|
Страница 1 от 1
|
|
Чудя се дали да си купя Legacy 1999 - 2003
Автор |
Съобщение |
plamens
Регистриран на: Съб Апр 18, 2015 11:56 pm Постове: 5 Рейтинг: 0
|
Здравейте! От няколко седмици заглеждам субарута. Изчетох повечето теми за новобранци, но все пак ми останаха няколко въпроса. Предварително искам да кажа, че нямам опит и не разбирам много от коли - досега съм имал само една. Насочил съм се към Legacy III комби с ръчни скорости и 2.0 или 2.5 двигател - досега не съм карал кола с повече от 70 к.с. и се притеснявам да седна директно зад звяр като 3.0. Ще започна с по-важните въпроси: Разбрах, че поддръжката е от по-скъпите. Може ли да споделите някои ремонти и цените им, които сте правили. Например смяна на масло и филтри, на съединител, огледала(на сегашната ми кола не се сгъват и вървят като консуматив като паркирам на тясна улица ), лагери, свещи, кабели, накладки, дискове, амортисьори биалетки и т.н. просто за да имам идея какво ме чака. Не ме разбирайте погрешно: ако исках да мина възможно най-тънко щях да си взема пак Опел Искам да преценя дали да не изчакам още едно повишение или е време за Субару Според bat bubi в тази viewtopic.php?f=3&t=16322 тема е по-добре да купя колата от човек, но това доста ограничава и без това не-големия избор в мобиле-то. Освен това трябва да прекарам колата през някой от белите сервизи за преглед, тоест съм ограничен и в рамките на София. Това ли е начина - с много търпение и чакане на подходящата? Колко време/огледа би отнело? При вас как мина избирането и покупката? Колко пари да си приготвя? На няколко места прочетох че въздушните амортисьори са проблемни. Всички легасита ли са с такива и ако не, то по-добре ли ще е да ги избегна? Никъде не видях да се обсъжда ESP. Как мога да разбера дали колата има? Според мен си е необходимост, съгласни ли сте? Легасита съм виждал само на паркинг и докато ме изпреварват Aко някой бъдещ колега ми покаже своето наживо ще съм му благодарен и задължен с почерпка Поздрави от мен, Пламен
|
|
|
Нед Юли 26, 2015 11:14 pm |
|
|
ComingSoon
Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm Постове: 1021 Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
|
Привет! Цените на частите не са чак толкова скъпи. Има и скъпи компоненти като съеднител, амортисьори и др. Модела 99-03 с автоматична кутия има VDC ( при немците ESP), но няма опция да се изключи. Това си е проблем понякога и е добре да се добави бутон за изключване. Ръчните кутии нямат VDC. Всички с мотор 2,5 и с АТ кутии в периода 99-01 са с въздушно очакване, което е прекрасна екстра ако работи. Фейслифта на модела от 02-03 е с нормално окачване с пружини. Моторите... 2,0 е слаб за купето и постоянното 4х4. Всеки Опел ще ти те стори "бегачка" пред Легаси 2,0. Ако си спокоен шофьор обаче е достатъчен. Ако търсиш повече динамика - 2,5, но е по-рисков за гарнитури на главите, а ремонтът отива на 1000 лв. Съвет.. потърси модел от 02-03 г. (фейслифт) с АТ кутия. Те са с окачване без въздух. Ако не си състезател 2,0 мотора ще ти свърши идеална работа. Ще трябва и газово, че разхода на бензин не е за пренебрегване. Ако все пак искаш по-високи скорости и динамика вземи 2,5. Успех!
_________________ Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".
|
|
|
Пон Юли 27, 2015 8:28 am |
|
|
mitashki35
Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm Постове: 514 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
|
Не бях забелязал......
|
|
|
Пон Юли 27, 2015 9:21 am |
|
|
Lazarus
Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am Постове: 415 Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
|
plamens написа: Здравейте! От няколко седмици заглеждам субарута. Изчетох повечето теми за новобранци, но все пак ми останаха няколко въпроса. Предварително искам да кажа, че нямам опит и не разбирам много от коли - досега съм имал само една. Няма значение колко коли си имал, Субару не е по-различна, освен в частта, че е много по-добра от всички останали plamens написа: Насочил съм се към Legacy III комби с ръчни скорости и 2.0 или 2.5 двигател - досега не съм карал кола с повече от 70 к.с. и се притеснявам да седна директно зад звяр като 3.0. Направо си взимай 3.0 няма да съжаляваш. Впредвид факта, че е доста дълъг и тежък автомобил не си мисли, че е много пъргава. Определено е мощен автомобил, но не очаквай резултати като от турбо кола. Най-добрите двигатели за тези години са 2.0 и 3.0. Ако се съмняваш взимай 3.0 (след преглед). Не, че 2.5 е лош. Даже си е много хубав, но по-голяма е вероятността да ти се падне лош. plamens написа: Ще започна с по-важните въпроси: Разбрах, че поддръжката е от по-скъпите. Може ли да споделите някои ремонти и цените им, които сте правили. Например смяна на масло и филтри, на съединител, огледала(на сегашната ми кола не се сгъват и вървят като консуматив като паркирам на тясна улица ), лагери, свещи, кабели, накладки, дискове, амортисьори биалетки и т.н. просто за да имам идея какво ме чака. Не ме разбирайте погрешно: ако исках да мина възможно най-тънко щях да си взема пак Опел Искам да преценя дали да не изчакам още едно повишение или е време за Субару На всяка кола поддръжката е от "по-скъпите". Ако си поддържаш всеки възел на колата така както е бил преди 15-16 години ще ти струва неимоверно много. Задни биалетки 90лв за 1 брой (сменят се комплект). Смяна масло 25лв-30лв. Маслото има всякакви марки каквато си прецениш си купуваш. plamens написа: Според bat bubi в тази viewtopic.php?f=3&t=16322 тема е по-добре да купя колата от човек, но това доста ограничава и без това не-големия избор в мобиле-то. Освен това трябва да прекарам колата през някой от белите сервизи за преглед, тоест съм ограничен и в рамките на София. Това ли е начина - с много търпение и чакане на подходящата? Колко време/огледа би отнело? При вас как мина избирането и покупката? Колко пари да си приготвя? Бели сервизи има и във Варна, Пловдив и Плевен(май). Регистрирах се април, купих си ноември = 7 месеца търсене. Да, това е начина. В никакъв случай не си взимай кола само, защото те "кефи". Има доста скъпи възли (гарнитури, скорости, ск.кутия.....). Тези "Бели" сервизи са "бели", защото ще ти кажат реалното състояние на колата. Субару майсторите си правят субарута до живот и нямат причина да те лъжат. plamens написа: На няколко места прочетох че въздушните амортисьори са проблемни. Всички легасита ли са с такива и ако не, то по-добре ли ще е да ги избегна? Послушай колегата и си вземи 02-03. Поздрави, Лазар
_________________ If in doubt.......FLAT 6
Не карам пил и не пия карал.
... важно е да знаеш числата колко са ти...
|
|
|
Пон Юли 27, 2015 1:44 pm |
|
|
quietriot
|
Намери познат със субару, щото докато се чудиш и питаш тука ще се набълбукаш с 2-3 хиляди разходи по някой кошник, като поговориш с познат със субару на по бира, ще добиеш представа какво да очакваш и дали да се заиграваш, субару е като хубава, но въртоглава мома, може да е голям кеф , може и да ти вгорчи живота!
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пон Юли 27, 2015 4:07 pm |
|
|
dimy
Регистриран на: Вто Фев 28, 2012 5:11 pm Постове: 207 Местоположение: Самоков
Skype: dimy_teliysky
Автомобил: outback2.5 ,lancer sportback
Рейтинг: 7
|
Колега , всяка марка и модел си има свой чар . Въпроса е на теб дали ще ти легне на сърцето и за какво ще го ползваш . Да субаруто е скъпо като подръжка , сравнено с други марки дето съм карал . С риск да ме заплюят колегите не бих казал , че е и толкова здрава . Аз ходя често за риба , живея в планината и субару си е + за мен ползвам го и за пътуване в чужбина . Мойто легаси 97 г го смених с оутбек 2005г . Бях се насочил към 3.0 легаси но ми идваше много ниско за мойте нужди и спрямо бюджета ( тяка сме бракуваните) взех 2.5 .бек. От Значение е и колко км караш на година .
_________________ http://www.carspending.com/bg/vehicles/5570-subaru-outback
|
|
|
Пон Юли 27, 2015 9:40 pm |
|
|
tantov
Регистриран на: Пет Яну 09, 2015 3:43 pm Постове: 20
Автомобил: субару-легаси, 2002г., фейслифт
Телефон: 0882/366-337
Рейтинг: 0
|
Колега аз имам точно едно такова "Субару" модел 2002г., фейслифт, автоматична скоростна кутия, кожен салон, на малко километри в добро състояние. Колата има сервизна история в сервиз "Митака", специализиран за ремонт и подръжка на "Субару". До този момент не са правени никакви ремонти а са сменяни само консумативи и масла. Монтиран е газов инжекцион, който още е в гаранция. Решил съм да премина на по-високо ниво и да си закупя "Субару Форестър" затова ще я продавам. В момента колата е на морето и ако имаш желание може да се уговорим за оглед, но не по-рано от края на м. август. Предполагам през това време ще имаш възможност да се ориентираш и да придобиеш повече впечатления и увереност. Поздрави "tantov"!
|
|
|
Чет Юли 30, 2015 2:52 pm |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Постове: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
Здравей,
аз минах директно от суифт - 68 коня (по талон), на Аутбек 3.0 2005 (произведен 2004 лятото, първа рег. 2005). проблеми с мощността не съм имал:) Но и аз не съм състезател, просто в момента имам увереността и ресурса, че колата ще се справи сравнително добре ако изпреварвам на двупосочен път, щото със сузито ми трябваше чист път до хоризонта;)
За мен най-големият разход е данъкът (416.00 лв.) и каското (около 1100 + ГО, на оценка около 14 500 лв.). Другите неща са как да кажа...както ти си прецениш. Можеш да си караш колата с масло за 10 или с масло за 50 лева.
Аз лично за мен съм си преценил, че искам колата да я поддържам възможно най-добре според сегашните ми възможности и я карам с АмсОйл сигничър серия 5в30, което доставката се връзва около 22-24 лева литъра - т.е. една смяна на масло ми излиза около 160-170 лева маслото + филтрите + за труда - малко над 200 лева (преди сузито ми струваше около 80 лева). Маслото с пробег е 15 000 мили, а аз не карам повече на година, така че цената му е удотвелтоврява, а качеството е топ ъф да попс.
Откакто съм взел колата реално съм правил само подмяна на консумативи - тампони, смяна на всички течности - това е общо взето.
В сравнение със сузукито е доста по-скъпа като обслужване, но все пак едното е спаунер, а другото като кораб в сравнение с него:)
От подобен вид кола, не знам дали ще намериш някоя с по-евтино обслужване - говоря за голямо 4х4 комби - ауди куатро, волво, октавия, супърб - или в най-лошият случай, цените ще са идентични.
И за всеки консуматив или част, които слагаш в колата си можеш да намериш евтин заместител, но е хубаво да си помислиш дали добре се грижиш за инвестицията си.
Другото, което не трябва да се пренебрегва, са гумите - на предната кола бях с 13-ки железни, на тази със 17-ки алуминиеви - ами - разликите са огромни и това сам можеш да го провериш в по сайтовете за гуми.
И най-вече зависи за какво ти трябва колата - аз съм с малко бебе, фен на палатки и на ски - та за мен Бекът (комби с 4х4) беше перфектният вариант:) Е наложи се да си взема и кутия за покрива, че жената и тир ако ѝ дам ще го претъпче с багаж:)
Аз си взех колата от човек след преглед в "белите" сервизи и оттгава дет се казва - спивам и карам:) Та, виж какво ще ти предложи колега, който си е предложил по-горе колата и ако мислиш, че можеш да си позовлиш и да поддържаш такъв автомобил - се мятай и най-вероятно - няма да съжаляваш - ако пък е под очакванията ти или ти е скъп - продаваш и това е:)
Успех!
|
|
|
Съб Авг 01, 2015 3:21 pm |
|
|
roker
Пресен - пресен
Регистриран на: Съб Авг 08, 2015 4:45 pm Постове: 2 Рейтинг: 0
|
|
Съб Авг 08, 2015 5:58 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта |
|