Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Съб Дек 04, 2021 3:07 am



Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Автоматична кутия 5-ЕАТ особености и възможности за ъпгрейд 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5060
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Аз поне до момента не знам някой да може да бъзика TCU- то. Tози контролер май още не е дисасемблиран. Тук във Варна една фирма се опита да оправи 4EAT контролер за Форестър ХТ и .... не се получи.


Пишат се тези ТСУ-та, но в САЩ и Австралия и разхода не си заслужава.
Правил съм го със старата 4 ЕАТ фаза 1 ( на СВХ-а ), където кутията е ВТД, та в комбинация с ТрансГо кит и написано ТСУ, нещата стават доста различни и динамиката се подобрява осезателно.
Това никога няма да стане спортна кутия тип ПДК и подобна, така че разходите за подобни ъпгрейди особено включае турбина и клапано тяло ще се доближат до 6 степенна кутия.

Както се спомена по-горе в темата, най-смисленото е намеса на Калин.

Вто Ное 23, 2021 12:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1622
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм сигурен, че нещата за SVX работят на CANBUS. Но след 2005 за Легаси и 2009 за останалите модели комуникацията според мен е доста по-сложна.
Кутията, която цитирах е за 2010 Форестър ХТ.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Ное 23, 2021 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5060
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Не съм сигурен, че нещата за SVX работят на CANBUS. Но след 2005 за Легаси и 2009 за останалите модели комуникацията според мен е доста по-сложна.
Кутията, която цитирах е за 2010 Форестър ХТ.


Нямах това предвид Ице, ясно че едното ТСУ не екато това на 5-ЕАТ.
Исках да подчертая че дори при 4-еат стара кутия ъпгрейда дава уникален ефект в комбо с шифт кит на транс го.
Може и да греша, но мисля че 5-еат го мапват вече и на прима виста ми излиза спомен за едни австралийци - MRT Performance

Вто Ное 23, 2021 8:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 574
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: '97 Palio '97 BG9 25D, '96 BG7 22e
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 602
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен основните проблеми на 5ат при моето ползване на Аутбек н6 б13 се изразяват в две насоки:
1. Мудна реакция на боравенето с педала на газта в Драйв режим със дълго задържане и твърде късно сваляне на предавки и рязък Кик Даун с много върнати предавки. Обикновено с удар. В спорт режим твърде дълго задържане на ниска предавка след сваляне. Ако сваля предавки като реакция на педала на газта както в спорт режим и после имаше поведението в Драйв режима щеше да е много по-адекватно и удобно за ежедневно каране. Това Калин доколкото знам може да подобри значително и осезаемо с оптимизацията на работа на мотора като гориво и запалване и работата на педала на газта. За мен лично този ъпгрейд върви и със смяна на хедърите с изработени, колега от форума предлага такив. За катализаторите може да се коментира, но с еко изискванията нещата отиват към спортни. Още чакам да видя колеги с премахнати как ще минават ГТП другата година. После по-скоро бих променил и останалата част от генерацията, за да е малко по-проходима. Но с не оем хедъри и генерация би се постигнал максимален ефект с една интервенция от Калин. Така или иначе в комбинация си отиваме някъде на 2к лв за двете.
2. Бавно време за смяна - честно казано бавен си е автомата, независимо от режима. Бих ползвал транс го/хекс модовете. Намерих един руснак в ибей, който предлага тези модове в стейджове и аз лично бих търсил златната среда. От това, което съм гледал подобрението изглежда значително. Трябва обаче да се изпрати клапани тяло обратно в замяна на модифицираното. С куриерите това би струвало някъде около 1к лв. Прав е колегата, че това върви и със смяна на 10-11л атф, което също е разход около 400-500лв. Ето линк към обявата на руснака. Има клипове в дескрипшъна.
https://www.ebay.co.uk/itm/Fast-shift-v ... 632-2357-0
В заключение бих казал, че интервенциите по 5ат си струват за б14 2.5гт, където мапинга на мотора действително би довел до прилични резултати, което с мод и на кутията би направил колата изключително приятна за широк спектър приложения. Не бях чел досега за проблемите с втулките на втд диф и това беше новост за мен. Реално 240- 250whp могат да бъдат постигнати и без смяна на турбината. При б13 н6 и цените на тези модели започва да се губи смисъла, въпреки, че моторът е с доста добри характеристики и по удачна работа на кутията би направила колата адекватна и в момента.
Поздрави на всички, хубава тема се заформи, но досега просто не стигаха и аз да напиша пак нещо.

Чет Ное 25, 2021 12:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор