Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автоматик или ръчни скорости-кое предпочитате?
Автор |
Съобщение |
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Е само за тези думи те уважавам. И за останалото де, но тука ми правиш кеф.
Цитат: Повече никога няма да карам кола с ръчка
|
|
|
Пон Окт 09, 2006 9:50 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Eй, първо да спомена, че Кредора се вижда в момента и грее кат слънце. Can't miss it.
И второ : глей какво става с мен. Не че искам аз да бъда взет за модел. Аз имах 15 години в България стаж на МТ както и работа в индустрията около 14 години. Това значи, че аз съм имал дни в които съм завършвал с 4 сменени амбреажа. Това са 4 амбреажа на ден. Идвам аз в страната с АТ, трябва да се явявам за книжка, обаче не съм виждал АТ и през крив макарон. И хоп.....на изпита с МТ. Понеже си е мой избор, с каквото си избера. И хоп......скъсаха ме кат стой та гледай. И познай какъв им беше аргумента ? Че съм си нямал понятоие от МТ. ..............Ти на мен ми казваш, че аз нямам понятие от МТ ? I beg your pardon ? Pardon me ? Ти на мен това ми казваш ? Може би, по-скоро аз мога да кажа това на теб, но не и ти на мен. Изкараха ме, че нямам понятие от употреба на съединител. Хубаво, разбрах ви тънкия намек...........ще дойда без гащи.
На следващия път се явих с АТ, взех от раз, въпреки че имах само 2 часа практика........и си казах, че никога повече в живота си няма да се кача на МТ. И така и до днес - 17 години.
|
|
|
Вто Окт 10, 2006 1:32 am |
|
|
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Мнения: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
За мене този въпрос няма еднозначен отговор. Най-вече, защото между автоматик и автоматик има ОГРОМНА разлика. Ето за пример наскоро карах последния Форестър с 4 степенен автомат - по-голям боклук не бях карал през живота си! Първото което ми направи лошо впечетление, е как е възможно реномирана фирма като Субару да предлага този архаичен 4 степенен автомат през 2006 година...? Но по-лошото беше, че така е настроен, че при изпреварване си останах почти неподвижен в насрещното движение, докато той "размисли" какво трябва да направи... вярно, че се развърта до по-високи обороти в сравнение с моя (принципно са еднакви), но това забавяне при дауншифта развали цялата картинка...
А иначе ако говориме по принцип, и двете концепции си има предимства и това никой не може да го отрече. В градски условия автоматика е незаменим, но на извънградско нещата се обръщат... Някак си връзкатра и сигурността липсват - много пъти ми се е случвало автомата да ми прави лоши номера, защото аз очаквам едно, а той си прави друго... И държа да подчертая, че не говоря за кротко каране по магистралата, а за типичния джихад през летния сезон примерно по пътя между Ст.Загора и Бургас, където всяко изпреварване е на кръв и всеки милиметър е решаващ
Ако ме питате, защо аз карам автомат - еми защото печели по точки с 52 на 48...
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Вто Окт 10, 2006 9:11 am |
|
|
ImprezaSTI
звездоброец
Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm Мнения: 1399 Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
|
Автоматика си е за олегнали в живота хора, автоматика добавяа малко по-бизнес стил, говоря чисто като виждане, не като механика или нещо такова. Мен лично би ми било скучно без амбриажа, шото ако автоматика си върши всичко мен ми остава само да си надуя жицата и да си тръскам яко главата (това в кръга на шегата)
_________________ ...защото животът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите които спират дъха!!!
|
|
|
Вто Окт 10, 2006 7:42 pm |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
От техническа гледна точка, автоматика е по-лесен за поддръжка. При него няма амбреаж, няма жила или помпи на съединителя, няма някакви лостови механизми които постоянно се пипат от човешката ръка, и после почват да заяждат, и скоростите не влизат лесно. Да не говорим регулиране на съединител, натягане на жила, износване на феродов диск. Всичко това си е време и пари. Съпоставено с автоматика, мисля че му отстъпва в това отношение.
По въпроса кое се чупи по често и прави повече проблеми, всеки може да отвори един форум, български например, понеже в България се карат предимно ръчни кутии, и да види за какво иде реч. И разбирам донякъде механиците в България като казват че автоматите били капризни и не са хубави. Еми нали и те хората трябва да имат работа. Все нещо се прецаква от гореспоменатите неща при ръчните Чувал съм че на дизелите много им били скъпи помпите нагнетателните, еми тогава защо ги карат, ами ако се счупи, какво правим?
И не на последно място - комфорта. Според някой е добре да си кара човек и да си контролира колата с ръчната кутия, ама като се замисля как ме е заболявал крака от натискане на съединител в града И откак почнах да карам автоматик, мисля че няма да си купя кола с ръчни скорости, но бих си взел типтроник . Искам да има ръчка, ама повече държа на автомата.
Света върви към автоматизиране, хората слагат климатроници, и разни други системи набутани с електроника и автоматика, просто това е световната тенденция.
"Сега ще построим завод за полупроводници, а по-късно за цели и още по-цели проводници"
Така ги виждам аз нещата.
|
|
|
Вто Окт 10, 2006 10:01 pm |
|
|
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Мнения: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
Всеки с неговото си мнение, но аз имам да допълня нещо
Автоматика във вида за който говорите вече е отживелица, демек ръчните скорости са по-стари от света, но продължават и ще продължат да съществуват, докато автоматиците направиха своя бум преди Х брой години и вече отпадат от производството
Всичко това е, защото имат един доста сериозен проблем наречен torque convertor А неговото лечение е връщане към принципите на ръчните скорости...
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Сря Окт 11, 2006 9:56 am |
|
|
abator
Регистриран на: Пет Сеп 22, 2006 6:06 pm Мнения: 286 Местоположение: Варна Рейтинг: 0
|
За мен лично пълният контрол над автомобила ми доставя удоволствие от шофирането. Искам аз да определям кога и как да ми се превключват скоростите, колко да ми е изтеглен смукача при палене на студен двигател, кога да са пуснати чистачките, кога да са запалени фаровете и така нататък. Автоматизирането на тези процеси за някои хора може да е удобство, но за мен е наказание. За мен това означава, че ми отнемат инструментите за контрол.
Някой спомена, че светът е тръгнал към автоматизиране. Да така е. В последните години се работи и по пълното автоматизиране на управлението на автомобила. Какво ще стане когато тези системи за управление станат достатъчно съвършенни? Ще бъде ли удоволствие да дам координатите в които искам да бъда откаран и през останалото време да се бъзикам с настройките на климатика и да джиткам тетрис? Определено не искам такава автоматизация.
_________________Subaru Leone 1.8 GL '86 Двигател - EA82
_________________
|
|
|
Сря Окт 11, 2006 10:07 am |
|
|
ImprezaSTI
звездоброец
Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm Мнения: 1399 Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
|
Outback-fan написа: ImprezaSTI, че какво по-хубаво от това да си надуеш жицата и да тръскаш глава
Ами то като цяло няма нищо лошо, ама като караш не си на концерт Abator, подкрепям те, но нали се сещаш, че след N брой години ще се умориш непрекъснато да превключваш, просто по-тузарски е автомата.
Flat, ами не съм съгласен с теб...значи най-малкото виж Ауди какво правят с това DSG.
Provigo, какво му е по-лесното за поддръжка То най-добре Ник може да каже, ама аз съм виждал в едно списание новата скоростна на Субару (Автоматика) и ти казвам то са 1500 джунджурии с миниатиурни размери, а на всичкото отгоре фрашкано с електроника в стил Субару...то хубаво, ама поне в нашата държава няма квалифицирани специалисти, а дори и да има, не са много...дай Боже повече хора като Ник и тогава ще се съглася с теб
П.П Някой да пропуснах да репликирам
_________________ ...защото животът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите които спират дъха!!!
|
|
|
Сря Окт 11, 2006 6:04 pm |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Аз говорех за поддръжка, не за ремонт. Мисля че при ръчката, все ще се намери нещо дето да се издъни и да се ходи на ремонт. Това ми беше идеята
|
|
|
Сря Окт 11, 2006 6:29 pm |
|
|
ImprezaSTI
звездоброец
Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm Мнения: 1399 Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
|
Provigo написа: Аз говорех за поддръжка, не за ремонт. Мисля че при ръчката, все ще се намери нещо дето да се издъни и да се ходи на ремонт. Това ми беше идеята Колко Лади и Москивчи е имал баща ми, да ти кажа, никога е нямал проблеми, какво остава за марка като Субару. Наистина, може амбрияжна помпа да дефектира, ама ти казвам на кола по-малко от 20 години не съм виждал (по простата причина, че след 20 години гумичките се скапват и не уплътняват)...
_________________ ...защото животът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите които спират дъха!!!
|
|
|
Сря Окт 11, 2006 7:21 pm |
|
|
blatimir
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm Мнения: 1187 Местоположение: Пловдив Рейтинг: 68
|
Автоматика има ли понижаваща предавка като при ръчните скорости?
_________________ Family Club Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT Forester 2.0XT 2004г. АТ Legacy 2.0Gl 98г. МТ Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT Forester 2.5X 2003г. AT
|
|
|
Сря Окт 11, 2006 8:53 pm |
|
|
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Мнения: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
Цитат: Flat, ами не съм съгласен с теб...значи най-малкото виж Ауди какво правят с това DSG.
Именно за това говоря, само че ДСГ няма нищо общо с автоматиците почти...
П.С. ДСГ е разработка на Порше - просто в момента е "дадена назаем" във ФВ за изпитания в среден клас автомобили.
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Чет Окт 12, 2006 9:02 am |
|
|
ImprezaSTI
звездоброец
Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm Мнения: 1399 Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
|
Flat 6 написа: Цитат: Flat, ами не съм съгласен с теб...значи най-малкото виж Ауди какво правят с това DSG.
Именно за това говоря, само че ДСГ няма нищо общо с автоматиците почти... П.С. ДСГ е разработка на Порше - просто в момента е "дадена назаем" във ФВ за изпитания в среден клас автомобили. Ами близко е до автоматика, като техника незнам, не съм виждал никога дори и рекламен разрез на скоростната кутия, но като начин на използване...си е автоматик Ами честно да си кажа, бях забравил че DSG-то идва от Порше
_________________ ...защото животът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите които спират дъха!!!
|
|
|
Чет Окт 12, 2006 6:19 pm |
|
|
Seizure Of Power
Регистриран на: Съб Окт 14, 2006 11:40 am Мнения: 10 Рейтинг: 0
|
Outback-Fan написа: Nick написа: А за колегата питащ - не се плаши от автоматика. Щом си я докарал до там, да имаш пари за тази чисто нова кола, вземи я автоматик и си забрави за всичко. Да запомниш за двеста години кога си имал кола. А ако си на 22 години и искаш да пилиш гуми (и пак си я докарал до пари) вземи STI. Но факта че искаш да караш такава кола ми говори, че си друга потребителска група. Тогава защо ти е със съединител ? Да работиш излишно, тонове излишна работа да хвърляш ? Гледай света къде е , недей гледай София къде е. Не мислиш ли, че примерно в София, би било жива мъка да се кара амбреажна кола? И аз съм на мнението на Ник, да си пазариш автоматик, вместо ръчката. Повече никога няма да карам кола с ръчка А по отношение на сегашния модел и фейслифта,на мен фейслифта не ми допада. Макар, че във всяко друго отношение, предполагам ще е по добре от сегашния модел. верно е по-лесна за каране, щото не си губиш времето с лостове, но от друга страна не трябва да си сваляш крака от газта, защото а си махнал крака от там, а колата веднага е почнала да спира. аз лично не съм карал кола, но съм се возил достатъчно много пъти в автоматик и всеки път щом моя френд си махнеше крака от газта колата моменталически почваше да спира, ако и да беше по нанадолнище.
|
|
|
Съб Окт 14, 2006 12:09 pm |
|
|
suncho009
Регистриран на: Пон Сеп 17, 2007 11:02 am Мнения: 171 Местоположение: Spain
Автомобил: Импреса 2,0R,2007
Рейтинг: 0
|
abator написа: За мен лично пълният контрол над автомобила ми доставя удоволствие от шофирането. Искам аз да определям кога и как да ми се превключват скоростите, колко да ми е изтеглен смукача при палене на студен двигател, кога да са пуснати чистачките, кога да са запалени фаровете и така нататък. Автоматизирането на тези процеси за някои хора може да е удобство, но за мен е наказание. За мен това означава, че ми отнемат инструментите за контрол.
Някой спомена, че светът е тръгнал към автоматизиране. Да така е. В последните години се работи и по пълното автоматизиране на управлението на автомобила. Какво ще стане когато тези системи за управление станат достатъчно съвършенни? Ще бъде ли удоволствие да дам координатите в които искам да бъда откаран и през останалото време да се бъзикам с настройките на климатика и да джиткам тетрис? Определено не искам такава автоматизация.
Е тва е и моето мнение!Ами ако колата прави всичко сама ние тогава за къв сме!?
Карайте си ги със здраве или по точно те да ви карат!
И с АТ как примерно ще влезеш в завой на пета със110,минеш през четвърта(Около 4000 оборота)после трета 4000, 4500 и излезеш със 50,60 на втора на максимални обороти,а как?
_________________ Някой ден и аз ш'зема да напиша една умност тука!
|
|
|
Пон Яну 07, 2008 7:12 pm |
|
|
ffly
Регистриран на: Чет Мар 29, 2007 1:24 pm Мнения: 200 Местоположение: Sofia Рейтинг: 0
|
С типтроник нестава ли?
_________________ '99 Impreza 2.0 GL
|
|
|
Вто Яну 08, 2008 9:38 am |
|
|
bobi_ace
Регистриран на: Нед Дек 10, 2006 1:26 pm Мнения: 100 Местоположение: SOFIQ Рейтинг: 0
|
Пичове дсг-то няма ништо обшто с ат,това е мт с два автоматични сидинитела, единия работи с 1 3 5 скорости,другия с 2 4 6 и задна,примерно когато си на 5-та 6-та вече е заредена и когато превклучиш зацепва другия без загуба на въртяштия момент
|
|
|
Пет Яну 11, 2008 9:35 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 74 госта |
|