка 8: Разкачих цялата кола :giggle: , махнах задната седалка за да прокарам кабела за дисплея.
Стъпка 9: Демонтирах централната конзола между предните седалки, аудиото и часовника с централните въздуховоди.
Стъпка 10: На долната част на дисплея направих отвод до мястото където излиза кабела и монтирах болт.
Стъпка 11: На жабката над часовника направих отвор за захващане на дисплея, за да е стабилен и да няма двойна лепенка :) (захванах го с болта който монтирах на долната част на дисплея).
Това е колеги за 4-5 часа се справих бе много зор :D
Ако някой колега има въпроси съм на линия да помагам :)

ВСИЧКО ТОВА СТАНА МНОГО ПО ЛЕСНО ЗАРАДИ ПОМОЩА НА КОЛЕГАТА Vami, БЛАГОДАРЯ!!! :bow:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 7

Съб Мар 07, 2015 9:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Темата е за Legacy 2005, но при Outback 2005 нещата са съвсем идентични, затова ще си задам въпроса тук. Закупих си парктроник с 8 сензора (4 предни и 4 задни), чийто дисплей ще скрия някъде зад капака на бушоните, че такова нещо не ми трябва да го виждам и не се връзва с интериора изобщо. Модулчето се захранва и управлява през 4 проводника:

- Плюс от светлина за движение на заден ход е ясно, от къде се взема;
- Масата е ясна, вижда се и на снимките по-горе;
- Плюс при натисната спирачка трябва да има пак на същия сноп (за включване на предните сензори);
- Плюс след контакт - тук е проблемът и следва въпросът: има ли някъде отзад в багажника такъв плюс (още по-добре ако е по същия сноп) или трябва да тегля кабела по праговете до отпред? Все още не съм намерил ел. схеми на този автомобил, затова питам.

Другият ми въпрос е към колеги, които имат подобен парктроник, който има и предни сензори. В книжката му пише, че предните сензори се задействат с натискане на спирачката и работят още 10 секунди след освобождаването й, като започват да отчитат от 80 сантиметра. Удобно ли е управлението му с натискане на спирачка или е по-добре да се изнесе някъде скрито бутонче, с което да се имитира натискане на спирачката, само когато наистина ми трябва? Притеснявам се, че е възможно прекалено често да го чувам при паркиране в гаража.

Чет Фев 11, 2016 11:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имал съм една кола с парктроник с дисплей в огледалото и датчици отпред - Паджеро, за което смятах, че ще ми трябва, но предните датчици се оказаха излишни. Никога не са ми трябвали наистина, но не бяха и дразнител (бяха вързани към спирачката).

На предната ми кола (пак комби) монтирах само заден и то само с пищялка, която оставих там, без да прекарвам кабел напред. Монтажа ми отне един час и като цяло беше предостатъчно.

Пет Фев 12, 2016 2:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От една седмица имам Бека, без парктроник е и се свиква, но си е по-трудно и бавно паркирането. Последните 8 години ако колата ми е нямала фабричен такъв, съм поставял допълнителен. До сега винаги само отзад и само с пищялка. Тук обаче и предницата ми е странна като габарити, затова прецених да сложа комбиниран такъв, който да хваща и отпред, особено ми е тясно около гаража и това би ми помогнало извън гаража и може би ще пречи вътре в гаража. Парктроникът е набавен, дисплея няма да го ползвам, ще седи скрит, колкото все пак да чувам пищялката от него.

Пет Фев 12, 2016 2:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Успях най-накрая този уикенд да започна монтажа на парктроника, тъй като не разполагах с много време, а този с 8-те сензора (4 задни и 4 предни) си иска времето и изпипването. Започнах с хартиеното тиксо и отворите на задната броня:

Изображение

Разликата е, че оставих 480 мм между двата вътрешни отвора, и изнесох външните на по 400 мм от вътрешните, което спрямо реализацията от първия пост ги изкарва с по 40 мм още навън. Винаги така съм си правил парктрониците - с малко по-голямо разстояние между вътрешните сензори, а външните разумно близо до ъглите. Височината се пада на 480 мм от земята при Аутбека. При пробиване на отворите за вътрешните сензори естествено и съвсем очаквано отзад се оказа алуминиевата греда, през която боркоронката от комплекта премина доволно лесно. С помощта на тънък кабел и дълги пинцети прекарах кабелите и ги извадих до левия стоп:

Изображение

Умишлено търсих такъв парктроник, който да има допълнителни букси към самите датчици, за да може по-лесно да се сваля задната броня, ако евентуално се наложи. По подобие на други автомобили, на които съм монтирал такива парктроници, прекарах кабелите от датчиците през маншона на кабелите на стопа и така не се занимавам с клапите за отдушника на купето:

Изображение

Оставих едни 10-15 сантиметра навити там, за да може след отрязване на бялата свинска опашка, да се издърпат датчиците навън до толкова, че да се стигне до междинните букси, а когато са така пристегнати, все пак кабелите да са обрани и тези на двата външни сензора да не висят опасно близо до кюнците. Тези кабели изобщо не пречат на стопа, както и той не им пречи на тях, място има доволно:

Изображение

Реших да монтирам централата по същия начин, показан от колегата в първия пост, но от лявата страна, тъй като отпред вляво най-лесно ще минат кабелите за предните сензори, от там ще върви и кабелът за дисплея, който ще скрия някъде зад капаците под волана и ще ползвам само пищялката. Наложи се да пусна 2 кабела все пак под пластмасата по пода до дясната страна: + при заден ход и + при натисната спирачка. Стоп светлината я има и отляво, но тъй като двата кабела бяха заедно в кабелажа на парктроника и така и така трябва да разходя този за задния ход, реших да не ги разделям. Зад левия стоп имаше свободна букса с 2 кабела (предполагам за допълнителен извод за запалка) - маса (там вързах масата на парктроника) и ACC - там вързах захранващия плюс временно. Временно пуснах и дисплея в багажника. За сега ще карам само със задните сензори и при следващия прозорец от свободно време ще монтирам и предните сензори, а заедно с техните кабели ще прекарам и кабела на дисплея до отпред, както и захранващия плюс за централата, за да го преместя да работи на контакт. Не че има някакъв проблем да е захранен през ACC, но все пак иначе е по-коректно.

Реших все пак в края на деня да пробия и отворите за предните сензори:

Изображение

При тях можех да играя с изнасяне на външните към ъглите, но нямах особено голям избор за вътрешните, тъй като съм ограничен от регистрационната табела и исках да ги изнеса достатъчно навън от нея, за да не им пречи. Впоследствие предстои да бъде заменена тази счупена пластмасова стойка за регистрационната табела (в момента, в който се ориентирам, от къде да си купя читава такава) и евентуално с 2 рапидки ще прихвана табелата към бронята в двата края, за да приеме дъгообразната форма на бронята (при пътуване в Гърция ще махам рапидките :D ). За толкова време - толкова, по-нататък ще има продължение.
 15

Пон Фев 29, 2016 10:17 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 10:29 pm
Мнения: 116
Автомобил: Outback
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Благодарение на подробното описание на колегите и аз се справих... без особенни затруднения :)

Вто Сеп 06, 2016 3:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 10:29 pm
Мнения: 116
Автомобил: Outback
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Изображение

Пет Сеп 09, 2016 8:52 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор