Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:45 pm



Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 930 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 47  Следваща
 Alex Is The Oil Guy 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 12:02 pm
Мнения: 570
Местоположение: София
Автомобил: ПIV'14; ТЛК200'14
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
благодаря Алекс!

Чет Ное 20, 2014 7:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Ное 21, 2014 1:17 pm
Мнения: 6
Автомобил: Honda CR-V 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Заради тази тема си направих регистрация :)

2-3 въпроса които ме вълнуват :)

Какво масло би препоръчал Авекс за Хонда К20 каран на газ (освен при палене, ГИ прехвърля при достигане на температура)? Има се предвид нормално масло за ежедневна употреба - сутрин-вечер по 20-30км градско :D
Стандартно препоръчваното е 5w30... тук-таме ми казаха "абе колата е вече на 120К, слагай 10w40 че е по-дебело..."
да де, ама според мен маслото е за да смазва добре, че ще изгори литър повече или по-малко според мен не съществено - или греша?

Втори свързан с предния - видях че в България се внасят маслата на ZIC, същите имат много добри резултати от тестове в Русия (конкретно серията им XQ - http://www.zr.ru/content/articles/49921 ... aslo_5w40/ и http://www.zr.ru/content/articles/58966 ... yj-zastoj/)
ИМаш ли някакви впечатления от тези масла (XQ)?

И един по-теоретичен въпрос - за разликата (теоретично) между 5w30 и 5w40
Не би ли се очаквало двата вида да имат сходни х-ки при студен старт, а при продължителна работа w40 да запазва малко по-голям вискозитет - съответно да смазва по-добре за сметка на по-лоши еко-качества?
Т.е. понеже преглеждайки темата, виждам че по принцип имаш по-високо мнение за Xw30 маслата - какви са недостатъците на w40?
Благодаря :)

Пет Ное 21, 2014 1:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
restless написа:
Заради тази тема си направих регистрация :)
Здрасти и добре дошъл значи. Радвам се, че нещата, които правим са те провокирали да се регистрираш. Отдавна повтарям на админа да направи новите регистрации по 50 лв, ама не иска ROFL
Много и различни въпроси си поставил, всеки един от които си иска доволно писане, за да е обяснен в детайли. Поради липса на време в момента, ще пробвам да ти отговоря, но няма да е особено изчерпателно.

restless написа:
Какво масло би препоръчал Алекс за Хонда К20 каран на газ (освен при палене, ГИ прехвърля при достигане на температура)? Има се предвид нормално масло за ежедневна употреба - сутрин-вечер по 20-30км градско :D
Стандартно препоръчваното е 5w30... тук-таме ми казаха "абе колата е вече на 120К, слагай 10w40 че е по-дебело..."
да де, ама според мен маслото е за да смазва добре, че ще изгори литър повече или по-малко според мен не съществено - или греша?
Не, не грешиш. 5W-30 е перфектният мултигрейд за К20. Ако държиш да имаш още малко добавена (по-скоро освободена) мощност, можеш лятото да си караш и с добра синтетика 10W-30. Както много пъти сме писали - карането на газ задължава към използването на mid-saps масла, за да предотвратиш излишни депозити, които водят до влошаване работата на мотора, "блокиране" правилната работа на сегментите, образуване на "глазура" върху хонинга и разход на масло.

