Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:04 pm



Отговори на тема  [ 152 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
 Мнения за акумулатори 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз не разбирам връзката между стандарта за рейтинг на батерията JIS/EN/DIN и заряден профил/напрежение на алтернатора. Едното е как се мери капацитета и какво значат цифрите на етикета, а профила зависи най-вече от технологията Течен електролит/AMG/Gel. Не трябва ли като говорим за зарядни напрежения и профили да гледаме първо вида акумулатор ?
Или бъркам нещо ?

Пон Яну 09, 2017 3:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами излиза, че алтернаторите са малко по-различни. Поне докато не се уточни...
А самите акумулатори, ако алтернаторите са различни, няма как да не са изчислени на по-високото напрежение. Не вярвам производителят да не го е предвидил. И ето, човек решава да мине по-тънко и си купува европейска АБ, а то излиза, че може би, докато не се уточни, е неправилно. :-?

ПП DDD, това е форум за Субару - колкото повече информация, толкова по-добре! Поне аз винаги съм бил на този принцип. Няма филми и т.н. Наистина цената не е голяма и се дава на няколко години, но това не означава, че не трябва да знаем какво се случва!
Иначе защо изобщо сме тук? Защо са ни файловете със спецификации и още много защо?!

Пон Яну 09, 2017 6:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Американците обичат всичко да им е по - по и няма да се учудя да посочват максимални напрежения. Редовно могат да се намерят едни и същи акумулаторни инструменти, които в САЩ са 24 волта, а в Европа 18, а всъщност са едни и същи. Просто в САЩ мерят на напълно заредени батерии. Преди да влизам във филми бих проверил дали не е просто различна традиция при наименоването на еднакви неща.

Пон Яну 09, 2017 7:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По-нагоре в темата видя ли спецификацията на алтернатора? За Легаси, Аутбек, а предполагам и другите е същата. После няколко човека написаха, че са замерили по-високо зарядно напрежение, аз също. Ти обаче, прави каквото си знаеш!
Поздрави!

Пон Яну 09, 2017 7:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Видях спецификация и нищо нередно не видях в нея. Ти четеш някакви упътвания за зареждане на батерии със зарядно, но забравяш, че в един автомобил условията са различни. Акумулатора трябва да бъде зареден не само по добър начин, но и достатъчно бързо, за да не останеш без такъв след второто ходене до магазина.

Химията и в САЩ и в Европа е една и съща, и една клетка дава 2.1 волта както отвъд океана, така и в страната на изгряващото слънце, а също и в България. 6 такива докарват 12.6 волта, което е напрежението на нов, зареден акумулатор.

Останалото което видях са някакви съмнения, догадки и "една жена ми каза". Този линк надявам се ще ти помогне:
http://opposedforces.com/parts/info/23700AA510/

Както виждаш, един и същ е алтернатора на легаси, аутбек, и трибека без значение за САЩ или за Европа е.

Пон Яну 09, 2017 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
xargs написа:
Видях спецификация и нищо нередно не видях в нея. Ти четеш някакви упътвания за зареждане на батерии със зарядно, но забравяш, че в един автомобил условията са различни. Акумулатора трябва да бъде зареден не само по добър начин, но и достатъчно бързо, за да не останеш без такъв след второто ходене до магазина.

Химията и в САЩ и в Европа е една и съща, и една клетка дава 2.1 волта както отвъд океана, така и в страната на изгряващото слънце, а също и в България. 6 такива докарват 12.6 волта, което е напрежението на нов, зареден акумулатор.

Останалото което видях са някакви съмнения, догадки и "една жена ми каза". Този линк надявам се ще ти помогне:
http://opposedforces.com/parts/info/23700AA510/

Както виждаш, един и същ е алтернатора на легаси, аутбек, и трибека без значение за САЩ или за Европа е.

:good:

Пон Яну 09, 2017 9:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
xargs написа:
Видях спецификация и нищо нередно не видях в нея. Ти четеш някакви упътвания за зареждане на батерии със зарядно, но забравяш, че в един автомобил условията са различни. Акумулатора трябва да бъде зареден не само по добър начин, но и достатъчно бързо, за да не останеш без такъв след второто ходене до магазина.

Химията и в САЩ и в Европа е една и съща, и една клетка дава 2.1 волта както отвъд океана, така и в страната на изгряващото слънце, а също и в България. 6 такива докарват 12.6 волта, което е напрежението на нов, зареден акумулатор.

Останалото което видях са някакви съмнения, догадки и "една жена ми каза". Този линк надявам се ще ти помогне:
http://opposedforces.com/parts/info/23700AA510/

Както виждаш, един и същ е алтернатора на легаси, аутбек, и трибека без значение за САЩ или за Европа е.

:good:


За Вас двамата важи - Чукча писател, чукча не читател!
Къде видяхте да се водя по упътвания за зарядни?! Просто отговорих на въпрос за заряден ток от зарядно и защо е такъв и точно аз обясних на колегата, че зарядното не е алтернатор, дори качих снимка, в която оградих с червено зарядния ТОК при различни обороти, а също и зарядното НАПРЕЖЕНИЕ. Аз не съм длъжен да отговарям! Споделих свои мисли за напрежението на алтернатора - Е, нали сте умни и оправни, какво Ви пука, карайте си както знаете и оставете другите да помислят! Една жена може да казва на Вас, защото НЕ ЧЕТЕТЕ, а пишете първосигнално. Според мен щом производител изтъква в реклама на АБ качества при определени условия, явно някъде там в големия свят има такива неща, които се случват напук на Вас двамата и има хора, които ги знаят. Струва ми се, че Субару ще се съобразят с най-големия си пазар и стратегическа цел, затова че е напълно нормално всичките им коли да са обурудвани с еднакви части.

Пон Яну 09, 2017 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Петроф ,ай по леко.Не сме 20 век соца и в всеки магазин за акумулатори знаят на коя кола какво да препоръчат.Всичко е почти еднакво ,а другото е добра реклама , Китай е навсякаде , няма Варта , Марта или Бош , колкото изкара на късмет.

Пон Яну 09, 2017 10:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Петко, искам да ти кажа, че това, че не си чувал за нещо и не искаш да разбереш за него, не означава, че го няма. Достатъчно леко го давам, ама почвам да се хващам за главата - щом модератора в тема, където може да се научи нещо полезно си мисли, че има филмиране... Повярвай ми - аз въобще не се филмирам лесно, а освен всичко друго в работата си го играя и аварийна служба. Тук съм един от малкото дето се филмират. Просто искам да си изясня нещо, а с изключение на няколко човека останалите хич не ги интересува. ОК, ще се съглася с това, което казва колегата преди теб, но да ми го покаже някъде - нещо като стандарт или някакво друго разяснение. А такива празни приказки, дето всички ги знаем (като смеските за гумите ;) ) не помагат много в изясняването.
По темата - снощи разглеждах спецификации на тестери и товарни вилки, но там освен алгоритми за работа, друго не видях. Имам познат - учител по ел. обзавеждане в автотехникума в Бургас. Много начетен мъж е. Утре ще взема да го питам, че ми стана интересно това зарядно напрежение.
Те в магазините знаят, но тук хората бягат от JIS стандарта, защото е по-скъп и купуват по-евтина АБ. Защо да не им дадем по-информиран избор! На себе си също!
 15

Пон Яну 09, 2017 10:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Щом ти се занимава действай , за мен знам ,че като ми се изчерпи батерията отивам в близкия магазин за батерии и взимам една според стандартите за х лева ,а и ми дават гаранция.Когато след 2год. гаранцията свърши не е проблем да си купя нова батерия за 85ЛВ. много отдавна съм написал как става схемата. :beer:

Пон Яну 09, 2017 10:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз също съм на този принцип - купувам изключително изгодно Гигават от моя механик, с 2 години гаранция и направо му оставам стария си акумулатор. Такъв взех и за мицубишито на жената. Сменял съм 4, включително един FIAMM. Естествено, всички си заминават няколко месеца след гаранцията. Обаче има колеги, които карат доста повече с техните АБ. Карат предимно на дълги разстояния, а аз ката ден под 15 км и други трипчета от по 5 - 10 км. Затова си и купих зарядното - за да ги дозареждам периодично. Колегите с мерцедеси се притесняваха от по-ниско зарядно напрежение, но в сервизите ги успокояват, че е направено нарочно от производителя - колата е предвидена за по-продължително каране - както е в Европа и останалия свят, където разстоянията са големи. При нас пък е над приетия максимум (къде е приет...?). По-горе колега писа, че е изкарал 11 г с една АБ, но и там има условности - колата му по-спомен беше 1999 г, малък двигател, но пък над 15 V заряден ток. Явно се насъбират случайности, които водят до един или друг край. От тази гледна точка си рекох, че ще взема Берга именно заради упоменатото напрежение от 14.8 V. Също така съм забелязъл, че при гигаватчетата в края на лятото има бели следи около вентилаторните им отвори - явно на дълъг път през лятото се презареждат и завират. То затова е хубаво и АБ да е черна, че да се вижда какво се случва... Наистина цената на АБ не е проблем - има промоции, може да се продаде за скрап и за срока на гаранцията това е един приемлив разход. Даже проблема не са парите, а причиненото неудобство от изтощения акумулатор. Затова и аз не презаредих стария Mall, а направо се метнах на нов.
:beer:

Пон Яну 09, 2017 11:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нещо за еднаквите алтернатори да кажеш?

Повечето БМВта също са със заряден ток 14.5+. И те ли са в световната конспирация, която само великата реклама на акумулатор берга е разкрила ROFL

Пон Яну 09, 2017 11:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
xargs написа:
Нещо за еднаквите алтернатори да кажеш?

Повечето БМВта също са със заряден ток 14.5+. И те ли са в световната конспирация, която само великата реклама на акумулатор берга е разкрила ROFL


Не! Великата реклама на Берга ми ги разкри на мен! След като видях акумулатора, реших да попрочета нещо повече за него и така попаднах на файла, откъдето е снимката. Зачудих се откъде накъде 14.8 V и реших да намеря спецификациите на алтернатора, като очаквах там да е написано нещо от сорта на 13.8 - 14.4 V. После намерих и спецификациите на EXIDE Premium, a накрая прозвъних магазините на вносителите и от тези на Берга ми разясниха, че новите и американските автомобили се зареждат с по-високо напрежение. Казваш БМВ-тата са с по-височко напрежение - препоръчай им Берга-та тогава! ROFL

ПП Аз за еднаквите алтернатори казах, ама на теб нещо не ти се чете... ;)

Пон Яну 09, 2017 11:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Valio написа:
При мен напрежението с работещ двигател е 15,2 ,което в началото много ме озадачи..но така и не се занимах с този въпрос.Когато купих колата акумулатора беше Бош силвър/гел/ -2001год. умря 2012год. затова и не се порових с "проблема" с високото напрежение.Сега трета година съм с един изровен дет се вика от боклука,говоря за втора употреба, ми бяха подарили и все още в студа държи ток.
Хубавото е че с това зарядно напрежение фаровете светят кат електрожен.. :D


Най-вероятно в случая уреда, с който сте премерили напржението е в грешка.

Вто Яну 10, 2017 12:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аууу, да не би да намекваш, че по-високото напрежение може да е опасно! Не очаквах да се законспирираш и ти! Точно пък ти! :facepalm:

Вто Яну 10, 2017 12:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оставете тоя спор, Berga Basic Block (съвсем стандартна европейска), произведена 01.2012 още ми е в коша и вече почва да издъхва, ама за 5 години или 6 зими какво да искам повече от нея? Сега си мисля за същата, съвсем новичка, но ще видим. Тия дни ще й набия едни 450-500 км извънградско, ще се дозареди, че не ми се закача зарядното отново.

Кажете сега електрониката на какво напрежение издържа. Никога не съм го правил, но гледам, че много хора го правят - зареждат акумулатора, както си е закачен на колата. Винаги съм си мислел, че е опасно за електрониката. В грешка ли съм?

Вто Яну 10, 2017 11:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Със зарядно СТЕК не е опасно - функциите FLOAT и PULSE се изпълняват и на монтиран акумулатор. Колега с БМВ дори го зарежда без да го сваля, в ръководството също е описано. Разглеждал съм още няколко различни - и при тях е така. Не мисля, че е проблем. Проблем при повечето от нас е, че нямаме гаражи...

Вто Яну 10, 2017 11:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гараж си имам, въпреки че там напоследък стои предимно другата кола. Имам ТАКОВА зарядно от Лидл, което има няколко режима, та точно с него се чудя, дали ще става. Не ми пречи да развия една гайка и да откача минусовата клема, ма не ща да си губя адаптации, радиостанции и т.н.

Вто Яну 10, 2017 11:53 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petroff написа:
Ами излиза, че алтернаторите са малко по-различни. Поне докато не се уточни...
А самите акумулатори, ако алтернаторите са различни, няма как да не са изчислени на по-високото напрежение. Не вярвам производителят да не го е предвидил. И ето, човек решава да мине по-тънко и си купува европейска АБ, а то излиза, че може би, докато не се уточни, е неправилно. :-?

ПП DDD, това е форум за Субару - колкото повече информация, толкова по-добре! Поне аз винаги съм бил на този принцип. Няма филми и т.н. Наистина цената не е голяма и се дава на няколко години, но това не означава, че не трябва да знаем какво се случва!
Иначе защо изобщо сме тук? Защо са ни файловете със спецификации и още много защо?!


Химията си е химия, и като цяло не може да го изчислят за по-високо напрежение на акумулатора - електорхимичните потенциали са си еднакви независимо от географското положение. Но нищо чудно да са вкарали различни режими за зареждане на акумулатора, според текущото му състояние (State of Charge) и колко е стар самият акумулатор. Фирми като Continental/Visteon (пък и при нас имаме проектиран един чип за такъв модул) и т.н. правят модули за следене на състоянието на акумулатора и може от време на време да му правят регенерация при по-голямо напрежение, за да се удължи живота му. Но ако става въпрос за кола на по-малко от 4-5 години, ако напрежението е повече от 14.8 V (при закачен акумулатор) има нещо съмнително според мен.

Вто Яну 10, 2017 12:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Sznajder със сребро. Изключително доволен бях ама и го намирах на читави цени. Другите хубави акумулатори, които съм ползвал са ... mtel :D И не се майтапя.

Вто Яну 10, 2017 12:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 152 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 67 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор