Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Нормално ли е колата да потегля сама на скорост D и R?
Автор |
Съобщение |
VentsiBo
Регистриран на: Чет Апр 21, 2011 4:29 pm Постове: 30 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester 2.0 AT 1999
Рейтинг: 0
|
Забравих да спомена че маслото е сменяно миналата година (с Мотул при Митака) и е добре на ниво. Допълнително мога да кажа че не допускам да подавам газ по време на паузата и да се получава удар при тръгването, на наклон спирам винаги с ръчна, въобще гледам да не правя нещо "вредно". Тая пауза постепенно започна да става по-голяма и вече запозна да става досадна.
|
|
|
Вто Апр 21, 2015 12:47 pm |
|
|
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Постове: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
|
Здравей колега, Защо не пробваш с малко химия на Любгард от Субаруленд или нещо от този род? Аз също мисля да си сложа нещо в скоростите скоро за профилактика, чувам че започвали да работят като часовник. Поздрави, Вальо
_________________ Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021 Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023 Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....
|
|
|
Вто Апр 21, 2015 2:50 pm |
|
|
VentsiBo
Регистриран на: Чет Апр 21, 2011 4:29 pm Постове: 30 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester 2.0 AT 1999
Рейтинг: 0
|
Ако има проблем не ми се иска да го "решавам" като слагам добавки, а да се отстрани причината. На задна винаги тръгва веднага като отпусна спирачката, а от P на D понякога тръгва след 3-4-5 сек, понякога и след 25 не тръгва докато не дам малко газ.
|
|
|
Сря Апр 22, 2015 4:21 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
И аз карам автомат няколко години и в началото се рових доста, за да разбера как трябва да карам. Не мога да дам линк, но по памет - има статистика разглеждаща честотата на повредите на АСК в Америка и Европа при едни и същи АСК и познайте - европейските се развалят с около 15-20% повече! Защо? Единственото обяснение е, че американеца знае, че трябва да кара на D, а когато се спуска да е на 3 или 2. Това е! Ние европейците се мислим за по-интелигентни и хитри и започваме да изключваме куитиите на светофарите, да се пускаме по инерция и т.н. Статистиката не лъже. В България има няколко места където ремонтират качествено АСК, доцента извършващ ремонтите в едното от тях - МЕИ в наш град, беше писал статия в която казва, че при нова кутия, с по-малко хлабини е допустимо с цел икономия на светофар да се превключи на N, като се има предвид, че при някои марки помпата НЕ работи при това положение и маслото не се охлажда. При стара (на километри), дори и добре работеща АСК, вследствие износването има хлабини и при всяко превключване между N и D удара върху повърхностите е много по-силен, а от там износването става още по-голямо и по-бързо. Това всичкото ми е останало в паметта откакто съм си купил колата... Аз самия на светофар не превключвам от D на N, а когато ми се наложи съм забелязъл, че много по-леко е, ако веднага след превключването вдигна крака от спирачката - непосредствено преди тръгването - тогава всичко е супер плавно и незабелижимо, отколкото ако изчакам превключването с крак върху педала на спирачката.
|
22
|
|
Сря Апр 22, 2015 5:59 pm |
|
|
petko 69
|
Макар че темата е дъвкана многократно и не си открил топлата вода ,те оценявам като новак разбрал технологията на АТ който не задава решени въпроси,а споделя опит.
|
|
|
Сря Апр 22, 2015 9:36 pm |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Постове: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
Да задам и аз един тъп въпрос.
По-горе казвате, че като се слиза по баир се държи на 2-3 скорост - ок, аз съм с аутбек 2005 и предните модели имат на ск. лост позиции 1, 2, 3, но моята няма - това означава ли, че трябва да превключа на спорт и да контролирам ръчно предавките с лоста или трябва да я държа в тези диапазони с натискане на спирачката?
|
|
|
Пет Май 15, 2015 6:53 pm |
|
|
Alxx
|
Карай си я на позиция D, просто недей да пускаш по инерция. С такова пускане преди пет-шест години видях сметката на АСК в X5 4,4. След 20-тина хиляди такова каране, почна да рита и да мирише на пушилка в купето. Ползвай спортния режим когато ти се налага да имаш повече контрол при спускане - напр. зимата на заледено.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Май 17, 2015 11:11 am |
|
|
Lazarus
Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am Постове: 415 Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
|
melhaer написа: Да задам и аз един тъп въпрос.
По-горе казвате, че като се слиза по баир се държи на 2-3 скорост - ок, аз съм с аутбек 2005 и предните модели имат на ск. лост позиции 1, 2, 3, но моята няма - това означава ли, че трябва да превключа на спорт и да контролирам ръчно предавките с лоста или трябва да я държа в тези диапазони с натискане на спирачката? При продължителни спускания/изкачвания, трябва да се контролират ръчно предавките според типа на кутията ти. Някои имат пера на волата други имат позиции бутване нагоре/надолу на скоростния лост. Поздрави, Лазар
_________________ If in doubt.......FLAT 6
Не карам пил и не пия карал.
... важно е да знаеш числата колко са ти...
|
|
|
Пон Май 18, 2015 12:36 pm |
|
|
Vmax
|
Това не е задължително - ако се търси спирачен ефект при спускане или по пъргава кола при изкачване тогава се слиза с една предавка надолу, но не е проблем да се кара само на Д. Кутията е достатъчно умна и в повечето случаи при изкачване сама сваля предавка.
|
|
|
Пон Май 18, 2015 12:53 pm |
|
|
nikoz1
Регистриран на: Пон Окт 26, 2015 9:24 am Постове: 98 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6-3.0 2001
Рейтинг: 10
|
Здравейте,
Ако съм разбрал добре от всичко изписано по-горе и съобразено със задръстванията в София, може ли да обобщя следното: 1 - В големи задръствания колата минава от спирачки-1-2- пак спирачки или спирачки-1-спирачки или спирачки -1-2-3-спирачки (максимум). Следва че 4та скорост не се използва, значи тук е все едно дали си на 3 или D. Така ли е? 2 - При градското каране по бул. България , бул. Цариградско, по канала, по Сливница и други по-големи Булеварди, ако не е задръстено, се достигат скорости до 100км/ч. Ако си на 3, мотора ще бъде около 3000 оборота или повече (не съм сигурен). Не е ли по-добре да си на D, да включи 4та , за да се намалят оборотите (реването шума и разхода)? Ако да, то торк конвертора ще се локне чак след една -две минути, демек ти до другия светофар (или до нещо, където ще намалиш) докато си на 4та скорост динамиката на колата ще бъде все едно си на 3 (без блокиране, после разблокиране на торк конвертора). Значи ако е така, пак е все едно дали си на D или 3, дори на D може да ти свали разхода малко. Прав ли съм? 3 - При градско каране събота, неделя, след 9 часа вечерта, лятото - когато София е празна и няма толкова трафик, възможно е и на по-малки улици да иска да превключи на 4та скорост. Ако я държим на 3 какво печелим от това?
|
|
|
Вто Окт 27, 2015 9:42 am |
|
|
quietriot
|
nikoz1 написа: Здравейте,
Ако съм разбрал добре от всичко изписано по-горе и съобразено със задръстванията в София, може ли да обобщя следното: 1 - В големи задръствания колата минава от спирачки-1-2- пак спирачки или спирачки-1-спирачки или спирачки -1-2-3-спирачки (максимум). Следва че 4та скорост не се използва, значи тук е все едно дали си на 3 или D. Така ли е? 2 - При градското каране по бул. България , бул. Цариградско, по канала, по Сливница и други по-големи Булеварди, ако не е задръстено, се достигат скорости до 100км/ч. Ако си на 3, мотора ще бъде около 3000 оборота или повече (не съм сигурен). Не е ли по-добре да си на D, да включи 4та , за да се намалят оборотите (реването шума и разхода)? Ако да, то торк конвертора ще се локне чак след една -две минути, демек ти до другия светофар (или до нещо, където ще намалиш) докато си на 4та скорост динамиката на колата ще бъде все едно си на 3 (без блокиране, после разблокиране на торк конвертора). Значи ако е така, пак е все едно дали си на D или 3, дори на D може да ти свали разхода малко. Прав ли съм? 3 - При градско каране събота, неделя, след 9 часа вечерта, лятото - когато София е празна и няма толкова трафик, възможно е и на по-малки улици да иска да превключи на 4та скорост. Ако я държим на 3 какво печелим от това? Динамика ако я караш на спорт /power, мисля, че ти го казах още вчера. В София аз карам на 3 та, на околовръстното на D когато дигаш над 100 на трета мопжеш да дигнеш до 140 без проблем без да товариш скоростите, но става малко шумна колата .
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Вто Окт 27, 2015 10:04 am |
|
|
nikoz1
Регистриран на: Пон Окт 26, 2015 9:24 am Постове: 98 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6-3.0 2001
Рейтинг: 10
|
quietriot написа: nikoz1 написа: Здравейте,
Ако съм разбрал добре от всичко изписано по-горе и съобразено със задръстванията в София, може ли да обобщя следното: 1 - В големи задръствания колата минава от спирачки-1-2- пак спирачки или спирачки-1-спирачки или спирачки -1-2-3-спирачки (максимум). Следва че 4та скорост не се използва, значи тук е все едно дали си на 3 или D. Така ли е? 2 - При градското каране по бул. България , бул. Цариградско, по канала, по Сливница и други по-големи Булеварди, ако не е задръстено, се достигат скорости до 100км/ч. Ако си на 3, мотора ще бъде около 3000 оборота или повече (не съм сигурен). Не е ли по-добре да си на D, да включи 4та , за да се намалят оборотите (реването шума и разхода)? Ако да, то торк конвертора ще се локне чак след една -две минути, демек ти до другия светофар (или до нещо, където ще намалиш) докато си на 4та скорост динамиката на колата ще бъде все едно си на 3 (без блокиране, после разблокиране на торк конвертора). Значи ако е така, пак е все едно дали си на D или 3, дори на D може да ти свали разхода малко. Прав ли съм? 3 - При градско каране събота, неделя, след 9 часа вечерта, лятото - когато София е празна и няма толкова трафик, възможно е и на по-малки улици да иска да превключи на 4та скорост. Ако я държим на 3 какво печелим от това? Динамика ако я караш на спорт /power, мисля, че ти го казах още вчера. В София аз карам на 3 та, на околовръстното на D когато дигаш над 100 на трета мопжеш да дигнеш до 140 без проблем без да товариш скоростите, но става малко шумна колата . Здрасти пак, да каза вчера, но като цяло може още да не ми се е разяснила добре картината. Възможно ли е да ми отговориш точка по точка, все пак са различни, интересни случаи, с които се сблъсквам всеки ден. На други хора също ще са полезни отговорите предполагам
|
|
|
Вто Окт 27, 2015 11:49 am |
|
|
quietriot
|
т 1 или 3 или D , по добре 3 та. т 2 пак така , но ако 100 ти се вижда много спокойно може да превключиш в движение на D. Т 3 караш както тие кеф може и на Д може и на 3 та , стил на каране се нарича на 3та с кик даун печелиш по бърза реакция отколкото на Д особено на power. Другото ще установиш сам с каране, мисля че бях пределно ясен!
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Вто Окт 27, 2015 12:08 pm |
|
|
nikoz1
Регистриран на: Пон Окт 26, 2015 9:24 am Постове: 98 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6-3.0 2001
Рейтинг: 10
|
Тествам я. Като цяло поведението е едно и също D или 3, но при рязко натискане на газта, верно при 3 е по-бързо понижаването.
|
|
|
Пет Окт 30, 2015 5:28 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Alxx, SensationBW и 102 госта |
|