Автор |
Съобщение |
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Здравейте, от скоро се радваме на Турбо Фори първо поколение. Вече четвърта година сме с Фори Дизел, когато ми остане време, ще напиша малко сравнение на двата автомобила...понеже са много различни и уникални При ускорение понякога се усеща леко придърпване, за част от секундата. На комп. се оказа, че Дебитомерът не дава данни. Явно е за смяна. Вариантите са нов или употребяван, но ме притеснява, че се плаща на моргата, а дали работи или не.... Намерих този вариант в ЮК ибей, на цената на втора употреба: http://www.ebay.co.uk/itm/Subaru-Imprez ... 2ebfa6e178Моля, по-опитните да ме посъветват, дали да го закупя! Благодаря.
|
|
|
Сря Авг 22, 2012 11:01 am |
|
|
Liv
Регистриран на: Пон Мар 12, 2012 2:22 pm Постове: 148 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH 2.0 MT
Рейтинг: 60
|
За дебитомерите (MAF=mass airflow meter, или Luftmassenmesser както съм ги намирал из ebay.de) - ще ме извиниш, че не е баш за твоя случай, защото със Форестъри не съм толкова запознат (имам от последното поколение една бройка ).. ама нейсе дано да е полезно... Купувал съм неоригинални дебитомери за няколко марки коли (имал съм варианта да си закупя оригиналните - обикновенно Bosch-овски за 700-1000лв.) и не съм сполучвал.. Обикновенно ebay носят една бяла квадратна кутия и в нея увит дебитомера - китайски (точно такъв, какъвто си дал в линка) и неработещ - бедна смес, игра на обороти, гаснене и т.н. тоест не върши работа. Възможни опции (според мен): - купуване на оригинален :-( - дърпаш куплунга, който е закачен към MAF-a - така ECU-то взима някакви осреднени данни за дебита, който са предефинирани при прозводствения цикъл - пробваш да изчистиш конекторите на куплунга (2 или 3 са обикновено, за Фори не съм гледал колко са) със някакъв чистител Но пак казвам - мое мнение, сигурно има колеги с повечко конкретен опит. Поздрави
|
|
|
Чет Авг 23, 2012 8:30 pm |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Благодаря за отговора. За да проверя модела на моя го извадих и ми направиха впечатление две малки мазни капчици близо до металните пинове на дебитомера. Напръсках с контактен (за платки спрей) по препоръка на "пишман" маистори и монтирах отново. Сега вече разбрах какво е да не ти работи дебитомерът....дави се при ускорение, направо трагедия. Изключен дебитомер не е вариант за тази кола, пълна трагедия. Бързо обезмаслител изпаряващ спрей на Ликуимоли, премахна всичко мазно по дебитомера, монтаж. Гладко ускорение без придърпване. Карам до летището за по екстремни тестове. Като цяло се доближих до заводските данни Сега засичам разхода, дали е в норма. Датчикът ми е без каквото и да е означение на марка. Така е дошъл от Италия. Намерих го същия в един магазин под няква италиянска марка за 220лв. Китайските ги има в Пловдив за 102лв. Някой има ли идея каква марка е оригиналния за този модел?
|
|
|
Пет Авг 24, 2012 11:24 am |
|
|
Elmo
Регистриран на: Пон Юли 02, 2012 9:48 pm Постове: 11 Рейтинг: 0
|
Би трябвало да е DENSO. На пазара има /не е трудно да се намери/ спрей за почистване на дебитомери марка CRC. Опитай с него. Предполагам, че вътрешността на дебитомера се вади по стандартния начин - две кръстати винчета. Жичката вътре трябва да заблести след добро изчистване, ако към момента не е чиста.
|
|
|
Съб Авг 25, 2012 9:22 pm |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Монтажа и демонтажа е елементарен. От сайта на DENSO става ясно, че след 2008г. форестърите са с техни МАФ. За Фори 1 няма инфо. Тъи като придърпването е леко и се проявява само при студен двигател, при максимална газ. След като загрее около 10м. изчезва, си мисля, че може и да е нормално това поведение на незагрял турбо Форестър. Колегите с такива модели имат ли подобни наблюдения?
|
|
|
Вто Авг 28, 2012 3:48 pm |
|
|
Dimensions
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 4:47 pm Постове: 537
Автомобил: Impreza STI MY02
Рейтинг: 125
|
Нещо симптомите не са баш за дебитомер.Монтаж и демонтаж на дебитомер на турбо фори 1.2 е повече от елементарен. Под волана има 4 свободни несвързани куплунга- 2 черни малки и 2 зелени. Свързваш черните и даваш на контакт. И гледаш чек енджина как премигва(дълго премигване е първа цифра и съответно късо е втора) Грешките може да са няколко за това гледаш и записваш - последователно ще ти ги показва.Дебитомер е грешка 23 (две дълги и 3 къси) После влизаш в нета и проверяваш всяка грешка какво означава и от там разбираш дали си за дебитомер или за нещо друго. И съвет от мен - не давай газ на студен мотор! Поздрави
_________________ Кефа цена няма ...
|
|
|
Пет Сеп 14, 2012 1:29 pm |
|
|
Vanyo
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 3:58 pm Постове: 166 Местоположение: Хасково, Кърджали, София
Автомобил: V7 STI, Outback 3.6
Рейтинг: 90
|
Koynov написа: ........ Някой има ли идея каква марка е оригиналния за този модел? Denso, поръчан оригинален от Mimo 13 ми струваше около 200лв с куриерските услуги ... При мен чистенето на стария дебитомер само закърпваше положението за около 2000км и пак прекъсване и придърпване ... И все пак провери си грешките със буксичките за да си сигурен, че това е проблем ...
|
|
|
Пет Сеп 14, 2012 4:37 pm |
|
|
bayilia
Регистриран на: Чет Дек 15, 2011 10:25 pm Постове: 2 Местоположение: Varna Рейтинг: 38
|
Ами ако може да е полезно, ще споделя и моя опит с такъв дебитомер. Баща ми като си купи Форестъра , 99г турбо , беше с проблемен дебитомер. Симптомите бяха богата смес, направо излизаха сажди от аспуха, не вървеше и голям разход на гориво. Имаше и придърпване при ускорение, дори пропадания в ускоренито и колебание на оборотите. На диагностика не даваше грешки, но впоследствие се оказа че сигналът от дебитомера е 1,2V a трябвало да е 1,5V (ама това докато се разбере мина много време). На оригиналния дебитомер също като при теб нямаше никакви надписи, куплунгът му е с 5 пина. Нов дебитомер с монтаж в "Субару-Варна" беше около 310 лв и колата стана съвсем различна - ускорението е добро, разходът падна с 1-2л и горивната смес се нормализира. Според мен преди да купувате нов дебитомер, убедете се че проблемът е в него - ако има възможност да се пробва с дебитомер от друга Форестър турбо е най-добре. Проверете и всички маркучета за вакуум и тръби след маф-а до смукателния колектор да не смуче отнякъде. Но ако е само това леко придърпване и всичко друго е ок, според мен колата ти няма проблем. Поздрави!
|
|
|
Пет Сеп 14, 2012 4:49 pm |
|
|
Dimensions
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 4:47 pm Постове: 537
Автомобил: Impreza STI MY02
Рейтинг: 125
|
И като се подмени с нов да се изтрият грешките в екуто защото си стоят там
_________________ Кефа цена няма ...
|
|
|
Пет Сеп 14, 2012 5:12 pm |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Благодаря за отговорите. В сервиза я закачиха на комп и излезе грешка дебитомер. Очаквам оригинален дебитомер от Мимо13. След като го монтирам, ще пиша за резултата. На този етап дори при загрял мотор ускорението е грубо и слабо за турбо автомобил. Дизела е значително по динамичен над 100км/ч, а трябва да е обратното...Иначе за балкански пътища с остри завои, този автомобил е много по-стабилен от новите форита
|
|
|
Нед Сеп 16, 2012 9:47 am |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Нов оригинален дебитомер - монтиран....проблемът остава същия . При студен двигател се дави на втора скорост. Има някакво леко подобрение в гладкостта на потегляне, малко по-леко върви колата...., но явно проблемът не е в дебитомера...Възможно ли е да е от проблемен катализатор или О2 сензор? След спиране се чува много яко пръщене от към гърнетата. Някакъв съвет? Благодаря, колеги.
|
|
|
Сря Сеп 19, 2012 11:06 am |
|
|
Vanyo
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 3:58 pm Постове: 166 Местоположение: Хасково, Кърджали, София
Автомобил: V7 STI, Outback 3.6
Рейтинг: 90
|
Хм, редичка от проблеми се оказва, на ниските обороти прекъсва ли? Ако да, при достигане на по-високи да речем 3-4000 изчиства ли се работата на мотора? Пукането в изпускателната система най-вероятно е от не изгорели газове, което ще рече, че бензина в някой от цилиндрите не се възпламенява! Провери свещи, кабели и бобина на първо време, ако там е добре то тогава комутатор, но той си излиза като грешка. При диагностиката грешка само за дебитомер ли даде, вижте и за други, като непременно ги изтривате и пак тест ... айде и късмет Заведи я колицата на някои опитни със диагностиката на Субару хора, ще ти спестят много ядове и ходен по мъките!
|
|
|
Сря Сеп 19, 2012 12:54 pm |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Явно не съм се изразил правилно. Пукането от гърнетата е след като си изгася двигателя, пукат нещо ламарините ли..катализаторът ли е потрошен...не зная. Не прекъсва на ниски обороти, просто понякога, особено при по студено време се усеща леко придърпване(задавяне) при по силно ускорение на втора скорост.
|
|
|
Сря Сеп 19, 2012 1:30 pm |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Отново ми закачиха колата, и се оказа, че и стария и новия дебитомер дават температура на входящия въздух -40C. Явно имам проблем с кабел или букса между дебитомера и компа....Идните дни ще я поверя на един маистор по ел. частта.
|
|
|
Съб Сеп 22, 2012 9:34 am |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Някой има ли инфо (схема на свързване) на буксите на компютъра за да разбера кой е кабелът от дебитомера? Мисля да го байпасна и така да изолирам проблема. Благодаря.
|
|
|
Съб Сеп 22, 2012 11:55 am |
|
|
BAlexandrov
|
|
Съб Сеп 22, 2012 12:11 pm |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Благодаря, за съжаление моят комп е с различни куплунги пък и дебитомерът е с четири жици. Този сървис мануал е за по-новия турбо модел явно. Сега издирвам сървис за стария от 1999г.Тук в Сливен маисторите само вдигат рамене и ще трябва сам да се спасявам...
|
|
|
Вто Сеп 25, 2012 3:55 pm |
|
|
Koynov
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 11:25 am Постове: 54 Местоположение: Sliven
Автомобил: Forester Diesel,STurbo,OUTBACKB14
Рейтинг: 4
|
Вече цял месец карам без проблем. Напръсках обилно куплунга на кабела за дебитомера с контактен спрей за платки и колата се оправи. Намерих подобна тема в Forester. org, решението е същото... е там колегата е сменил още три други датчика... Благодаря на всички за помощта, чакам с нетърпение първия сняг, да ги сборим с дизела
|
|
|
Вто Окт 30, 2012 6:06 pm |
|
|