Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Авг 22, 2014 5:41 pm



Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
 Дебитомер (MAF) Forester Turbo 00 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am
Мнения: 31
Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel & S Turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Здравейте, от скоро се радваме на Турбо Фори първо поколение. Вече четвърта година сме с Фори Дизел, когато ми остане време, ще напиша малко сравнение на двата автомобила...понеже са много различни и уникални :)
При ускорение понякога се усеща леко придърпване, за част от секундата. На комп. се оказа, че Дебитомерът не дава данни. Явно е за смяна. Вариантите са нов или употребяван, но ме притеснява, че се плаща на моргата, а дали работи или не....
Намерих този вариант в ЮК ибей, на цената на втора употреба:
http://www.ebay.co.uk/itm/Subaru-Imprez ... 2ebfa6e178

Моля, по-опитните да ме посъветват, дали да го закупя!
Благодаря.

Сря Авг 22, 2012 11:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 12, 2012 2:22 pm
Мнения: 136
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH 2.0 MT
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
За дебитомерите (MAF=mass airflow meter, или Luftmassenmess​er както съм ги намирал из ebay.de) - ще ме извиниш, че не е баш за твоя случай, защото със Форестъри не съм толкова запознат (имам от последното поколение една бройка :) ).. ама нейсе дано да е полезно...
Купувал съм неоригинални дебитомери за няколко марки коли (имал съм варианта да си закупя оригиналните - обикновенно Bosch-овски за 700-1000лв.) и не съм сполучвал.. Обикновенно ebay носят една бяла квадратна кутия и в нея увит дебитомера - китайски (точно такъв, какъвто си дал в линка) и неработещ - бедна смес, игра на обороти, гаснене и т.н. тоест не върши работа.
Възможни опции (според мен):
- купуване на оригинален :-(
- дърпаш куплунга, който е закачен към MAF-a - така ECU-то взима някакви осреднени данни за дебита, който са предефинирани при прозводствения цикъл
- пробваш да изчистиш конекторите на куплунга (2 или 3 са обикновено, за Фори не съм гледал колко са) със някакъв чистител

Но пак казвам - мое мнение, сигурно има колеги с повечко конкретен опит.

Поздрави

Чет Авг 23, 2012 8:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am
Мнения: 31
Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel & S Turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Благодаря за отговора. За да проверя модела на моя го извадих и ми направиха впечатление две малки мазни капчици близо до металните пинове на дебитомера. Напръсках с контактен (за платки спрей) по препоръка на "пишман" маистори и монтирах отново. Сега вече разбрах какво е да не ти работи дебитомерът....дави се при ускорение, направо трагедия. Изключен дебитомер не е вариант за тази кола, пълна трагедия. Бързо обезмаслител изпаряващ спрей на Ликуимоли, премахна всичко мазно по дебитомера, монтаж. Гладко ускорение без придърпване. Карам до летището за по екстремни тестове. Като цяло се доближих до заводските данни :cool: Сега засичам разхода, дали е в норма.
Датчикът ми е без каквото и да е означение на марка. Така е дошъл от Италия. Намерих го същия в един магазин под няква италиянска марка за 220лв. Китайските ги има в Пловдив за 102лв. Някой има ли идея каква марка е оригиналния за този модел?

Пет Авг 24, 2012 11:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юли 02, 2012 9:48 pm
Мнения: 11
Рейтинг: 0
Нов фен
Би трябвало да е DENSO. На пазара има /не е трудно да се намери/ спрей за почистване на дебитомери марка CRC. Опитай с него. Предполагам, че вътрешността на дебитомера се вади по стандартния начин - две кръстати винчета. Жичката вътре трябва да заблести след добро изчистване, ако към момента не е чиста.

Съб Авг 25, 2012 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am
Мнения: 31
Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel & S Turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Монтажа и демонтажа е елементарен. От сайта на DENSO става ясно, че след 2008г. форестърите са с техни МАФ. За Фори 1 няма инфо. Тъи като придърпването е леко и се проявява само при студен двигател, при максимална газ. След като загрее около 10м. изчезва, си мисля, че може и да е нормално това поведение на незагрял турбо Форестър. Колегите с такива модели имат ли подобни наблюдения?

Вто Авг 28, 2012 3:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 4:47 pm
Мнения: 535
Автомобил: Impreza STI MY02
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Нещо симптомите не са баш за дебитомер.Монтаж и демонтаж на дебитомер на турбо фори 1.2 е повече от елементарен. Под волана има 4 свободни несвързани куплунга- 2 черни малки и 2 зелени. Свързваш черните и даваш на контакт. И гледаш чек енджина как премигва(дълго премигване е първа цифра и съответно късо е втора) Грешките може да са няколко за това гледаш и записваш - последователно ще ти ги показва.Дебитомер е грешка 23 (две дълги и 3 къси) После влизаш в нета и проверяваш всяка грешка какво означава и от там разбираш дали си за дебитомер или за нещо друго. И съвет от мен - не давай газ на студен мотор! Поздрави

_________________
Кефа цена няма ...

Пет Сеп 14, 2012 1:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 3:58 pm
Мнения: 154
Местоположение: Хасково, Кърджали, София
Автомобил: V7 STI
Рейтинг: 43
От звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобрен
Koynov написа:
........ Някой има ли идея каква марка е оригиналния за този модел?


Denso, поръчан оригинален от Mimo 13 ми струваше около 200лв с куриерските услуги ... При мен чистенето на стария дебитомер само закърпваше положението за около 2000км и пак прекъсване и придърпване ...

И все пак провери си грешките със буксичките за да си сигурен, че това е проблем ...

Пет Сеп 14, 2012 4:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Пресен - пресен

Регистриран на: Чет Дек 15, 2011 10:25 pm
Мнения: 1
Местоположение: Varna
Рейтинг: 0
Нов фен
Ами ако може да е полезно, ще споделя и моя опит с такъв дебитомер.
Баща ми като си купи Форестъра , 99г турбо , беше с проблемен дебитомер. Симптомите бяха богата смес, направо излизаха сажди от аспуха, не вървеше и голям разход на гориво. Имаше и придърпване при ускорение, дори пропадания в ускоренито и колебание на оборотите. На диагностика не даваше грешки, но впоследствие се оказа че сигналът от дебитомера е 1,2V a трябвало да е 1,5V (ама това докато се разбере мина много време). На оригиналния дебитомер също като при теб нямаше никакви надписи, куплунгът му е с 5 пина.
Нов дебитомер с монтаж в "Субару-Варна" беше около 310 лв и колата стана съвсем различна - ускорението е добро, разходът падна с 1-2л и горивната смес се нормализира.
Според мен преди да купувате нов дебитомер, убедете се че проблемът е в него - ако има възможност да се пробва с дебитомер от друга Форестър турбо е най-добре. Проверете и всички маркучета за вакуум и тръби след маф-а до смукателния колектор да не смуче отнякъде.
Но ако е само това леко придърпване и всичко друго е ок, според мен колата ти няма проблем.
Поздрави!

Пет Сеп 14, 2012 4:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 4:47 pm
Мнения: 535
Автомобил: Impreza STI MY02
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
И като се подмени с нов да се изтрият грешките в екуто защото си стоят там :good:

_________________
Кефа цена няма ...

Пет Сеп 14, 2012 5:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am
Мнения: 31
Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel & S Turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Благодаря за отговорите. В сервиза я закачиха на комп и излезе грешка дебитомер. Очаквам оригинален дебитомер от Мимо13. След като го монтирам, ще пиша за резултата. На този етап дори при загрял мотор ускорението е грубо и слабо за турбо автомобил. Дизела е значително по динамичен над 100км/ч, а трябва да е обратното...Иначе за балкански пътища с остри завои, този автомобил е много по-стабилен от новите форита :)

Нед Сеп 16, 2012 9:47 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am
Мнения: 31
Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel & S Turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Нов оригинален дебитомер - монтиран....проблемът остава същия :( . При студен двигател се дави на втора скорост. Има някакво леко подобрение в гладкостта на потегляне, малко по-леко върви колата...., но явно проблемът не е в дебитомера...Възможно ли е да е от проблемен катализатор или О2 сензор? След спиране се чува много яко пръщене от към гърнетата. Някакъв съвет? Благодаря, колеги.

Сря Сеп 19, 2012 11:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 3:58 pm
Мнения: 154
Местоположение: Хасково, Кърджали, София
Автомобил: V7 STI
Рейтинг: 43
От звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобрен
Хм, редичка от проблеми се оказва, на ниските обороти прекъсва ли? Ако да, при достигане на по-високи да речем 3-4000 изчиства ли се работата на мотора? Пукането в изпускателната система най-вероятно е от не изгорели газове, което ще рече, че бензина в някой от цилиндрите не се възпламенява! Провери свещи, кабели и бобина на първо време, ако там е добре то тогава комутатор, но той си излиза като грешка. При диагностиката грешка само за дебитомер ли даде, вижте и за други, като непременно ги изтривате и пак тест ... айде и късмет :good:

Заведи я колицата на някои опитни със диагностиката на Субару хора, ще ти спестят много ядове и ходен по мъките!

Сря Сеп 19, 2012 12:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am
Мнения: 31
Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel & S Turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Явно не съм се изразил правилно. Пукането от гърнетата е след като си изгася двигателя, пукат нещо ламарините ли..катализаторът ли е потрошен...не зная. Не прекъсва на ниски обороти, просто понякога, особено при по студено време се усеща леко придърпване(задавяне) при по силно ускорение на втора скорост.

Сря Сеп 19, 2012 1:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am
Мнения: 31
Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel & S Turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Отново ми закачиха колата, и се оказа, че и стария и новия дебитомер дават температура на входящия въздух -40C. Явно имам проблем с кабел или букса между дебитомера и компа....Идните дни ще я поверя на един маистор по ел. частта.

Съб Сеп 22, 2012 9:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am
Мнения: 31
Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel & S Turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Някой има ли инфо (схема на свързване) на буксите на компютъра за да разбера кой е кабелът от дебитомера? Мисля да го байпасна и така да изолирам проблема. Благодаря.

Съб Сеп 22, 2012 11:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 3996
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Forester 2.0 AT '03
Рейтинг: 369
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Тук
http://www.jdmfsm.info/Auto/Japan/Subar ... 1999-2002/
Service Manual.pdf
стр. 2463 :hello:

Съб Сеп 22, 2012 12:11 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am
Мнения: 31
Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel & S Turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Благодаря, за съжаление моят комп е с различни куплунги пък и дебитомерът е с четири жици. Този сървис мануал е за по-новия турбо модел явно. Сега издирвам сървис за стария от 1999г.Тук в Сливен маисторите само вдигат рамене и ще трябва сам да се спасявам... :(

Вто Сеп 25, 2012 3:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am
Мнения: 31
Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel & S Turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Вече цял месец карам без проблем. Напръсках обилно куплунга на кабела за дебитомера с контактен спрей за платки и колата се оправи. Намерих подобна тема в Forester. org, решението е същото... е там колегата е сменил още три други датчика... :facepalm: Благодаря на всички за помощта, чакам с нетърпение първия сняг, да ги сборим с дизела :cool:

Вто Окт 30, 2012 6:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 18 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ssandi и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Creative Commons License