След като прочетох в един щатски форум 2-3 теми на колеги които сами са си го направили зад граница реших и аз че наистина това е наи ефтиното и функционално решение.
За информация цената на хардтоп в САЩ е 1700$ без доставката като самия хардтоп е със две странични стъкла и задно отваряемо с амортисьори, и тапицерия отвътре.
Така За изработката на нашия капак, са ни нужни ПДЧ, аз реших че по удачно е Пери (тия дето се залива бетон с тях) понеже е влагостоичиво и в пъти по здраво, мялко болтове, няколко панти, някакъв плат за покриване, тук аз се затрудних малко. В щатския форум беше направено с кожа, изкуствената няма да издържи 2-а сезона и ще се нацепи от слънцето, а естествената е цифра. Аз взех венил за тенти (трудно намерих черен) цената му е 10лв. на кв. метър.
Повече ще пиша, понеже голяма част от снимките бяха във фотоапарата но при свалянето съм ги изтрил.
1-то нещо е изработката на шанблони, аз ги направих от стериопр общо бяха 4-ри парчета, след което ги наредих на колата и захванах едно към друго с помоща на друхи малки парчета и видии за гипсокартон които се завиват в стериопора. Полсе внимателно очертаване шаблона върху перито и изрязвате.
Така обааче когато парчето е цяло няма как да влезе понеже тръбите на раолбара пречат
Самия капак трябва да се отваря на нивото на тръбите на ролбара, там режем на две изрязания капак. Първо се напасва предното парче а после задното по голямо парче от капака ни.
Ако обаче сложим пантите и тапицираме няма как да монтираме... Понеже малкопо парче влиза между колата и ролбара и чак тогава се поставя на мястото му.
Аз монтирах подсилващ винкел от вътрешната страна за да не провисне след време, както и много куки за които може да си закачиш торбите от пазар или бутилка вода която да не се таркаля отзад.
След това тапицирате 2-те парчета поотделно, като под венила аз сложих наи тънката вата, за да не се прокъса по ъглите, макар че всички ъгли бях минал със шкурка 120 за да се заоблят.
Пантите не са поставени все още, те ще стоят отгоре. В мастерхаус намерих нераждавеика панти по 2-3лв. Взел съм 3 бр. за които прреди тапицирането бях разпробил дупки и пробвал дали се отваря нормално. След тапицирането с изключен химикал натискате да видите къде е дупката и там пробивате с поялник (разтапяте, за да не се прокъса в последствие) пантите хващате с куларски болтове с кръгли глави, то в прочем аз навсякаде съм ползвал куларски болтове.
Сега пропуснах наи важната част. Ако някои реши навдига капака и си взима каквото има там, трябава и секюрити. В предния краи на страничните пластмаси има болтове в горната част, махнау един и там сложих една тръба 3/4 дълга 6см със заварена гаика за която после захванах малкото парче на капака.
Задното парче в двата му края съм сложил по едно резе, а на подобен болт съм хванал елна метална пластина....
Ще трябва да понаправя малко нови снимки довечера и утре съм нощна ще ги кача.