На въпроса ти какво масло бих ти препоръчал аз - директен отговор нямам (т.е. имам, но той си е за мен). Много зависи каква ти е целта, колко време искаш да си с тази кола, доколко я обичаш, какъв бюджет имаш, каква защита искаш и т.н.
Ако се гони бютикова, педантична поддръжка, трябва да започнем от перфектното изчистване на депозитите/отлаганията в мотора - само тогава ще имаш перфектната основа за работа на качествените флуиди. След това - аз лично съм фен на РАО и естерните флуиди (групи 4 и 5). Те имат само плюсове в сравнение с конвенционалните масла, а единственият им минус е цената. Това, на което малко хора отдават значение (а то е всъщност най-важното) е вътрешната чистота на мотора. От там тръгват всички драми. Дори и човек да не може (или не иска) да кара с качествена синтетика, винаги може да се добави съответната естерна добавка към по-обикновените (финансово достъпни) масла, за да ги направи много силно почистващи и устойчиви. Тогава добавките в маслото могат да си вършат добре работата. Иначе няма как да стане.
Един мотор, ако си го подкараш от чисто нов с качествените флуиди, и след 5 години той ще свети вътре и няма да има никакви проблеми. Ако обаче 10-15 години е каран с гадна химия, и не му е обръщано внимание, изчистването е трудно (без да броим вариант отваряне), отнема време и изисква търпение + разбиране на процеса. И след като веднъж светне, е хубаво да се поддържа така.
restless написа:
Втори свързан с предния - видях че в България се внасят маслата на ZIC, същите имат много добри резултати от тестове в Русия (конкретно серията им XQ - http://www.zr.ru/content/articles/49921 ... aslo_5w40/ и http://www.zr.ru/content/articles/58966 ... yj-zastoj/)
ИМаш ли някакви впечатления от тези масла (XQ)?
Нямам опит с тях.
restless написа:
И един по-теоретичен въпрос - за разликата (теоретично) между 5w30 и 5w40
Не би ли се очаквало двата вида да имат сходни х-ки при студен старт, а при продължителна работа w40 да запазва малко по-голям вискозитет - съответно да смазва по-добре за сметка на по-лоши еко-качества?
Т.е. понеже преглеждайки темата, виждам че по принцип имаш по-високо мнение за Xw30 маслата - какви са недостатъците на w40?
Благодаря :)
Само по този въпрос трябва да се напишат няколко страници, за да може да се разбере поне базово разликата. Нищо му няма на 5-40, просто тук ще срещнеш повече 5-30, защото това си е Субару вискозитета. За други машини може да е различен :)

Идеята е такава - ако твоят мотор е "смятан" за характеристиките на 5W-30 мултигрейд, то не би следвало при стокови хлабини да се замисляш за друг мултигрейд, а по-скоро дилемата трябва да ти е качествено или не толкова качествено 5-30 да си вземеш. Това разбира се важи, когато говорим за педантичност спрямо мотора. Няма да се счупи и 5-40 да го караш, но ще губи вискозитет по-бързо от 5-30, ще отвежда малко по-малко топлина и т.н. Основните разлики между 5-30 и 40 могат да се видят лесно по SAE спецификациите (да не ги изреждам тук), но като цяло 5-30 е по-стабилен мултигрейд от 5-40. И това е абсолютно нормално.

5-30 се прави обикновено от стабилна SAE30 база, която въпреки, че е стрейт грейд по природа, излиза с параметри на мултигрейд 10W-30. Добавят се мъничко PPDs (Pour Point depressants/добавки, променящи точката на замръзване на маслото) и ето ти стабилен 5-30 мултигрейд, без никакви (или поне с много малко) VIIs (viscosity improvers). При 5-40 не е така - него го постигат обикновено по два начина (има и други, но те са в редки случаи):
- от стрейт грейд 40 (който е сходен по параметри до мултигрейд 15-40), с много PPDs го свалят до SAE 5W
- от стрейт грейд 30 (с параметри, близки до 10-30 както казахме малко по-горе) и с VII го качват до SAE40, добавят се и PPDs, за да слезе до 5W.
И в двата случая имаш значително повече полимери, което не е гот, защото това е потенциален причинител на депозити в мотора и сравнително по-бърза загуба на вискозитет. Златното правило е, че колкото по-събрани са ти двата индекса, толкова по-стабилно е дадено масло.

Pressure vs oil flow - ако слагаш флуид с по-голям вискозитет от този, за който е смятан мотора, автоматично вдигаш налягането и сваляш количеството на циркулиращото масло, а така му нарушаваш една от основните функции - да отвежда топлина. Обикновено това да се кара с по-високи грейдове при по-старите коли е грешно схващане, останало от миналото, когато маслата са били предимно минерални. И старата и новата кола се нуждаят еднакво от качествено масло. Просто новата все още няма да се е задръстила от депозити, и няма да има "sticky rings", които да водят до загуба на масло и мощност.

За пример - има коли на по 700,000 - 800,000 км (включително и тук), каращи с наистина качествени масла и моторите им са в перфектно здраве, без да пипнат и 100 грама масло, обслужващи се на интервали от по близо 20,000км. Има и такива, които са на по 100-200,000км и са с ужасно задръстени мотори, с огромен разход на масло при това - без да имат механичен проблем. Разликата при двата е просто качеството на флуидите, с които са карани и навременната им смяна, която се определя строго индивидуално.

Друго - по-добре да ти похарчва малко, но да караш с правилния мултигрейд, отколкото да й сипеш доста по-вискозно масло, което няма да го харчи. Защото така отново влизаш в порочен кръг. Ако си направиш труда да анализираш, ще видиш, че повечето от колите, карани с масовите масла започват да похарчват след даден пробег, до който не го пипат. Именно тогава ако се анализира маслото ще се види, че то всъщност е изгубило доволно много от вискозитета си и е добре да се смени. Отделно от това, ако има постоянен разход, е хубаво човек да се замисли за една процедура по изчистване на мотора. Това важи с особена сила за колите, карани предимно градско, в София.

Прочети тази и другата тема за масла, в основния форум - има доста писано по темата.

Пет Ное 21, 2014 5:38 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 13, 2013 5:32 pm
Мнения: 94
Автомобил: Legacy H6 '05
Рейтинг: 0
Нов фен
Алекс, да те питам, след като спомена за отлаганията по мотора (от чисто любопитство), дали Archoil 6400 би могло да ги изчисти, защото малко ми е трудно да се ориентирам от материалите им дали е за това? Също ако може и за 6200 да споменеш 2-3 думи - освен че едното е за ежедневна употреба, а другото не - не мога да разбера разликата.

Съб Ное 22, 2014 3:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Ное 21, 2014 1:17 pm
Мнения: 6
Автомобил: Honda CR-V 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
=Alex= написа:
Това, на което малко хора отдават значение (а то е всъщност най-важното) е вътрешната чистота на мотора. От там тръгват всички драми. Дори и човек да не може (или не иска) да кара с качествена синтетика, винаги може да се добави съответната естерна добавка към по-обикновените (финансово достъпни) масла, за да ги направи много силно почистващи и устойчиви. Тогава добавките в маслото могат да си вършат добре работата.

благодаря за отговора , а би ли споделил какви добавки препоръчваш?

Съб Ное 22, 2014 8:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Вчера сменям маслото при Пламен в новия Субару сервиз Варна и за трети път слагам от Червеното л''но 5w30 Euro series+ промивка Любе гард. Механика гледа през пробката за наливане на маслото (оттам се вижда разпределителен вал ) и казва:
- брей как свети тоя мотор! Това масло Red Line май ще излезе хубаво...... ,а преди 2.5 години като им занесох бутилките да ми ги налеят в мотора, се чудеха какво е това масло.
Резултат : преди 2.5г - гореше масло след 8000км. Сега не! Моторът е тих , смазан механичен часовник.
Поклон отново на "Масления Батка"

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru
 15

Съб Ное 22, 2014 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
vladev написа:
Алекс, да те питам, след като спомена за отлаганията по мотора (от чисто любопитство), дали Archoil 6400 би могло да ги изчисти, защото малко ми е трудно да се ориентирам от материалите им дали е за това? Също ако може и за 6200 да споменеш 2-3 думи - освен че едното е за ежедневна употреба, а другото не - не мога да разбера разликата.
Ок, ще поясня разликите, но първо трябва да разберем, че депозитите/отлаганията в двигателя биват (главно) 2 вида - маслени и горивни, спрямо произхода си. И се третират по различни начини.

- AR6400 е почистваща добавка за горивната система (и други около нея, които имат досег до гориво). Чисти всичко по пътя на горивото. Базирана е на РЕА (polyetheramine), с концентрация между 50 и 60%. Специфичното е, че РЕА работи отлично, но изисква сериозна концентрация. В този продукт се съдържа още AR6200 (нужното количество за 43-86л гориво), както и нано-естерен лубрикант. Чисти горивопроводи, дюзи, горивна камера, чела на буталата, клапани и прави специален термоустойчив филм, който предотвратява формирането на нови депозити по компонентите. Това е високо-концентриран препарат за "ударно" почистване.

AR6200 е с друга идея - той е модификатор за гориво - адресира проблеми, които обикновено не са адресирани правилно в рафинерията по една или друга причина (предимно икономическа). Идеята му съвсем накратко е, че прави изгарянето много по-чисто и пълноценно, сваляйки с около 30% темп. на горене на въглеводородите. РЕА в него няма, защото при такава малка концентрация е абсолютно безсмислено. Съдържа специален nano-iron компонент, нано-лубрикант, и още 20-на други компонента. Във формулата му участват и нано-модификатори на триенето.
Увеличава повърхността на горивните молекули и сваля темп. на запалване на въглеводородите, давайки по-дълго остатъчно изгаряне, като така освобождава повече BTU-та. Увеличава химическата стабилност на горивото (прави го по-ароматно), сваля разхода на гориво и най-вече - горивото изгаря много по-чисто, което удължава живота на катализатори, ДПФ-и и прочее. Това е добавка за гориво от най-висок клас, от типа на тези, които добавят веригите бензиностанции, за да го кръстят V-Power (само като пример, няма общо с формулите на Шел). Този продукт се използва предимно в индустриални мащаби. Участва във формулите на Aral Ultimate горивата в Германия, високия клас на Gazprom в Русия, които се изнасят и за Монголия, много вериги в Азия, Япония, Холандия, Северна Америка и други.

И двата продукта са много добри, като първия (6400) го ползваш на всеки 5,000км, а 6200 - постоянно. Резултатът е перфектно работеща и защитена горивна система, DPF-и, катализатори, както и горивни камери без депозити. Другото, което прави 6200 - стабилизира горивото при необходимост от по-продължително съхранение, премахва водата и предотвратява кристализацията.

Ето ти линк за AR6200.

Ако визираш изчистване на депозити, формирани от кофти масло - там вече са други продукти на Archoil - Engine Flush (AR2820), който използваш непосредствено преди смяната на масло, и Nano Fluid System Cleaner (AR2300), който добавяш към маслото и караш така целия интервал на маслото.

Да го кажем накратко така - 6400 работи върху горивните депозити, 6200 третира горивото, а 2820 и 2300 работят върху премахването на маслените депозити.

Поздрави

Нед Ное 23, 2014 1:15 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
restless написа:
=Alex= написа:
Това, на което малко хора отдават значение (а то е всъщност най-важното) е вътрешната чистота на мотора. От там тръгват всички драми. Дори и човек да не може (или не иска) да кара с качествена синтетика, винаги може да се добави съответната естерна добавка към по-обикновените (финансово достъпни) масла, за да ги направи много силно почистващи и устойчиви. Тогава добавките в маслото могат да си вършат добре работата.

благодаря за отговора , а би ли споделил какви добавки препоръчваш?

Ако визираш добавки за подобряване качествата на нисък и среден клас масла - това са предимно естерните:
- LubeGard Bio-Tech Engine Oil Protectant, виж и теста на Swissmotor за тях.
- Nanoborate Friction Modifiers@Archoil (примерно 9100)
- Bardahl
- Xenum също имат добри продукти.

Това са най-добрите марки, доказани в индустрията. Не препоръчвам други, просто защото при бизнеса с добавки по-голямата част от продукцията е абсолютно менте, даже много често се наблюдава влошаване работата на масло и мотор. Не препоръчвам и добавки, в които има модификатори на вискозитета, нито такива, с ударна доза zddp & SaPS. Не препоръчвам и такива, озаглавени "Engine Oil Stop Leak". И в никакъв случай флъшове, базирани на разтворители, защото е доста хазартен изхода след тях.

Нед Ное 23, 2014 1:43 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
mirovarna написа:
Вчера сменям маслото при Пламен в новия Субару сервиз Варна и за трети път слагам от Червеното л''но 5w30 Euro series+ промивка Любе гард. Механика гледа през пробката за наливане на маслото (оттам се вижда разпределителен вал ) и казва:
- брей как свети тоя мотор! Това масло Red Line май ще излезе хубаво...... ,а преди 2.5 години като им занесох бутилките да ми ги налеят в мотора, се чудеха какво е това масло.
Резултат : преди 2.5г - гореше масло след 8000км. Сега не! Моторът е тих , смазан механичен часовник.
Поклон отново на "Масления Батка"

Няма как да не свети с тая висша естерна химия, докторе. Едно от качествата на естерите е почистващата им сила :bow: Всичките мотори, карани с естери са така. Твоят, обаче, има едно голямо предиство - поддържа се безупречно отвсякъде, без да му се спестява нищо. Ако някога решиш да го продаваш, новият му собственик ще бъде истински щастливец с тази кола.
:beer:

Нед Ное 23, 2014 2:16 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пет Ное 21, 2014 1:17 pm
Мнения: 6
Автомобил: Honda CR-V 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
След още четене, нов въпрос, за да проверя схващам ли нещата :)
Давам пример с Кастрол (сайта им е сравнително подробен)
Edge: http://castroledge.com/uk/products/oil-range

0W-30 - SAE 0W-30; ACEA C3; API SN; - според мен С3 би трябвало да означава че е mid-saps?
0W-30 A5/B5 - SAE 0W-30; ACEA A1/B1, A5/B5; API SL; ILSAC GF-2 - не е mid-saps?
Magnatec 5W-30 C3 - ACEA C3, API SN/CF - mid-saps?
Magnatec 5W-30 A1 - API SM/CF, ILSAC GF-4, ACEA A1/B1 or A5/B5 - не е ?
Magnatec 5W-30 C2 - има С2, би трябвало да е mid-saps, но изглежда е специфично за PSA?
Според каквото намерих в нета, Edge e синтетика, за Магнатек също пише че е синтетика...

С две думи, правилно ли педполагам че за мид-сапс трябва да се ориентирам по наличието на стандарт C2/C3 :)

Вто Ное 25, 2014 12:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 03, 2014 11:40 am
Мнения: 8
Местоположение: гр.Сливен
Skype: vencislav5005
Автомобил: Subaru Impreza 2.0 Turbo WRX 01
Телефон: 0883/38-77-22
Рейтинг: 0
Нов фен
Здравей :hello: Скоро станах собственик на Impreza 2.0Turbo WRX 01г. ... предстои ми обслужване.. Интерсуваме какво масло и маслен филтър би ми препоръчал.. По километраж колата е на 137000км.. Кара се на бензин , като ежедневка , без стартове и простотии.. :kid: :subaru:

Сря Дек 03, 2014 1:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Здрасти, честита придобивка, и много да те радва.
Масла да искаш по света :)
Гоним ли бюджет, или се търси качество?

Сря Дек 03, 2014 3:24 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Сря Юли 21, 2010 11:41 am
Мнения: 27
Местоположение: София
Skype: chico_mkn
Автомобил: Subaru Impreza WRX
Рейтинг: 71
Субару ФеноменСубару Феномен
Привет Алекс, преди време ти изпратих тривиалното питане :) за съвет за масло на ЛС (за да не претъпкваме темата)... Може да ли да ми пратиш инфо, благодаря предварително.

Сря Дек 03, 2014 3:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 03, 2014 11:40 am
Мнения: 8
Местоположение: гр.Сливен
Skype: vencislav5005
Автомобил: Subaru Impreza 2.0 Turbo WRX 01
Телефон: 0883/38-77-22
Рейтинг: 0
Нов фен
Преди всичко Качеството за сметка на Бюджета ;) :) :)

Сря Дек 03, 2014 4:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Здрасти, имаш съобщение, да не спамим тук.
Ето ти и прекрасен филтър - http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=18108
Учудвам се даже, че не са разграбени на мига на тази цена.

Поздрави

Пет Дек 05, 2014 4:50 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Дек 23, 2014 11:09 pm
Мнения: 6
Автомобил: Impreza
Рейтинг: 0
Нов фен
Здравейте,
Моля за препоръка за масло и филтър за Импреза 1,6 - 2005 г.
Няма газ.
Търся качество, не цена!

Благодаря предварително!
Поздрави

Сря Дек 24, 2014 1:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Здравей, и добре дошъл. Ето няколко идеи с приоритет единствено и само качество:
1. Red Line 5W-30 (естерна синтетика)
2. Amsoil Signature Series 5W-30 - РАО + малко естери.
3. Mobil 1 New Life 5W-30 (ако не го намериш в БГ, си го вземи или от чужбина, или ако не ти се занимава с поръчки отвън, но си харесал това масло, вземи 0W-40). Това е около 50% РАО + група 3+
4. Eneos Sustina 5W-30 група 3+

Филтър - nano-synthetic - Amsoil или Fram Ultra серията (не друг)

Смятам, че 4 масла са ти достатъчни за избор :)

Сря Дек 24, 2014 2:39 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Яну 22, 2012 2:05 pm
Мнения: 4
Автомобил: Honda civic 1,6 V-tec
Рейтинг: 0
Нов фен
Здравейте, колеги, ще правя смяна на моторното масло с ето това:" RED LINE 5W30 MOTOR OIL"
Но, преди това ми се иска да изчистя от депозити мотора с ето това: "ДОБАВКА LUBEGARD ENGINE FLUSH WITH LXE® TECHNOLOGY, 444ML"
Двигателят е 1,6 V-tec Honda Civic 2002г. на 107.000км. Mаслото, което е наливано преди е BARDAHL-синтетик.
Кара се на бензин.
Според вас добре ли ще постъпя?(ако може да се включи колегата=Аlex=)
Благодаря предварително
Весело изкарване на празниците

Сря Дек 24, 2014 2:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Здрасти, и добре дошъл.

Изборът е перфектен за този мотор и откъм масло, и откъм флъш. С маслото дори леко си се презастраховал. Mожеш да ползваш и 5W-20 или 0W-30.
Ако никога не си го флъшвал до момента, и дава някакъв разход на масло (или ти се съмняваш за повечко депозити в мотора) можеш да я оставиш да работи с този флъш и 1ч. Можеш да добавиш и един хубав нано-синтетик филтър - примерно Fram Ultra XG7317, или Amsoil Nanofiber EaO, EA15K13.

Филтрите все пак си ги сравни с кода на мотора (не си го дал тук), макар, че би трябвало да са точно тези.

Весели празници.

Сря Дек 24, 2014 2:33 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Яну 22, 2012 2:05 pm
Мнения: 4
Автомобил: Honda civic 1,6 V-tec
Рейтинг: 0
Нов фен
Благодаря ти за отговора Alex ,мотора не харчи нито грам моторно масло,двигателя е супер чист ,както от вън така и от вътре,но това не значи ,че надоло към картера е така ,затова ще правя тази процедура.За вида моторно масло знам,че колко по близко са цифрите между W е по добре.Въпроса който ме мъчи е само ,кое моторна масло ще е най-най перфектно като вискозитет за този V-tec motor.По принцип знам,че много тънкото масло в практика показва ,че троши мотора след дълго употреба.
п.п.къде трябва да си напиша vin-кода тук в форума?
п.п. къде в нашета татковина мога да си закупя масления нано филтър на Амсоил?

Сря Дек 24, 2014 4:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Темата е заключена, не можете да променяте мнения.   [ 930 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 47  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор