Автор |
Съобщение |
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Здравейте колеги, От скоро карам Форестър 2009 г., 2.0, 150 коня, бензин/газ и все още го изучавам. Понеже колата няма показател за температурата на двигателя, а само лампи, може ли някой да ми каже: 1. Каква е работната температура на този двигател? 2. При какви градуси се включват вентилаторите на 1 и 2 скорост? 3. При каква температура светва лампата за температурата в Червено и ако светне, това вече фатално ли е или трябва да се изчака да изстине двигателя? 4. Може ли да се монтира външен указател на температурата и от кой температурен датчик да се вземе информацията? Голямо неудобство е липсата на този уред, а не намирам нужната ми информация и затова се допитвам до вас
|
|
|
Вто Юли 29, 2014 4:47 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
USB OBDII адаптер за смартфони . Най-лесно ще ти е! И аз следях в началото ,ама ми писна. Жълтите човечета са го изчислили- вервай им.
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Сря Юли 30, 2014 12:31 am |
|
|
bubaru
|
mirovarna написа: USB OBDII адаптер за смартфони . Най-лесно ще ти е! И аз следях в началото ,ама ми писна. Жълтите човечета са го изчислили- вервай им. Те са го изчислили, ама не за газ, колата не е нова и т.н. ...така, че по-добре колегата да си го следи.Поне в началото за да е спокоен и сигурен,че колата е наред. Факта, че сега е лято също е от значение. Едно адаптерче е смешни пари, програмата е безплатна, заслужава си...
|
|
|
Сря Юли 30, 2014 8:00 am |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Взех си OBDII и през телефона гледам температурата, но ми се иска да сложа постоянен уред. Прави ми впечатление, че двигателя държи между 95-97 градуса независимо от скоростта. Не знам дали това са нормалните температури за този двигател, затова и попитах.
|
|
|
Сря Юли 30, 2014 10:24 pm |
|
|
taipan
|
Колега, температурите са в допустимия лимит, но са нормални само за движение с много ниска скорост или за спрял. Перките включват ли се - трябва да се пуснат на 96 и температурата би трябвало да пада до 92 градуса, а при движение с над 90 по равен път да държи 90 - 92, дори и под 90. Липсата на показател на температурата не е много голям проблем, защото щеше да показва среда при температури от 85 до 100. Червено би трябвало да светне над 110, но ще го проверя.
_________________ https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile
|
|
|
Сря Юли 30, 2014 11:20 pm |
|
|
askeless
|
Здраеей колега, На мен ми се вижда висока тази температура. Не казваш работят ли перките, при какви условия си измерил тези температури. Старите форковци /първите 2 поколения/ пускат перките на 95 градуса и нормалните им температури са някъде около 85-90 градуса при извънградско. Градско са 4-5 градуса по високи.
Така че по скоро се огледай за някакъв проблем, може да е в начален стадий. От друга страна твоята кола е нова, може това да са и стокови температури, заради катализаторите и вредните емисии. Много от новите, "чисти" дизели и бензини вече работят на по високи температури, заради по-високото кпд. Виж някъде по чуждите форуми какво пише.
Поздрави!
|
|
|
Сря Юли 30, 2014 11:31 pm |
|
|
bubaru
|
Малко са високи тези температури. Аз имам Легаси със същия мотор и числа над 95-96 рядко виждам.Само лятото при изкачвания (примерно Петрохан) може да скочи моментно на 98-99, иначе масово извънградско е с 90-92 градуса. Колата е бензинова.
|
|
|
Чет Юли 31, 2014 4:55 am |
|
|
evg3
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am Мнения: 1217 Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
|
taipan написа: Колега, температурите са в допустимия лимит, но са нормални само за движение с много ниска скорост или за спрял. Перките включват ли се - трябва да се пуснат на 96 и температурата би трябвало да пада до 92 градуса, а при движение с над 90 по равен път да държи 90 - 92, дори и под 90. Липсата на показател на температурата не е много голям проблем, защото щеше да показва среда при температури от 85 до 100. Червено би трябвало да светне над 110, но ще го проверя.
_________________преди: Impreza 1.8 '94 F4WD Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD сега: Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)
|
|
|
Чет Юли 31, 2014 1:27 pm |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Независимо дали шофирам градско или извънградско, независимо от скоростта 20-160 км/ч, температурата стои в границите 95-97 градуса. При голямо натоварване достига до 100-102 градуса, но за много кратко (около 10 секунди) и след това пак падат до 95-97. Радиатора е нов (спуках гърловината за горния маркуч по невнимание и се наложи да го сменя), антифриза е сменен и не се губи, капачката е нова (задължителен консуматив след покупка), не бълбука в разширителния съд. Не мога да разбера кога се включват перките на 1 и 2 степен, но ще пробвам да разбера опитно. Явно нямате много информация за този двигател, а за мен това е първото Субару, специално подбрано за риболов
|
|
|
Чет Юли 31, 2014 9:30 pm |
|
|
askeless
|
Колега, след като по твои думи една част от системата ти е профилактирана и можеш да следиш температурата през телефона, просто запали колата на място, изчакай я да позагрее, след което вържи телефона отвори капака и гледай какво става. Ще видиш кога се включват перките /както колегите казаха вероятно на около 95 градуса/, след това ако всичко е наред трябва да се изключат до макс 1 мин и да ти падне температурата около 90. После започва пак да се покачва, това е нормалния цикъл. На старите форковци 1ва степен на вентилаторите се включва на 95 а 2ра - на 101-103. Вторият тест направи в движение, пускай няколко пъти по околоръстното с 90-100 кмч и гледай темп. При изрядна система не би трябвало на минава 90 градуса. След като покараш известно време спри на място, отвори си капака и пак виж включени ли са перките. Отново ако са включени важи че до 1 мин трябва да де изключат и температурата да падне. Ако това не става и продължават да работят - наведи се и пипни тръбата от радиатора към термостата, трябва да е гореща ако е отворил. Ако не е отворил може да е за смяна, може да има проблем с темп датчик и накрая може да има проблем с водната помпа или турбината й. Запушени катализатори също могат да окажат влияни.за по топъл двигател. Това е, поздрави!
|
|
|
Чет Юли 31, 2014 10:17 pm |
|
|
taipan
|
Колега, как реши че не сме запознати - отговорихме ти въпреки оскъдната информация, която даде и въпреки факта, че има изписани десетки страници по темата, последно в съседна тема. Твоят модел не е с нищо по-различен в температурно отношение. Проблем има и може да доведе до големи неприятности. Горе има нормалните температури, всичко различно не е нормално. Ако няма грешка с показанията и държи 95-97 перките трябва да въртят на 1-ва скорост постоянно, защото се изключват на 91,92. Ако не намериш темата с възможни проблеми утре ще ти я пусна аз, че съм с телефон в момента.
_________________ https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile
|
|
|
Чет Юли 31, 2014 11:52 pm |
|
|
dessito
Регистриран на: Чет Окт 14, 2010 7:00 pm Мнения: 866 Местоположение: София
Skype: dessito80
Автомобил: Impreza2.2Т ,Impreza H6,Subaru SVX
Рейтинг: 170
|
Колега , само да дам един съвет( ако приемаш от жена ) . Докато си отстраниш проблема(за който колегите така любезно ти съдействат), когато се случи да ти скочи много температурата, в никакъв случай не изключвай двигателя веднага. Пусни парното на макс и изчакай, покарай с много ниска скорост до 30 км/ ч за да се смъкне температурата . Направи си промивка на охладителната система! Успех
_________________ Subaru Workshop 1040
|
|
|
Пет Авг 01, 2014 10:02 am |
|
|
Dimitar888
Регистриран на: Пет Окт 16, 2020 11:41 pm Мнения: 3
Skype: thug_life312
Автомобил: Subaru Impreza
Телефон: 0876012435
Рейтинг: 0
|
Здравейте, колеги! Имам следния проблем колата е Импреза (3 то поколение) загравя до над 96,97 градуса стига и до 100 дори перката се включва да охлажда но втория кръг не се отваря долния маркуч си е студен! Някой имал ли е същия проблем? И от термостата ли се получава така ? Или може да има и друга причина ?
|
|
|
Нед Окт 18, 2020 3:44 pm |
|
|
valqk
|
На мен ми се е случвало да не отвори термостат (няколко пъти). Ако няма въздух в с-мата - пълна е до горе и пак е така, най-веорятно е това. Махни го възможно най-скоро и виж дали ще изчезва антифриз. Ако не изчезва, вземи си нов и си свиркай. При мен 3 поредни термостата имаха проблем - първите 2 не отваряха всеки път, а 3тия не затваряше напълно (но това го разбрах зимъска, а го сменях на пролет). Та, чак 4тия беше ок - да го имаш в предвид.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Нед Окт 18, 2020 7:41 pm |
|
|
letajanta
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 7:23 pm Мнения: 29 Местоположение: враца
Автомобил: forester SH 2.5 XT vw jetta 2005
Телефон: +359886440274
Рейтинг: 25
|
Здравейте и мен много ме дразнеше липсата на стрелка за температурата проблема го реших с Худ дисплей поръчах го от Али експрес има много модели поръчах си кръгъл и съм го сложил пред лампата за температурата закрива само нея и лампата за ЕСП включва се с кабел в ОбС буксата и показва много стойности ползвам го и за километраж защото моето е в мили и километрите са ми малки и не ги виждам добре .Температура в движение е около 82 -89 градуса на място на 96 включва перката на 92 изключва на 50 гасне синята лампа при товар на 96 включва и продължава да дига на 100 съм настрйл аларма и само отпускаш леко педала и пада .Има и показател за температура на маслото на мотора.
|
|
|
Пон Окт 19, 2020 2:47 pm |
|
|
exp626
Регистриран на: Нед Май 05, 2019 8:46 pm Мнения: 38
Автомобил: Форестър SH
Рейтинг: 30
|
Здравейте и от мен, колеги,
Да споделя и моя опит за форестър SH 2000 150к.с. мотор EJ20.
Няма причина за притеснения относно температурата на двигателя. Термостата оригиналния е на 91 градуса./NTC/. Първа степен на вентилатора включва на 102 градуса, обикновено работи в диапазона 93-98 градуса, стига и до 102, повече не ми е вдигала. Причината за това този мотор да работи на малко по висока температура е еко нормите. По този начин се потсига по малко отделяне на вредни емисии. Предишния модел SG т.е. двойката работят на 90-95 градуса ако не се лъжа.
Всичко е ОК, карайте спокойно. Евентуално може да се сложи термостат от STI, който да отваря на 78 градуса, но колегите да кажат ако са пробвал;и с такъв термостат.
|
|
|
Чет Ное 12, 2020 9:06 am |
|
|
Alxx
|
За да има истински ефект от студен термостат трябва да се барне софтуера за перките и е пожелателно(да не казвам задължително) да си със същите охладителни компоненти като в посочената кола. Като ни подгонят както е ред за вредни емисии, тия уроци ще ги научим много бързо.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Ное 12, 2020 8:59 pm |
|
|
george6996
Регистриран на: Пет Юни 18, 2021 10:38 pm Мнения: 19 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH 2.5 XT
Рейтинг: 0
|
Привет на форума,
Отскоро карам 2.5XT и през OBD адаптера телефонът ми показа, че докато чакам на светофар колата загрява с няколко градуса до към 95*C. Според Любо, за колата "нормалната" температура е в диапазона 96 - 102*C, като може да достигне и до 106*C. За да се постигне по-ниска е нужна смяна на радиатора, и смяна на термостата, и софтуерни корекции. Тогава може да се очаква да преобладават температури под 90*C. Пропускането на някой от трите елемента води до липса на резултат.
|
|
|
Пон Юни 21, 2021 10:07 pm |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Мнения: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
Ще споделя прясно впечатление от моята пералня. В петък, преди планувания ъпгрейд, едвам качих баирите на Ихтиман... Външната температура беше 36 градуса, наложи се колата да я карам без климатик. На места стигна между 103-105 градуса. Скоростта няма да я обсъждам, беше с пожелателен характер да стигна до крайната дестинация. 3 дена по късно. Нов радиатор, отделна серпентина за скоростната кутия, нов термостат, нови маркучи, абе все хубави работи! Днешния ден беше еб...н от гледна точка на тестове. Защото показваше 45 градуса. Та тръгвам аз, над 140 по баирите с климатик, на газ, и на въпросните 45 градуса. 103 градуса макс. Да, стрелката тръгна отново леко нагоре. Но да не забравяме, че това е греещо субару, на баир с газ на 45 градуса външна температура. Когато температурата "спадна" на 40 градуса, колата беше на 92-96 в зависимост от равно - баир. На 38 градуса външна температура, колата закова между 89-91 градуса с климатик и скорости над 140. За мен лично, за първи път карах на такава температура, а и от София до Бургас имаше прегрели коли на почти всеки километър. Което означава , че съм доволен.....
|
6
|
|
Пон Авг 02, 2021 10:06 pm |
|
|
kronos
|
Днес докато се прибирах по магистралата, понастъпвах колата, че си имаше движение и постоянно трябваше ту да се прибирам, ту да ускорявам яко, за да се включвам в изпреварващата лента. Обаче по завоите на Вакарел, изведнъж забелязах, че колата вдигна температурата. По принцип има 4 деления на скалата и стрелката стои по средата между 3-то и 4-то деление, но сега стигна 3-тото деление, докато настъпвах да изпреварвам с пълна газ. Като върнах газта стрелката бавно се върна в средна позиция. Нямам точни стойности, защото не съм го свързвал с телефона и OBD II, но до сега не ми се е случвало, а не за първи път настъпвам колата, пък и не беше жега. Чудя се дали термостатът или помпата не заминават - все пак са почти на 5 години
|
|
|
Съб Авг 28, 2021 10:04 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта |
|