Да, за съжаленеи не видях твоето мнение по-рано и продължих да ровя: "North American Outback's are equipped with 225/60R16 H tires, elsewhere Outback's are equipped with 215/60R16 tires. I have heard that the speedometer is actually calibrated for the slightly smaller 215 tires, which means that the speedometer is showing a lower than actual speed and the odometer is counting a KM as being longer than an actual km. The sign says 10km, my trip odometer shows 9.8 or 9.9 km. "
Добреее.. значи щом се правят в Япония, там са предвидили да има достатъчно място и за 225 гума (за американския пазар). Следователно всички чуденки относно може ли да се сложат 215/65/16 отпадат - може Но километража ще си показва с калибрация за гума 215/60.
Та тук следва друг голям въпрос - какви са оригиналните джанти на Н6
Бтв. ако някой с фейслифт аутбек 2 още има запазен "tire information label"-a може ли да ми го снима?
Тъъъъъй, а снощи говорих с Любо (същия, със сервиза в Люлин) по въпроса относно размера на гумите. Питах го дали стават 215/65 за Аутбек 2. Отговора беше "Не стават!" "Ще си изтъркаш калниците. По принцип се побират, само че като дигнеш 120 на магистралата и почват вече да се поотъркват в тях.". Разказа за негов познат, който използвал свински опашки да си повдигне калниците. И според него до една година ще му се прецакат халогените, защото почва да влиза вода при тях. Иначе имало доста хора, които си карат с такъв размер...
Колегата Иван Шопов, който има гумаджийница ( и е модератор тук) от друга страна казва, че без проблеми стават 215/65.
Чет Окт 23, 2014 2:39 pm
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Постове: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
Извинявам се , че и аз ще се намеся в темата, но и аз имам сходна дилема. Аз съм с Н6 2008 год. , гумите са 215-55-17 . Аз не искам да сменям размера , просто искам 2ри комплект джанти и ме интересува в какви граници може да се лавира с ЕТ-то ? Някъде бях чел , че джантите от ВАГ групата ставали без проблем...вярно ли е ? Тъй като ниското ЕТ инася гумата , би трябвало да няма ядове според мен. Много ще съм благодарен ако някой колега , каращ с такива джанти , качи снимка.
Извинявам се , че и аз ще се намеся в темата, но и аз имам сходна дилема. Аз съм с Н6 2008 год. , гумите са 215-55-17 . Аз не искам да сменям размера , просто искам 2ри комплект джанти и ме интересува в какви граници може да се лавира с ЕТ-то ? Някъде бях чел , че джантите от ВАГ групата ставали без проблем...вярно ли е ? Тъй като ниското ЕТ инася гумата , би трябвало да няма ядове според мен. Много ще съм благодарен ако някой колега , каращ с такива джанти , качи снимка.
Нямаш никакъв проблем да си сложиш ВАГински джанти със същия размер гуми. Аз карам с джанти с офсет 38(имам два комплекта) и всичко си е О.К. Колата е същата БЕК 2008. Само не си слагай по-големи гуми, защото ще опират в подкалниците при пълен ляв или десен. Проверено с гуми 225/55 17 и джанти с ЕТ38 П.С Ако бека е американски няма да имаш проблеми с 225/55, защото той е вдигнат с 1см. Тази тънка подробност ми убягна, като проверявах в Северноамериканските форуми и си вкарах ефектен автогол . Е не ми е за сефте
Изпаднаха ми джанти от Легаси с ЕТ 55. В началото на темата четох за колега който е мислил да слага такива на Аутбек , но в крайна сметка има ли някой ,който е монтирал такива , да сподели мнение?
Карах един зимен сезон Аутбек 2011 с такива Субару-джанти с ЕТ55 (от Легаси) със зимни гуми, вместо оригиналните ЕТ48. При мен ставаха без проблем - просто следата се стеснява 1.4 см. По-късно си намерих ползвани ЕТ48 от Аутбек 08 и продадох тези с ЕТ55 - все пак, друго си е усещането с оригиналния размер.
Здравейте, да се включа и аз. Четох си ръководството в което ми направи впечатление че дават 225/60/16 (за летни) и 215/60/16 (за зимни) гуми?! Въпросната табелка и аз я нямам, но това означава ли че мога да си сложа 225 на оригиналната джанта?! А има ли въобще някакво значение, или да си карам с 215 и да си гледам кефа
В линк който е дал колега по-нагоре - на 60 има само един р-р. В писано още по-нагоре (че било само за Американки) също не го видях така...
p.s. Ще се опитам да кача ръководството от където чета и извадка с р-ра на гумите Поздрави
п.п.с. Има даже и р-р на патерица
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Ако говорим за различно ЕТ на джантите бих взел предвид и възможните промени в поведението на автомобила заради променената геометрия на окачването, примерно така наречения Scrub Radius.
В много свободен превод това е разстоянието м/у центъра на гумата в точката на опиране в асфалта и центъра на въртене на колелата при завиване от волана в покой (не се взимат предвид странични натоварвания, които отместват гумата от джантата и тн). Това разстояние може да е + или - и има драстични разлики в поведението. Следва малко Гугъл преводач:
Цитат:
Големи положителни стойности на радиус на триене, около 100 мм, са били използвани в автомобилите в продължение на много години. Предимството на това е, че гумата се търкаля когато колелото завива, което намалява усилието при паркиране. Това позволява по-голяма широчина в отделението за двигателя, което е много важно в някои компактни спортни автомобили. Ако радиусът на триене е малък тогава контактната повърхност се върти на място при паркиране, което отнема много повече усилия. Предимството на малък радиус е, че управлението става по-малко чувствително при спирачни усилия. Едно от предимствата на отрицателен радиус на триене е, че геометрията естествено компенсира спиране на колелата при различни сцепления за всяко, или неизправност в един от спирачните кръгове. Той също така позволява да има централна точка на кормилното управление в случай на дефлация на гума, което осигурява по-добър контрол на стабилността и управлението в тази извънредна ситуация.
Колеги, бихте ли ми казали какъв е оригиналния размер на джантите за Аутбек В13 Н6 ? По каталог дават, че може да се кара както с Р17, така и с Р16. Искам да си направя комлект за зимата с джанти R16.
Благодаря колега. Вече се ориентирах какво да търся. А относно ширината на джантата гледайки една таблица за тези гуми дават 7 инчови или 6.5 инчови. Това 7j предполагам означава 7 инча ширина на джантата.
Благодаря колега. Вече се ориентирах какво да търся. А относно ширината на джантата гледайки една таблица за тези гуми дават 7 инчови или 6.5 инчови. Това 7j предполагам означава 7 инча ширина на джантата.
Да, 7j означава 7 инча ширина и j е за формата на ръба на джантата, към който се прилепя гумата.
Има доста добър сайт за оригиналните размери гуми и джанти, но за американския пазар - http://www.wheel-size.com/. При аутбвек има разлики с европейските. Тук сме с по-ниски 215 гуми от завода и по-ниско окачване.
Чет Сеп 01, 2016 9:26 am
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Постове: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Някой слагал ли е 15-ки на Outback B13 (2004). След няколко месеца оглеждане и избиране между Outback/Forester/Legacy, онзи ден си харесах един Outback и го отнесох. Дадоха ми го със заводските джанти - 17-ки с летни гуми - и един комплект железарки със зимни гуми от Forester от този вид:
Гумите на тях са 205/70/15. Търсих онлайн и информация за 15-ки на Outback намерих единствено за модела до 2001?