Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 7:03 am



Отговори на тема  [ 94 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Нормално ли е колата да потегля сама на скорост D и R? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm
Мнения: 155
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
Кофти...Кофти...
Отговори с цитат
Здравейте,

Извинявам се ако въпросът е идиотски, но ми се струва, че колата има проблем:
когато вкюча на D или R и отпусна спирачката, колата тръгва сама, при това със скорост някъде 10-15км/ч. - движи се дори по леки баири нагоре сама :) Съответно когато вкюча R, задницата олеква, понеже колата се опитва да потегли, но аз държа спирачката. Усещането отвътре е все едно на кола с ръчка съм дръпнал ръчната и форсирам на първа :) Това е доста неудобно, когато трябва да чакам в кръстовще - дори когато съм наравно, трябва да държа спирачката :( Предполагам, че и с това усилие да тръгне похапва бензинец

Съб Мар 30, 2013 8:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При положение на лоста D и R напълно нормално е колата леко да потегля, когато отпуснете спирачката. Това, което вие описвате изглежда малко прекомерна тяга (особено срещу лек наклон, където би трябвало да стои на място след отпускане на спирачката). Каква е колата?

Съб Мар 30, 2013 8:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=5&t=8682&p=110100&hilit=%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA+%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BB%D1%8F#p110100

Съб Мар 30, 2013 8:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm
Мнения: 155
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
Кофти...Кофти...
Отговори с цитат
PitM написа:
Каква е колата?

Outback H6 2002-ра година. Може би малко съм преувеличил, но примерно на не много малки баири като Черковна и Оборище или изхода от Токъда към Н. Вапцаров тръгва сама :)
Ще дам да я покара някой, който разбира повече :)

Съб Мар 30, 2013 9:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 10:26 am
Мнения: 1254
Местоположение: София
Skype: six__stars
Автомобил: 2010 Mercedes E350 CDI 4Matic
Телефон: 0887999499
Рейтинг: 162
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А оборотите как са? Да не са много високи?

_________________
Всички видове застраховки. Отстъпки за членовете на форума и пълно съдействие за завеждане на щети.

Съб Мар 30, 2013 9:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm
Мнения: 155
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
Кофти...Кофти...
Отговори с цитат
six_stars написа:
А оборотите как са? Да не са много високи?

Мисля, че не надвишават 1000 при потегляне, на място със спирачка са около 500

Съб Мар 30, 2013 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нормално е да тръгва на D и R,както са ти казали и колегите преди мен.За първи път ли караш автоматик?Просто мнението ти може да е субективно,идеята ти да е покара и някой друг е добра :good: .По принцип на мноооого лек наклон тръгва сама при отпускане на спирачка,на по-голям наклон-стои на място.

Съб Мар 30, 2013 10:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 14, 2012 10:42 pm
Мнения: 97
Автомобил: STI
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Колега, от това което си написал, получавам усещането, че за първи път караш автоматик. Ако е така и оборотите са в рамките на нормалното, както са написали колегите всичко би трябвало да е наред. А относно светофарите - просто ще я слагаш на N. ;)

Нед Мар 31, 2013 12:23 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 03, 2011 8:26 am
Мнения: 599
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.5 STi
Рейтинг: 285
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
10 години карах автоматици, включително и жена ми кара сега една ксара автомат. когато почне да не тръгва сама (т.н. драг функция на кутията) трябва да се притесниш, че нещо не е наред. забележи по кръстовищата как си личат автоматиците: ако колата пред теб тръгне веднага с изгасването на стоповете значи е автомат, ако стоповете изгаснат и мине време докато тръгне - значи е ръчка и му трябва време на шофера да включи. тази драг функция е най-полезна при паркиране - сам ще го оцениш. Относно потеглянето по баири - дори и на свети наум нагоре според мен би трябвало да се мъчи да тръгне, но май спомена ми е от дизел автомат, но със сигурност не трябва да тръгва назад. или напред или стои на място. в големи задръствания не използвай N, a P - пак ще олекне на кутията, но не се вманиачавай да изключваш от D на всеки светофар, щото като дръпнеш пак на D и едновременно с това дадеш газ лека полека ще я прецакаш кутията - ще започва да включва с все по осезаем удар. Айди успех с колата, че се отплеснах, я колко много думи написах ще ми свърши мастилото.

_________________
www.soflab.eu
www.torcousa.com
www.redlinezone.eu

Нед Мар 31, 2013 7:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am
Мнения: 454
Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма никакъв проблем колата:) Радвай се, че тръгва да потегля - това означава, че торк конвертора е в добро здраве.

Пон Апр 01, 2013 6:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 17, 2009 6:08 pm
Мнения: 338
Местоположение: Гр.Плевен
Автомобил: Субару ХВ, Витара,Мерцедес Виано
Телефон: 0898528707
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
VDG написа:
Колега, от това което си написал, получавам усещането, че за първи път караш автоматик. Ако е така и оборотите са в рамките на нормалното, както са написали колегите всичко би трябвало да е наред. А относно светофарите - просто ще я слагаш на N. ;)

Щом е автоматик ,какъв е смисъла да му е на неутрална при изчакване,трябва ли на всеки светофар да ръчка лоста :pardon: Пък и по-логично да е на паркинг позиция ;)

Пон Апр 01, 2013 7:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 10:33 am
Мнения: 87
Skype: petrasion
Автомобил: Subaru Legacy sedan 2001, 2.5, auto
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Специално за светофарите - винаги бутвам напред на N. Това не само спира възможността колата да тръгне като пусна спирачката без да искам (както често правя на път без наклон), но и спирачката олеква и се държи по-високо. Отделно като откача движението в скоростната с N шума в купето спада, оборотите падат и съм по-спокоен че няма да скокна напред случайно. Иначе, това с тръгването на D и R е лукс, който позволява колата да се кара с левия крак, провесен през прозореца, докато излизат искри от кутрето на ръката в съприкосновението с асфалта. :-P

П.П. Все пак спирачката на автоматика е тежка и дълбока и не може да се виси една минута на кръстовище със спирачка, натисната докрай. Моят проблем с карането на автоматик в началото бе - след като отпусна рязко спирачката да успея само да близна газта, защото ако повторя със същата сила и после не сварвам да натисна спирачката отново :) Ама така е, като се кара с големи обувки с грайфери.

Пон Апр 01, 2013 10:14 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само за информация колега,откакто карам автомат,никога не съм изключвал на "N" докато чакам на светофар,а имай предвид,че съм висял на ктъстовища доста повече от минута както си писал ти,и да чукна на дърво досега съм нямал проблем.Според мен това е и смисъла на автоматичната кутия,предимството и е най-голямо при градско каране,ако наистина изключваш всеки път на "N" се обезмисля всичко(защо въобще си си купил кола с автоматична скоростна кутия като постоянно я ръчкаш).Друг е въпроса доколко това е полезно и за самата кутия.Поздрави.

Пон Апр 01, 2013 10:38 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 10:33 am
Мнения: 87
Skype: petrasion
Автомобил: Subaru Legacy sedan 2001, 2.5, auto
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Харчи по-малко докато чакаш в задръстване на N :) Доколкото знам износването на кутията при смяна от предавка на N е минимално и не си струва тревогите, ако всичко е наред по начало. При по-дълго чакане пада и температурата на маслото в автомата. По сайтовете има различни мнения и като че ли е до свикване. Има доста случаи обаче с изтървани спирачки, докато се търсят очилата в чантата отстрани. Разбира се, че може да се стои само на D през целия път, но на средата на хода на спирачката колата решава да тръгва и трябва да се натиска докрай, това ме тормози най-вече.

Пон Апр 01, 2013 10:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am
Мнения: 1217
Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има вариант да свикнеш да ползваш спирачката с левия крак. Тогава можеш да си дозираш и газта и спирачката. С много леко ползване, а не стартове за състезания :)

_________________
преди:
    Impreza 1.8 '94 F4WD
    Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD
сега:
    Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)

Пон Апр 01, 2013 11:10 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 10:33 am
Мнения: 87
Skype: petrasion
Автомобил: Subaru Legacy sedan 2001, 2.5, auto
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Аз съм чел, че така карат азиатците, защото дори седалката да е максимално изнесена напред дясното краче не може да достига и газ и спирачка, щото спирачката потъва много напред. Затова слагат и двата крака на педалите и се въртят на седалката за да достигнат до края с краката си. Оттам - японските субарута са с изтъркани седалки и прецакани кутии, хаха :) Разбира се, това е майтап, но като се замисля... хм :facepalm:

Пон Апр 01, 2013 12:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petrasio написа:
Харчи по-малко докато чакаш в задръстване на N :) Доколкото знам износването на кутията при смяна от предавка на N е минимално и не си струва тревогите, ако всичко е наред по начало. При по-дълго чакане пада и температурата на маслото в автомата. По сайтовете има различни мнения и като че ли е до свикване. Има доста случаи обаче с изтървани спирачки, докато се търсят очилата в чантата отстрани. Разбира се, че може да се стои само на D през целия път, но на средата на хода на спирачката колата решава да тръгва и трябва да се натиска докрай, това ме тормози най-вече.


Доколкото си спомням на неутрална маслената помпа на кутията спира да работи, а това не води до нищо добро. Маслото освен за смазване служи и за охлаждане на кутията и ако спре помпата... Освен това всяко превключване от D на неутрална или паркинг и обратно води до приплъзване на всички съединителни пръстени и дискове, а стоенето на спирачка на D спира въртенето на едната страна на торк конвертора.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Пон Апр 01, 2013 2:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 11:32 pm
Мнения: 83
Местоположение: Варна
Skype: rosenili
Автомобил: Outback 2005 H3 245 h.p.
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Аз си търсих автомат само заради градското.В София не знам как е,но във Варна лятото е кошмар.Ако трябва постоянно да включвам и да изключвам от D какъв е смисъла от автоматик.Тази е втората автоматична кола,която карам.Нормално си е да потегля,то това е удобството.Само не знам дали е нормално да потегля с такава сила ,с каквато описва колегата.Тази като се счупи пак ще си взема автомат. ;)

Пон Апр 01, 2013 7:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
Доколкото си спомням на неутрална маслената помпа на кутията спира да работи, а това не води до нищо добро. Маслото освен за смазване служи и за охлаждане на кутията и ако спре помпата... Освен това всяко превключване от D на неутрална или паркинг и обратно води до приплъзване на всички съединителни пръстени и дискове, а стоенето на спирачка на D спира въртенето на едната страна на торк конвертора.



И Аз да изсипя нещо по темата :giggle:

1. На неутрална "N"е препоръчително да се поставя при висене по светофарите,защото пакетите не прилагат никакво усилие - сиреч няма триене = няма износване !
2. На неутрална "N" не е добре да се пуска на свободен ход (при спускане - например),защото помпата се върти с оборотите на коляновият вал а в торка, след като сте я засилили на свободен ход в позиция "N" нахлува маслото с високо налягане и на турбините им се завива свят,да не говорим какво се случва с маслото !
3. Помпата не спира да работи при никакви положения - тя е зацепена с оста на коляновият вал !
4. Стоейки на позиция "D" по светофарите натоварвате фрикционните дискове ;)
5. Позиция "P" е също като позиция "N" с единствената разлика,че има един "палец" който законтря и действа като ръчна спирачка,неудобно е да се стой по светофари на "Р", защото се преминава през други предавки и съответно в бързината може и да не уцелите "D" :D
6. Именно за това позиция "N" и "D" са непосредствено една до друга - спираш на светофар - бутваш напред и си на "N",преди да изфорсираш за да тръгнеш,връщаш назад и си на "D"- газ ...... и така до другия светофар ;)

п.с. Само за справка 560 SEC-а който имах бе на над 800 000км без ремонт на автоматика, като от тях лично Аз съм навъртял над 250 000км,при спускания и изкачвания винаги я поставях на позиции 3-2 и при големи наклони в редките случай на 1,но никога на "D" - накладки сменях на пробег 100 000км ;)

Леко и безаварийно каране на всички !

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Пон Апр 01, 2013 7:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Мар 06, 2013 2:50 pm
Мнения: 155
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 AT 2002 бенз.
Рейтинг: -47
Кофти...Кофти...
Отговори с цитат
Карам автоматик от около 50км., но се радвам, че се получи интересна дискусия :)

DDD написа:
защо въобще си си купил кола с автоматична скоростна кутия като постоянно я ръчкаш

На мен ми се струва доста по-лесно да "ръчкам" при потегляне, отколкото да стоя 90 сек. със (силно) натисната спирачка - при това изправен пред опасността да се забия в този пред мен ако я пусна случайно или ако случайно тя изпусне. Но може би след време ще свикна. Друг вариант е да дръпна ръчната :))
Но това с N най ми допада определено! Те японците едва ли са предполагали, че има такива задръствания като нашите... Има и още 1 вариант - гАсиш мотора :D

Пон Апр 01, 2013 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 94 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор