Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Bardahl - Long Life 6 в 1 - Фюлеринова добавка за масло
Автор |
Съобщение |
1040
|
Веднъж в сервиза дойде форд фокус 2.0 1-ва генерация. На магистралата му светнала лампата на маслото, той я е видял , но решил да кара до първата бензиностанция за да види какво се е случило. Направихме основен ремонт на мотора. Беше завлачил всички лагери на коляновия вал. Тогава в ония сервиз ползвахме няква американска добавка марка BG. После научих , че вече не се предлагала в България. След това започнахме да ползваме Protec. Не , че нещо , но ако на тоя тъп форд му бяха сложили Oil Booster , нямаше да има такава салата в картера. Има различни фирми за такива добавки. Аз лично съм пробвал само двете фирми BG и Protec. Politron-a само съм гледал какво прави не съм си слагал на моя кола.
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Чет Дек 13, 2012 10:49 pm |
|
|
Tuono
Регистриран на: Чет Авг 05, 2010 8:57 pm Мнения: 24 Местоположение: Перник
Skype: tuono_gps
Автомобил: Suzuki Baleno 1.6 GLX 4x4
Рейтинг: 1
|
Здравейте, За да не копирам снимките и текста, давам линк към темата от Suzuki форума. От известно време карам с Polytron и там ще прочетете неангажиращото ми мнение за тези продукти. Все още имам някакви леки съмнения, но при следващата смяна ще стане ясно. В момента маслото е на 16 000 км. Обърнете внимание и на MotorCheckUp, струва си.
|
|
|
Пет Дек 14, 2012 10:04 am |
|
|
Vmax
|
miirro написа: Добре е да си подържаме колите в изправност и да не разчитаме, че дадена добавка ще ни отстрани налични проблеми, без пряка намеса със смяна на части. Но работата на технически изправен двигател, може да се оптимизира с подобни добаки. За всички би било полезно да се запознаем с мнението на някой, който е ползвал споменатата добавка. Ползвал съм масло с добавката и само добавката отделно - т.е. две смени и няма разлика в работата на двигателя, може би масло с добавката изкарва по-дълго, но нищо повече. Както каза Агента, ако има разлика, то двигателя е на предсмъртен одър. Друг въпрос е че маслото на Бардал с тази добавка е на добра цена в сравнение с другите аналози, така че добавката е вид предимство / може и само маркетингово да е / за обикновненните клиенти като нас.
|
|
|
Пет Дек 14, 2012 10:09 am |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Мнения: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
ДА маркетинга си е истина - амсойл (топ серията сингнатуре) с естерите му дават до 35 хиляди мили за 1 година !!!!
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Пет Дек 14, 2012 10:29 am |
|
|
agent dust
Изгонен
|
всяко читаво съвременно масло без проблем може да изкара да речем 15 000км, без да загуби смазочните си характеристики. маслата имат в състава си химикали(естери) - които се грижат да се запази молекулярната структура дори при наличие на примеси. но една от функциите на маслото е и да почиства двигателя, не само да го смазва. затова много хора са скептични към по-големият пробег без смяна на маслото - заради натрупващата се в него мръсотия, сажди, фракции и какво ли не. това важи с особено сила за българия - при нас горивата и пътищата не се славят с особена чистота. т.е. ако в европа едно масло може да изкара 20 000км от смяна до смяна, не значи че и в бг ще е същото. стандартите и спецификациите, които се четат в нета - са за определени региони, и за определени горива, при определена замърсеност на околната среда. с различни горива, маслото се замърсява по различен начин. а въздухът, който поглъща двигателя, и мръсотията в него - отива право в маслото, въздушният филтър може да задържи само едрите частици.
марковите и скъпи масла - като MOTUL 300V серията - могат да погълнат много повече примеси без да променят характеристиките си. т.е. има причина едно масло да е по-скъпо от друго - и тя не е само в смазочните му качества. с добавка като Бардал могат да се подобрят характерисиките на някакво евтино масло - но не и почистващите му качества. а това, което маслото не може да отмие от двигателя и да се изхвърли със смяната - остава вътре в двигателя, задръства маслени магистрали, поврежда повърхностите, отлага се по клапаните и сегментите.
с правилна и навременна поддръжка, и с хубаво масло - всички двигатели на субару могат да изкарват без проблем над 500 000км. интересно ми е как би изглеждал двигател на 200 000км, каран с такива добавки - които на всички отгоре не могат да се отмиват, а се напластяват. виждал съм как изглежда двигател, каран продължително време с Лики Моли, нещо страшно е. а Лики Моли е точно масло със специални добавки. отварял съм и двигател, на 2.0 турбо субару около 400кс - газено безмилостно 70 000км, само с 300V - вътре всичко свети все едно е току що сглобен. да не споменаваме новите двигатели на субару, които са с вериги и хидравлични обтегачи - които пък са капризни точно на масло и разни добавки.
във всички ревюта и коментари относно двигателите на субару, ще прочетете едно много важно нещо - капризни са на масло. този двигател си има изисквания, и за него не могат да бъдат критерий маслата за опели, фордове и прочие. първо че работи на доста високо налягане на маслото - над 7 бара при 4.5-5 бара за повечето редови двигатели - второ че боксера е самобалансиран двигател - той няма балансиращи елементи. и затова от съществено значение за работата на двигателя е качеството на масленият клин на коляновият вал.
а при новите двигатели на субару, с ВВТ системи и хидравлични обтегачи - които са снабдени с метални микронни филтри - е доста рисковано да се използват добавки с всякакъв вид "напластяване". добавка за 60лв може след пробег от 50 000км да причини щети за хиляди.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Пет Дек 14, 2012 9:16 pm |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Мнения: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
ок , това което казваш е така нямам твоя опит просто теоретично дадох пример със амс ойл но и не всички караме турбо и нямаме възможност да сипваме 300В мотул
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Пет Дек 14, 2012 10:07 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
mitoko написа: но и не всички караме турбо и нямаме възможност да сипваме 300В мотул не става дума за турбо - ВСИЧКИ двигатели на субару от ново поколение(след 2000г) имат специални изисквания за маслото. разликата между някакво що-годе качествено масло и топ класата на МОТУЛ - е стотина лева за пробег от 10 000км. за двигатели от сорта на 2.0 турбо, 2.5, 2.5 турбо, Н6 - това е нищожен разход. т.е. като се проектира във времето - използването на масло с най-високо качество не е особен разход(10лв на 1000км). много собственици на субару пренебрегват тази проста математика - и после страдат. боксера на субару е проектиран да работи само с масло от висок клас. пише го във всички сериозни дискусии в нета. проблеми с лагери, ВВТ системата, хидравличните обтегачи - винаги са заради некачествено масло. не можеш с някаква добавка да излекуваш двигател, малтретиран години наред с нискокачествени консумативи. дори течовете на масло при субару(от глави и гумени уплътнения) - много често се свързват с некачественото масло. маслото с ниско качество не може добре да абсорбира остатъчният бензин(в горивната камера никога няма 100% изгаряне) - а той поврежда гумените уплътнения и ги превръща в бакелит. при нормалният двигател главата е отгоре - а при flat engine, какъвто е боксера на субару - главите винаги са пълни с масло дори когато двигателя е в покой. затова с некачестено масло течове от уплътненията е възможно да се появят дори и след две-три години, а в други случаи първите течове да се появят чак след 10 години. в много американски сайтове има подробности за субару двигателите, американците са луди по субару - провели са и сериозно разследване за проблемът с духналите гарнитури при 2.5. много специалисти твърдят, че именно некачественото масло има най-голяма вина(боклуците в него разяждат гарнитурата на главата). правите много сериозна грешка ако сравнявате субару двигателите с конвенционални редови.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Съб Дек 15, 2012 1:28 am |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Мнения: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
добре де, не всички караме субара след 2000г примерно моя даже е едноваловия 2.0 sohc 115 hp
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Съб Дек 15, 2012 10:33 am |
|
|
gy74
Регистриран на: Пет Апр 02, 2010 1:36 pm Мнения: 674 Местоположение: Бургас
Skype: hit_kolor
Автомобил: Subaru impreza 2.0R,MY06
Телефон: 0897808143
Рейтинг: 4
|
Преди година ,две,си купих микробус,марка,много умрял дизел.Вдига 80-90 и токлкова,не ще повече.Купих и сложих руска добавка,оживя,вече вдига над 120км без проблеми,което като скорост е напълно достатъчно за микробус с 2 тона товар.Явно си има ефект от цялата процедура. А и разхода му падна доста,с 2 литра на долу съм на извънградското.
|
|
|
Съб Дек 15, 2012 12:08 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
Сега като изчетох на Краси постовете и си отговорих на един въпрос на който ВЧЕРА се зарекох, че ще намеря отговор НЯКОГА си. Не предполагах, че ще е толкова скоро обаче. А именно въпроса "Защо във всички маслени каталози, на Субару препоръчват смяна на масло на всеки шест месеца?" За всички останали автомобили периода е 12 месеца, а на някои дори 18 месеца.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Съб Дек 15, 2012 1:15 pm |
|
|
gy74
Регистриран на: Пет Апр 02, 2010 1:36 pm Мнения: 674 Местоположение: Бургас
Skype: hit_kolor
Автомобил: Subaru impreza 2.0R,MY06
Телефон: 0897808143
Рейтинг: 4
|
Impreza94 написа: Сега като изчетох на Краси постовете и си отговорих на един въпрос на който ВЧЕРА се зарекох, че ще намеря отговор НЯКОГА си. Не предполагах, че ще е толкова скоро обаче. А именно въпроса "Защо във всички маслени каталози, на Субару препоръчват смяна на масло на всеки шест месеца?" За всички останали автомобили периода е 12 месеца, а на някои дори 18 месеца. А отговора е??? Какъв е ,че е интерестно!
|
|
|
Съб Дек 15, 2012 1:40 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
Отговор откривам в обширните горни 2 поста на Краси... Цитат: във всички ревюта и коментари относно двигателите на субару, ще прочетете едно много важно нещо - капризни са на масло. този двигател си има изисквания, и за него не могат да бъдат критерий маслата за опели, фордове и прочие. Цитат: боксера на субару е проектиран да работи само с масло от висок клас.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Съб Дек 15, 2012 3:51 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
Impreza94 написа: Сега като изчетох на Краси постовете и си отговорих на един въпрос на който ВЧЕРА се зарекох, че ще намеря отговор НЯКОГА си. Не предполагах, че ще е толкова скоро обаче. А именно въпроса "Защо във всички маслени каталози, на Субару препоръчват смяна на масло на всеки шест месеца?" За всички останали автомобили периода е 12 месеца, а на някои дори 18 месеца. ако се разровите из нета - има страшно много и обширни дискусии за разликата между боксера на субару и останалите двигатели. стига да има време човек - най-вманиячени са американците, канадците и австралийците, правят всякакви разследвания и статистики. по принцип щатският пазар е най-апетитната хапка за всеки производител на автомобили, там обслужването и обратната връзка със собственици на автомобили е издигнато в култ. всеки проблем го разследват до най-малкият детайл, постоянно бълват TSB(сервизни бюлетини) - имат си държавни организации които се занимават само с това. ако в някоя марка автомобил има фабрични дефекти, най-много врява се вдига в щатите - както стана с BRZ(Scion), три коли изгаснали по някаква причина, и цяла америка го разбра всеки модел който стъпи на техният пазар - веднага се разследва под лупа. продуктите и консумативите които се предлагат на щатският пазар - са от най-високо качество, и често са с доста по-ниска цена от тази в европа примерно. в сайта subaru.com има възможност за достъп до всички TSB за субару - но е платен и то доста солено.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Съб Дек 15, 2012 9:15 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
mitoko написа: добре де, не всички караме субара след 2000г примерно моя даже е едноваловия 2.0 sohc 115 hp твоята кола не е критерий. атмосферните импреси са едни от най-здравите автомобили изобщо. не са критерий и старите двигатели на субару, преди 1989г - имахме случай едно субару 1800 да изкара около 80 000км без смяна на масло, и без доливане - беше с три полуоски, едната му изпаднала някъде по пътя и го домързяло да спира да си я прибира. тръгнал за морето, в карнобат нещо колата престанала да върви - и на една бензиностанция открили че няма никакво масло вече. чак тогава човекът разбрал, че то маслото се сменяло това е истински случай, от преди три години. старите двигатели на субару са проектирани за хеликоптери, и са толкова здрави че повече няма накъде.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Съб Дек 15, 2012 10:07 pm |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Мнения: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
mitoko написа: ДА маркетинга си е истина - амсойл (топ серията сингнатуре) с естерите му дават до 35 хиляди мили за 1 година !!!! Лошото е, че традициите не са това, което бяха... Щом и AMSOIL вече пуснаха масла на база група 3 (хидрокрек). Не че са лоши, ама... Поне честно си го пишат и обявяват значително по-ниски пробези между смените с това масло.
_________________ Лудия
|
|
|
Нед Дек 16, 2012 9:09 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
Двигателист написа: Поне честно си го пишат и обявяват значително по-ниски пробези между смените с това масло. това с пробегът е нож с две остриета. преди време мерцедес пуснаха автоматик, с lifetime масло - не се сменявало. в резултат на това мерцедес сервизите се пръснаха по шевовете от коли с изтропали кутии. новите CVT кутии на AISIN също са с масло, което не сменя, или поне така пише. въпреки това кутията е пригодена за смяна на масло, при това без някакви специални проспособления.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Нед Дек 16, 2012 9:29 pm |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Мнения: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
agent dust написа: Двигателист написа: Поне честно си го пишат и обявяват значително по-ниски пробези между смените с това масло. това с пробегът е нож с две остриета. преди време мерцедес пуснаха автоматик, с lifetime масло - не се сменявало. в резултат на това мерцедес сервизите се пръснаха по шевовете от коли с изтропали кутии. новите CVT кутии на AISIN също са с масло, което не сменя, или поне така пише. въпреки това кутията е пригодена за смяна на масло, при това без някакви специални проспособления. Мерцедес, БМВ и още много други пуснаха такива автоматици... "Гърмящите" AISIN поставяни в първото поколение на Волво S... Примери бол. Изобщо темата е доста обширна. Въпреки, че и аз сменям на 20000 км или 6 месеца използвайки при това лонг-лайф маслен филтър. Последния път разрязах филтъра, да видя какво му е лонг-лайф. Нямаше разлика с обикновения. Става въпрос за MANN филтър. Попитах производителя къде е разликата. Беше ми отговорено, че е различен филтриращия елемент (хартията) и че лонг-лайф може да се използва вместо обикновен, но обратното (при големи сервизни интервали) е забранено. Обръщам внимание на още един момент. Зимата, известно време след пускане на студения двигател, поради големия вискозитет на маслото, то не може да премине през филтъра и на практика го шунтира, тоест принудително мажем с нефилтрирано масло. Ако приемем, че маслото е на 20000 км, логично е да предположим, че в него има доста примеси и утайки вече, които макар и дисперсирани си ги подаваме директно в главната маслена магистрала и нататък по трасето. Това не е кой знае каква трагедия за двигателя, но все пак трябва да се има предвид. Този вреден период е толкова по-голям колкото е по-ниска температурата на маслото и колкото е по-голям W вискозитетния клас. Доста кратко при 0W-хх, 5W-хх, повече при 10W-хх и 15W-хх. За 20W-хх не ми се говори, защото според мен това е антимасло през зимата и убиец на турбокомпресори.
_________________ Лудия
|
|
|
Нед Дек 16, 2012 10:07 pm |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Мнения: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
agent dust написа: mitoko написа: добре де, не всички караме субара след 2000г примерно моя даже е едноваловия 2.0 sohc 115 hp твоята кола не е критерий. атмосферните импреси са едни от най-здравите автомобили изобщо. не са критерий и старите двигатели на субару, преди 1989г - имахме случай едно субару 1800 да изкара около 80 000км без смяна на масло, и без доливане - беше с три полуоски, едната му изпаднала някъде по пътя и го домързяло да спира да си я прибира. тръгнал за морето, в карнобат нещо колата престанала да върви - и на една бензиностанция открили че няма никакво масло вече. чак тогава човекът разбрал, че то маслото се сменяло това е истински случай, от преди три години. старите двигатели на субару са проектирани за хеликоптери, и са толкова здрави че повече няма накъде. добре де според теб кое е от добрите за моя двигател е най-евтино
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Нед Дек 16, 2012 10:15 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
mitoko написа: добре де според теб кое е от добрите за моя двигател е най-евтино полусинтетика 10в40 мотул, енеос, мобил или яко
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Пон Дек 17, 2012 8:01 pm |
|
|
=Alex=
|
Да използвам темата на колегата и да попитам на свой ред - интересува ме какъв е случаят с добавките на Bardahl, които се разпространяват през Prospeed? Вчера си купих ето тази за почистване на горивната система - http://www.prospeed.bg/bg/product/4278/12, цялата е в надписи на чешки и нищо не разбирам. По-интересното е, че на сайта на Бардал изобщо няма такъв продукт, да не говорим, че цялата им гама изглежда по съвсем различен начин. За справка - http://www.bardahl.com/products/fuel-additivesНа етикета с БГ превод на моя флакон пише да се добави в 20л гориво и после да се допълни резервоара до горе. За сметка на това - на флакона има картинка, че 1флакон=20л гориво. На френския сайт на Бардал пише същото - да се добави към 20л гориво и да се кара докато се изразходва. Съвсем се обърках - истински ли са тези добавки, или влизат от Китай? Защо на официалния сайт на Бардал няма примерно този октан бустър? Ще бъда благодарен, ако някой може да внесе яснота, че ми е съмнително... да не говорим, че за такава почистваща добавка 6+1 и чичко гугъл не знае и връща само някаква за дизел...
|
|
|
Пет Апр 05, 2013 12:45 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта |
|