Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 2:18 pm



Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 поредният "suv battle" 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно на ръководствата за експлоатация не бих разчитал да търся инфо за разлики между ESP, тракшън контрол и т.н. Там е такава мазаница от грешни или недобри преводи, защото преовдачът решил да си го интерпретира по определен начин.
От това, което чета до момента - чистият тракшън, който се използва в спортните и в някои офроуд автомобили работи само с биене на спирачка на превъртащото колело, без да пипа оборотите на двигателя.
В нашите колици сток едишън в някои ESP и тракшън са вързани заедно, в други работят отделно(т.е. изключваш ESP, но запазваш тракшън), а в трети дори не можеш нищо да иключиш - както е при Rav4(2006-2007) например. Добре, че падна лед и сняг, та да успея най-после да разбера, че ESP-то на тая кола функционира въобще.

Чет Дек 03, 2020 5:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Точно на ръководствата за експлоатация не бих разчитал да търся инфо за разлики между ESP, тракшън контрол и т.н. Там е такава мазаница от грешни или недобри преводи, защото преовдачът решил да си го интерпретира по определен начин.
...
.


Ползвам английският вариант (линк от форума)

Чет Дек 03, 2020 6:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
VDC e аналог на ESP, но не съвсем. Системата работи на много нива, като най-голяма ефективност показва в комбинация с VTD.
Изключването обикновено означава спиране душенето на мотора, като в новите модели това вече е мултимодално - има различни режими (WRX)
Субару започна с VDC през 1998 с Legacy GX 2.5 AT. Системата, както и други подобни е замислена против буксуване и занасяне. Първите модели нямаха възможност за изключване и хората често слагаха допълнителни ключета. Като всички други системи VDC се развива за да достигне днешните опции - 3-mode TCS, X-mode и прочие.
Има и пиниз за пълно изключване, който работи за BRZ, не знам за другите модели с реална ръчна спирачка.
Възможностите за интервенция на системата при ръчна и автоматична кутия са различни, оттам и различното действие при отделните модели. Това е една от причините Субару да изостави ръчните кутии - VDC, Eyesight, CVT са части от един подход за по-добър контрол от страна на машината върху случващото се. Някой би казал - "Че то сега всички коли имат ESP". Въпросът е, че тук в уравнението се намесва Symetrical AWD. На повечето автомобили ESP може да извършва корекция само на скоростта на колелото и да души мотора. При пълноприводно предаване с равни оси и електронноуправляем среден диф възможностите на контролера се увеличават много, защото системата не трябва да отчита и особеностите на привода. Много хора се оплакват от динамичните качества на CVT, но тя предлага много по-добър контрол при офроуд заради безстепенния мултипликатор с две забележки - трябва ви мощност, която липсва в много от моделите, и трябва игра със защитите на кутията, която си пази веригата от приплъзване. От миналата година на помощ идва още един механизъм - електродвигател монтиран в задната част на кутията на e-boxer. Имате мощност, която се наслагва към мощността на мотора при 1000 об и вече достатъчно въртящ момент да задвижите колело максимално бавно през CVT. Яко нали?
Между другото компанията вече бавно пробутва нов слоган - "Better where it matters". Може би в отговор на критиките, че моторизацията на моделната гама извън Америка и Япония е неадекватна на конкуренцията.
ето един линк за повече инфо по темата (ориентиран за Северна Америка)
https://www.stanleysubaru.com/blog/2014/january/7/how-does-traction-control-work-what-is-subaru-traction-control.htm

Конкретно за този клип: бавното пълзене по чакъл и пясък е доста трудно начинание при липса на бавни предавки и добри гуми. Както отбелязват и на клипа- всеки следващ участник е при по-лоши условия, но в крайна сметка най-мощния в края мина най-лесно. Трябва си въртящ момент при ниски обороти на колелата, което не е по силите на колите в този сегмент, вкл. и на Субару. Другото, което пречи е, че тези автомобили са оптимизирани за асфалт, съответно стаб щангите им са доста натегнати и лесно се окантаряват. От този момент нататък вие разчитате само на софтуера написан за тракшън системата + възможността въртящият момент да минава през частично затворен диф и да предава движение на колела с тракция, които се сменят във времето. Въпреки, че ML (machine learning) софтуера напредна много, някои неща просто не могат да се отчетат навреме от сензорите. Поради тази причина австралийците въведоха модификация в Тойота Ленд Круйзер(сега мисля е серийна екстра) за отключване на стаб щангата с копче - принципа повече контакт със земята, по-добро сцепление и контрол. А РАВ-ката от клипа ако не се лъжа е с реална първа предавка.

Пример по темата - това лято моята Импреза 1997 без никакви блокажи и електронни системи освен виското, НО с махнати щанги и гуми от Форестър, на бавни мина през хендеци, на които някои доста по-нови СУВ зависнаха и зациклиха, точно както на клипа. Просто защото хода на окачването позволи гумите да имат контакт постоянно, а бавните предавки допълнително намалиха възможността да буксува (не че има мощност за буксуване ROFL )

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 15

Пет Дек 04, 2020 11:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ех Ицее, след теб обикновено няма какво повече да се изкаже по дадена тема :lipseal:
Жалко, че има таван на рейтинга :(
 15

Пет Дек 04, 2020 11:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бих добавил само:
Ице, има и вариант с електронно контролирана стаб щанга(не знам може ли да се откачи напълно) при Порше Кайен, но там ориентацията на колата е друга. Иначе, идеята чисто конструктивно е много добра.
P.S. Мързи ме да качвам в тубата клипчета аз и Дани откъде минахме преди две седмици, като аз бях с откачена задна щанга само, а Дани без и с грандиозен размер гуми/фланци. Отстъпих му само на три места :) Класиката рулз!

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Дек 04, 2020 9:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 25 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор