Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Постове: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
Имам опит с Рав4 2009, двигател 3.5 V6, 269 коня; това беше единствения приемлив двигател за мен тогава; по принцип този двигател е използван в Лексус но портнат в луксозния клас Рав4; забележете скорението 0-100 7.4сек, а има клипове с под 6сек; това е може би най-бързата семейна тойота от последните 10тина години, но и с фабричен дефект, като на 80,000км се появява шум поради износване на някаква част в скоростната кутия и се налага тотална смяна - с цената на нова кола; доста напомня на сагата на Субару с първите дизелови двигатели. Тойота имаха вътрешен бюлетин за фабричен дефект с безплатен ремонт в определни страни само, който мен не ме огрея и така се разлюбихме с тази марка.
Здравейте! Мога да направя директно сравнение между Субару Форестър S-Turbo 98г АТ., 170кс и Тойота РАВ4, трето поколените, 2.2 дизел МТ, 177кс. Като обслужване мога да кажа повече за Форко - 3 години го карам. За 22 годишна кола само съм сменял консумативи. РАВ4 - след първоначалното обслужване, за сега, само го карат, но е и по-нов с 8-9г. И двете коли си имат добри решения за удобство, но и познатите ни, глуповати, япоснки измишльотини, които пренебрегваме при избора на каквато и да е кола. Та РАВ4 ми се вижда доста по-шумен при пътуване, дори и от Форестъра. По-дървено вози. Много шумен двигател има (Форестъра до 3-4К обороти не го чувам). Тойотата е доста икономична за този вървеж. Има по-добро място за задностоящите. Но начина, по който се кара Субаруто, няма нищо общо. Като го сравнявам и с други коли(по-нови) и се кача обратно на моята - еми друго е. Преглъщам недостатъците с кеф. Сега с Аутбек Н6, В13 е същото, но трябва да го сравня с Авенсис, за съжаление само един път съм се возил и то отдавна. За здравината на всяка от колите мисля, че е много относително. Все пак не ги взимаме нови. Смятам, че всяка от двете марки са здрави, с производствени недомислици, но при правилна поддръжка и без малтретиране, да служат вярно( не са състезателни коли нашите Субита, ежедневни са, без ВРХ, СТИ и т.н.) В заключение ще кажа, че всички тук много добре знаем защо караме Субару, а не Тойота Просто го има "онова" усещане.
Тази тема така и така си се завъртя в посока на цялостно сравнение между Rav4 и Forester, та ще се включа и аз. По-напред в темата бях споменaл Rav4 на шефа ми( 2007-ма година, 2.0 бензин, ръчка ) на 24 000 км. в момента. Купувана е да се ходи веднъж в годината с нея на планина( от Атина с ферибот до планина на някакъв остров ), а през другото време е съхранявана в гараж. Като изключим някои драскотини по бронята и малко Гръцки пясък в труднодостъпните ниши на купето, колата е като излязла от шоурум. Та въпросният автомобил вече ми стана служебен автомобил на мястото на Duster-а, който отива в мобилето. Както можете да се досетите - изръчках му всичко възможно дето имаше за изръчкване през изминалата седмица, и го "поопънах" по завоите и на черен път. Нещата, които ще споделя едва ли ще изненадат някого във форума: 1) Пълен мъртвец като демараж. Тия 152 коня пасат трева някъде над 5000 оборота най-вероятно. Вярно, че съм се поразглезил на тягата на Boxer Diesel, ама и Duster-a набираше много по-осезаемо. Според мен кофти комбинация от мотор спрямо дълги скорости, огромни гуми за това купе( 225/75/R17 ) и тегло на купето. Предполагам Forester 2.0 158 к.с. ще набира по-добре предвид опцията за понижаващи предавки и по-малките гуми. 2) Управлението на оснoвните прибори около волана е пълен аналог на Forester SH. Купето има повече екстри от SH - говоря за функционалност на седалки и разни глезотийки от рода: като дръпнеш предпазното капаче на огледалцето на сенника - автоматично светва допълнителна светлина над лицето. Управлението на таблото е малко като космически кораб - хиляда бутончета за какво ли не, като не мога да кажа, че това е предимство. Има много удобен двузонов климатроник( между шофьор и пътник на предна дясна седалка, а не между предни и задни седалки ). Не ми харесва скоростният лост - висок и изместен като ъгъл напред( т.е. при 2-ра, 4-та и задна лостът стои перпендикулярно нагоре; на свободна е леко наклонен към таблото, а 1-ва, 3-та и 5-та са изместени много напред. 3) Като стабилност в завоите все още ми е трудно да преценя дали изостава много спрямо SH. Голям проблем ми е да се набера на правите между завоите така, както се набирам със Суби, а и окачването на Rav-a е така да се каже чисто ново. Возията като цяло е стегната и управлението директно, което си характерно за японците по принцип. Очаквах много повече да се лашка с тия супер високопрофилни гуми. 4) Спирането го бива, но педалът изисква много по-силен натиск в сравнение с Фори. Този спирачен асистент никакъв го няма. Височината на праговете е на нивото на Фори, но поради по-големите гуми сякаш. Остава ми да го пробвам тази зима на сняг и лед как ще е - без и със блокиран диференциал. За сега на сухо в стандартен режим AWD-то му е по-зле и от на Duster, т.е. зацепва по-бавно. Като потеглям с пълна газ(до колкото е възможно ), предните гуми си врътват почти цял оборот, докото при Duster едва прави и четвърт и зацепва веднага задните, а за Суби е ясно - там няма такъв ефект въобще. За газене в сняг и кал се надявам блокажът да поизравнява нещата, но пак очаквам да е по-зле заради липсата на ASR. Тръпна в очакване да видя как ще е моторът, защото шефът е направил голяма глупост - заради малкия пробег е сменил за пръв път масло чак през 2014-та( на 14 500 км.), и от тогава до момента си беше пак с това масло, като тепърва сега го сменихме. Дано да не е нанесъл сериозни щети на мотора. Изобщо е пропуснал втората част от изречението: "15 000 км или веднъж годишно". Дори не е разбрал, че му е паднала гаранцията още на 2-та година и добре, че не е имал казуси до момента. Маслото на вид и пипане изглеждаше ок, но все пак....... За сега толкоз наблюдения - по-нататък ще споделя пак.
Сря Авг 19, 2020 3:48 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3867 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Основната разлика ще я усетиш при пълно ускорение и/или завиване на сняг Койотът е с напречно монтиран мотор и съответните особености. Аз, мога да я изкоментирам от друга гледна точка - ремонтопригодност. Генерално е ок, както повечето японци, но смяна на ангренаж или съединител е...рани по ръцете, сецнат кръст, херния... И да не забравяме българската абревиатура на D4-D, дължаща се на Денсо - "дай4 дюзи".
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Основната разлика ще я усетиш при пълно ускорение и/или завиване на сняг Койотът е с напречно монтиран мотор и съответните особености. Аз, мога да я изкоментирам от друга гледна точка - ремонтопригодност. Генерално е ок, както повечето японци, но смяна на ангренаж или съединител е...рани по ръцете, сецнат кръст, херния... И да не забравяме българската абревиатура на D4-D, дължаща се на Денсо - "дай4 дюзи".
Напълно съгласен, ама аз си разсъждавам само от гледната точка на юзър , а не на механик, и като такъв - да ти кажа честно бих предпочел 2,2 D4-D автомат пред 2.0 бензин ръчка. Ама в случая ми е по-важно цялостното състояние на колата, защото след 2-3 години ще мога да си купя японка SUV от старата школа на 80 000 км за 5-6 000 лв., с която бих могъл да се пенсионирам без сериозни главоболия, та някак си ще трябва да преживея скучния демараж и разхода на бензин от 10/100. Не, че ще се откажа от тръпката на Суби, но ще имам на страна една здрава баба , която да ми сготви, ако любовницата ми се разсърди
Ники, сравнение на дизели с атмосферен бензин не е логично. Поради същата причина хора карали доста години дизел, па макар и стар, качени в атмосферен бензинов мотор до 150 кс остават разочаровани - "нема вътък". По-коректно ще е, не да се гледат конете, а въртящия момент. Я седни в една 6 или 8 цилиндрова Тойота и тогава сравнявай . Още в началото на темата има отговор на този въпрос, но виж колко страници станаха. Тойота и Субару са коли с различна коцепция. Аз бих казал, че Тойота в Северна Америка и на пазари, където лансира големите си мотори е на съвсем друго ниво. При нас - по-скоро автомобил среден клас. И качеството (възприятието за такова) се определя не само от колата, а и от сервиза. В това отношение Тойота е по-добра, защото просто местния дилър на Субару е.... бездарник. Неслучайно Тойота е много по-голяма компания, с много по-развита продуктова база. Малко офтопик: Преди време возих един колега с Рено, който беше супер доволен от Сценик-а си. Говорихме си, че хората незаслужено нападат френските производители. Той е минал вече 50000 км на рендака (1.4 16V) и освен стандарното (крушки, релета, стартер, термостат) не беше правил нещо особено. Обаче, пича кара само градско и то супер лежерно. Та повозихме се с баба Преса (Импреза 97'), първо бавно, после почнах да сменям скоростите като на WRC кола с керамичен съединител - натискаш бързо и пускаш още по бързо. На всяка смяна (до 4-та) се получава такъв удар, че всичко в багажника се мести . На колегата само наблюдавах очите - "абе, вика, ти тая кола да не я бракуваш утре?" Не знам това дали е показател за качество, ама го правя от 7-8 години редовно, и няма грижи. Остава този номер да го пробвам една седмица на Дъстър (шегувам се бе Ники)
Прав си Ице, и ще си позволя да те допълня за въртящия момент - важно е не само колко е голям, а и на колко оборота разполагаш с него. Затова като си търсих Forester гледах само дизел и XT, просто обичам усещането на тази тяга и 2-литров атмосферен бензин не е за мен. Тази кола обаче не мога да я подмина като цялостна оферта и искам да имам след години в двора нещо, което мога да го запаля при спешност вечер на 2 чаши вино, за да отида до болница, а не да ми блокира имобилайзера, защото засича някакъв алкохол в кръвта ми, ама това е за друга тема, и то дълга. Не е коректно разбира се да правя сравнение между дизел и бензин, но като цяло се старая да коментирам само лични наблюдения, и си признавам, че не съм шофирал бензиново атмосферно Фори, затова само го споменавам като предположение. И аз малко офтопик да вмъкна: за максимален въртящ момент в ниски обороти има вече надежда и при малките турбо бензинчета. Моторът 1,3 ТСЕ, който Рено-Нисан купува от Мерцедес в момента го има още при 1700 оборота и колицата опъва в ниските обороти по-яко отколкото с 1,5 турбо дизела.
Чет Авг 20, 2020 6:54 am
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Постове: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Ники, от моя скромен опит ще споделя, че няма по-голям мъртвец от дизел без турбо Та за да върви нормално един дизел, турбото е задължително, като най-голямото му предимство е ниския разход. Обаче от друга страна няма по-голям кеф от турбо бензин, говоря за мотори над 2 литра RAV4 нямат такъв двигател и ме губят Иначе определено офертата си заслужава, както си я написал
Ники, от моя скромен опит ще споделя, че няма по-голям мъртвец от дизел без турбо Та за да върви нормално един дизел, турбото е задължително, като най-голямото му предимство е ниския разход. ...............
Прав си, ама то такива "милионници" вече има само по корабите май
Моторът 1,3 ТСЕ, който Рено-Нисан купува от Мерцедес в момента го има още при 1700 оборота и колицата опъва в ниските обороти по-яко отколкото с 1,5 турбо дизела.
...който Мерцедес купува от Рено Нема такъв отрошляк. Всичко до 2 литра бензин и дизел в Бенц е Рено. За сметка на това в Инфинити и големите Нисан-и всичко е АМГ.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Чет Авг 20, 2020 6:18 pm
peshehodetz
Регистриран на: Чет Юли 16, 2009 8:56 pm Постове: 80 Местоположение: Хюстън, САЩ
Skype: peshehodetz
Автомобил: 2021 Tesla Model S
Рейтинг: 30
Не понякога а повечето му попадения са много точни и е доста добър в диагностицирането и откриване на проблеми. Може да се прави на шут във видеата си но в реалния живот е много точен. Ходил съм няколко пъти в сервиза му в Хюстън, много преди да излезе ютуб, това в началните години когато бях пристигнал в щатите и карах по-евтини и стари Тойоти и Хонди. Спомням си и как се изсмя като му казах че мисля да си купя БМВ 5-та серия, това някъде около 2001 година.
По принцип Хамериканците са си досадни типажи, особено южняците. А за фермерския диалект по прериите да не говорим - направо бърка в *%€§$*§€. Трябва да призная обаче, че в голяма степен съм съгласен с класацията му. Може би с едно-две размествания с по една позиция.
Едно трябва да му се признае - намерил е начин да изкарва пари без да се цапа. Лалосва здраво, но както се казва "Whatever pays the rent...". В "социалистическа" страна като САЩ това е благодат. Като всеки човек има присантиман към определена марка, в случая Тойота. Отношението му към Субару (и не само) в множество клипове е негативно, но отбелязва, че тази марка има доста верни фенове, които си гледат колите. Най-смешното, което каза в този клип е, че Субару вдигало качеството - това за съжаление не се споделя като усещане от множество юзъри. Субару в момента вдига качеството на салона и шасито, на двигателите и кутиите... по-скоро не. По отношение на качеството е изключително комично, че един американец (Деминг) научи японците как да произвеждат качествени продукти. Собствените му сънародници се самозалъгваха 30 години, че всичко, което е Proudly made in USA всъщност е посредствено.
Имало вътък в тая кола бре, ама между 5 и 6 000 оборота и Music Instructor на плеъра . За пръв път удържам 110-120 по нагорнище за Ярема, за което помага много новото и стегнато окачване. Не мога - от коледната премия слагам предни нови амове на Фори и разпънка и ще трябва да изравня резултата. Определено съм позабравил високите обороти карайки дизели последните 10 години.