Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема стр 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  >
 Какво РЕАЛНО значи "автомобил, поддържан само в СМТ"?! 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Поради ограничението в броя символи, моля заглавието на темата да се чете като:
"Какво значи "Продава се Субару, в перфектно състояние, закупено и поддържано само в Субару Моторс Трейдинг"

Скъпи Субару приятели, съмишленици и БЪДЕЩИ собственици на Субару (това май касае най-вече бъдещите собственици), тази информация е важна за вас! С настоящето бих желал да информирам всички вас какво представлява и как работи т.нар. "официален" представител на Субару - дружеството Субару Моторс Трейдинг.

Искрено се надявах, че няма да ми се наложи да пусна тази тема, но днес чашата вече преля. Ще се опитам да бъда максимално кратък, но обективен, както и ще се постарая този пост да е по-скоро чисто информативен и лишен от емоции.

Както повечето от четящите този форум знаят, след дълго търсене на Субару, на 14.01.2013 г. купих черен Форестър турбо (2.5ХТ), продаван от "официалния" вносител - Субару Моторс Трейдинг, по обява, пусната И в този форум. Обявата все още може да бъде видяна в "кошчето" на този форум.
Автомобилът по документи беше собственост на СМТ и ни беше обявен и продаден като перфектен, в безупречно състояние, с пълна сервизна история и поддържан само в СМТ, от (цитирам) "човек с пари, който не е жалил средства и близък до техния мениджмънт". Звучи направо "прекалено добре, за да е истина". И така й се оказа. Каква се оказа реалността и какво изживях за тези малко повече от 2 месеца с колата:

1. Претърпяни инциденти - Иначе усмихнатите и крайно неискрени търговци (същите тези, които ми го продаваха като перфектен) ми споменаха, че автомобилът е имал инцидент (един). Дори ми дадоха опис на щетата. В последствие се оказа, че не е един, а четири (!), но това го разбрах, след като стана ясно, че работата мирише... и благодадение на мои лични контакти със застрахователите. За добро или лошо, фатални за сигурността на бъдещото шофиране инциденти няма. Но в резултат на тях и на "качественото" им отремонтиране, автомобилът имаше проблем с геометрията на задно ляво колело. Оправих го. Друг е въпроса защо тази кола не е качена на стенд за реглаж на сходимост.

2. "Турбо-мистерия" - при тест-драйва, на въпроса ми дали все пак тази кола не трябва да върви повече за 230 кс, ми беше отговорено, че "турбината му е леко астматична и с нея толкова може". В последствие се оказа, че турбината не може да направи и задържи налягане, като проблемът беше доста мистичен. При високо натоварване на мотора имаше и пулсации на турбото. След почти 2 месеца търсене и проби, се оказа, че рестрикторът не турбината беше буквално сплескан (нямам и идея кой капацитет какво е търсил там) и с явни съмнения, че е от 2-литров мотор. Оправих и това. След това колата буквално се отпуши и се оказа, че турбото не е толкова астматично.

3. Обслужен агренажен пакет на 99,000 км. Ама друг път... и явно на друга кола. Някога, някъде. Автомобилът беше шумно анонсиран и продаван като "напълно" обслужен на 99,000 кмс оригинални консумативи (!!!) - дискове, накладки, съединител к-т, и изцяло обслужен ангренажен пакет. Тъй като имаше теч на масло от един семеринг, отворихме, за да ги сменим всичките в комплект и се хванахме за главата. БУКВАЛНО! Обтегачът на ангренажния ремък беше блокирал и не работеше. Ремъкът беше супер стар и предоволно износен, и очевидно не на 19,000 км, даже нямаше грам надпис по него, а най-натоварената ролка, тази на к. вал, беше доволно корозирала (!) и чегъртаща, пред блокиране (!). Равносметката - от всичките ролки - само една беше сменена (видимо много по-нова спрямо останалите) и то - сменена с грешна, монтирана на грешното място. Смених абсолютно всичко по ангренажа - ремък, ролки, обтегач... Оправих и това. Дни по-късно получих цялата сервизна история, където видях сменяни накладки и дискове - за по 100 лв. Само за инфо - оригинални преди накладки за Форестър 2.5ХТ са между 200 и 300 лв, в зависимост от това къде и как ги намерите. А какви предни дискове ще си вземете за 200 лв, сами се сетете.

4. Теч от наскоро сменени гарнитури на капаците на клапаните. Абсурден ремонт - що за сервиз ще смени тези гарнитури и те ще текат отново... Когато купувах колата, се виждаше теч на масло от гарнитурите на капаците на клапаните, исках да ги сменя и при смяната се видя къде е проблема - използван силикон от левче в СМТ. Сменихме ги с нови и с правилния силикон и работата заспа. Оправих и това.

5. "Менте" задни амортисьори - когато вече плащахме колата, ни беше подхвърлено, че самонивелиращите се задни амортисьори са сменени с такива, без ниво регулация, защото са "били по-качествени и така бил решил собственика". Това е фирмен, ОФИЦИАЛЕН сервиз! В резултат на това, окачването на колата просто НЕ работеше правилно - свлечена задница, кофти спиране, безпричинно тръгване в дрифт при хлъзгав път, а когато сложите 30-40кг в багажника, гумите буквално хлътват в подкалниците. Грозна гледка, да не кажа - и нефункционална. Когато се правят подобни побългарявания, НЕ се сменят само амортисьори, а и пружините, за да може колата да си запази стойката и окачването да работи в що-годе някакъв синхрон. СМТ бяха спестили пружините. Тук мислех да се откажа от тази кола, но въпреки това реших, че това е Субаруто и продължихме с покупката. В последствие това започна кански да ме дразни и купих оригиналните задни амове, с ниво регулация. Колата стана коренно различна - изправи стойка и окачването заработи правилно.

6. "Сменени масла и филтри преди 3,000 км" - така беше продавана колата, но и тук греда - сменени, но на някоя друга кола. Не на тази. На тази по сервизна история са изписани 2л масло (от 4.5л) и филтри. Когато източихме маслото, излезе страшна чернилка, отдавна заминало масло, течно като вода, по-вероятно на 10,000км, но не и на 3. Така изглеждаше и въздушният филтър.

7. Никога не сменяни свещи - След като видях всичко по-горе, поръчах оригинални свещи, и като свалихме старите - ми призля. Учудващо е, че този двигател изобщо е работил с тях. Толкова заминали и трагично изглеждаща свещ никога не бях виждал. С механиците бяхме готови да се обзаложим, че това са заводските свещи на колата. 118,000 км. Рекорд. Оправих и това.

8. Теч на масло (и фреон) от О-пръстените на компресора на климатика" - нищо страшно и фатално, просто е похвална тъпата упоритост на СМТ и тук - по сервизна история колата е влизала 3 пъти в сервиза им с оплакване за неработещ климатик. Ремонтната им операция се изразява в "допълване на климатична система с фреон и масло". Чудесно. При толкова обилен теч, им гарантирам, че половин час след напускане на ултра-квалифицираният им сервиз, в системата отново няма да има нито масло, нито фреон. Оправих и това, смених 2-та изпускащи о-пръстена, които буквално бяха станали квадратни, напълних системата и вече 2-ри месец работи перфектно.

9. Рекорден разход на масло - Това преля чашата на търпението да пусна тази тема. От сервизната история разбрах, че автомобилът е с отварян мотор, поради прегряване. Нищо фатално и нетипично за Субару, стига обаче да е отремонтиран по правилния начин. После разбрах, че всъщност е отварян 2 пъти. Вбесих се, когато разбрах, че всъщност "умните" им механици само са сменили гарнитури на главите (!), без да "погледнат" сегменти и бутала... а е повече от ясно, че при този мотор при прегряване маслените сегменти заминават. Гаранция! В резултат на супер качественото отремонтиране, за 300 км градско каране, долях "само" 2л масло (преди да го сменя). Но реших, че е от качественото им "Арал-ско" масло и сложих едно от възможно най-добрите масла, което може да се намери на пазара - Polyol Ester синтетика на Red Line - 0W-40. За около 800 км леко, градско каране нивото слезе на половината между мин и макс. Но реших да пътувам с нея София - Троян - София (около 360км), и като се върнах се втрещих - от макс ниво на маслото (проверих го преди да тръгна), като се върнах и го проверих (след около час изгасена кола) - беше 5-6мм под минимума! Това е около литър и половина!!!! За 360км. Похвално. Браво, господа. Направо сте невероятни. Предстои отваряне на мотора да остраня и това. Е, поне ще му сложа и кованите бутала... всяко зло - за добро.

10. Никога не сменяно масло на заден диференциал - Когато сменях всички течности в колата, от скоростната кутия излезе нормално масло, очевидно все пак сменяно някога. Но от задния диференциал изтече невероятна гняс, обзалагам се, че това масло никога не е било сменяно, въпреки предписанията на производителя и "изцяло обслужената" на 99,000 км кола. Явно така се работи в СМТ. Антифиризът, който източихме беше най-обикновен, от 5лв тубата. Похвално и тук. Смених всички течности с топ гамата на Мотул.

11. "Сравнително новите" зимни гуми (колата беше продадена с 2 комплекта гуми), всъщност се оказаха купени 2-ра употреба балонясали и криви, стари боклуци, с прецизно изшлайфан ДОТ. Колкото да има какво да напишем в обявата. Няма да питам какво стои зад това.

12. Неработещо подгряване на седалките - просто се оказа, че не работи. Дори не съм търсил какво, как и защо. И до него ще стигна някой ден.

13. Вътрешен маншон на предно каре изхвърля греста - Когато "узорите" колата и превърта гуми, през сложената в СМТ менте скоба изпуска грес и я хвърля в/у даунпайпа, в резултат на което настава страшна миризма. Установихме, че е сменян вътрешен маншон - чудесно, но господа, защо с менте-китайските скоби, вместо оригиналните Субару скоби - скъпи ли ви бяха?! Да, да, точно тези, които продавате за "само" 32 лв, които навсякъде другаде са по 6-8 лв/бройката, а дори ги нямате на склад. Оправих и това, поръчах цял комплект всички възможни скоби за тая кола. За всеки случай.

Списъкът може да продължи с някакви по-дребни неща, но говорещи достатъчно за себе си, като използвани крепежи, които очевидно не са от тази кола и пренатягане на определени гайки, шайби и прочее по ДВГ, които се натягат много по-слабо и с динамометричен ключ. Всичко това издава начин на мислене и подход.

Изводите за качеството и компетентността на този силно казано сервиз ги оставям на вас, четящите това.

Уважаеми господа от СМТ, вярвам, че все някога ще прочетете това. Сега ме чуйте добре:
Ако живеехме и правехме бизнес в нормална държава, фирми като вашата просто нямаше да съществуват. Пазарът щеше отдавна да ги е изхвърлил. А аз щях през съда да съм си взел инвестираните средства х3, заедно с лихвите и доволна сума за пропуснати ползи, защото вместо да си гледам моите си фирми и бизнес, аз прекарах 2 месеца в сервиз, отстранявайки сътворените от вашия сервиз и ваши процеси безогледни глупости.

Господа@Субару Моторс Трейдинг - една компания трябва да има атмосфера на почтеност и да не си залага името и репутацията по този толкова тъп и непрофесионален начин. Ок, продадохте ми една кола, но изгубихте продажби на сто-и-една - обещавам ви го. Защото рибата ВИНАГИ СЕ ВМИРИСВА ОТ КЪМ ГЛАВАТА и никога - откъм опашката. И защото такива почтени и компетентни компании не бива да съществуват на пазара.

Бях реших да купя 2 нови Субара от вас (за което дори говорихме) - сега ви информирам, че пак ще си ги купя, но НЯМА да ги купя от вас. Нито ще ги видите във вашия сервиз.

И за финал ви обещавам следното:
- всеки лев, инвестиран в отстраняване на проблемите по този автомобил, породени от вашата тотална немърливост, престъпна безотговорност и ЯВНА техническа неграмотност ще го дублирам в негативен ПР по адрес на вашата компания. И това ще продължава до тогава, докато не видя, че продавате картофи на пазара в Каспичан, вместо автомобили в София. Защото явно като сервиз не струвате, а лъжата и липсата на дори елементарно мъжество, точност и почтеност в отношенията с потенциалните клиенти са непознати корпоративни ценности - дотолкова, че да си заложите името, за да вземете едни 15-20 хил. лв. Явно на толкова си оценявате бизнеса.
Всички водещи автомобилни форуми в България ще "излъчат" този пост - платен или безплатен. Обещавам ви и това.

Аз се радвам, че имам още няколко автомобила и тази кола мога и да я запаля пред вашия офис без да ми мигне окото, но вместо това ще я оправя, и ще я направя брилянтен спринтьор, поддържан в наистина безупречно състояние, но по моите критерии. Защото вече си е вечно моя. И обещавам да ви държа в течение. Поддържам други наши семейни автомобили в Балкан Стар, Камор и Порше и мога да ви кажа, че подобно техническо безобразие не съм виждал никъде. Не зная с кой се сравнявате, вероятно със сервизите на Тата по техн. компетентност, но ще ви кажа - позор сте за тази прекрасна марка. Няма да питам защо премълчахте най-важните неща, като феноменалният разход на масло и изобщо - защо ви трябваше да продавате кола, доведена до кома като бидейки перфектна и гледана само от вас? Моля ви, ако така си гледате колите на клиентите, намерете си нещо друго да правите. Продавайте чорапи, зеленчуци... какво искате, само не се докосвайте до коли. Или си правете Киите. Там дали ще сложите менте китайска скоба от левче няма особено значение. При Субару, обаче, има.

До тук инвестираната сума, само, за да мога да "докарам" перфектната, поддържана само във вашия сервиз кола до нормален, "стоков" вид е точно 4,999.12 лв. Това ще е и моята първоначална инвестиция в това, хората да започнат да разбират и извън този форум какво представлява вашия сервиз. Тези, във форума си ви знаят и не напразно ви заобикалят. След това, ще добавя и идентична с тази, която ще инвестирам в отварянето на мотора, за да ви поправя и тази мърлявщина.

Бъдете здрави, и аз ви обичам, и на вас успешна седмица и бизнес.
 92

Нед Фев 24, 2013 9:25 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А какво стана с изискването за 6 мес. гаранция на 2-ра ръка автомобили? По тази линия не може ли да се търси "справедливост"?

Нед Фев 24, 2013 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 12:24 am
Постове: 1414
Местоположение: смолян
Автомобил: STI (GVB)
Рейтинг: 225
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Още като почнах да ти чета поста и си помислих.че продаваш кола и си викам :кво път толкова се хвали с тея СМТ аз за тях добра дума не съм чул :D Много грозна случка :cry:

_________________
"ladies and gentlemen the wing is back :)"

Нед Фев 24, 2013 10:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 1:12 pm
Постове: 198
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK H6 `02
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ей, Алекс, много съжалявам за лошата бройка, която си уцелил - никой не е застрахован от това!
А очаквах с нетърпение да се похвалиш как съмненията ти са били неоправдани и през този период твориш ъпгрейда, с който да се похвалиш.....

Още веднъж ще ти пожелая да нямаш повече проблеми с тази кола и тя да се превърне в нещото, което да ти донесе истински приятни моменти като компенсация за ядовете ти!!!

Ако мога с нещо да ти помогна, просто се обади!

Нед Фев 24, 2013 11:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Постове: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, знаем си ги СМТ. Добре че не се наложи да ми сменят нещо по колата (освен масло и филтри) докато беше в гаранция. А след това кракът ми не е стъпил повече там.

_________________
www.plaskom.com

Пон Фев 25, 2013 7:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Постове: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей Алекс,

Във връзка с блокирането на дизелови двигатели тук от форума колеги бяха писали на FHI за това, че в БГ дилърите отказват извънгаранционно да подменят ДВГ за сметка на Субару. Резултатът беше, че моторите бяха подменени за сметка на Субару след спуснато разпореждане от FHI.

Според мен всичко това трябва да го опишеш и изпратиш до FHI за да се прекрати договора с тези селски тарикати. Това е единствения начин да се изхвърлят екскрементите от потребителското пространство. Правейки негативен ПР на СМТ се прави донякъде и лоша реклама на марката. Решението за това обаче си е изцяло твое.

Искрено съжалявам за това, че заради БГ "спецове" си влязъл в чено-бял филм.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Пон Фев 25, 2013 9:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm
Постове: 628
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
От звездите одобрен
Отговори с цитат
plaskom написа:
Да, знаем си ги СМТ. Добре че не се наложи да ми сменят нещо по колата (освен масло и филтри) докато беше в гаранция. А след това кракът ми не е стъпил повече там.


Да ти кажа има пострадал дори от такива безобидни операции ;)

Пон Фев 25, 2013 10:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 02, 2010 1:36 pm
Постове: 674
Местоположение: Бургас
Skype: hit_kolor
Автомобил: Subaru impreza 2.0R,MY06
Телефон: 0897808143
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
Много кофти случка,така бизнес не се прави.Как клиента ще се върне ,ако не е доволен.При условие,че е магазин и сервиз на Субару загубите от продажби на нови автомобили е по-болезнина на фона на днешната стегнация на пазара и така наречена криза.

Пон Фев 25, 2013 10:03 am
Върнете се в началото
Профил YIM
Аватар

Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm
Постове: 1021
Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Организирайте едно писмо на английски език с подписка от пострадали. Изпратете я на FHI и после ще се смеем заедно.

_________________
Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".

Пон Фев 25, 2013 10:07 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
deadman написа:
Здравей Алекс,

Във връзка с блокирането на дизелови двигатели тук от форума колеги бяха писали на FHI за това, че в БГ дилърите отказват извънгаранционно да подменят ДВГ за сметка на Субару. Резултатът беше, че моторите бяха подменени за сметка на Субару след спуснато разпореждане от FHI.

Според мен всичко това трябва да го опишеш и изпратиш до FHI за да се прекрати договора с тези селски тарикати. Това е единствения начин да се изхвърлят екскрементите от потребителското пространство. Правейки негативен ПР на СМТ се прави донякъде и лоша реклама на марката. Решението за това обаче си е изцяло твое.

Искрено съжалявам за това, че заради БГ "спецове" си влязъл в черно-бял филм.

Да, зная за дизеловите...

Претенции към FHI нямам, но задължително ще им изпратя писмо с обобщение на моя случай. Нека им отлежава в главите. Когато 3 от 100 кажат, че даден дилър не става и освен това е измамник, може да се каже, че е приемливо и проблем няма, но когато го кажат 90 от 100, тогава вече нещата изглеждат по различен начин и очевидно проблем има. Подобни компании нямат място в EU в 21-ви век. Такива селски номера се правеха преди 10-15 години в Капитолия и Горублянските джамбази. Но да си официален вносител и да си заложиш така балъшки името - не го разбирам. До тук за мен са кристално ясни 3 прости, но много важни неща:
1. СМТ са тотално технически неграмотни като сервиз. Дори бих казал опасно неграмотни. И мърляви.
2. Вграждат менте части, което го намирам за абсурдно и недопустимо от позицията на официален представител.
3. Лъжат брутално за сменени критично-важни компоненти, които НИКОГА не са били сменяни. Което е най-малкото опасно и чупи доверието.

Каквото и друго да се каже няма смисъл. Ами ако някой им се подлъже на обслужения ангренаж и след 10-15,000км поломи клапани и бутала защото нищо реално не е сменено, к'во правим? Пие 1 студена вода? Или остави 3,000+ лв за ремонт на прегрят мотор (както е в този случай) и после му го върнат с разход на масло 2л на 400 км, щото някой идиот не си е направил труда да погледне сегменти и дали евентуално няма и спукано бутало? Що за безумен и безотговорен подход?! И докога дадени жалки фирмици ще следват един такъв певдо-тарикатски начин на дребно хитруване? Ще ви кажа - мениджмънтът им е такъв, такава е и културата. Иначе няма как да стане. Както и по-горе казах - рибата се вмирисва откъм главата и никога откъм опашката.

А доколкото негаривен ПР ще повлияе на марката - по-скоро ще повлияе само на продажбите на нови автомобили от този вносител, защото хората ще знаят какво обслужване ги очаква. И според мен е редно това да се знае. Защото винаги официалният представител трябва да бъде като бастион на дадена марка, да решава казуси, които редовите сервизи не могат... Много технически казуси сме решавали с Порше или Камор, които не са могли да бъдат решени на други места. И ви гарантирам, че ако отидете и си купите кола 2-ра употреба от Порше Запад, която е поддържана само при тях и е минала техните (бая сериозни) инспекции (за да си сложат името), вътре няма да намерите и една гайка, която не е от тая кола. Така се гради доверие. Докато тук явно значи обратното - кола, поддържана в СМТ значи НЕ купувай.

Защото незнание може да бъде простено, но системна немърливост - няма как.
 7

Пон Фев 25, 2013 11:18 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 9:58 am
Постове: 634
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5AT'03 ; Forester 2.5XT;
Телефон: 0885022272
Рейтинг: 487
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Алекс, за съжаление е така в БГ....ако си спомняш, не случайно ти бях дал примери и за представителства на други читави марки, за какви ли не мурафети, които прилагат с гаранционни коли мой бивши колеги....и незапознатите хора, започват после да плюят по марката, щото са чували за нея , че прави корави коли, а те създават постоянни проблеми и се чупят......именно заради такива безгранични простотии едно време напуснах и Балкан Стар , и Ратола......заради безочливото унизително и подигравателно отношение към хората......Тогава те посъветвах изречно да се прегледа щателно в някой от титулните сервизи в София (щото нямам доверие на никой (представителство или автоджамбаз) продаващ кола в БГ, и поради тази причина и съветвам клиентите ми , да не се занимават с коли от БГ, но ...който попие - попие.....имам спомен , че я беше прегледал, ама..... :( ...........................Иначе идеята за групово писмо до FHI е наистина много добра и мисля , че трябва да се доведе до край. Форума ни е достатъчно сплотен зада се включат доста хора, а и препатилите са си реалност, така че е хубаво да се даде гластност...

_________________
BORN TО RIDE … UNTIL I DIE

Пон Фев 25, 2013 11:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря ти за мнението. Ние я прегледахме преди това, но както знаеш, скритите проблеми няма как да бъдат установени при един такъв преглед (прекалено висок разход на масло, примерно). Там се видяха очевидните неща - побългарено задно окачване, някои дребни менте части, неоригинални крепежи, теч от капаците на клапаните... струговани дискове вместо нови (както пишеше), ей такива работи. Които при силно желание колата да е твоя можеш да ги преглътнеш.

Но, да, за едно си много прав, което и аз си го повтарям постоянно - кола, 2-ра употреба от БГ - не. И другото мое правило, което прекрачих - "бегачка" се купува само чисто нова. Защото това са коли, които се купуват с една цел - яко газене. И ако попаднеш на екземпляр, при който е имало комбинация от некомпетентен собственик + мърляв и некоректен сервиз, се стига до тук. Ами ако я беше купил някой човек, който беше с лимитиран бюджет, какво следваше? Или ако човекът нямаше време като мен, да виси 2 месеца всеки ден около нея до механиците в сервиза? Продава се отново, ама от друг? Вместо да бяха тапицирали волан и скоростен лост, да бяха проверили най-важното - какво се случва под капака. А не да я напудрим по най-евтиния възможен начин, да й сложим зимни гуми 2-ра употреба от 1986-та година, с шлайфани ДОТ-ове и да я пуснем напудрена да се продава. Не се прави така, когато си официален представител. Когато си Гошката от Долно Уйно - е някак по-разбираемо.
Нищо. Аз ще я оправя, но тези хубостници няма да ги оставя така.
Пуснах тази тема с чисто информативна цел, да знаят хората какво може да очакват, ако се подлъжат на СМТ. И по-тревожното е, че това е очевиден модел на работа в този "сервиз". Може ли ти да да си официален сервиз, да имаш гаранционна кола и да не смениш гаранционно масло на заден диф (при условие, че производителят предписва смяна), взимайки парите на клиента за това?! Ами свещи? Що да ги сменяш, ебаси. Тя може и 200,000км да мине със заводските. И това е достатъчно красноречиво на какво ниво са им процесите.

Пон Фев 25, 2013 12:08 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 6:08 pm
Постове: 1159
Местоположение: София
Автомобил: с EWG
Рейтинг: 379
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Интересно ми е дали ще има отговор от страна на СМТ или форумът ни се използва предимно за търговска дейност. В подобни случаи съм чувал оправданието - за тази цена ти какво очакваш, което не е сериозно.

_________________
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigdinch.mobile

Пон Фев 25, 2013 12:15 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Постове: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега за награда на СМТ София за доброто отношение към автомобила, получават едноседмична безплатна реклама. Тази тема ще стане СЪОБЩЕНИЕ във всички раздели.
Честито и дано умрете от глад.

_________________
All-Wheel-Drive
 24

Пон Фев 25, 2013 12:27 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Постове: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В една цивилизована европеиска държава това е подсъдимо и трябва да си търсите правата, след като има документ за това че автомобила е обслужен.
Ако след ремонт в друг сервиз ти издадът протокол можеш спокоино да ги търсиш катоправно отговорни за да ти възстановят средствата.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Преди време четох за подобен случаи само че ставаше въпрос за Мерцедес, момчети ги съди и си чакаше парите.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Пон Фев 25, 2013 2:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Постове: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,

Наистина това е доста неприятно и такива неща не трябва да се търпят.
Аз също имам гаранционен автомобил, но както гледам какво и как го вършат ме страх да го
заведа за 30к километра преглед. Явно ще се ходи до Пловдив или Варна.

+1 за писмо до FHI.

Пон Фев 25, 2013 2:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 9:58 am
Постове: 634
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5AT'03 ; Forester 2.5XT;
Телефон: 0885022272
Рейтинг: 487
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че не е зле да се разбере кой е бил адвоката на това момиче и да се проведе една консултация с него, защото казуса излиза извън границите на нормалното и моралното.....

_________________
BORN TО RIDE … UNTIL I DIE

Пон Фев 25, 2013 3:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm
Постове: 113
Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Незнам Субару Пловдив дали са част от СМТ, но аз съм доволен от сервиза им бяха си много коректни хората.

Пон Фев 25, 2013 4:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Постове: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нямам идея Субару Пловдив дали са част, или не...
За правният аспект на нещата - възложил съм на наши адвокати да проучат казуса. Ако има законово основание, не бих се поколебал, въпреки, че когато са "извършвали" въпросните ремонти, автомобилът по документи си е бил тяхна собственост. Ще видим. Довечера ще подготвя и писмо до FHI, да си знаят японците що за стока имат тук.
 8

Пон Фев 25, 2013 4:46 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 25, 2012 9:26 pm
Постове: 131
Местоположение: Варна
Автомобил: LEGACY 3.0 RB
Телефон: 0885853102
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги.
Първо ще Ви разкажа една история.
Мой добър приятел, който се занимава с производство и монтаж на алуминиева и пвц дограма, преди около 15 г., при поредна поръчка на двоен от обикновения обем и договорка за отстъпки в тази връзка, ми връчи сметките, които още от пръв поглед ми се сториха доста високи, въпреки, че на видно място беше отразено надлежно намаление на цената. Реших да ги попрегледам. На един от редовете се мъдреше надпис АММ - ХХХХлв. На въпроса ми този компонент какво представлява, приятелят ми се усмихна широко и след като го задраска ми обясни - АКО МИНЕ-МИНЕ. В случая не мина.
От тогава доста време изтече, но считам, че огромна част от икономическите (и не само) обществени отношения в Родината ни са организирани на принципа АММ.
И това е така, защото ВИНАГИ МИНАВА.
Отвсякъде някой ни цака, но ние казваме - "майната му", "и този екато другите", "сега к`во да направя", "съдът е скапан" (защото по телевизията казаха), "само ще си загубя парите и нервите", "ма и в съда ли трябва да ходя", "не стига, че съм прецакан, а и още пари трябвало да плащам". При това положение "онези" трябва да са луди да не се възползват - и го правят поголовно и с добри намерения.
ПРАВОВА ДЪРЖАВА СМЕ.
Ето го правото:

Закон за задълженията и договорите

193. Продавачът отговаря, ако продадената вещ има недостатъци, които съществено намаляват нейната цена или нейната годност за обикновеното или за предвиденото в договора употребление.

Продавачът не отговаря за недостатъците, които са били известни на купувача при продажбата.

Продавачът отговаря и когато не е знаел недостатъка. Съглашението за освобождаване от отговорност е недействително.

194. След като приеме вещта, купувачът трябва да я прегледа в течение на времето, което е обикновено необходимо за това в подобни случаи, и незабавно да уведоми продавача за забелязаните недостатъци. Ако не направи това, вещта се смята одобрена, освен ако по-късно се открият недостатъци, които не са могли да бъдат забелязани при обикновен преглед. В последния случай правата на купувача се запазват, ако той незабавно уведоми продавача за открития недостатък.

Уведомяване на продавача не е необходимо, ако той е знаел недостатъка.

195. В случаите, в които продавачът отговаря съгласно чл. 193, купувачът може да върне вещта и да иска обратно цената заедно с разноските за продажбата, да задържи вещта и да иска намаляване на цената или да отстрани недостатъците за сметка на продавача.

Той може да иска и обезщетение за вредите съгласно общите правила относно неизпълнението на задълженията.

При продажбите на родово определени вещи купувачът може или да упражни правата по първата алинея, или да иска предаване на вещи без недостатъци, както и обезщетение за вредите и в двата случая.

196. Купувачът има правата по предходния член и когато вещта е погинала или е била повредена, ако това е станало поради нейните недостатъци или поради случайно събитие.

Ако повреждането или погиването са станали по вина на купувача или на лицата, на които вещта е била прехвърлена от него, той може да иска само намаляване на цената и обезщетение при условията на предходния член. По същия начин се ограничават правата на купувача и в случаите, когато вещта е била преработена.

197. Исковете на купувача по чл. 195 се погасяват с изтичане на една година при продажбата на недвижими имоти и на шест месеца при продажбите на движими вещи. Ако продавачът съзнателно е премълчал недостатъка, срокът е тригодишен. Срокът може да бъде продължен или съкратен със съгласие на страните.

Срокът тече от предаването на вещта.



Така, че колега доколкото имам впечатление сте доста "в час" - потърсете си читав адвокат. На измамниците не им пука от приказки, защото те са "ден за ден". Бръкнете им в джобчето - от това най-много ще ги заболи и ще е в полза на цялото общество. И си поръчвайте само от най-скъпите части.

Пон Фев 25, 2013 5:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор