Автор |
Съобщение |
Jonini
Регистриран на: Сря Май 27, 2009 6:29 pm Постове: 68 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0898668134
Рейтинг: 131
|
Колеги, ето какво направих с моят лентов кабел във волана. Следствия от прекъснат лентов кабел. Не работи круиз контрол, клаксон, свети еърбека на таблото. Стъпка по стъпка:
Откачете акумулатора и изчакайте 15 минути !!!
От страни на волана има два винта отвивате ги.
След това махате еърбега леко нагоре и към вас. Буксата се маха така:
След това разкачате буксата за клаксона и круиз контрола:
Маркирате с лак или маркер позицията на волана и отвивате гайката на волана:
Нещото, което се показва е точно кутията, в която е лентовия кабел. Забележете маркерите !!! Капака на кормилото, който е зад самия волан и таблото е съставен от две части. Долната има един винт, а горната два. Необходимо е да ги махнете, защото кутията на лентовия кабел се маха чрез отвиване на крайните винтове показани на снимката. Има винтове, които са под горния капак.
и пак маркер
Ето това е кутията, в която е кабела:
Следва трудната работа. Първо трябва да срежете кабелите на еърбега, за да работите спокойно.
След това маркирайте кое как е позиционирано
Обърнете внимание на щипките. Те са 4 на брой като едната е скрита зад куплунг. Разглобяването е доста пипкаво. Трябва да освободите щипките от горната снимка като същевременно освобождавате и тези щипки:
След малко борба ще стигнете до виновника:
При мен прекъсването бе в края на съединението и просто го срязах и заголих двата края на лентовия кабел. Пробвах два начина с наслагване на кабел върху кабел:
Оказа се, че не е надежден този начин, защото кабела трябва да се прегъне под 45 градуса, за да се подведе към кутията. Варианта, който аз избрах е да ги споя под ъгъл:
След това отгоре има притискаща планка и мисля, че е доста добро решение. След това с мултицет премерих дали няма късо между спойките и дали има контакт. И всичко в обратен ред. Вече всичко работи! )) Много внимавайте за подложката, защото трябва да я ориентирате правилно и да я сложите преди да споите кабела. Това е от мен ако има въпроси питайте. Дано да съм бил полезен.
_________________ Subaru Legacy Wagon 2.5 AT Y'99, Outback H6 2006
|
6
Последна промяна Jonini на Вто Сеп 22, 2009 11:25 pm, променена общо 1 път
|
|
Вто Сеп 22, 2009 10:24 pm |
|
|
turin
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 12:39 pm Постове: 136 Местоположение: София/Троян Рейтинг: 0
|
Страхотно ръководство, поздравления!
Само едно допълнение — първата стъпка трябва да е откачане на батерията. След разкачането на акумулатора, ако не се лъжа, добре е да се изчака 15-тина минути, в сервизните ръководства на съответния модел трябва да пише точно колко, за да няма никакви остатъчни заряди в системата.
Въздушната възглавница е част, около която винаги трябва да се работи с внимание. Все пак вътре съдържа експлозив и особено ако е по-стар модел, от кола на 10-тина години, силата й е много голяма.
Изваденият еърбег се държи с горната си (външна, отваряща се) част нагоре и отгоре не се слагат никакви предмети.
Кабелите, ако не се лъжа, винаги са жълти, за да се разпознават.
_________________ http://electriclub.com]Електромобилен клуб http://yasen.lindeas.com]блог
|
|
|
Вто Сеп 22, 2009 10:59 pm |
|
|
Jonini
Регистриран на: Сря Май 27, 2009 6:29 pm Постове: 68 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0898668134
Рейтинг: 131
|
Прав си колега и благодаря за подсещането! Задължително откачете акумулатора! Пропуснах аз да го направя, но бях на полеви условия и ползвах поялник на 12V.
_________________ Subaru Legacy Wagon 2.5 AT Y'99, Outback H6 2006
|
|
|
Вто Сеп 22, 2009 11:21 pm |
|
|
pinhead
Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 7:19 pm Постове: 86 Местоположение: София Рейтинг: 0
|
Колега, благодаря! Много добре обяснено!!!
|
|
|
Сря Сеп 23, 2009 9:22 am |
|
|
agogov
Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am Постове: 1325 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
|
Браво колега! Те тук някъде е основната идея на форума !
ПП Моля админите да пуснат раздел, например "златен фонд",където да се съхраняват подобни неща.И там да пипат от модератор нагоре ,а другите само да четем.Има и други неща за там мисля Какво мислите колеги ?
_________________ Електроника
|
|
|
Сря Сеп 23, 2009 10:35 am |
|
|
ComingSoon
Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm Постове: 1021 Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
|
agogov написа: Браво колега! Те тук някъде е основната идея на форума ! ПП Моля админите да пуснат раздел, например "златен фонд",където да се съхраняват подобни неща.И там да пипат от модератор нагоре ,а другите само да четем.Има и други неща за там мисля Какво мислите колеги ?
Подкрепям! И аз се опитах да направя подобна тема за монтажа на поставката за чаши за Форестър. Получи се... със съответните плюсове и минуси.
_________________ Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".
|
|
|
Сря Сеп 23, 2009 11:22 am |
|
|
imprezaWRX
Регистриран на: Чет Фев 22, 2007 2:38 pm Постове: 1787 Местоположение: Белово
Автомобил: Toyota Celica GT
Рейтинг: 0
|
И от мен евала!направо правя темата важна!
_________________ 201 HP tunet 3S-GE
|
|
|
Сря Сеп 23, 2009 7:12 pm |
|
|
zodias
Subaru Extremist
Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 1:48 am Постове: 1099 Местоположение: Sofia Рейтинг: 0
|
Яко. Ще ми се да го направя и аз, но като си знам двете леви ръце със сигурност ще гръмна еърбега.
_________________ --------------------------------------------------------------------------
Subaru Outback 2.5 AT 2000 US
|
|
|
Сря Сеп 23, 2009 10:22 pm |
|
|
mimo13
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm Постове: 741 Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
|
zodias написа: Яко. Ще ми се да го направя и аз, но като си знам двете леви ръце със сигурност ще гръмна еърбега.
Злати говори с колегата, може да се навие да ти отремонтира кабела
_________________ Варна, ул. Васил Чекаларов 14 0894484248, 0879484247 0895432143
|
|
|
Вто Сеп 29, 2009 7:02 am |
|
|
ATUDITU
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 8:13 pm Постове: 802 Местоположение: София
Skype: Daniel__S1
Автомобил: Subaru Impreza
Рейтинг: -3
|
ЕВАЛАТА ПИЧ
_________________ 0878146602 0888146602 power tuning repair and maintenance for Subaru бъди един от нас Daniel S powered by Dkperformance http://www.facebook.com/profile.php?id=100002365657539 http://dkperformance.com/
|
|
|
Вто Сеп 29, 2009 10:17 am |
|
|
Pacone 4X4
Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm Постове: 2159 Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
|
_________________ Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011 Пламен Маринов
|
|
|
Вто Сеп 29, 2009 3:13 pm |
|
|
zodias
Subaru Extremist
Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 1:48 am Постове: 1099 Местоположение: Sofia Рейтинг: 0
|
mimo13 написа: zodias написа: Яко. Ще ми се да го направя и аз, но като си знам двете леви ръце със сигурност ще гръмна еърбега. Злати говори с колегата, може да се навие да ти отремонтира кабела
По-евтино ми е да изкарам някой лев и да го сменя с нов като му дойде реда.
_________________ --------------------------------------------------------------------------
Subaru Outback 2.5 AT 2000 US
|
|
|
Вто Сеп 29, 2009 10:30 pm |
|
|
patko
|
И аз минах по този път, но не ремонтирах, а направо го смених - от колегата Vakko. Не забравяйте да прочетете грешката и да я изтриете. При мен беше 11. Аз работих доста време на откачен акумулатор, но грешката си стои. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2000/Service%20Manual/BODY%20SECTION/Supplemental%20Restraint%20System%20(Diag)/MSA5TCD00L16022.pdfАз работих с тази инструкция 16022 - стр. 11 и 12 и всичко е наред.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Яну 13, 2012 5:57 pm |
|
|