Отговори на тема
 Ремонт на лентов кабел във волана. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2009 6:29 pm
Постове: 68
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0898668134
Рейтинг: 131
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, ето какво направих с моят лентов кабел във волана. Следствия от прекъснат лентов кабел. Не работи круиз контрол, клаксон, свети еърбека на таблото. Стъпка по стъпка:

Откачете акумулатора и изчакайте 15 минути !!!

От страни на волана има два винта отвивате ги.
Изображение
Изображение
След това махате еърбега леко нагоре и към вас. Буксата се маха така:
Изображение
След това разкачате буксата за клаксона и круиз контрола:
Изображение
Маркирате с лак или маркер позицията на волана и отвивате гайката на волана:
Изображение
Нещото, което се показва е точно кутията, в която е лентовия кабел. Забележете маркерите !!! Капака на кормилото, който е зад самия волан и таблото е съставен от две части. Долната има един винт, а горната два. Необходимо е да ги махнете, защото кутията на лентовия кабел се маха чрез отвиване на крайните винтове показани на снимката. Има винтове, които са под горния капак.
Изображение
и пак маркер
Изображение
Ето това е кутията, в която е кабела:
Изображение
Следва трудната работа. Първо трябва да срежете кабелите на еърбега, за да работите спокойно.
Изображение
След това маркирайте кое как е позиционирано
Изображение
Обърнете внимание на щипките. Те са 4 на брой като едната е скрита зад куплунг. Разглобяването е доста пипкаво. Трябва да освободите щипките от горната снимка като същевременно освобождавате и тези щипки:
Изображение
След малко борба ще стигнете до виновника:
Изображение
Изображение
При мен прекъсването бе в края на съединението и просто го срязах и заголих двата края на лентовия кабел. Пробвах два начина с наслагване на кабел върху кабел:
Изображение
Оказа се, че не е надежден този начин, защото кабела трябва да се прегъне под 45 градуса, за да се подведе към кутията. Варианта, който аз избрах е да ги споя под ъгъл:
Изображение
След това отгоре има притискаща планка и мисля, че е доста добро решение. След това с мултицет премерих дали няма късо между спойките и дали има контакт. И всичко в обратен ред. Вече всичко работи! :))) Много внимавайте за подложката, защото трябва да я ориентирате правилно и да я сложите преди да споите кабела. Това е от мен ако има въпроси питайте. Дано да съм бил полезен.

_________________
Subaru Legacy Wagon 2.5 AT Y'99, Outback H6 2006
 6


Последна промяна Jonini на Вто Сеп 22, 2009 11:25 pm, променена общо 1 път


Вто Сеп 22, 2009 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 21, 2008 12:39 pm
Постове: 136
Местоположение: София/Троян
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Пост 
Страхотно ръководство, поздравления!

Само едно допълнение — първата стъпка трябва да е откачане на батерията. След разкачането на акумулатора, ако не се лъжа, добре е да се изчака 15-тина минути, в сервизните ръководства на съответния модел трябва да пише точно колко, за да няма никакви остатъчни заряди в системата.

Въздушната възглавница е част, около която винаги трябва да се работи с внимание. Все пак вътре съдържа експлозив и особено ако е по-стар модел, от кола на 10-тина години, силата й е много голяма.

Изваденият еърбег се държи с горната си (външна, отваряща се) част нагоре и отгоре не се слагат никакви предмети.

Кабелите, ако не се лъжа, винаги са жълти, за да се разпознават.

_________________
http://electriclub.com]Електромобилен клуб
http://yasen.lindeas.com]блог

Вто Сеп 22, 2009 10:59 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2009 6:29 pm
Постове: 68
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0898668134
Рейтинг: 131
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пост 
Прав си колега и благодаря за подсещането! Задължително откачете акумулатора! Пропуснах аз да го направя, но бях на полеви условия и ползвах поялник на 12V.

_________________
Subaru Legacy Wagon 2.5 AT Y'99, Outback H6 2006

Вто Сеп 22, 2009 11:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 7:19 pm
Постове: 86
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Пост 
Колега, благодаря! Много добре обяснено!!!

Сря Сеп 23, 2009 9:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am
Постове: 1325
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пост 
Браво колега! Те тук някъде е основната идея на форума !

ПП Моля админите да пуснат раздел, например "златен фонд",където да се съхраняват подобни неща.И там да пипат от модератор нагоре ,а другите само да четем.Има и други неща за там мисля :!: Какво мислите колеги ?

_________________
Електроника

Сря Сеп 23, 2009 10:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm
Постове: 1021
Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пост 
agogov написа:
Браво колега! Те тук някъде е основната идея на форума !

ПП Моля админите да пуснат раздел, например "златен фонд",където да се съхраняват подобни неща.И там да пипат от модератор нагоре ,а другите само да четем.Има и други неща за там мисля :!: Какво мислите колеги ?


Подкрепям! И аз се опитах да направя подобна тема за монтажа на поставката за чаши за Форестър. Получи се... със съответните плюсове и минуси.

_________________
Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".

Сря Сеп 23, 2009 11:22 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 22, 2007 2:38 pm
Постове: 1787
Местоположение: Белово
Автомобил: Toyota Celica GT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Пост 
И от мен евала!направо правя темата важна! :smt023

_________________
201 HP tunet 3S-GE

Сря Сеп 23, 2009 7:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Subaru Extremist
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 1:48 am
Постове: 1099
Местоположение: Sofia
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Пост 
Яко. Ще ми се да го направя и аз, но като си знам двете леви ръце със сигурност ще гръмна еърбега.

_________________
--------------------------------------------------------------------------
Subaru Outback 2.5 AT 2000 US

Сря Сеп 23, 2009 10:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm
Постове: 741
Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пост 
zodias написа:
Яко. Ще ми се да го направя и аз, но като си знам двете леви ръце със сигурност ще гръмна еърбега.


Злати говори с колегата, може да се навие да ти отремонтира кабела :)

_________________
Варна, ул. Васил Чекаларов 14
0894484248, 0879484247
0895432143

Вто Сеп 29, 2009 7:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 8:13 pm
Постове: 802
Местоположение: София
Skype: Daniel__S1
Автомобил: Subaru Impreza
Рейтинг: -3
Кофти...
Отговори с цитат
ЕВАЛАТА ПИЧ :-D

_________________
0878146602
0888146602

power tuning
repair and maintenance for Subaru

бъди един от нас Daniel S
powered by Dkperformance
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002365657539
http://dkperformance.com/

Вто Сеп 29, 2009 10:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm
Постове: 2159
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пост 
:smt023 =D>

_________________
Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011
Пламен Маринов

Вто Сеп 29, 2009 3:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Subaru Extremist
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 1:48 am
Постове: 1099
Местоположение: Sofia
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Пост 
mimo13 написа:
zodias написа:
Яко. Ще ми се да го направя и аз, но като си знам двете леви ръце със сигурност ще гръмна еърбега.


Злати говори с колегата, може да се навие да ти отремонтира кабела :)


По-евтино ми е да изкарам някой лев и да го сменя с нов като му дойде реда.

_________________
--------------------------------------------------------------------------
Subaru Outback 2.5 AT 2000 US

Вто Сеп 29, 2009 10:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Постове: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз минах по този път, но не ремонтирах, а направо го смених - от колегата Vakko.
Не забравяйте да прочетете грешката и да я изтриете. При мен беше 11.
Аз работих доста време на откачен акумулатор, но грешката си стои.
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2000/Service%20Manual/BODY%20SECTION/Supplemental%20Restraint%20System%20(Diag)/MSA5TCD00L16022.pdf

Аз работих с тази инструкция 16022 - стр. 11 и 12 и всичко е наред.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Пет Яну 13, 2012 5:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор