Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Окт 23, 2014 1:01 pm



Отговори на тема  [ 1206 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 61  Следваща
 Моторно масло за Субару 
Автор Съобщение
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1165
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 446
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Карате ме да се чувствам неудобно - аз не съм направил нищо кой знае колко значимо. Просто отделих някакво време да изуча маслата и тяхната роля специално при боксер моторите, защото се оказва изключително важна за здравето на Субару мотор. Това е. Изчетох страшно много, намерих контакти с технолози от фирма-производител на масла и така - опитах се да синтезирам нещо. Друг е въпроса доколко съм успял с това синтезиране. Разбира се, тази информация не трябва да бъде приемана за библия или единствената вярна гледна точка. Но със сигурност ще помогне на доста хора да "отгледат" по-здрави мотори... както казват Англичаните - Pick the best, leave the rest...
Просто за Субару качеството на маслата се оказва от изключителна важност - двигателят е разработен много прецизно, с малки толеранси, и е чувствителен на масла. Дори по западни форуми на тунери и Субару сервизи масово се посочват маслата като основен причинител на проблеми при Субару - не забравяйте, че този мотор е нон-стоп в масло, не е като редови или В-образен мотор... тук дори да си почива колата, пак всичко е в масло. И течове, отлагания, дори по-сериозни проблеми идват именно от кофти масло. За добро или лошо, Субару (ако искаме да е здраво и безпроблемно) трябва да се кара с наистина качествено масло. Ако е Хлопел - може да върви и с Приста. Тук, обаче, нещата са различни.

А вече кой какво ще разбира под "хубаво масло" е микс от лично разбиране, финансови възмоности, технически познания, отношение към автомобила и прочее. Маслата съвсем не са толкова проста работа, колкото изглежда и като всеки консумативен бизнес е много интересен за големите концерни. Затова и има изключително много маркетинг в този сегмент, където често технологично нисък клас продукти се продават на високи цени като за "върха на сладоледа".

Затова и започнах с това, за да знаем поне къде е реалността и кои са важните неща, за които трябва да гледаме при избор на правилното масло. Смятам, че това ще бъде полезна информация за всички, но разбира се, ако има проблем с това - спирам веднага. Под полезна - давам следния пример - почти никой от Субару енджин билдърите в БГ не използват специалните цинковите мазила за Субару, с които да третират всеки компонент, когато се слага в мотора, нито първото палене го правят с много високо фосфорни масла, както препоръчват японците, а точно тези 2 неща често се посочват като едни от най-важните за качествен ре-билд на Субару двигател. Дори инж-химикът от ВР каза, че ако това не се направи, по-добре не го пали, а го отваряй наново, защото този двигател не е направен добре и първите 15-30 сек. след първото палене (след рибилд) ще изживее ужас. Ако обаче е третиран с цинково-фосфорните препарати за асемблиране, те ще го предпазят на 100% и след 30 сек. вече са се разтворили в маслото. Но тук, разбира се, говорим за перфекционизъм при асемблиране. Бутикова работа. Сигурен съм, че и по "нашенски" да се направи, пак ще работи... и такива работи... да спра до тук. Просто аз обичам нещата да се правят така, че човек да изпитва гордост от това, което е свършил, затова и изпадам в такива подробности в гонене на съвършенството... :)
Наздраве.
:beer:
 10

Пет Май 17, 2013 12:55 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am
Мнения: 440
Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 103
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Остава и да намерим сервизи, които да правят така нещата, с нужният перфекционизъм:)

Пет Май 17, 2013 12:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1165
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 446
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Това е процес, Дидо :) Когато ние сме информирани и изискваме от тях, тогава те щат - не щат... ще си повдигат нивото. Но има и бели лястовици - без да правя реклама на Краси... От това, което виждам по моята кола и по други - човекът си е клАса и си бачка по изцяло западен тертип, а каквото отгоре искаш - просто го казваш и го получаваш. При мен без да го казвам изрично, дори гайките на джантите се стягат с динамометричен ключ. Цивилна работа...
Стига, че стана като реклама, а и си е офтопик... :lipseal:

Пет Май 17, 2013 1:23 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Фев 26, 2013 9:50 pm
Мнения: 7
Местоположение: софия
Skype: evgeni_kitov
Автомобил: subaru legasi 2500
Телефон: 0897599753
Рейтинг: -16
Кофти...Кофти...Кофти...Кофти...
някой знае ли нещо за моторно масло шампион белгйско и дали е подходящо за легаси 2500/156 бензин

Пон Юни 03, 2013 8:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 11, 2009 12:35 am
Мнения: 19
Местоположение: София/Девин
Рейтинг: 8
Разчитай на менРазчитай на мен
Колеги,

Тук има едно интересно сравнение, направено в независима лаборатория, на ТОП 10 синтетични моторни масла SAE 5W-30 (от Юни 2013г).
Тестовете са експериментални в реални условия, а не според някакви изчислени коефициенти от самите производители, объркващи хората.

Стандартите също не са написани добре, което води до ситуации (на хартия) уж две еднакви масла като стандарт и цена да се различават драстично на практика.

http://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf

Надявам се да не е "поръчково" изпитание на AMSOIL.
Публикувано е в техен сайт, защото са победители :)

Забележка: Сравнението е за синтетични масла на Американския пазар, отговарящи на техния най-висок стандарт SN/GF5. Продукцията на един и същ производител за различните пазари се различава, заради различните стандарти.

_________________
Subaru Forester MY09 2.0XS 5MT Dual Range
Run, Forest ......... Run!

Вто Юли 02, 2013 11:24 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1165
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 446
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Нормално. При "стоковите" масла AMSOil са просто най-добрите. Просто защото Red Line пуснаха съвсем наскоро своята гама от API масла. След една година тази класация ще изглежда по малко по-различен начин :)

Вто Юли 02, 2013 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1165
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 446
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
След като изчетох линка от по-горния пост за AMSOil, установявам, че сравняват ябълки и портокали :D (В случая по вина на Red Line). Намерих и отговора на Red Line по темата. Пействам директно.

Цитат:
"We have read through Amsoil’s latest document and found some of the results to be out of context to the product that we manufacture. Regarding the TEOST, it appears that the Amsoil test average was 1% above the limit. This limit is established for the low-phosphorous, Resource-conserving, SN-focused products. The non-resource conserving SN uses a different TEOST at a lower temperature which we pass, and for those CF/SN not controlled to a 0.08% phosphorous there is no limit on the TEOST. The TEOST has a plus or minus 10% repeatability.

The TEOST is primarily designed to evaluate low-phosphorous oils. We use an additive chemistry so that keeps Red Line as a product for both API-based and ACEA performance and ACEA do not use the TEOST test. Needless to say, the high number of European cars with turbochargers successfully running lubricants produced to the ACEA standards should calm any concerns voiced in this thread.

This test is difficult to apply when considering higher ZDDP oils like Red Line versus lower ZDDP oils so we can see where confusion would be created by what Amsoil tries to present here.”

Ето и реалността:
Amsoil 5W30 zinc 800ppm, Moly 150, Ilsac GF-5 e същото, като API SN с технология за "пестене на гориво" (Resource conserving) (mid-saps)
Red Line 5W30 zinc 1200, Moly 600, Non-Ilsac..препоръчително само за API SN приложение.

От тук видяното е ясно, че Red Line е много по-доброто масло за двигателя :)

Резултатите от този 'тест" са изцяло заради грешка на Red Line, защото на бутилката те препоръчват това им масло за ilsac GF5 . Това е 100% същото като API SN с Resource Conserving. Те не би трябвало да го правят, защото иначе наистина се сравняват портокали и ябълки, както AMSOil прави в този случай :)

Red Line е "FULL-SAPS" масло, докато AMSOil не е, защото ilsac и SN с Resource Conserving имат лимити (по-долу).

API SN-RC/ILSAC GF-5 (mid) SAPS limits:
0.80 % maximum phosphorus
0.50 % maximum sulfur (0W-xx, 5W-xx)
0.60 % maximum sulfur (10W-30)
70 % minimum phosphorus retention
Noack/Evaporative Loss: maximum 15%

Така, че този тест е леко изстрел по Red Line заради тяхна, предполагам, чисто техническа грешка в изписването на опаковката... :) AMSOil имат още да ги гонят :)
:beer:

Вто Юли 02, 2013 3:18 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пон Яну 30, 2012 9:21 am
Мнения: 85
Местоположение: София
Автомобил: Outback EJ25 MT
Рейтинг: 32
От звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобренОт звездите одобрен
Миналата година купих моя Суби от наш съфорумец. За да си направя кефа отидох право във СМТ за смяна на масла и филтри. След смяната ми бяха напълнили багажника със шишенца Aral Super Tronic SAE 0W-40. По книжката на колата препоръката е 5В30 или 5В40, но нейсе. Да ама на 8-9х километра долях 1,5 л от същото. Затова без да обвинявам Арал, просто сменям марката и след четене и разговори с познати стигнах до решение за пробвам YACCO VX 1703 FAP SAE 5W-30 - Цената му ~ 100 лв. за 5 л.
Ще го сменям другата седмица и ще споделя.

_________________
2005 Outback 2.5 5MT/DR

Сря Юли 03, 2013 10:55 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1165
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 446
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Този Арал, които масово наливат в СМТ е изключително неправилно масло за Субару мотори...
Това Яко не съм сигурен с какво те е впечатлило - най-обикновено "Fuel economy", рафинирано минерално масло... (Base stock class 3), което производителите "имат право" да нарекат синтетика. Има много по-добри алтернативи... гледай да е поне РАО (база клас 4) или още по-добре - 5, естерна...

Сря Юли 03, 2013 11:44 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 11, 2009 12:35 am
Мнения: 19
Местоположение: София/Девин
Рейтинг: 8
Разчитай на менРазчитай на мен
BAlexandrov написа:
Прецени сам
Сервизно ръководство за Фори 2009
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Fo ... 01a22.html

За 2011
Изображение


Темата е много интересна и за мен. Прочетох доста информация и в други форуми за различните масла.
Бих искал да дискутираме темата за т.н. "тънки масла" 0W-20, които се препоръчват от СУБАРУ за ВСИЧКИ атмосфернни двигатели 2.0 от 2009 година насам, включително и за BRZ, който е 200кс при 7000 оборота на двигателя.
Идеята ми е да се помогне в разчитането на техническите данни на маслата, които се дават от производителя.

1. Като най-важен критерии слагам на първо място - базата/суровината, от която са направени маслата и какви добавки има вътре.
2. Важен е също така вискозитета на маслото в различните режими на работа - при студен старт и при нормална работа на двигателя при температура на маслото от 80-90 градуса (за различните двигатели работната температура е различна).
3. Кой показател на вискозитета да се гледа при сравняване на маслата:
- HTHS (измерва се при 150 градуса на маслото под налягане) - кое е добро - да е висок или нисък? за кои двигатели?
- Нормален вискозитет (Viscosity Index) - максимално висок ли се търси или в някакви граници
- Вискозитет при 40 градуса (маслото не е под налягане)
- Вискозитет при 100 градуса (маслото не е под налягане)
4. Трябва също да се знае, че маслената помпа работи с различно налягане, в зависимост от оборотите на двигателя - затова HTHS индексa e по-важен при избора на маслата, тъй като се мери също под налягане.

От прочетеното от мен разбрах (надявам се правилно), че:
- нисък HTHS индекс се свързва с по-леките масла, които намаляват триенето и водят до около 3% икономия на гориво и значително намаляване на вредните емисии на колата. Предимство е паленето на студен двигател, а недостатък е че не се защитава пълноценно загрял двигател, както е при маслата с по-висок индекс. Затова този индекс не трябва да бъде нито много малък, нито много голям. Оптималния вариант вероятно е между 3.0-4.0. Странното за мен е че се измерва при 150 градуса - по-добре ще бъде при 100 градуса - температура близка до работната на двигателя.

- другите вискозитети биха могли да са ни полезни, ако сравняваме например масла с еднакъв HTHS. Според мен по-голям нормален вискозитет е по-добре.

Накратко: търсим масло с голям нормален вискозитет (Viscosity Index) и с HTHS между 3.0-4.0
Дали съм на прав път от прочетеното във форума - знаещите да коментират или допълват.

Прикачени файлове:
Red Line new PDS 13May13.jpg
Red Line new PDS 13May13.jpg [ 123.09 KiB | Прегледано 540 пъти ]

_________________
Subaru Forester MY09 2.0XS 5MT Dual Range
Run, Forest ......... Run!
Сря Юли 03, 2013 12:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6464
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22E 5MT IMPREZA/RF5C 5MT MAZDA6
Рейтинг: 202
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
@Алекс, извинявай, но къде откриваш данни кое масло каква база е?
Четейки имам усещане, че си изкарал докторантура по темата. Бих те помолил да направиш класация ТОП5 да речем на широко разпространените "синтетики" на базата на прочетеното от теб във времето. Изглежда си доста задълбочен, а и добре разчиташ таблиците, понеже на мен са ми като морзов код. Изключи тия тунерските Made in U.S.A., остави и МОТУЛа настрана...дай другите...Castrol, Mobil, TOTAL, VALVOLINE, ARAL, Selenia,.................. LUBRICA :D :D :D и въобще каквото може да се купи от повечето магазини в страната.
Нека темата стане още по-полезна.

_________________
All-Wheel-Drive

Съб Юли 06, 2013 5:29 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1165
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 446
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Ами, маслата не са никак сложни за разбиране/разчитане. Просто трябва да позапомниш малко цифри. Далеч по-сложно е да се разберат правилните "потребности" на всеки двигател и правилното масло за него.
Иначе, за базите - ето картинка с описание и API класицификация. Обикновено производителите посочват базата в съпъстващата документация, примерно Material Safety Data Sheet (MSDS) към всеки продукт. Клас 5 са естерите...
Изображение

Следващата картинка е от MSDS-a на Motul 300V 5W-40 (има го на техния сайт, до всеки продукт) - можем да видим, че съдържа 25-50% хидрокрек, което е база 3, което (поне за мен) моментално го прави безинтересно и идентично с останалите от ширпотребата - Арал, Кастрол, и т.н.
Изображение

Такава "брандова" класация е трудно да се направи, а и не би била достоверна, защото някои от марките имат и хубави и лоши масла (разбирай с качествена или евтина база).

При маслата рекламата играе изключително важна роля за продажбите и повечето производители (т.нар. ширпотреба) използват нисък клас суровини, изкарват продукт с ниска себестойност, но го продават на висока цена, влагайки сериозна част от печалбата си обратно в реклама... обикновено те работят с база 3. Това са всичките "известни" - Кастрол, Арал, Мотул, Валволин и т.н. Химиците, създаващи масла казват, че едно масло колкото е "по-неизвестно" (разбирай нерекламирано), толкова е по-добро и това до голяма степен е вярно. Сериозните компании, произвеждащи супер качествени масла НЕ инвестират в реклама. Пример за това е Red Line - това е закон при тях. Често мехиниците на други "брандови" отбори сипват Ред Лайн, въпреки, че са отбор, примерно, на Кастрол :D

Говорейки за бази - ето MSDS на Приста Супер Бензин тралала... 10W-40. От него е видно, че това масло "де-факто" не се различава по нищо от масовите модели на изброените по-горе производители, ДАЖЕ нещо повече - има цели 1.3% естери, цинк и т.н., което (смешно, но факт), го прави дори по-добро от ниските класове на "изброените горе", при това - за доста по-малко пари.

Сега, ако намалим %-та хидрокрек и увеличим с малко естерите, и ето ти Мотул 300V :giggle: Това, разбира се, е доста повърхностно казано, защото е също толкова важно качеството на тези естери, количество и качество на почистващи добавки и т.н. Но горе-долу това е идеята.

Както Англичаните отговарят като ги питат за разликата м/у кафявата и бялата захар - казват "Same sugar, same brown sh**t", така и при маслата - 90% от производителите в ниския и среден ценови диапазон ползват база 3, което моментално ги прави идентични на едни 80-90%. Друга "тайна" е, че всъщност естерите са доста нестабилни и трудно "виреят" трайно в база 3. Това, което се случва е, че след първото по-сериозно загряване и изстиване, молекулите им са вече разрушени и те "де-факто" не действат, няма ги. Тогава вече двигателят разчита само на качеството на базата на маслото... и ако тя е клас 3 - лошо... Затова, най-важното е базата на маслото да е поне клас 4 или още по-добре - 5. Ако това е така, изобщо да не те вълнува каква марка пише на етикета - маслото ще е отлично. Например - разликата в себестойността на масло с клас 3 база и клас 5 често е около 3 пъти по-висока (в полза на маслото с клас 5 база). Интересното е, че после тези 2 масла струват едни и същи пари, даже понякога това, с по-ниската себестойност ще е по-скъпо (пример - Red Line 5W-40 за 17 евро/л & Motul 300V 5W-40 - за около 20 евро/л). При клас 4 и 5 естерите виреят много по-трайно, и там нещата са доста по-сериозни. Отлично масло би било и микс от клас 5 и малко клас 4, (такъв микс се прави за по-висока "стабилност" на маслото).

Имай предвид, че да се направи масло изобщо не е толкова сложно, колкото производителите се опитват да го направят :D Купуваш си, примерно от Шеврон, каквато база искаш - 2/3/4/5, ти си решаваш колко да платиш за нея, затова ще провериш цените от още няколко рафинерии... , добавяш модификатори на вискозитета, може и някои подобрител да сложиш, малко полимери, детергенти и си ти... Решаваш какъв VI (viscosity index) гониш и ако го уцелиш - си готов, ако не - вместо 5W-40, ще си имаш няколко тона, примерно 10W-40... останалото е работа на маркетинг мениджъра и търговците... хубав, "тренди" дизайн, съчиняваш добра историйка зад тази марка и си готов.

Казваш "американски тунери", но това не е съвсем така - тези масла са технологично на първите 5 места по качество. Американците са много по-напред от Европа в това отношение. Те, освен това имат и нормална гама от т.нар "API" масла, разбирай - за стокови автомобили, които пак са доста по-добри от "масовката", а не струват по-скъпо от тях. Signature серията на AMSOil е отлично масло, HPS (High Performance Street) на Royal Purple също е добро... EURO серията на Red Line пък си е уникална - цялата е от база 5 (Polyol ester), със съвсем малко РАО (клас 4). От технологична гледна точка, не виждам нито една причина човек да не си кара колата с една от тези марки (дори ценово не са нещо шокинг), но рекламата е страшна сила... :pardon:

Ето една интересна поредица от филмчета на Торко, откъдето може да се научат поне основните неща...
 1

Нед Юли 07, 2013 12:09 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 04, 2013 7:17 pm
Мнения: 17
Skype: a.necov
Автомобил: SUBARU IMPREZA
Телефон: 359896537956
Рейтинг: 0
Нов фен
Бих искал да попитам какво масло за двигател е най-добре да се сложи на Impreza 1994г. 1.8 awd?

Нед Юли 07, 2013 5:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 410
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 71
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
И аз като колегата по-горе да попитам Alex:

ако сте на мое място, какво масло бихте ползвали за колата от подписа?
До сега съм сменял 3 пъти само с оригиналното, /според предписанията на Subaru America (5W30)/. За този двигател се "изисква" минерално, а се "препоръчва" - синтетично. От първата смяна (на 3500Ml) сменям със синтетично. За мое съжаление, вече не мога да си доставям от същото, а на есен трябва да сменям... :-?

PS Всъщност, питам за маслата достъпни на нашия пазар.

Нед Юли 07, 2013 7:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1165
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 446
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Колега, за този Outback (ако си е в стоков вид) ти е нужно mid-SAPS масло с "Resource Conserving/RC". В случая API SN /ILSAC GL-5. Аз бих го карал с две различни масла. Лятото с 5W-30 (ако е пълна естерна синтетика или 5W-40, ако е нещо от масовката), и с 0W-40 - през зимата.
Не зная какво разбираш под "достъпно" на нашия пазар... истински качествените масла няма да ги намериш нито в СМТ, нито във всяка втора гумаджийница, където покрай гумите сменят и масла :) По нашите ширини преобладават ниския и среден клас масла. Направи ми впечатление, че на тунинг експото някаква фирма беше представила Royal Purple... иначе, от съседни държави можеш да си поръчаш всичко. Аз ще поръчвам скоро за себе си и за още 2 Субара, ако искаш - можем да поръчаме и за теб.

Ето ти истински добро масло за този красавец - новата, EURO серия на Red Line:

Ето още един отличник - Signature серията на AMSOil, с това можеш да си караш даже целогодишно (ако колата няма газова, разбира се).

Ето и трета опция - Royal Purple ILSAC GL-5+ 5W-30. Разбира се, High Performance Street (HPS) серията им е по-добра от това "АPI" масло, но трябва да си извън гаранция и да не държиш много на катализаторите си :)
Можеш да погледнеш и маслата на Silkolene (има ги при по-високия клас търговци на Fuchs), но се придържай към HTHS индекс между 3 и 4.
:beer:

Нед Юли 07, 2013 8:11 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am
Мнения: 440
Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 103
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Алекс, понеже спомена нещо за газова - покрай рисърча на маслата с Агента - каква ви е препоръката за H6 на газ;)

В момента съм с RedLine 0W40 ( пак по твоя препоръка ) и мотора мърка както никога до сега. Но ако има още по-добра опция на следващата смяна бих я пробвал:)

П.П. трябва да си добавиш още една диплома направо, не вярвам да има човек в Бг, който да е толкова информиран из основи с маслата, мога само да си представям си как се справяш с това, с което се занимаваш професионално. Респект за труда ти, наистина!

Нед Юли 07, 2013 9:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1165
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 446
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Ще мърка, разбира се - сега все едно е на СПА процедури на Малдивите с това масло, хаха. Този Редлайн ти е отличен (изцяло polyol ester база/Gr5+), но можеш спокойно след това да минеш и на новата им, Euro серия (с mid-saps) заради газовата и по-чистото горене с нея. Всичко е въпрос на приоритети - по-добра защита на мотора, или по-добра защита на катализаторите и главите (заради по-чистото горене с Extra/Full SAPS маслата може да завъдиш нагар по клапаните, който няма как да го махнеш без чисто механична намеса)...
:pardon:

П.С. малко по-евтин и също много добър вариант за теб (но не толкова, колкото Red Line) е Signature Series на AMSOil... това е добър микс от GR4 база (РАО) и GR5 (esters), с mid-saps... също отлична за комбинирано каране газ/бензин... с тези масла можеш спокойно и цял ден на писта да си караш (не се шегувам)... можеш да ги "грееш" колкото си искаш, без да се тревожиш, че ще си променят характеристиките... докато те се разрушат мотора ще се е разтекъл отдавна, хихи.
:D

Нед Юли 07, 2013 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am
Мнения: 210
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
А за моят дизеляк кое от трите да избера и кой модел?
Мога ли да се включа и аз в поръчката?

:hello:

Нед Юли 07, 2013 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1165
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 446
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Имаш ли DPF?

Нед Юли 07, 2013 10:34 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 12:19 am
Мнения: 210
Автомобил: Subaru Forester 2.0 Diesel MY2009
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Имам

:)

Нед Юли 07, 2013 11:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 1206 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 61  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: =Alex=, anatol, ibex, mitoko и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Creative Commons License