Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:18 am



Отговори на тема  [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Bardahl - Long Life 6 в 1 - Фюлеринова добавка за масло 
Автор Съобщение
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не зная дали има ментета, но на Prospeed нещата са истински и идват от няколкото фабрики на Бардал в Европа. Наскоро пробвахме Turbo клинъра в една Помпа-дюза и като с магия колата VAG спря да забива, вече не влиза в аварийни режими, което за всеки който е имал честта да притежава 1.9 VGT знае, че е ежедневие. Над 100 лева струва, но втори месец няма ядове с турбото. Комплексната за дизела също е много ефективна. Аз пък всеки ден работя с обезмаслителя на Bardahl. Лично за мен нещата са съвсем-съвсем кадърни.

_________________
All-Wheel-Drive
 9

Пет Апр 05, 2013 2:14 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По отношение на добавките... преди време се бях пристрастил :D към добавки в маслото. (Колата не беше Субару)
Имам си накаква непълна класификация така да се каже...
- Лики Моли (с молибденов бисулфат - едно сивичко) - Може да свърши някаква работа ако двигателя остане за кратко на сухо. Примерно витлов изтребител влиза в пикиране, надвишава максималното ускорение, помпите за маслото не могат да се справят и двигателя е принуден да работи няколко секунди при маслен глад. Като простота на изпълнение тази добавка няма равна. Няма никакви тайни. Веществото е молибденов бисулфат... сиво вещество с най-ниския коефициент на триене. (може тефлона да го е изместил... но той е полимер)
Имам чувството че не ми помагаше но и не вредеше. (Двигателя не трябва да се дава на майстори които не са виждали такова масло защото ще помислят че си смесил бензина маслото и водата едновременно и току виж ти сменили гарнитурите вместо маслото.. или поне ги предупредете че сте сипвали такова нещо)

- Римет - реметализант... съдържа микрочастици от по меки метали .. примерно мед или подобни ... има лек метален отблясък самата добавка. Работи относително просто... наслоява се там където има микродупки, не звучи невъзможно. Мисля че работи само по отношение на сегментите, за лагери на коляновия вал едва ли.
Не съм усетил разлика, нито вреда.

- Тефлоново базирани... на теория могат да свършат някаква работа но не вярвам. Верно че тефлона държи до 270 градуса но не все пак не държи на 1000 в горивната камера а може и там да попадне някак.....Не съм ползвал.

- Добавки чудо... винаги има някаква тайна около тях, винаги има технология на НАСА или Военна технология.
Ако ми кажат такова нещо леко се отдръпвам. В съвременния свят тези неща се правят с ПАТЕНТИ. Предполагам че сте чули за отказа на Германия да патентова някои неща на Епъл с мнението.... патент може да съществува когато се решава НЕРЕШЕН ПРОБЛЕМ.
...Другото е маркетинг.

- Подобрители на вискозитета... не слагайте такова нещо на здрав двигател.. моля ви. Сипах и на другия ден при запалването клапаните щяха да се разглобят от тракане в първите 10 секунди. Явно добавката си е била истинска, но изобщо не ми е трябвало повишаване на вискозитета.
За ръчни скоростни кутии може и да свърши някаква работа таква добавка.
Могат и да намалят синия пушек от ауспуха на скапан двигател.

- Почистващи - в повечето случаи работят. Тук науката е доста напред. (Ползвал съм дори дългосрочно почистваща на лики моли)

- Тия дето спират течове на масло - бих сложил само ако ако съм търговец на автомобили... но не съм. Каквото и да е това вещество , което раздува маслоустойчива гума, мен не ми харесва да е в двигателя. (това си е мое лично мнение такава добавка не съм слагал)

При добавките е важно и дали прецакват катализатора ако имате такъв. Мисля молибдена не прецаква... но за реметализантите и тефлона не съм сигурен.
Мисля, че разликата беше никаква със и без тях.

Преди 4 години реших да спра тестовете с добавките и от тогава карам с едно и също масло Мотул 10-40... и така докато си купих Субаруто - сега съм с 5-40 пак на същата марка.
Ако работи добре ще продължа с него , ако ли не.. ще търся нещо по Субарувско :D


Конкретно за Бардал.. не знам , на мен ми изглеждат смислено опаковани и надписани, едва ли е ВС телешоп. МОже и да пробвам.
Всъщност ако сте екстремисти и сте турбинирани и искате да слагате, сложете си най-безобидното което намерите. Т.е нещо което няма да навреди.
С повечето от добавките всъщност си купувате малко душевно спокойствие, дори и да не е истинско.


(Всъщност много се отплеснах от темата... може да затриете това ако не ви прилича да му е тук мястото)
 9

Вто Апр 09, 2013 9:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 22, 2013 9:25 am
Мнения: 6
Автомобил: Subaru Forester 2.5 XT UJ 5MT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ползвал съм добавки и решават проблеми.Зависи какви? Няма универсални.

Чет Апр 25, 2013 7:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз ползвам предимно две добавки.
Първата преди смяната на маслото за тотално измиване на мотора.
Гарантирано изравнява компресия, ако проблема е от замърсени сегменти.
Пробвал съм го на доста коли включително и на поло от 90г. От 7.5атм стана на 12.5атм.
Изображение

Другата добавка е за намаляване на триенето подобна на тази на Бардал.
Тя е единствено за защита от триене и запазва мазането при високи температури.
Изображение

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Чет Апр 25, 2013 8:46 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
изгонен

Регистриран на: Вто Окт 29, 2013 4:32 pm
Мнения: 53
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
agent dust написа:
1040 написа:
Такава добавка сме смесвали с обикновена полусинтетика наливна за по 6лв/л и резултата беше впечатляващ.
Наскоро чух и за една руска добавка, която образува слой върху метала и може да се ползва максимум 2 пъти. :)


е да де :) руската добавка е известна в бг повече от 15г, преди се казваше РИМЕТ, а сега е РЕСУРС. за ладички е екстра :D Дуралюб върши същата работа. тези добавки сме ги тествали на една ладичка навремето, ефекта е наистина впечатляващ - вдигна коне, двигателят утихна, бе на кола заприлича. но за прецизно проектиран двигател, немски, японски, с точност до микрони... на етикета на МОТУЛ пише - над всички съществуващи стандарти. ако тези добавки като РЕСУРС, Дуралюб, Бардал - вършеха работа, просто в ръководството на потребителя(owner's manual) щеше да има указание да се използват. а във въпросното ръководство пише - развиваш жълтата капачка и сипваш качествено МАСЛО :)


Можеш ли да ми препоръчаш коя добавка е най - добра за автоматичната ми скоростна кутия ?

Сря Ное 20, 2013 12:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За автоматик - това е възможно най-доброто, което може да сложиш на кутията си и единственото, сертифицирано и препоръчвано от много ОЕМ-и.
http://lubegard.com/~/C-112/LUBEGARD+Automatic+Transmission+Fluid+Protectant

Сря Ное 20, 2013 12:50 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
За автоматик - това е възможно най-доброто, което може да сложиш на кутията си и единственото, сертифицирано и препоръчвано от много ОЕМ-и.
http://lubegard.com/~/C-112/LUBEGARD+Automatic+Transmission+Fluid+Protectant
А какво всъщност прави тази добавка?

Сря Ное 20, 2013 5:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 05, 2013 4:12 pm
Мнения: 121
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy
Телефон: 0887806304
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Вчера гледах точно тази добавка, която е 6 + 1 и много се зачудих на следващата смяна на маслото дали да не я пробвам.

До сега не съм ползвал и не мога да дам обективна оценка. От това което чета, виждам, че един тип хора са против добавките, а други ги подкрепят().
Доста казват, че вредят , но според мен това не се отнася за всичи продукти, които са на пазара в момента. Вярно, че в България повечето неща са ментета, но не смятам абсолютно всички за такива.
Мисля, че в света има толкова учени занимаващи се само с това от толкова години и се стремят към по-добро и все по - добро, все пак сме XXI век.

Както каза по - горе колегата, тази довабка се е ползвала преди много години в Американската армия, няма да се учудя, ако е така, защото има доста продукти ползвани от военни, които в момента се предлагата и на обикновения потребител. Науката се развива и винаги ще има нещо ново. Просто съмненията остават докато не стане масов продукт и не се изпробва от повече хора, за да има повече впечатления и отзиви.
Кофти е, че България е малка държава и това става бавно, хората нямат финансовите възможности, за да се възползват от различни облаги и в повечето случаи се въздържат, за да не се опарят.

Та извянявам се, ако съм се отклонил от темата, не искам да ангажирам никой с мнението си.

Поздрави на всички и безкрайни километри.

_________________
Полезни автоаксесоари за вашият автомобил!

https://protektoperfekto.bg/product-category/avtoaksesoari/

Пон Дек 02, 2013 10:41 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, има точно две причини заради които се налага да сложиш каквато и да е афтърмаркет добавка: 1) ако караш с евтино масло, в което производителят няма как да си позволи да сложи качествен (и скъп) пакет добавки по време на производството, или 2) ако имаш проблем с даден агрегат. Всичко останало е маркетинг, повярвай ми. Имам доста презентации от лаборатории, в които посредствена добавка дори влошава параметрите на дадено масло. Ако маслото е правилно подбрано за съответния агрегат (или возило), спрямо целта и предназначението, няма никакъв смисъл от каквито и да са добавки в маслото, ако ще не за военни, а за Марсианци да са правени ;)

Както можеш да се сетиш, в едно качествено масло, всичко, което трябва е вече добавено. Има масла от 20-40 евро литъра, и повярвай ми, освен ако не им сложиш добавка от още толкова, само ще ги развалиш. При 2) вече нещата са други и често има трайно решение само с добавка.

Поздрави

Пон Дек 02, 2013 11:10 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 05, 2010 6:35 pm
Мнения: 297
Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza 2.0 115 HP
Рейтинг: -3
Кофти...
Отговори с цитат
1040 написа:
Аз ползвам предимно две добавки.
Първата преди смяната на маслото за тотално измиване на мотора.
Гарантирано изравнява компресия, ако проблема е от замърсени сегменти.
Пробвал съм го на доста коли включително и на поло от 90г. От 7.5атм стана на 12.5атм.
Грешка при изображение.

я оправи линка или дай друг че стана интересно
:pardon:

_________________
IMPREZA WAGON EJ20E 4WD MT '96MY

Пон Дек 02, 2013 11:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
alexx написа:
я оправи линка или дай друг че стана интересно
:pardon:



Първата е на Protec - engine flush. Виж в гуугъл излиза лесно.
Втората е на Бардал - Фюлерин плюс, можеш да я намериш в сайта на Проспийд

Вто Дек 03, 2013 10:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Чичо Тенчо, хубаво е да се има предвид, че на Протек флъша е Solvent-based (базиран на разтворители), и хич не е "френдли" към всичко гумено/силиконово в мотора... Сервизите и механиците, които държат на името си, биха предпочели "Detergent-based" флъш... Достатъчно е да отворите по един от двете категории, да ги помиришете и част от отговора ще дойде от самосебе си... Примерно, при Лики Моли (които имат и двата типа флъш), разликата в цената е около 8 пъти, което не е случайно ;)

Вто Дек 03, 2013 12:10 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте Колеги,

Старата песен на нов глас :)
Да споделя скорошен опит с добавки.

1. Взех добавка за автомата на Субито, че имаше един неприятен удар при плавно каране когато преминава от 4 на 3та.Доколкото разбрах проблема е от селеноид който запоича или забавя отваряне/затваряне. Така казаха Автоматаджиите. Взех на ХАДО ревитализант. Оправи се :) имаше лек остатък от удрянето и със наливането на втора такава спринцовка (7гр ако не се лъжа) стана почтни като ново :) С 2 ръцв за !


2. Днес смених масло като преди да го сменя сложих добавка за прочистване на Бардал за около 17лв - слага се в старото масло и работи 15 мин преди да се източи.
След това ново масло и новата добавка на Бардал Full Metal коло 55лв май беше, колата поутихна но го направих днес преди 20км и може и да си внушавам. Пък и трябва да потъркаля за да си свърши работата, ако върши такава :)
Ако все още някой гледа темата, да каже ще дам отзив като покарам малко. В момента ми се струва че повдигачите ми не тропат толкова и колата е по-отзивчива . Но още е рано да се каже.
Сложих добавките защото почна да харчи масло, да попушва леко, майсторите от два сервиза (няма да споменавам кои) казаха че е сегмент. Колата е на 260ккм
Да видим какво ще стане, дали ще правя двигател или ще надавам газ

Чет Юли 05, 2018 2:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бардала в България няма много общо с истинския Бардал. До колкото знам има някаква авария между собствениците в момента (казвам го с инфо от кухнята) и за това продуктите, които се внасят тук са доста различни от продуктите, които се продват в Австрия например. За жалост... Поверчето формулировки са им същите, но имат разлика в базите на маслата и в някои от добавките, които дори в БГ се наричат по друг начин. Странно, но факт.

xado не бих сложил дори на колелото си. Най-вероятно ти е раздуло проблемното уплътнение, което ще замине още по-бързо сега.

Чет Юли 05, 2018 3:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 08, 2016 4:38 pm
Мнения: 73
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback H6 2008.
Рейтинг: 19
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Аз мога да споделя изживяното за вече малко над 30К с колата. За първите 10К спомен нямам. При следващите, обтегачите на веригата започнаха да притракват някъде на около 6-7К, подпитах и ми казаха че ако сложа въпросната фюлеринова добавка ще отихне. И наистина се оказа така карах си 9К без да чуя и звук, колата мъркаше и всичко си беше ОК. Сега пак смених маслото и пак съм сложил въпросната добавка.

За АТ-то, без да имам каквито и да е проблеми си взех Lubegard (поръчано отвън) налях си го и ми се струва, че и там сменя по-меко (но за това съм на 90% сигурен, че си внушавам :giggle: )
Най-ме кефи като тръгвам бавно да сменя на 1300 об. без да се усеща каквото и да било :beer:

Пет Юли 06, 2018 11:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За автомата ХАДО определено си свърши работата

За 100км мога да кажа че Бардал също помогна и двигателя утихна

Като имам ново наблюдение ще пиша

Пет Юли 06, 2018 3:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 12, 2013 1:04 pm
Мнения: 380
Местоположение: Варна
Автомобил: STI
Рейтинг: 245
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да изтупам темата от прахта :D
Предполагам вече доста хора са натрупали положителен или отрицателен опит с тази добавка на Bardahl, та бих бил благодарен ако колегите го споделят :beer:

Сря Мар 03, 2021 8:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Стар опит - от 2008г, с Импреза Аутбек 2.5, SOHC, 165к.с., имаше лек пистън слап при студено време.
Пробвах с тази добавка - имаше ефект в посока утихване и може би по-мазна работа на двигателя, но това е и субективно възприятие донякъде.
Като цяло смятам, че си върши работата, може би предпазва повече при студен старт, но няма как да го знам със сигурност защото не се е налагало да отварям двигателя, а колата направи пробег при мен, после при колега от форума и сега си има трети стопанин.

За каква цел ти е тази добавка?

Сря Мар 03, 2021 10:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 12, 2013 1:04 pm
Мнения: 380
Местоположение: Варна
Автомобил: STI
Рейтинг: 245
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно за по добра работа на мотора си мислех да я сложа. Държа да отбешежа че нямам никакви пистън суап-и и други шумове при стартиране на студен мотор.

Чет Мар 04, 2021 7:27 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Фулерена си върши работата - намалява триенето 2 пъти. Въпроса е дали това увеличава ресурса на мотора също 2 пъти? :)

Пет Апр 02, 2021 12:02 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор