|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Форестър 125 к.с. и газова уредба
Автор |
Съобщение |
NiS
Регистриран на: Съб Юли 26, 2008 11:52 pm Постове: 1 Местоположение: София Рейтинг: 0
|
Здравейте,
Видях доста обяви за Форестъри които са 125 к.с., с автоматична скоростна кутия и с газова уредба. Като добавим, че колата все пак не е от най-малките и е 4х4, и като се включи и климатика, няма ли мощността да й дойде малко?
|
|
|
Пон Сеп 15, 2008 10:18 pm |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Постове: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
зависи какво значи "малко"
ако е добре настроен газов инжекцион, мощността няма да падне или ще падне съвсем малко, ако е възможно да се сложи ТАП(има твърдения, че не може, но ще разуча този въпрос като имам път към софия), мощността съвсем няма да падне
аз съм с такъв двигател на импреса и ще ми слагат газово в петък
освен това имам човек с кабел за газовия компютър и софтуер за газовото , което смятам да слагам и ако не ми хареса как го настоят, ще си го донастройвам сам
|
|
|
Пон Сеп 15, 2008 10:55 pm |
|
|
musinkov
Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 9:29 pm Постове: 162 Местоположение: Смолян
Автомобил: Forester
Рейтинг: 0
|
какво е ТАП
|
|
|
Вто Сеп 16, 2008 6:17 am |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Постове: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
Timing Advance Processor
Както е известно двигателите с искрово запалване на горивото, са проектирани да работят с бензин с определено октаново число. Моментът на подаване на искрата зависи от много параметри и те основно са обороти на двигателя, натоварване, качество на изгаряне на горивото и т.н. Сравнително по-новите автомобили са снабдени с интелигетно устройство (компютър), който има грижата да следи всичките или някои от тези параметри и да изчислява оптималния момент на подаване на искрата. По-старите автомобили имат само механичен центробежен регулатор и евентуално вакуум регулатор. Така или иначе, във всички случаи производителят не е предвидил използването на алтернативно гориво като газ или метан. Затова газифицираните автомобили имат определено по-ниски параметри на газ отколкото на бензин.
Някои двигатели и почти всички на по-старите автомобили, позволяват да се коригира ъгълът на предварение (моментът на подаване на искрата) чрез завъртане на “делкото”. Това дава известен по-добър резултат, но влошава стартирането на двигателя (палене), особено в студено време. Освен това, то не е оптимално, понеже само е добавен константен ъгъл на предварение. За по-новите автомобили този частичен подход е невъзможен - просто няма лесен начин да се правят корекции в компютъра. Тъй като алтернативното гориво пропан-бутан е преди всичко с по-високо октаново число, то гори по-бавно. Кривата на ъгъл на предварение за газ се различава от тази за бензин. Автомобилите са проектирани за бензин и малко или повече реализират правилната крива ... но ... само за бензин. Очевидно е, че ползването на газ без промяна на кривата, води до непълно изгаряне и оттам понижена мощност на двигателя и повишена консумация на гориво.
Информацията е копи-пейст от :
http://www.autodiags.com/jetspark.html
Обадих се в "Митака" по въпроса и от там ми казаха, че не може да се сложи на Субару, но не разбрах дали беше в контекста на това, че не може да се ползва тайминг адванс функцията на компютъра на БРЦ инжекциона, или не може да се сложи изобщо, за това като имам път, ще мина през Джетспарк в София. Човека не е слагал на Субару, но реално се вързват 5 жици и нищо повече. Ако не стане, винаги може да се махне.
Така или иначе повечето хора карат без оптимизиране на времето на запалване, ама го споменах заради въпроса на колегата, който го притеснява загубата на мощност на газ. Според мен това е начина да няма загуба на мощност при нормален разход:
1. Добра настройка
2. ТАП
|
|
|
Вто Сеп 16, 2008 6:57 am |
|
|
krass
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am Постове: 2211 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
|
Сложих газов инжекцион "Фобос" в сервиза им в Плевен.
Разход след първите няколко стотин километра извънграцко от 9,2/100 до 11,1/100 взависимост от стила на каране. Средно 9,8/100.
Забележка : свързаха ми изпарителя паралелно вместо последователно, въпреки че изрично им казах да го вържат последователно.
Предстои измерване по магистралата за разхода при високи обороти, и измерване на разхода в градски условия, след което смятам да си го донастроя сам и да сваля разхода поне с 10 процента.
Разлика във вървенето на колана на бензин и на газ почти няма.
За сега толкоз.
|
|
|
Пон Сеп 22, 2008 11:26 pm |
|
|
tomi
Регистриран на: Сря Дек 24, 2008 5:33 pm Постове: 2 Рейтинг: 0
|
napishi telefon za vrazka i az imam gazov injekcion fobos i mi sveti chekinga
|
|
|
Пет Яну 30, 2009 7:50 pm |
|
|
agogov
Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am Постове: 1325 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
|
С тази бомба в багажника ,след 30-40 000км,ще спестявате по 5 стотинки на километър(5лв/100км оптимистично),които може и да ви стигнат за ремонт на колата,така че да върви и на бензин.Дали си струва?!
(Лично мнение на препатил газаджия за 1 месец)
_________________ Електроника
|
|
|
Пет Яну 30, 2009 8:52 pm |
|
|
walker
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 9:34 pm Постове: 325 Местоположение: Варна Рейтинг: 8
|
Някой беше казал че газ се ползва само за готвене
_________________ Всички пътища водят до Рим,само българските до автосервиза...
|
|
|
Пет Яну 30, 2009 8:56 pm |
|
|
mimo13
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm Постове: 741 Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
|
agogov написа: С тази бомба в багажника ,след 30-40 000км,ще спестявате по 5 стотинки на километър(5лв/100км оптимистично),които може и да ви стигнат за ремонт на колата,така че да върви и на бензин.Дали си струва?! (Лично мнение на препатил газаджия за 1 месец)
Не точно така стоеше въпроса когато бензина беше по 2.40.... А дори и при сегашните цени на горивата инжекциона се избива за по-малко от 20000км. Все пак пропана е доста по-малко вреден от метана и все пак е по-екологично чист от бензина. Та в този ред на мисли бих предпочел да отделя хилядарка за основен ремонт след 60-70000км, или когато се наложи, но да знам че съм опитал да направя нещо и за природата, колкото и малозначно да е било.... Дано скоро направят и водорода пригоден!
_________________ Варна, ул. Васил Чекаларов 14 0894484248, 0879484247 0895432143
|
|
|
Пет Яну 30, 2009 9:27 pm |
|
|
agogov
Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am Постове: 1325 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
|
Пропана и бутана правят пропан-бутан(газ),зиме,лете в различни пропорции,та не разбрах за вредата.
Доколкото знам ги слагат за икономия,за природата...-звучи ми несериозно
Водородната бомба е открита отдавна
Да всеки сам избира кюмюра ,но това с газта ми е адски странно 'тунинговане ' за такава кола.
_________________ Електроника
|
|
|
Пет Яну 30, 2009 11:17 pm |
|
|
mimo13
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm Постове: 741 Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
|
agogov написа: Пропана и бутана правят пропан-бутан(газ),зиме,лете в различни пропорции,та не разбрах за вредата. Доколкото знам ги слагат за икономия,за природата...-звучи ми несериозно Водородната бомба е открита отдавна Да всеки сам избира кюмюра ,но това с газта ми е адски странно 'тунинговане ' за такава кола.
Не казвам, че газ-ът не е вреден за двигателите, но определено и не ги износва толкова бързо колкото се опитваш да внушиш на уважаемата аудитория! Друг е въпросът дали у нас се продава газ в оптималните съставки.... Естествено че хората карат на газ от икономия, просто изтъкнах един изключително полезен аспект от заместването на бензина с газ, като екологията и ако повече хора по света се замисляха за това би било добре. Чувал съм че в Италия плащаш по-малък данък ако караш на газ или метан! Защо ли???
_________________ Варна, ул. Васил Чекаларов 14 0894484248, 0879484247 0895432143
|
|
|
Пет Яну 30, 2009 11:31 pm |
|
|
galino
Регистриран на: Пон Мар 05, 2007 10:37 pm Постове: 1016 Местоположение: Gotham City
Автомобил: Impreza1.6, Legacy2.2, Forester2.0
Рейтинг: 14
|
Не само в Италия плащат по-малко данък....а във всяка нормална държава освен тук.
|
|
|
Пет Яну 30, 2009 11:33 pm |
|
|
agogov
Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am Постове: 1325 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
|
mimo13 написа: Не казвам, че газ-ът не е вреден за двигателите, но определено и не ги износва толкова бързо колкото се опитваш да внушиш на уважаемата аудитория! Друг е въпросът дали у нас се продава газ в оптималните съставки.... Естествено че хората карат на газ от икономия, просто изтъкнах един изключително полезен аспект от заместването на бензина с газ, като екологията и ако повече хора по света се замисляха за това би било добре. Чувал съм че в Италия плащаш по-малък данък ако караш на газ или метан! Защо ли???
Къде по-точно съм казал кое износва мотора? Вредите от газта са:
-бензинова помпа;
-инжектори
-електроника
-ударно охлаждане на мотора
-клапани
-безопасност
-обем на багажника
-лъжене на разни датчици
-много здраве на конструкторите и инженерите
-по-честа смяна на свещи и кабели
.....
Нищо на никой не внушавам. Това е моето мнение!
Пиша това защото съм патил от газ и мога роман да напиша и защото много ми обясняваха преди това какъв кеф било на газ.ДА ама не!
Всеки сам да решава
ПП Не се сещам в момента за нещо италианско,което да харесвам.
_________________ Електроника
|
|
|
Съб Яну 31, 2009 12:02 am |
|
|
mimo13
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm Постове: 741 Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
|
Не си попаднал на майстори може би.... Не знам. Хубавите системи са скъпи, и ако е направен правилен монтаж електрониката си работи също, а за изброените елементи си прав, но според мен всеки който си монтира газово, при правилно мислене и желание може да предотврати проблемите с помпата и инжекторите най-малко... Аз например един ден от седмицата карам изцяло на бензин, а резервоара ми е винаги наполовина пълен. Иначе пак казвам - не съм против да карам на газ и от екологична гледна точка, верно че може да се наложи ремонт някога си, но какво пък.... Обичам природата и искам някой ден децата ми (дай боже) да живеят на едно по-чисто място и да дишат не това което ние в момента.... Ето например Хонда имат кола изцяло на водород, като по данни не отстъпва на бензиновите, водорода ще бъде евтин и абсолютно чист! Какво по-хубаво от това.... Има информации че е постигнат напредък по отношение на безопасното му съхранение и може би до няколко години ще влезе в употреба.
_________________ Варна, ул. Васил Чекаларов 14 0894484248, 0879484247 0895432143
|
|
|
Съб Яну 31, 2009 12:53 pm |
|
|
turin
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 12:39 pm Постове: 136 Местоположение: София/Троян Рейтинг: 0
|
Отконяваме се от темата, но това, че водородът е екологично гориво за автомобилите е малко "невярно"...
1) водород се произвежда не с електролиза от вода (защото е много, много по-скъпо и на практика нерентабилно за всяка по-масова употреба), а с химична реакция от природен газ.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_reformer
"The process produces 2.51 times as much CO2 by mass as it does H2."
Ако това е "екологично", аз трябва да съм трамвай...
2) при целия процес на производство, съхранение, транспорт и употреба на водорода се отделя много повече въгледвуокис, отколкото за съответния процес при електромобилите. Нямам точни числа пред мен в момента, но може би е сравнимо с положението при новите дизели (или направо по-вредно). Единствена конкуренция на електромобилите по въгледвуокисен отпечатък се очертават въздушните коли. Но не е съвсем сигурно, защото няма все още серийни коли, нито достатъчно прототипни бройки, зада се изчисли. Ще видим какво ще направят Tata Motors тая година, обещали са такава кола.
Така че водородът не е някаква панацея. Най-достъпната екологична алтернатива в момента са дизеловите автомобили — имам предвид нови дизели, произведени по новите изисквания и с common rail.
Следващата по достъпност алтернатива е електромобилна конверсия. Непопулярно у нас, но аз съм се зарекъл някой ден да си направя такова Фори (примерно;)
_________________ http://electriclub.com]Електромобилен клуб http://yasen.lindeas.com]блог
|
|
|
Съб Яну 31, 2009 2:27 pm |
|
|
kingalex
Регистриран на: Нед Юли 22, 2007 12:25 pm Постове: 313 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester 2.5XT 2007
Рейтинг: 0
|
Нафтата е за топлене , газта е за готвене !
_________________ Legacy III 2.5
|
|
|
Съб Яну 31, 2009 3:33 pm |
|
|
mimo13
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm Постове: 741 Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
|
Не бих се съгласил с това! Става дума наистина за разработка на автомобилостроенето точно с електролизата с вода и е вярно че е много скъпо, но се работи по въпроса и колата която Хонда създадоха е точно такава и е адски скъпа. Визирах истинскя екологично чист водород! Иначе може да има още не знам си колко начина да получиш водород, не съм специалист по химия . Отклонихме се от темата затова мисля да приключим с този въпрос .
_________________ Варна, ул. Васил Чекаларов 14 0894484248, 0879484247 0895432143
|
|
|
Съб Яну 31, 2009 3:38 pm |
|
|
agogov
Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am Постове: 1325 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
|
mimo13 написа: Не си попаднал на майстори може би.... Не знам. Хубавите системи са скъпи, и ако е направен правилен монтаж електрониката си работи също, а за изброените елементи си прав, но според мен всеки който си монтира газово, при правилно мислене и желание може да предотврати проблемите с помпата и инжекторите най-малко... Аз например един ден от седмицата карам изцяло на бензин, а резервоара ми е винаги наполовина пълен. Иначе пак казвам - не съм против да карам на газ и от екологична гледна точка, верно че може да се наложи ремонт някога си, но какво пък.... Обичам природата и искам някой ден децата ми (дай боже) да живеят на едно по-чисто място и да дишат не това което ние в момента.... Ето например Хонда имат кола изцяло на водород, като по данни не отстъпва на бензиновите, водорода ще бъде евтин и абсолютно чист! Какво по-хубаво от това.... Има информации че е постигнат напредък по отношение на безопасното му съхранение и може би до няколко години ще влезе в употреба.
Сигурно си прав колега,поне половината българи мислят така.Но аз мисля иначе и обяснявам защо!
За газта и децата-страх ме е за децата(да не дава господ никому),не толкова за природата.
За алтернативни източници-даже съм карал Тойота-хибрид с ток.Познавам човек сътворил двигател към 100 кончета с разход 2/100(и Ауди има патент за това-писах вече),но защо не го произвеждат масово-ми щото едни 'чичковци' не дават-интереси.Газта е отпадъчен продукт при обработката на нефта.Е да я хвърлят ли-НЕЕЕЕ,като могат да я продадат.
_________________ Електроника
|
|
|
Съб Яну 31, 2009 3:45 pm |
|
|
turin
Регистриран на: Сря Май 21, 2008 12:39 pm Постове: 136 Местоположение: София/Троян Рейтинг: 0
|
mimo13 написа: Не бих се съгласил с това! Става дума наистина за разработка на автомобилостроенето точно с електролизата с вода и е вярно че е много скъпо, но се работи по въпроса и колата която Хонда създадоха е точно такава и е адски скъпа. Визирах истинскя екологично чист водород! Иначе може да има още не знам си колко начина да получиш водород, не съм специалист по химия . Отклонихме се от темата затова мисля да приключим с този въпрос .
Да, съжалявам, че е офтопик, но това с водорода просто не е така.
И аз не съм химик, просто така се произвежда и ще се произвежда (ако се наложи изобщо) въпросният водород за въпросните коли. Няма начин да се направи толкова много водород с електролиза — просто е неизгодно. За това трябва много електроенергия. Чисто статистически е много по-изгодно да се добива водород от природен газ. И индустрията възнамерява точно така да си го добива, ако й се наложи. А такъв добив е много неекологичен. Затова водородните проекти са кауза пердута.
Не съм го казал аз, точно от Субару например го бяха казали преди година някъде. Заедно с Мицубиши това са двете японски марки, които са се зарекли до десетина години да са конвертирали цялото си производство на коли в електромобили.
Не хибриди, като Тойота. Мисля че един шеф на Мицубиши беше казал в интервю, че и това на Тойота с измисления им "моден символ" Приус си е загубена идея. Иначе марките са си "разпределили" технологиите вече — Мазда остава твърдо на ДВГ, Хонда тръгва към горивни клетки и водородни играчки, Тойота балансира между нови и стари концепции с хибриди и (евентуално) зареждаеми хибриди.
А Субару и Мицубиши се ориентират към изцяло електромобилна концепция.
Доскоро петролните фирми диктуваха всичко и изкупуваха патентите (пример — откупеният от Шеврон и нарочно погребан патент за големи никел-метал-хидридни батерии). Но днес вече Индия и Китай почват да тропат по масата — Tata (Индия) ще прави проект за въздушна кола, BYD (Китай) вече прави електромобили... И затова ще се променят нещата в близките години.
Така че представата, че "водородът е чист" е някаква обществена заблуда. На задръстванията правим свежа утринна мъгла, а като караме по магистралата, поливаме овошките в околните села.... Няма такава опера — единственото "чисто" във водорода е горенето му, но пък производството си е яко замърсяващо.... Като сложим и взривоопасността — в станции и в самите автомобили... става ясно, защо само Хонда от японците иска да се занимава...
_________________ http://electriclub.com]Електромобилен клуб http://yasen.lindeas.com]блог
|
Последна промяна turin на Съб Яну 31, 2009 6:54 pm, променена общо 1 път
|
|
Съб Яну 31, 2009 6:26 pm |
|
|
agogov
Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am Постове: 1325 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
|
Моля модераторите да разделят темата :
Нека новата бъде "Алтернативно(и) гориво(а)" или само "Гориво(а)"
Явно има интерес ,пък и различни мнения,което е добре според мен.
Благодаря!
_________________ Електроника
|
|
|
Съб Яну 31, 2009 6:44 pm |
|
|
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта |
|