Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
Vami
|
mitoko написа: има си точка за проверка и си свети зелено "Окото" е само на една клетка и няма гаранция, че другите са Ок...
|
|
|
Сря Яну 04, 2017 4:49 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
petroff написа: Честитио на субаристите с Легаси, Аутбек и Трибека - от 2004 до 2008 г съм проверявал само и зарядния ток на всички е от 14.1 до 14.8 V. За други модели ми се видя трудно да открия спецификациите. Това означава, че има голяма вероятност най-редовно да си презареждаме акумулаторите през лятото. Добра идея е наистина да се търси батерия американски (а може би и японски) стандарт. Берга специално подчертвават, че стават за заряден ток до 14.8 V, пича в сервиза за акумулатори, от където се връщам рече, че и Duracell-а са такива, защото били американски. Някой ако поназнайва още да пише! Относно влиянието на зарядното напрежение върху акумулатора, тук има повече инфо (таблица 2): http://batteryuniversity.com/learn/arti ... id_batteryТа разлика от към 1.5 V върху целия акумулатор при зареждане май оказва не малко влияние.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Яну 04, 2017 6:10 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Сега остава да проверим акумулаторите азиатски стандарт за какво зарядно напрежение са конструирани.
|
|
|
Сря Яну 04, 2017 6:21 pm |
|
|
Vmax
|
petroff написа: Сега остава да проверим акумулаторите азиатски стандарт за какво зарядно напрежение са конструирани. За извънземно напрежение... Стига си се филмирал, ми се радвай на мпс-то и сезона
|
|
|
Сря Яну 04, 2017 8:34 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Няма филми тука! Просто трябва да се изяснят нещата, все пак сме във форум за Субару!
|
|
|
Сря Яну 04, 2017 11:27 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Мнения: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
Здравейте, трябва да се подготвя за смяна на сегашния акумулатор 60Ah BOSCH S4 Silver (на малко повече от 2 години е !) и всеки момент ще ме предаде (автомобила си пали нормално, но при изключен двигател много бързо се разрежда от музика,фарове...). Имам нужда от съвет. Спрял съм се на Акумулатор 64Ah EXIDE Premium пише ,че е " ... за проектиран да издържа на екстремни температури, допълнително електрическо оборудване и се представя отлично при интензивно градско шофиране. ...". Това което ме впечатли "... се презарежда 1,5 пъти по-бързо... " а аз шофирам доста често на къси разстояния с много чести стартирания на двигателя! Друго което ме притеснява дали ще има проблем с размера Exide е близък по дължина и ширина , но по височина е по-нисък може би заради вградените под нивото на кутията клеми. Да ли според вас е добър вариант? п.с. става въпрос за автомобил Outback 2.5 AT
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Съб Яну 07, 2017 7:44 pm |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Мнения: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
brymbrym написа: Здравейте, трябва да се подготвя за смяна на сегашния акумулатор 60Ah BOSCH S4 Silver (на малко повече от 2 години е !) и всеки момент ще ме предаде (автомобила си пали нормално, но при изключен двигател много бързо се разрежда от музика,фарове...). Имам нужда от съвет. Спрял съм се на Акумулатор 64Ah EXIDE Premium пише ,че е " ... за проектиран да издържа на екстремни температури, допълнително електрическо оборудване и се представя отлично при интензивно градско шофиране. ...". Това което ме впечатли "... се презарежда 1,5 пъти по-бързо... " а аз шофирам доста често на къси разстояния с много чести стартирания на двигателя! Друго което ме притеснява дали ще има проблем с размера Exide е близък по дължина и ширина , но по височина е по-нисък може би заради вградените под нивото на кутията клеми. Да ли според вас е добър вариант? п.с. става въпрос за автомобил Outback 2.5 AT Точно това направих в началото на годината, че нещо същият Бош на една година почна да не ми се нрави( имам 95% градско на къси отсечки). Сложих EXIDE , но 72 Ah , и се побра с малко зор... За сега се държи много добре, отвън са -7 C и пали от първият път след 3 дни пауза...
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Съб Яну 07, 2017 8:58 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Неправилно ги сравняваш - EXIDE е EN стандарт, а Bosch-a e JIS. Този EXIDE трябва да сравняваш с Bosch-a: Прикачени файлове: Untitled.jpg EXIDE е с 36 месеца гаранция. Но аз използвам на трибеката европейския - по-евтин е и с по-висок стартов ток. По-горе в темата дискутирахме зарядното напрежение на нашите коли - мисля, че азиатските акумулатори са съобразени с него, но досега не съм намерил доказателство. Аз бих взел от тези двата EXIDE. Всъщност аз избрах съвсем друг - BERGA: Прикачени файлове: Untitled.jpg С 40 месеца гаранция е в акумулатори бг, по-евтин е от EXIDE и този акумулатор е печелил преди няколко години теста на ADAC, освен това е предвиден за зарядно напрежение до 14.8 V и също е подсигурен срещу разливане, изтичане и т.н. ВАЖНО - ако слагаш EN стандарт предварително питай ще ти признаят ли гаранцията. В avtozona33.com я признават. Мисля, че с EXIDE и BERGA няма да сгрешиш. От Bosch и Varta има много оплаквания и аз много се съмнявам, дали акумулаторите, които са използвани са правилния стандарт. При всички положения на 6 месеца е хубаво да го заредиш напълно, а ако намериш зарядно с функция възстановяване на 1 г го зареждаш с тази функция. Внимание - съвет от продавач на акумулатори, който е правил замери и има наблюдение: Новия акумулатор задължително го зареждаш със зарядно преди да го сложиш, а след заряда го разклащаш хубаво около оста на дългата страна за да се хомогенизира електролита. Казва, че имало разлики в замерите преди и след това. Препоръчва го. Бергата и с "главата надолу" да го обърнеш няма да се разлее.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Съб Яну 07, 2017 9:01 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Мнения: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
Колега petroff можеш ли да помогнеш да разясниш за това ".. освен това е предвиден за зарядно напрежение до 14.8 V...."? Моя генератор дава 14.45V с включени светлини. В инструкцията на зарядно устройство Stek MXS 5.0 пише че един от циклите се извършва с напрежение 14.7V На другите акумулатори какво е максималното напрежение за зареждане? Това с Berga Power Block 14.8V да не е търговски трик
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Яну 08, 2017 12:18 am |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Карам H6 с BOSH S4 60Ah, видима възраст на акумулатора около 4г. Зарядното напрежение се регулира от компютъра -при мен е от 13.7 до около 14.8 -според вграденият волтмер. Само за протокола -нямам акумулатор, който досега ми е изкарвал повече от три години на другите автомобили. Не е особен разход на фона на всичко останало, така че няма никакво значение какво ще се купи, обикновено за каквото платиш -това получаваш.
Изпратено от моят D5803 с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Яну 08, 2017 12:50 am |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
brymbrym написа: Колега petroff можеш ли да помогнеш да разясниш за това ".. освен това е предвиден за зарядно напрежение до 14.8 V...."? Моя генератор дава 14.45V с включени светлини. В инструкцията на зарядно устройство Stek MXS 5.0 пише че един от циклите се извършва с напрежение 14.7V На другите акумулатори какво е максималното напрежение за зареждане? Това с Berga Power Block 14.8V да не е търговски трик Обърни внимание, че тока намалява, освен това този режим е за студено време и AGM батерии. Обърни внимание и на режима FLOAT - поддръжка на напълно зареден акумулатор. Все пак функцията на зарядното е да зареди на 100 % акумулатора за определено време, то не е алтернатор. Прикачени файлове: Untitled.png При изряден акумулатор напрежението измерено на клемите му трябва да е от 13.8 до 14.4 V. По-ниски или по-високи стойности указват проблем с алтернатора и/или акумулатора. Продавача от автозона33, които са вносители на Берга и др ми обясни, че въпросната Берга е подходяща и за коли от САЩ, защото там стандарта бил различен - напрежението на клемите на акумулатора достига до 14.8 V. Същото било и при доста от новите автомобили заради повечето мултимедия в колата. От друга страна знам от колеги с мерцедеси, че при тях е на обратно - волтажа е в долната граница. Може би е свързано с недопускане на презареждане и прегряване на батерията, особено на дълъг път. От брошурата на Берга се вижда, че само Power-Block е с такава възможност. Basic-Block са си типичните европейски акумулатори. Прикачени файлове: file.php.jpg Отново подканвам ако някой поназнайва нещо повече да сподели. Например достига ли ги тези 14.8 V алтернатора и при какви условия?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
7
|
|
Нед Яну 08, 2017 3:05 am |
|
|
OFFROADER
|
brymbrym написа: Здравейте, трябва да се подготвя за смяна на сегашния акумулатор 60Ah BOSCH S4 Silver (на малко повече от 2 години е !) и всеки момент ще ме предаде (автомобила си пали нормално, но при изключен двигател много бързо се разрежда от музика,фарове...). Имам нужда от съвет. Спрял съм се на Акумулатор 64Ah EXIDE Premium пише ,че е " ... за проектиран да издържа на екстремни температури, допълнително електрическо оборудване и се представя отлично при интензивно градско шофиране. ...". Това което ме впечатли "... се презарежда 1,5 пъти по-бързо... " а аз шофирам доста често на къси разстояния с много чести стартирания на двигателя! Друго което ме притеснява дали ще има проблем с размера Exide е близък по дължина и ширина , но по височина е по-нисък може би заради вградените под нивото на кутията клеми. Да ли според вас е добър вариант? п.с. става въпрос за автомобил Outback 2.5 AT Преди години карах с EXIDE на Jeep Cherokee и изобщо не съм доволен. Още след първата година започна да не държи заряд. Една колежка си купи същата марка(точно този с 3 години гаранция) за Opel Астра и беше със същите симтоми като моя, даже го връща няколко пъти гаранционно.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Нед Яну 08, 2017 1:39 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
В едно магазинче и сервиз за акумулатори в Бургас, които продават EXIDE, казаха само модела Premium, Excell-a не струвал, да не съм го гледал изобщо.
|
|
|
Нед Яну 08, 2017 2:06 pm |
|
|
joeless
Регистриран на: Пон Апр 21, 2014 8:52 am Мнения: 190 Местоположение: В. Търново
Автомобил: Христофор
Рейтинг: 74
|
petroff написа: Отново подканвам ако някой поназнайва нещо повече да сподели. Например достига ли ги тези 14.8 V алтернатора и при какви условия? Достига ги - Форестър 98, на празен ход, без консуматори (изклчени фарове, парно и т.н.) ми дава точно 14.8VПак на празен ход, с фарове, парно на 3, подгреви на предно, задно стъкло и седалки - 14.4VПичове, много ме замислихте, дали проблема ми с паленето не идва все пак от калпав акумулатор в смисъл да съм му таковал таковата с тоя заряд, а нов е, на 3-4 месеца ама е некъв смотана марка AFA, за колкота ми стигна кеша. Заряда и е на посочените горе цифри, но сутрин акумулатора показва 12,2V преди да запаля (което става на магия, едва развърта) Преди това бях с 5 годишен Бош Силвър S5 и проблеми не е имало, докато не се скапа рязко из-вед-нъж. На предната ми кола - пак с Бош Силвър S5 - 5 години никакви ядове, така я продадох с него...
_________________ Subaru Forester 1998 - 2.0MT [122]
|
|
|
Нед Яну 08, 2017 10:14 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Едва ли толкова скоро ще се скапе. По-скоро се замисли как караш фтомобила - кратки пътувания или не. Акумулатора ти има нужда от един добър заряд и замер, също и за утечка, защото може и там да е проблема. Ако се окаже, че при теста с товарната вилка напрежението пада под номинала се възползваш от гаранцията. Хубаво е да почистиш клемите и мястото където се замасява акумулатора към автомобила. Кабелите към стартера също. Иначе вече ще си знаеш на колко време да го свалиш и заредиш. Нямаш ли ходене на няколкостотин километра нейде?
|
|
|
Нед Яну 08, 2017 11:41 pm |
|
|
Valio
|
При мен напрежението с работещ двигател е 15,2 ,което в началото много ме озадачи..но така и не се занимах с този въпрос.Когато купих колата акумулатора беше Бош силвър/гел/ -2001год. умря 2012год. затова и не се порових с "проблема" с високото напрежение.Сега трета година съм с един изровен дет се вика от боклука,говоря за втора употреба, ми бяха подарили и все още в студа държи ток. Хубавото е че с това зарядно напрежение фаровете светят кат електрожен..
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 8:23 am |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Мерил ли си напрежението със сегашния си акумулатор. Това 15.2 означава, че регулатора на напрежението (т. нар. диоден блок) не е наред. Ако АБ (Бош-а) не е била изрядна (а тя бая те е изкарала), но диодния блок е, пак не би трябвало да имаш такова напрежение. Иди на специалист за замер. От друга страна - 11 г акумулатор....УАУ. Ако караш на много къси разстояния да не е това напрежение ключа към палатката...
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 1:31 pm |
|
|
kerekovski
|
Регулаторът на напрежението и диодният блок са две съвсем различни неща и имат съвсем различни функции. При някои алтернатори са в общ корпус и се сменят заедно, при други не са. В повечето случаи (както и на моя H6, а предполагам и на твоя) регулаторът е отделно, с него са четките, но мисля, че могат да се сменят отделно. Диодният блок е изправителен блок, изправя променливото напрежение, генерирано от алтернатора.
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 2:06 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Аз мислех, че са заедно - не съм се ровил и дано да не ми се налага! Но 15.2 V са си много, 11 г експлоатация на АБ - дай боже всекиму!
|
|
|
Пон Яну 09, 2017 2:11 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
Колеги, все си мисля, че много се задълбавате в тези акумулатори. Аз " да чукна на дърво" до сега все ме изкарват около 6-7 години , та много се учудвам като кажете как акумулатор след втората година (или третата примерно) вече не държи. Този с който съм сега е на 5г. и си е ок., като съм го купувал не съм го зареждал, въртял около оста си, по хипотенузата, ъглополовящата и т.н., просто го сложих и толкова. Смятам като вземе да се предава този с който съм в момента, просто да го заредя един път и вече колкото изкара. P.S. Ако някой друг чете форума, пак ще остане с впечатлението че и акумулаторите за Субару са някакви "по-различни", и алтернаторите и т.н. Недейте, че изплашихме вече хората
|
35
|
|
Пон Яну 09, 2017 2:46 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта |
|