Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 8:32 am



Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Махане на катализатор ?! 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 5:21 pm
Мнения: 165
Местоположение: Търговище
Автомобил: Impreza Outback 2.0;125;2005
Телефон: 0894736253
Рейтинг: 136
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
http://www.vito03.com/media/exhausts/d85d61f3.jpg
Здравейте колеги ! Да използвам темата,да попитам,на посочената схема за съответния модел и година,кое точно е катализатора.
Всъщност имам идея,но все пак !Инфото ми трябва,да обясним на тъп майстор(уж занимаващ се с испуск.системи) у нашия тъп град,кое да отреже и да замени с резонаторно гърне.Съответно,колко би било добре да е дължината на дист.втулка за кисл.сензор,и на кое място да се сложи.

Пет Яну 30, 2015 8:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kingalex написа:
на мен ми обявиха цена от 170 лева


Едва ли има нов катализатор на такава цена, но с малко търсене и/или въпрос към доставчиците на оригинални части и цената ще се изясни.
Мога да споделя, че за моя Аутбек (2011) е около $650 (в Субару дилършип). Разчитам да карам с оригиналния поне 200К, а това са бая години още... ;)

Съб Яну 31, 2015 2:52 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 5:21 pm
Мнения: 165
Местоположение: Търговище
Автомобил: Impreza Outback 2.0;125;2005
Телефон: 0894736253
Рейтинг: 136
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пламен Янев написа:
http://www.vito03.com/media/exhausts/d85d61f3.jpg



http://i397.photobucket.com/albums/pp53 ... CT0530.jpg

Тук намерих в тема от форума,снимка как е направено.Преди първото гърне е лан.сондата,а след гърнето е кислородния сензор,нали !


Колата на която искаме да махнем кат-за е:Impreza комби 1998г.,като от първия линк.Виждам катализатора(C.C),но след него друг няма,нали колеги !Това второто гърненце(C.C),не ми е ясно какво е ?

Вто Фев 03, 2015 10:52 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм чел цялата тема, но в общи линии ще дам отговор на някои въпроси. На колите с втори катализатор и втора сонда(която обикновенно е след първия катализатор, независимо дали има втори такъв), ако се маха катализаторът е необходимо да се махне(докато е здрава, кинти струва все пак) втората сонда и за да не дава грешки компът, да се замени/премости със съпротивление. Схемата е елементарна - на сигналния кабел се слага един мегаом(1 мил. ома) съпротивление и паралелно кварцов кондензатор от един микрофарад. На кабелите за подгрева се слага съпротивление от 11-15 ома, понасящо 11-15 вата мощност(от много стари руски тв стават, но е задължително да понасят поне 11 вата, иначе рискувате пожар). Аз съм с такъв мост на Сузуки Лиана 2006-та(още нямам Субару, но такъв мост съм правил на БМВ и още няколко марки) и нямам грешки. Тази комбинация дава газова константа 1,1 към компа и грешка няма.

Съб Фев 28, 2015 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Не съм чел цялата тема, но в общи линии ще дам отговор на някои въпроси. На колите с втори катализатор и втора сонда(която обикновенно е след първия катализатор, независимо дали има втори такъв), ако се маха катализаторът е необходимо да се махне(докато е здрава, кинти струва все пак) втората сонда и за да не дава грешки компът, да се замени/премости със съпротивление. Схемата е елементарна - на сигналния кабел се слага един мегаом(1 мил. ома) съпротивление и паралелно кварцов кондензатор от един микрофарад. На кабелите за подгрева се слага съпротивление от 11-15 ома, понасящо 11-15 вата мощност(от много стари руски тв стават, но е задължително да понасят поне 11 вата, иначе рискувате пожар). Аз съм с такъв мост на Сузуки Лиана 2006-та(още нямам Субару, но такъв мост съм правил на БМВ и още няколко марки) и нямам грешки. Тази комбинация дава газова константа 1,1 към компа и грешка няма.


С нетърпение ще чакаме да приложиш този опит на бъдещото ти Субару :giggle:

Съб Фев 28, 2015 10:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако съм в грешка, би било редно да подскажеш, да? :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Мар 01, 2015 12:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нищо не се маха или добавя, колега. Просто се слага дистанцираща втулка за сондата/сондите и си караш без грешки, лампи и ядове.

ПП: Само за инфо - турбинираните Субару имат три катализатора. По твоята логика трябват 3 сонди. И 15 катализатора да сложиш втората сонда е след последния катализатор, а първата е преди всички катализатори. На първата още и казват A/F сензор.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Сря Мар 04, 2015 8:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само уточнявам, че говоря за ДВГ с една изпускателна система. При Н6 сондите са 4, но местата са същите - две преди катализаторите и две след тях

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Сря Мар 04, 2015 9:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am
Мнения: 184
Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
А да попитам за колите с 1 катализатор, EJ20, 98г. конкретно, ще се загуби ли back presure-a, ако на мястото на катализатора се постави резонаторно гърне?
По принцип плана е да се направи изцяло нова генерация, с фи 3-5мм по-широко от стандартната, резонатори на мястото на катализаторите и някакво малко по-отпушено крайно гърне.

Сря Мар 04, 2015 12:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
импреза еj20e sohc 1997 automatic беше с 2 катализатора , натяхно място 2 резонатора тръбата същия рамер като оригинала
блиски по рамер колата стана осезаемо по-пъргава, развърта се малко похубаво двигателя
след подмяна на тръбата с едно малко резонаторче м/у бившите катализатори и крайното гърне нова тръба същия размер като оригиналната , без налкото гърне - никаква разлика
ако искате после може дакача и снимки
обаче колата е ремпната на безин, и с АЕМ сонда и сега се кара на метан

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Сря Мар 04, 2015 1:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
mitoko написа:
импреза еj20e sohc 1997 automatic беше с 2 катализатора , натяхно място 2 резонатора тръбата същия рамер като оригинала
блиски по рамер колата стана осезаемо по-пъргава, развърта се малко похубаво двигателя
след подмяна на тръбата с едно малко резонаторче м/у бившите катализатори и крайното гърне нова тръба същия размер като оригиналната , без налкото гърне - никаква разлика
ако искате после може дакача и снимки
обаче колата е ремпната на безин, и с АЕМ сонда и сега се кара на метан


А разлика в силата и тембъра на звука след махане на двата резонатора и монтаж само на един имаше ли? От чисто любопитство питам.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Сря Мар 04, 2015 2:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
deadman написа:
mitoko написа:
импреза еj20e sohc 1997 automatic беше с 2 катализатора , натяхно място 2 резонатора тръбата същия рамер като оригинала
блиски по рамер колата стана осезаемо по-пъргава, развърта се малко похубаво двигателя
след подмяна на тръбата с едно малко резонаторче м/у бившите катализатори и крайното гърне нова тръба същия размер като оригиналната , без налкото гърне - никаква разлика
ако искате после може дакача и снимки
обаче колата е ремпната на безин, и с АЕМ сонда и сега се кара на метан


А разлика в силата и тембъра на звука след махане на двата резонатора и монтаж само на един имаше ли? От чисто любопитство питам.


катализаторите и 2 та ги замених с резонатори, това беше още преди ремапа на бензин ,след това я ремапнах само на бензин и в звука и сила и тембър не намирам никаква разлика освена малко по-добро развътане мотора , но като щяло задното гърне беше леко тръгнало да се избушва и за сила и тембър не усетих да има разлика
след това като минах изщяло на метан , заради счупване на няколко места смених тръбата м/у бившите катализатори и най-крайното гърне ( големия резонатор) на която имаше малко катализаторче с нова права тръба същия размер но без малкото резонаторче ... вървежа си е еднакъв, но има малко шум заради малки дупки в крайното гърне (нали е с двойна ламарина)
оригиналната сонда е само една след катализаотрите, с три кабела е буксата
или накратко
2 катализтора > 2 резонатора (гърнета)
тръба с малко резонаторче > само тръба (тръбата от новите 2 резонатора до крайното гърне)
ще кача снимки до утре, че май така по лесно се рабира какво съм направил и да е полезно за колегите

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Сря Мар 04, 2015 4:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Схванах. Сложени са резонатори вместо катализаторите и си сменил и стоковия резонатор. Моя грешка.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Сря Мар 04, 2015 5:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Преди време колегата 1040 ми подари комплект генерация+средни гърнета+задно гърне, само тръби без катализатор без нищо, та монтирах ги на колата и само поставих моята сонда (колата беше Импреза 98 2.0 - 115 к.с.) Колата стана малко по шумна като имаше едно специфично бръмчене като я изрежеш над 3 хил. подобно на Хондите как пърдят, нямаше оня хубав и галещ ухото боксеров звук.... Та ако не са запушени не се занимавайте с глупости. Преди да сложа гореспоменатите тръби имах си катализатори само задното гърне бях сменил с някакво пазарско кухо, е нямаше такъв бръмчалник и то не хубав субарски звук а просто си бучеше. а пък един човечец тука на една Импреза 99 2.0 - 125 к.с. сложи някакво пазарско гърне без да маха катализаторите и ви казвам звука е ненормален бълбука жестоко с онзи хубав Субару звук, та честно казано всичко е въпрос на късмет с докарването на звука или наливане на пари за хубави гърнета! :pardon:

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Съб Мар 07, 2015 6:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Офф:

mitoko написа:
... и сега се кара на метан


Требе си чукнеме една бир среща, че ще слагам сам. Трябват ми жокери за някои неща. :beer:

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Мар 15, 2015 1:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Офф:

mitoko написа:
... и сега се кара на метан


Требе си чукнеме една бир среща, че ще слагам сам. Трябват ми жокери за някои неща. :beer:


:hello:
Имаш Л.С. да не спамим в темата. :beer: :cool:

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Нед Мар 15, 2015 11:18 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 36 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор