Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 152 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
 Мнения за акумулатори 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
mitoko написа:
има си точка за проверка и си свети зелено

"Окото" е само на една клетка и няма гаранция, че другите са Ок...

Сря Яну 04, 2017 4:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petroff написа:
Честитио на субаристите с Легаси, Аутбек и Трибека - от 2004 до 2008 г съм проверявал само и зарядния ток на всички е от 14.1 до 14.8 V. За други модели ми се видя трудно да открия спецификациите. Това означава, че има голяма вероятност най-редовно да си презареждаме акумулаторите през лятото. Добра идея е наистина да се търси батерия американски (а може би и японски) стандарт. Берга специално подчертвават, че стават за заряден ток до 14.8 V, пича в сервиза за акумулатори, от където се връщам рече, че и Duracell-а са такива, защото били американски. Някой ако поназнайва още да пише!

Относно влиянието на зарядното напрежение върху акумулатора, тук има повече инфо (таблица 2):
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... id_battery
Та разлика от към 1.5 V върху целия акумулатор при зареждане май оказва не малко влияние.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Яну 04, 2017 6:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега остава да проверим акумулаторите азиатски стандарт за какво зарядно напрежение са конструирани.

Сря Яну 04, 2017 6:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petroff написа:
Сега остава да проверим акумулаторите азиатски стандарт за какво зарядно напрежение са конструирани.


За извънземно напрежение... ROFL
Стига си се филмирал, ми се радвай на мпс-то и сезона

Сря Яну 04, 2017 8:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма филми тука! Просто трябва да се изяснят нещата, все пак сме във форум за Субару! =D> ROFL

Сря Яну 04, 2017 11:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Мнения: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, трябва да се подготвя за смяна на сегашния акумулатор 60Ah BOSCH S4 Silver (на малко повече от 2 години е !) и всеки момент ще ме предаде :-x (автомобила си пали нормално, но при изключен двигател много бързо се разрежда от музика,фарове...).
Имам нужда от съвет. Спрял съм се на Акумулатор 64Ah EXIDE Premium пише ,че е "... за проектиран да издържа на екстремни температури, допълнително електрическо оборудване и се представя отлично при интензивно градско шофиране. ...". Това което ме впечатли "... се презарежда 1,5 пъти по-бързо... " а аз шофирам доста често на къси разстояния с много чести стартирания на двигателя!
Друго което ме притеснява дали ще има проблем с размера Exide е близък по дължина и ширина , но по височина е по-нисък може би заради вградените под нивото на кутията клеми.
Да ли според вас е добър вариант? :-?

п.с. става въпрос за автомобил Outback 2.5 AT


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Яну 07, 2017 7:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
brymbrym написа:
Здравейте, трябва да се подготвя за смяна на сегашния акумулатор 60Ah BOSCH S4 Silver (на малко повече от 2 години е !) и всеки момент ще ме предаде :-x (автомобила си пали нормално, но при изключен двигател много бързо се разрежда от музика,фарове...).
Имам нужда от съвет. Спрял съм се на Акумулатор 64Ah EXIDE Premium пише ,че е "... за проектиран да издържа на екстремни температури, допълнително електрическо оборудване и се представя отлично при интензивно градско шофиране. ...". Това което ме впечатли "... се презарежда 1,5 пъти по-бързо... " а аз шофирам доста често на къси разстояния с много чести стартирания на двигателя!
Друго което ме притеснява дали ще има проблем с размера Exide е близък по дължина и ширина , но по височина е по-нисък може би заради вградените под нивото на кутията клеми.
Да ли според вас е добър вариант? :-?

п.с. става въпрос за автомобил Outback 2.5 AT


Точно това направих в началото на годината, че нещо същият Бош на една година почна да не ми се нрави( имам 95% градско на къси отсечки). Сложих EXIDE , но 72 Ah , и се побра с малко зор... За сега се държи много добре, отвън са -7 C и пали от първият път след 3 дни пауза...

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Съб Яну 07, 2017 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Неправилно ги сравняваш - EXIDE е EN стандарт, а Bosch-a e JIS. Този EXIDE трябва да сравняваш с Bosch-a:
Прикачени файлове:
Untitled.jpg


EXIDE е с 36 месеца гаранция. Но аз използвам на трибеката европейския - по-евтин е и с по-висок стартов ток. По-горе в темата дискутирахме зарядното напрежение на нашите коли - мисля, че азиатските акумулатори са съобразени с него, но досега не съм намерил доказателство. Аз бих взел от тези двата EXIDE. Всъщност аз избрах съвсем друг - BERGA:
Прикачени файлове:
Untitled.jpg


С 40 месеца гаранция е в акумулатори бг, по-евтин е от EXIDE и този акумулатор е печелил преди няколко години теста на ADAC, освен това е предвиден за зарядно напрежение до 14.8 V и също е подсигурен срещу разливане, изтичане и т.н.
ВАЖНО - ако слагаш EN стандарт предварително питай ще ти признаят ли гаранцията. В avtozona33.com я признават. Мисля, че с EXIDE и BERGA няма да сгрешиш. От Bosch и Varta има много оплаквания и аз много се съмнявам, дали акумулаторите, които са използвани са правилния стандарт.
При всички положения на 6 месеца е хубаво да го заредиш напълно, а ако намериш зарядно с функция възстановяване на 1 г го зареждаш с тази функция.
Внимание - съвет от продавач на акумулатори, който е правил замери и има наблюдение:
Новия акумулатор задължително го зареждаш със зарядно преди да го сложиш, а след заряда го разклащаш хубаво около оста на дългата страна за да се хомогенизира електролита. Казва, че имало разлики в замерите преди и след това. Препоръчва го. Бергата и с "главата надолу" да го обърнеш няма да се разлее.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Яну 07, 2017 9:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Мнения: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Колега petroff можеш ли да помогнеш да разясниш за това ".. освен това е предвиден за зарядно напрежение до 14.8 V...."? Моя генератор дава 14.45V с включени светлини.
В инструкцията на зарядно устройство Stek MXS 5.0 пише че един от циклите се извършва с напрежение 14.7V
На другите акумулатори какво е максималното напрежение за зареждане? Това с Berga Power Block 14.8V да не е търговски трик :-?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Яну 08, 2017 12:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Карам H6 с BOSH S4 60Ah, видима възраст на акумулатора около 4г. Зарядното напрежение се регулира от компютъра -при мен е от 13.7 до около 14.8 -според вграденият волтмер. Само за протокола -нямам акумулатор, който досега ми е изкарвал повече от три години на другите автомобили. Не е особен разход на фона на всичко останало, така че няма никакво значение какво ще се купи, обикновено за каквото платиш -това получаваш.

Изпратено от моят D5803 с помощта на Tapatalk

Нед Яну 08, 2017 12:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
brymbrym написа:
Колега petroff можеш ли да помогнеш да разясниш за това ".. освен това е предвиден за зарядно напрежение до 14.8 V...."? Моя генератор дава 14.45V с включени светлини.
В инструкцията на зарядно устройство Stek MXS 5.0 пише че един от циклите се извършва с напрежение 14.7V
На другите акумулатори какво е максималното напрежение за зареждане? Това с Berga Power Block 14.8V да не е търговски трик :-?


Обърни внимание, че тока намалява, освен това този режим е за студено време и AGM батерии. Обърни внимание и на режима FLOAT - поддръжка на напълно зареден акумулатор. Все пак функцията на зарядното е да зареди на 100 % акумулатора за определено време, то не е алтернатор.
Прикачени файлове:
Untitled.png



При изряден акумулатор напрежението измерено на клемите му трябва да е от 13.8 до 14.4 V. По-ниски или по-високи стойности указват проблем с алтернатора и/или акумулатора. Продавача от автозона33, които са вносители на Берга и др ми обясни, че въпросната Берга е подходяща и за коли от САЩ, защото там стандарта бил различен - напрежението на клемите на акумулатора достига до 14.8 V. Същото било и при доста от новите автомобили заради повечето мултимедия в колата. От друга страна знам от колеги с мерцедеси, че при тях е на обратно - волтажа е в долната граница. Може би е свързано с недопускане на презареждане и прегряване на батерията, особено на дълъг път. От брошурата на Берга се вижда, че само Power-Block е с такава възможност. Basic-Block са си типичните европейски акумулатори.
Прикачени файлове:
file.php.jpg


Отново подканвам ако някой поназнайва нещо повече да сподели. Например достига ли ги тези 14.8 V алтернатора и при какви условия?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 7

Нед Яну 08, 2017 3:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
brymbrym написа:
Здравейте, трябва да се подготвя за смяна на сегашния акумулатор 60Ah BOSCH S4 Silver (на малко повече от 2 години е !) и всеки момент ще ме предаде :-x (автомобила си пали нормално, но при изключен двигател много бързо се разрежда от музика,фарове...).
Имам нужда от съвет. Спрял съм се на Акумулатор 64Ah EXIDE Premium пише ,че е "... за проектиран да издържа на екстремни температури, допълнително електрическо оборудване и се представя отлично при интензивно градско шофиране. ...". Това което ме впечатли "... се презарежда 1,5 пъти по-бързо... " а аз шофирам доста често на къси разстояния с много чести стартирания на двигателя!
Друго което ме притеснява дали ще има проблем с размера Exide е близък по дължина и ширина , но по височина е по-нисък може би заради вградените под нивото на кутията клеми.
Да ли според вас е добър вариант? :-?

п.с. става въпрос за автомобил Outback 2.5 AT


Преди години карах с EXIDE на Jeep Cherokee и изобщо не съм доволен. Още след първата година започна да не държи заряд. Една колежка си купи същата марка(точно този с 3 години гаранция) за Opel Астра и беше със същите симтоми като моя, даже го връща няколко пъти гаранционно.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Нед Яну 08, 2017 1:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В едно магазинче и сервиз за акумулатори в Бургас, които продават EXIDE, казаха само модела Premium, Excell-a не струвал, да не съм го гледал изобщо.

Нед Яну 08, 2017 2:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 21, 2014 8:52 am
Мнения: 190
Местоположение: В. Търново
Автомобил: Христофор
Рейтинг: 74
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petroff написа:
Отново подканвам ако някой поназнайва нещо повече да сподели. Например достига ли ги тези 14.8 V алтернатора и при какви условия?

Достига ги - Форестър 98, на празен ход, без консуматори (изклчени фарове, парно и т.н.) ми дава точно 14.8V
Пак на празен ход, с фарове, парно на 3, подгреви на предно, задно стъкло и седалки - 14.4V

Пичове, много ме замислихте, дали проблема ми с паленето не идва все пак от калпав акумулатор :-? в смисъл да съм му таковал таковата с тоя заряд, а :-? нов е, на 3-4 месеца ама е некъв смотана марка AFA, за колкота ми стигна кеша. Заряда и е на посочените горе цифри, но сутрин акумулатора показва 12,2V преди да запаля (което става на магия, едва развърта)
Преди това бях с 5 годишен Бош Силвър S5 и проблеми не е имало, докато не се скапа рязко из-вед-нъж.
На предната ми кола - пак с Бош Силвър S5 - 5 години никакви ядове, така я продадох с него...

_________________
Subaru Forester 1998 - 2.0MT [122]

Нед Яну 08, 2017 10:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Едва ли толкова скоро ще се скапе. По-скоро се замисли как караш фтомобила - кратки пътувания или не. Акумулатора ти има нужда от един добър заряд и замер, също и за утечка, защото може и там да е проблема. Ако се окаже, че при теста с товарната вилка напрежението пада под номинала се възползваш от гаранцията. Хубаво е да почистиш клемите и мястото където се замасява акумулатора към автомобила. Кабелите към стартера също. Иначе вече ще си знаеш на колко време да го свалиш и заредиш. Нямаш ли ходене на няколкостотин километра нейде?

Нед Яну 08, 2017 11:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При мен напрежението с работещ двигател е 15,2 ,което в началото много ме озадачи..но така и не се занимах с този въпрос.Когато купих колата акумулатора беше Бош силвър/гел/ -2001год. умря 2012год. затова и не се порових с "проблема" с високото напрежение.Сега трета година съм с един изровен дет се вика от боклука,говоря за втора употреба, ми бяха подарили и все още в студа държи ток.
Хубавото е че с това зарядно напрежение фаровете светят кат електрожен.. :D

Пон Яну 09, 2017 8:23 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерил ли си напрежението със сегашния си акумулатор. Това 15.2 означава, че регулатора на напрежението (т. нар. диоден блок) не е наред. Ако АБ (Бош-а) не е била изрядна (а тя бая те е изкарала), но диодния блок е, пак не би трябвало да имаш такова напрежение. Иди на специалист за замер. От друга страна - 11 г акумулатор....УАУ. Ако караш на много къси разстояния да не е това напрежение ключа към палатката...

Пон Яну 09, 2017 1:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Регулаторът на напрежението и диодният блок са две съвсем различни неща и имат съвсем различни функции. При някои алтернатори са в общ корпус и се сменят заедно, при други не са. В повечето случаи (както и на моя H6, а предполагам и на твоя) регулаторът е отделно, с него са четките, но мисля, че могат да се сменят отделно. Диодният блок е изправителен блок, изправя променливото напрежение, генерирано от алтернатора.

Пон Яну 09, 2017 2:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз мислех, че са заедно - не съм се ровил и дано да не ми се налага! Но 15.2 V са си много, 11 г експлоатация на АБ - дай боже всекиму!

Пон Яну 09, 2017 2:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, все си мисля, че много се задълбавате в тези акумулатори. Аз " да чукна на дърво" до сега все ме изкарват около 6-7 години :) , та много се учудвам като кажете как акумулатор след втората година (или третата примерно) вече не държи. Този с който съм сега е на 5г. и си е ок., като съм го купувал не съм го зареждал, въртял около оста си, по хипотенузата, ъглополовящата и т.н., просто го сложих и толкова. Смятам като вземе да се предава този с който съм в момента, просто да го заредя един път и вече колкото изкара.

P.S. Ако някой друг чете форума, пак ще остане с впечатлението че и акумулаторите за Субару са някакви "по-различни", и алтернаторите и т.н. Недейте, че изплашихме вече хората :D ;)
 35

Пон Яну 09, 2017 2:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 152 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор