Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
Shider
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am Мнения: 199 Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
|
kerekovski написа: Гараж си имам, въпреки че там напоследък стои предимно другата кола. Имам ТАКОВА зарядно от Лидл, което има няколко режима, та точно с него се чудя, дали ще става. Не ми пречи да развия една гайка и да откача минусовата клема, ма не ща да си губя адаптации, радиостанции и т.н. И аз зареждам (дозареждам/поддържам) с такова - без да изключвам АБ от инсталацията на колата. В момента в гаража имам мотор и прибрана кола, която не се кара много-много зимата (в снегове пък само ако няма накъде, т.е. ако по някаква причина няма налична друга работеща кола). Та зарядното само го сменям между двете, като сега в студовете го държа на снежинката. С мотора няма никакви грижи от доста години - редовно прекарва някой и друг месец, закачен нон-стоп на това зарядно. А имам приятели, които въпреки интензивната употреба лятото на мотор, на следващите пролети редовно си купуват нови акумулатори... На колата единствено свалям бушона на ДРЛ-а, че фаровете започват да светят с покачването на напрежението. Доколкото съм си играл да меря с мултицета какво зарежда - вначалото качва и сваля напрежението м/у 13.5-6-7 и 12.6-7, после май го държи по-постоянно (но не съм се втелясвал да го следя). Неудобството му е, че спре ли тока - трябва отново да се включи ръчно. Един колега в Офроуд-България го беше отварял и доработвал да сработва направо в режим зареждане - т.е. елиминира тоя недостатък за жълти стотинки. Иначе имам и дълъг кабел, който изкарвам от гаража и зареждам и акумулатор на кола, която стои пред него заключена когато се наложи. Без да го разкачам, единствено отново махам бушон на дрл.
_________________ Never say never
|
|
|
Вто Яну 10, 2017 1:09 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Както писа колегата по-горе - зарядното се закача към клемите на АБ, без те да се разединяват. Marvin написа: Химията си е химия, и като цяло не може да го изчислят за по-високо напрежение на акумулатора - електорхимичните потенциали са си еднакви независимо от географското положение. Но нищо чудно да са вкарали различни режими за зареждане на акумулатора, според текущото му състояние (State of Charge) и колко е стар самият акумулатор. Фирми като Continental/Visteon (пък и при нас имаме проектиран един чип за такъв модул) и т.н. правят модули за следене на състоянието на акумулатора и може от време на време да му правят регенерация при по-голямо напрежение, за да се удължи живота му. Но ако става въпрос за кола на по-малко от 4-5 години, ако напрежението е повече от 14.8 V (при закачен акумулатор) има нещо съмнително според мен. И аз си мислех как аджеба са се подсигурили за по-високото напрежение. По-големия акумулатор (капацитет) има нужда от-повече електролит със съответната контактна площ. За по-голям стартов ток на батерии с еднакъв капацитет се добавя повече контактна площ на клемите, за да може повече йони едновременно да направят контакт с тях - това си личи по теглото на батериите въпреки, че там и конструкцията на самия акумулатор е от значение. Прави впечатление, че тези с по-голям стартов ток са по-тежки при еднакъв капацитет. Какво обаче го предпазва от презареждане - ами нищо не може да го предпази, но може да се вземат мерки да не се изпарява водата от електролита - по-добра херметичност на капака и нещо, подобно на предпазен клапан, което да осигури херметичност до определен заряд, температура и налягане на водните пари. Мисля, че това е ключа от палатката. Не претендирам за истинност - мои си мисли!
|
|
|
Вто Яну 10, 2017 1:55 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Ти на кое точно викаш високо напрежение? В книжката на колата е посочено 14.1-14.8 което е напълно в границите. Ти си се хванал за горната, но това е просто горната граница. Предполагам, знаеш че възбудителния тока на алтернатора на 3литровите субара се управлява от компютъра на колата, която следи напрежението на системата и го регулира според зададен алгоритъм, тъй че меренето в отделни моменти не е показател за процеса на зареждане при движение на автомобила. Ако толкова ти е важно, може да си поиграеш да логнеш тези данни в продължение на поне 2 часа шофиране, за да видиш как работи точно зарядната система. Имай предвид, че повечето любителски уреди имат грешка от порядъка на 1-2%. При измерени 12V, грешката може да е +-0.24. Ако батерията на уреда не е сменяна скоро, верността му изобщо е под въпрос. И тъй като си направих труда да прочета повечето мнения, не мога да не отбележа, че си казал следното: Цитат: в която оградих с червено зарядния ТОК при различни обороти Ограденото не е зарядния ток. Въпросната величина, е номиналния (или максималния) ток, който алтернатора би могъл да произведе при съответните обороти на двигателя. В случая четенето на рекламни брошури не помага, повече учебници трябват
|
|
|
Вто Яну 10, 2017 4:16 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Така е! Това е тока, който се произвежда от алтернатора, а не този който се подава към акумулатора. Последния би трябвало да е около 10 А. Говорих с въпросния преподавател - каза, че контролерите от последните години били настроени на 14.7 V. Общо взето да не ни пука, но потвърди, че презареждането скапва акумулатора. И той смята, че начина да се подсигури АБ да е устойчива на по-високо напрежение е да не се губят водородни катиони.
Xargs, много ме съмнява да си прочел нещо такова в учебник и въпреки, че целиш обида, се радвам на дискусията, която е видно, че за теб е по-скоро начин да се покажеш! Следващият път не се чуди, ако отговоря открито на завоалираната ти обида! Знаеш ли - Марк Твен е изпращал доста хапливи писма в отговор, но неговата сътрудничка не ги е изпращала веднага. На следващият ден обикновено се е разкайвал и се е радвал, че е имал по-далновидна секретарка! Предупреден си!
|
|
|
Вто Яну 10, 2017 4:51 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Е все пак има прогрес. След две страници успя да разбереш, че зарядното напрежение си е съвсем в норми. Нещо което се опитваме да ти обясним отдавна. Не знам как може да сравниш съвета ми за прочитане на учебник с обида. Очевидно не е съвсем напразен този съвет, тъй като пак правиш грешки с понятията: Цитат: Така е! Това е тока, който се произвежда от алтернатора, а не този който се подава към акумулатора това не е тока, който се произвежда алтернатора. Това максималния ток, който алтернатора би могъл да произведе за продължително време, при определени обороти. Още се нарича номинален ток.
|
|
|
Вто Яну 10, 2017 5:06 pm |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
kerekovski написа: Кажете сега електрониката на какво напрежение издържа. Никога не съм го правил, но гледам, че много хора го правят - зареждат акумулатора, както си е закачен на колата. Винаги съм си мислел, че е опасно за електрониката. В грешка ли съм? Това е интересен въпрос. Според мен проблем за електрониката няма да има, ако извършиш включването и изключването коректно - а именно, щипките на уреда да се закачат за акумулатора преди да включиш уреда в мрежата. Същото и при свалянето им. Ако имам да върша работа в гаража ползвам този метод. Ако става дума за зареждане без да бъде наблюдаван процеса, според мен по-добре е да бъде свален акумулатора, тъй като се сещам за поне няколко риска: - акумулатора може да изкипи, нищо че е запечатан и да разпръсне сярна киселина по мотора и кабелите, което не е хубаво. Ако е прекалено добре запечатан предполагам може да се стигне и до избухване ( https://youtu.be/d_TnsHu2u4c?t=20) - възможно е падането на акумулатора да е било в следствие на късо съединение или на забравен консуматор. При включване на уреда, това може да доведе до протичане на голямо количество ток през късото, през консуматора, или през уреда и съответно и до пожар. - самите щипки на доста от тези уредчета не винаги са прекалено качествени, а доброто закрепване на самото уредче на удобно място, не винаги е възможно. Възможно е уреда да се хлъзне, или щипката да се откачи, което да доведе до късо и съответно пожар. Това се усложнява от това, че според мен уреда не трябва да се закрепва върху двигателя, тъй като на китайците вяра им нямам и не бих искал да си подпаля колата, заради кофти връзка в китайското зарядно (мойто е бош, ама нали, ясно е къде е произведено)
|
|
|
Вто Яну 10, 2017 6:25 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Не е съвет, защото ти не знаеш аз откъде си набавям информацията! По-горе има линк към акумулаторното Уики, където ясно е написано за предимствата и недостатъците на определено зарядно напрежение. Това, че за да Ви е кеф съм направил снимки, не можеш да го оцениш, а почваш да си правиш грешни изводи! И да, доскоро зарядното напрежение не е било толкова високо за европейски стандарт. Колко скоро не знам. Ама тук идеята е друга - понеже съвременните акумулатори се водят необслужваеми, т.е. не можем да проверим нивото на електролита, защо да не се презастраховаме от презареждане! Ако прочетеш брошурата на EXIDE, ще прочетеш отново за супер херметизация. Защо ли и те като Берга го изтъкват. Единствената информация за зарядното напрежение от файловете за моята кола е именно 14.1 - 14.8 V. Ще се радвам, ако ми кажеш къде в сервизните ръководства мога да прочета колко е всъщност зарядното напрежение и защо то е в средата на диапазона. И за последно - дай му името и автора на този учебник, че да го видим! Предполагам не е от 80-те години, защото няма да е актуален. Или поне някакъв справочник?
ПП Kerekovski, това е написано като препоръка при зареждане на акумулатора със зарядно:
WARNING: Do not bring an open flame close to the battery at this time. CAUTION: • Prior to charging, corroded terminals should be cleaned with a brush and common caustic soda solution. • Be careful since battery electrolyte overflows while charging the battery. • Observe instructions when handling the battery charger. • Before charging the battery on the vehicle, disconnect the battery ground terminal to prevent damage of generator diodes or other electrical units.
|
|
|
Вто Яну 10, 2017 8:11 pm |
|
|
kerekovski
|
Последния булет беше достатъчно ясен, благодаря И аргументите н xargs също имат смисъл, въпреки че повечето са и срещу зареждане на разкачен акумулатор, който си стои обаче в коша, както аз си ги зареждам от край време. Е, ако има капачки, ги развивам по обясними причини, а и самото зарядно е бавничко, надали дава повече от 4 ампера максимален ток.
|
|
|
Сря Яну 11, 2017 6:25 am |
|
|
gajiji
Регистриран на: Нед Дек 13, 2009 8:36 pm Мнения: 30 Местоположение: Генерал Тошево
Автомобил: аутбек 2019 g
Телефон: 0888983813
Рейтинг: 0
|
Да се включа и аз. Преди две седмици си купих бек H6 2002г.silvar esprit.За моя голяма изненада акумулатора му е OPTIMA RED 50ah. Прочетох различни мнения за OPTIMA-та,та въпроса ми е да си го карам ли или да го продавам че едни момчета с джипове веднага му хвърлиха око .
|
|
|
Съб Апр 22, 2017 5:35 pm |
|
|
LGI
Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 10:51 pm Мнения: 112 Местоположение: София
Skype: forestvibration
Автомобил: Forester '99 125
Телефон: 0885580786
Рейтинг: 43
|
Брех изчетох и аз тези 7 страници, до сега хич не бях задълбавал в акумулатори На кратко, какво бихте препоръчали за Фори '99 2.0 атмосферен, като си го стартирам с включени нормални крушки на късите и LED габарити и почти вигнаги е на 1-ва степен перката, като е на AC-то се пуска заедно с това: видео регистратор, понякога и телефона ми е plug-нат и се зарежда и CD player-а (който много скоро ще стане с 2 DIN и навигация към това), в летен режим и евентуално вентилатора може да се пусне, ако съм го забравил на ON (да, вентилатор, смейте се, но така е като си с черна кола без климатик и шибидах и кожен салон ) иииии усилвател към който е вързан и мощен 12' американски MTX, както и съм сменил предните и задните колони с Helix. Карам си градско, средно по около 40 км. на ден... Веднъж в седмицата извънградско и оффроудско... Та явно трябва да гледам за акумулатор с по-висок старт, но бих искал и да държи повечко, че понякога цялата тази музика си дъни от колата и съм спрял мотора (на старото Legacy му бях сложил един 70ah забравих вече марката, но реших, че с него вече ще мога да си позволявам такива изцепки и на истина държеше по един час със сериозен звук и не ме е предавал, но най-вероятно бая съм му скасявал животеца). За пръв път гледам тези Optima, да определено не бях виждал толкова скъпи акумулатори, виждам, че и формите са им по-различни от стандартното. Чудя се, може ли да се побере Optima 55Ah YT U 4,2 (245x175x173мм) и изобщо добър избор ли би било това за моя случай? Или по-добре да гледам някой 65-72ah AGM? П.П. Сори, въпреки изчетеното до сега, не разбирам всичко, което говорите, нямам такива технически познания...
|
|
|
Съб Апр 22, 2017 11:01 pm |
|
|
kronos
|
LGI написа: Брех изчетох и аз тези 7 страници, до сега хич не бях задълбавал в акумулатори На кратко, какво бихте препоръчали за Фори '99 2.0 атмосферен, като си го стартирам с включени нормални крушки на късите и LED габарити и почти вигнаги е на 1-ва степен перката, като е на AC-то се пуска заедно с това: видео регистратор, понякога и телефона ми е plug-нат и се зарежда и CD player-а (който много скоро ще стане с 2 DIN и навигация към това), в летен режим и евентуално вентилатора може да се пусне, ако съм го забравил на ON (да, вентилатор, смейте се, но така е като си с черна кола без климатик и шибидах и кожен салон ) иииии усилвател към който е вързан и мощен 12' американски MTX, както и съм сменил предните и задните колони с Helix. Карам си градско, средно по около 40 км. на ден... Веднъж в седмицата извънградско и оффроудско... Та явно трябва да гледам за акумулатор с по-висок старт, но бих искал и да държи повечко, че понякога цялата тази музика си дъни от колата и съм спрял мотора (на старото Legacy му бях сложил един 70ah забравих вече марката, но реших, че с него вече ще мога да си позволявам такива изцепки и на истина държеше по един час със сериозен звук и не ме е предавал, но най-вероятно бая съм му скасявал животеца). За пръв път гледам тези Optima, да определено не бях виждал толкова скъпи акумулатори, виждам, че и формите са им по-различни от стандартното. Чудя се, може ли да се побере Optima 55Ah YT U 4,2 (245x175x173мм) и изобщо добър избор ли би било това за моя случай? Или по-добре да гледам някой 65-72ah AGM? П.П. Сори, въпреки изчетеното до сега, не разбирам всичко, което говорите, нямам такива технически познания... Виж това: https://maxcar.bg/akumulatori/varta-blu ... 540a-r-jisАз съм с такъв Varta D47. По принцип съм много доволен и от самата фирма Maxcar, защото там са най-ниските цени - за предишната ми кола само от там поръчвах масла, филтри и акумулатор.
|
|
|
Нед Апр 23, 2017 9:20 pm |
|
|
Alxx
|
Избягвайте полските ZAP, даже и тези с индекс Ca-Ca. Мазда-та ми е със стоковата музика и редовно се случва да я бутам, ако посвири над 20 мин. Смениха ми го веднъж по гаранция, но си личи, че е неадекватен спрямо обявени данни. На жена ми старата кола е Матиз и беше с такъв също, сдаде багажа след 15 месеца, като колата се кара на работа, радиото е обикновенно и не се подлага на тормоз. Зимата на -20° се пали задължително с кабели, предвид факта, че Матиз-ът пали от четвърт...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Апр 25, 2017 1:34 pm |
|
|
petko 69
|
Карал съм с Бош S5 на чисто ново Пежо Партнер 1.9д, три зими беше перфектен и като му изтече гаранцията роди. Сега практикувам нова схема която стимулирам БГ производството .Купувам БГ акумулатор до 100лв. връщам моя за 15лв. и имам за 80лв. нов акумулатор с 2 годишна гаранция. Сега очаквам някой да ме зачекне за Екологията , че трябва да избираме батерии с по-дълъг живот , но и тази която предавам я рецеклират.Дано съм бил полезен.
|
|
|
Съб Май 27, 2017 7:22 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Мнения: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
Искам да споделя следното наблюдение! Моя акумулатор 60Ah BOSCH S4 Silver JIS стандарт най-после напълно се предаде след 4 години и реших да го сменя с 64Ah EXIDE Premium. Това което обаче забелязах е ,че стария акумулатор BOSCH се зареждаше с напрежение (измерено на клемите му) с 14.4V с включени светлини! Сега с новия акумулатор 64Ah EXIDE се зарежда с напрежение 13,8-13,9V. Когато го монтираха замереха 14,2V, но това аз не го видях а ми го казаха така че може да и да не е така. Това което което отчитам е че новия EXIDE Premium не е JIS стандарт! Аз предпочетох EN пред JIS поради по-високия стартов ток 640А срещу 580А. Как да си обясня по-малкото напрежение 13,8-13,9V на генератора който преди беше в норми ( Regulated voltage 14.1 — 14.8 V според техн. спецификации) ? Може ли причината да е в това че новия акумулатор не е JIS стандарта ?
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 8:27 pm |
|
|
Alxx
|
Не. Акумулаторът ти още пращи от сила и затова зарядният ток е по-нисък(предполагам). Ако не се нормализират нещата до месец, отиди да ти видят алтернатора, в акумулатора проблем недей да търсиш.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 10:17 am |
|
|
Tassadar
Регистриран на: Чет Юли 07, 2016 6:00 pm Мнения: 8 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5, 2008
Рейтинг: 0
|
brymbrym написа: Искам да споделя следното наблюдение! Моя акумулатор 60Ah BOSCH S4 Silver JIS стандарт най-после напълно се предаде след 4 години и реших да го сменя с 64Ah EXIDE Premium. Това което обаче забелязах е ,че стария акумулатор BOSCH се зареждаше с напрежение (измерено на клемите му) с 14.4V с включени светлини! Сега с новия акумулатор 64Ah EXIDE се зарежда с напрежение 13,8-13,9V. Когато го монтираха замереха 14,2V, но това аз не го видях а ми го казаха така че може да и да не е така. Това което което отчитам е че новия EXIDE Premium не е JIS стандарт! Аз предпочетох EN пред JIS поради по-високия стартов ток 640А срещу 580А. Как да си обясня по-малкото напрежение 13,8-13,9V на генератора който преди беше в норми ( Regulated voltage 14.1 — 14.8 V според техн. спецификации) ? Може ли причината да е в това че новия акумулатор не е JIS стандарта ? Поведението на алтернатора при Аутбек 2.5 2008 е същото. След палене показва 14.3-14.5. След известно време спада на 13.6-13.9. Алтернаторджия ми каза, че това било нормално. Алтернаторът имал обратна връзка и намалял напрежението след като акумулаторът се зареди. Това предпазва от презаряд. Как е осъществена тази обратна връзка е загадка. По принцип трябва да се мери тока само към акумулатора.
|
|
|
Вто Фев 06, 2018 1:58 pm |
|
|
Vmax
|
Tassadar написа: Поведението на алтернатора при Аутбек 2.5 2008 е същото. След палене показва 14.3-14.5. След известно време спада на 13.6-13.9. Алтернаторджия ми каза, че това било нормално. Алтернаторът имал обратна връзка и намалял напрежението след като акумулаторът се зареди. Това предпазва от презаряд. Как е осъществена тази обратна връзка е загадка. По принцип трябва да се мери тока само към акумулатора.
Алтернаторът се управлява от ЕКУ-то - така става обратната връзка. След 2006 започват да ползват т.нар. умни алтернатори. Съмнявам целта да е предпазване от презареждане, защото подобен проблем не е налице със старите алтернатори. По-скоро е с цел намаляване разход на гориво и емисии.
|
|
|
Вто Фев 06, 2018 2:47 pm |
|
|
Tassadar
Регистриран на: Чет Юли 07, 2016 6:00 pm Мнения: 8 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5, 2008
Рейтинг: 0
|
Не се съмнявам, че основната мотивация при въвеждането на "умните" алтернатори е намаляването на емисиите и разхода. По-ниско напрежение значи по-малък ток и от там по-малка консумирана мощност. Но, тази екстра при всички случай е полезна и за акумулаторите. Безопасното напрежение на подзаряд на един зареден акумулатор при нормалната за коша температура от около 50гр е 13.8V. При 14.7V се зарежда бързо, но заредените вече акумулатори "завират" и изпаряват вода. Някой от вас помнят едно време ладичките с акумулатори Искра - трябваше да се долива дистилирана вода от време на време. Сега в необслужваемите акумулатори водата се рекуперира в определена степен, но те също завират. През 90-те правиха алтернатори с температурен контрол, а сега са станали "умни". Въпросът е как ECU-то разбира, че акумулаторът е зареден, че да намали напрежението на алтернатора. По дефиниция акума е зареден, ако тока на заряд спадне под С/100. Това значи да има токов сензор на акумулатора, а аз такъв не виждам.
|
|
|
Сря Фев 07, 2018 8:09 am |
|
|
Alxx
|
Един лош глас за гигават. И преди съм бил на мнение, че не са читави, но сега съм убеден. Купен октомври 2016-та, JIS стандарт, точен модел за колата. Преди някой ден забелязах, че стартерът върти тромаво сутрин(а, е топло, не е минус 10), а след каране втори - трети старт върти бързо. С товарна намотка показва, че е към умирачка. Да подчертая, че колата пали от воле, стартерът е с чисто нови втулки и четки, алтернаторът е с нови лагери, четки и оригинално реле(правен ноември 2016-та) и все още зарежда идеално. Ще видим дали ще ми го сменят.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Фев 07, 2018 8:09 pm |
|
|
Kai
Регистриран на: Пет Юли 31, 2015 9:00 am Мнения: 146 Местоположение: Монтана
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 12
|
Привет, Някой да е карал с banner? Трябва ми мнение за тях
|
|
|
Сря Юли 18, 2018 10:09 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 56 госта |
|