Автор |
Съобщение |
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
Здравейте Искам да попитам някой да му е изкарвал климатика 2 поредни години без дозареждане. Защото не ми се струва редно да трябва всяка година дозареждане, все пак е херметична система. Незнам дали да търся проблем следнов радиатор и обезвлажнител и набиваме на 200 лв за обслужване на компресора миналата година . Сега няма и наченки на охлаждане.
|
|
|
Нед Апр 25, 2021 7:20 am |
|
|
nikentce
|
Зареди фреон с оцветител и ходи после на инспекция за теч. Не е нормално на следваща година да няма никой.
|
15
|
|
Нед Апр 25, 2021 7:31 am |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
dzambok написа: Здравейте Искам да попитам някой да му е изкарвал климатика 2 поредни години без дозареждане. Защото не ми се струва редно да трябва всяка година дозареждане, все пак е херметична система. Незнам дали да търся проблем следнов радиатор и обезвлажнител и набиваме на 200 лв за обслужване на компресора миналата година . Сега няма и наченки на охлаждане. От както купих колата преди 6 години ,не съм имал проблем с климатика.Само миналата година забелязах леко сълзене на един от маркучите,смених го и всичко е наред.Според мен климатика трябва да работи без презареждане много повече от 2 години.
|
|
|
Нед Апр 25, 2021 11:07 am |
|
|
valqk
|
Не е нормално, каквото и да ти говорят. Има нещо за смяна - дали о-пръстен, дали маркуч или радиатор... На Хондата от 7години не съм го пипвал и си работи. На Суби 2ра година няма яд, но не очаквам да го пипам скоро - смених всички о-пръстени и радиатор(защото стария изпусна, като го надухме с азот), когато го монтирах по-миналото лято. Просто зимата ги пускам като се сетя за по 10мин. По принцип трябва да се пуска през седмица/две, ако е ръчен, за да развърта маслото и да не изсъхват пръстените...
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Нед Апр 25, 2021 1:04 pm |
|
|
plaskom
|
Проблема е в изсъхването на о-пръстените, когато климатика не се ползва зимата. valqk-a много правилно го е споменал. Във всеки мануал на Субару(и не само) е написано че климатика трябва се включва и през зимата поради тази причина,а и помага за запотените стъкла. Карам и зимата на включен климатик и не ми се налагало да дозареждам фреон на Субару. Наложи ми се да дозаредя една пролет на климатик на кемпер, който не беше каран зимата и от тогава, ако не се кара то го припалвам един път месечно и включвам климатика докато работи двигателя, и от 6 години не се е налагало да зареждам климатика пак след като спазвам тази процедура.
|
|
|
Пон Апр 26, 2021 7:41 pm |
|
|
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
Зимата го пускам и аз нарочно един път месечно. И неволно като дам да духа на предния прозорец. И предишните години. Миналата година ходих в сервиза до УНСС и ми казаха че са сменили О пръстените, обслужване фреон итн. И сега пак няма никой.
|
|
|
Вто Апр 27, 2021 7:59 am |
|
|
Vmax
|
dzambok написа: Зимата го пускам и аз нарочно един път месечно. И неволно като дам да духа на предния прозорец. И предишните години. Миналата година ходих в сервиза до УНСС и ми казаха че са сменили О пръстените, обслужване фреон итн. И сега пак няма никой. Смени сервиза - явно о пръстените са менте, или не са монтирали някой като хората
|
|
|
Вто Апр 27, 2021 8:42 am |
|
|
nikentce
|
Ако става въпрос за Габела до УНСС, и аз ги ползвах преди 1 година, че ми беше омаслил компресора и сменях ролка и О-пръстени. Препоръчаха ми ги, че доста Subaru-та ходят при тях за проблем с климатика и са запознати с колите ни. Останах доволен от обслужването и сервизът изглеждаше добре оборудван, макар че е малко забутан. Може и да не е от менте O-пръстени, а просто другаде по системата да има теч на фреон, да не е от компресора. Преди години на старото Джъсти ми беше точно така и като вкараха боя във фреона - след 2 седмици каране веднага се хвана откъде бяга зайчето
|
|
|
Вто Апр 27, 2021 9:20 am |
|
|
valqk
|
Или има микро течове... По принцип с един приятел, който ми прави климатиците процедираме така - надува с-мата с азот за около седмица-две, на по-високо налягане от работно и си карам колата. Гледаме дали и колко е паднало налягането след това и преценяваме дали да търсим проблеми (о-пръстени, радиатори, тръби, компресори и т.н.). Системата не е толкова сложна и с оцветител лесно се хваща. За рециклаж на компресор съм ползвал едни момчета в с. Лозен - много са точни и компресора 4та година няма ядове. Ако с-мата е празна, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО бих сменил всички о-пръстени! час-два игра е, но си заслужава да се освежат!
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Апр 27, 2021 9:30 am |
|
|
Alxx
|
При мен, освен гафовете с кофти монтаж на уплътнения(прищипани) се оказа, че има микротечове от маркучите - около 250гр годишно. Реших си проблема с една химия от Тех-Ко за 35 кинта и втора година няма драми.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Апр 27, 2021 8:13 pm |
|
|