Нормално ли е колата да потегля сама на скорост D и R?
Автор |
Съобщение |
VentsiBo
Регистриран на: Чет Апр 21, 2011 4:29 pm Мнения: 30 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester 2.0 AT 1999
Рейтинг: 0
|
Забравих да спомена че маслото е сменяно миналата година (с Мотул при Митака) и е добре на ниво. Допълнително мога да кажа че не допускам да подавам газ по време на паузата и да се получава удар при тръгването, на наклон спирам винаги с ръчна, въобще гледам да не правя нещо "вредно". Тая пауза постепенно започна да става по-голяма и вече запозна да става досадна.
|
|
|
Вто Апр 21, 2015 12:47 pm |
|
|
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Мнения: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
|
Здравей колега, Защо не пробваш с малко химия на Любгард от Субаруленд или нещо от този род? Аз също мисля да си сложа нещо в скоростите скоро за профилактика, чувам че започвали да работят като часовник. Поздрави, Вальо
_________________ Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021 Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023 Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....
|
|
|
Вто Апр 21, 2015 2:50 pm |
|
|
VentsiBo
Регистриран на: Чет Апр 21, 2011 4:29 pm Мнения: 30 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester 2.0 AT 1999
Рейтинг: 0
|
Ако има проблем не ми се иска да го "решавам" като слагам добавки, а да се отстрани причината. На задна винаги тръгва веднага като отпусна спирачката, а от P на D понякога тръгва след 3-4-5 сек, понякога и след 25 не тръгва докато не дам малко газ.
|
|
|
Сря Апр 22, 2015 4:21 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
И аз карам автомат няколко години и в началото се рових доста, за да разбера как трябва да карам. Не мога да дам линк, но по памет - има статистика разглеждаща честотата на повредите на АСК в Америка и Европа при едни и същи АСК и познайте - европейските се развалят с около 15-20% повече! Защо? Единственото обяснение е, че американеца знае, че трябва да кара на D, а когато се спуска да е на 3 или 2. Това е! Ние европейците се мислим за по-интелигентни и хитри и започваме да изключваме куитиите на светофарите, да се пускаме по инерция и т.н. Статистиката не лъже. В България има няколко места където ремонтират качествено АСК, доцента извършващ ремонтите в едното от тях - МЕИ в наш град, беше писал статия в която казва, че при нова кутия, с по-малко хлабини е допустимо с цел икономия на светофар да се превключи на N, като се има предвид, че при някои марки помпата НЕ работи при това положение и маслото не се охлажда. При стара (на километри), дори и добре работеща АСК, вследствие износването има хлабини и при всяко превключване между N и D удара върху повърхностите е много по-силен, а от там износването става още по-голямо и по-бързо. Това всичкото ми е останало в паметта откакто съм си купил колата... Аз самия на светофар не превключвам от D на N, а когато ми се наложи съм забелязъл, че много по-леко е, ако веднага след превключването вдигна крака от спирачката - непосредствено преди тръгването - тогава всичко е супер плавно и незабелижимо, отколкото ако изчакам превключването с крак върху педала на спирачката.
|
22
|
|
Сря Апр 22, 2015 5:59 pm |
|
|
petko 69
|
Макар че темата е дъвкана многократно и не си открил топлата вода ,те оценявам като новак разбрал технологията на АТ който не задава решени въпроси,а споделя опит.
|
|
|
Сря Апр 22, 2015 9:36 pm |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
Да задам и аз един тъп въпрос.
По-горе казвате, че като се слиза по баир се държи на 2-3 скорост - ок, аз съм с аутбек 2005 и предните модели имат на ск. лост позиции 1, 2, 3, но моята няма - това означава ли, че трябва да превключа на спорт и да контролирам ръчно предавките с лоста или трябва да я държа в тези диапазони с натискане на спирачката?
|
|
|
Пет Май 15, 2015 6:53 pm |
|
|
Alxx
|
Карай си я на позиция D, просто недей да пускаш по инерция. С такова пускане преди пет-шест години видях сметката на АСК в X5 4,4. След 20-тина хиляди такова каране, почна да рита и да мирише на пушилка в купето. Ползвай спортния режим когато ти се налага да имаш повече контрол при спускане - напр. зимата на заледено.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Май 17, 2015 11:11 am |
|
|
Lazarus
Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am Мнения: 415 Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
|
melhaer написа: Да задам и аз един тъп въпрос.
По-горе казвате, че като се слиза по баир се държи на 2-3 скорост - ок, аз съм с аутбек 2005 и предните модели имат на ск. лост позиции 1, 2, 3, но моята няма - това означава ли, че трябва да превключа на спорт и да контролирам ръчно предавките с лоста или трябва да я държа в тези диапазони с натискане на спирачката? При продължителни спускания/изкачвания, трябва да се контролират ръчно предавките според типа на кутията ти. Някои имат пера на волата други имат позиции бутване нагоре/надолу на скоростния лост. Поздрави, Лазар
_________________ If in doubt.......FLAT 6
Не карам пил и не пия карал.
... важно е да знаеш числата колко са ти...
|
|
|
Пон Май 18, 2015 12:36 pm |
|
|
Vmax
|
Това не е задължително - ако се търси спирачен ефект при спускане или по пъргава кола при изкачване тогава се слиза с една предавка надолу, но не е проблем да се кара само на Д. Кутията е достатъчно умна и в повечето случаи при изкачване сама сваля предавка.
|
|
|
Пон Май 18, 2015 12:53 pm |
|
|
nikoz1
Регистриран на: Пон Окт 26, 2015 9:24 am Мнения: 98 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6-3.0 2001
Рейтинг: 10
|
Здравейте,
Ако съм разбрал добре от всичко изписано по-горе и съобразено със задръстванията в София, може ли да обобщя следното: 1 - В големи задръствания колата минава от спирачки-1-2- пак спирачки или спирачки-1-спирачки или спирачки -1-2-3-спирачки (максимум). Следва че 4та скорост не се използва, значи тук е все едно дали си на 3 или D. Така ли е? 2 - При градското каране по бул. България , бул. Цариградско, по канала, по Сливница и други по-големи Булеварди, ако не е задръстено, се достигат скорости до 100км/ч. Ако си на 3, мотора ще бъде около 3000 оборота или повече (не съм сигурен). Не е ли по-добре да си на D, да включи 4та , за да се намалят оборотите (реването шума и разхода)? Ако да, то торк конвертора ще се локне чак след една -две минути, демек ти до другия светофар (или до нещо, където ще намалиш) докато си на 4та скорост динамиката на колата ще бъде все едно си на 3 (без блокиране, после разблокиране на торк конвертора). Значи ако е така, пак е все едно дали си на D или 3, дори на D може да ти свали разхода малко. Прав ли съм? 3 - При градско каране събота, неделя, след 9 часа вечерта, лятото - когато София е празна и няма толкова трафик, възможно е и на по-малки улици да иска да превключи на 4та скорост. Ако я държим на 3 какво печелим от това?
|
|
|
Вто Окт 27, 2015 9:42 am |
|
|
quietriot
|
nikoz1 написа: Здравейте,
Ако съм разбрал добре от всичко изписано по-горе и съобразено със задръстванията в София, може ли да обобщя следното: 1 - В големи задръствания колата минава от спирачки-1-2- пак спирачки или спирачки-1-спирачки или спирачки -1-2-3-спирачки (максимум). Следва че 4та скорост не се използва, значи тук е все едно дали си на 3 или D. Така ли е? 2 - При градското каране по бул. България , бул. Цариградско, по канала, по Сливница и други по-големи Булеварди, ако не е задръстено, се достигат скорости до 100км/ч. Ако си на 3, мотора ще бъде около 3000 оборота или повече (не съм сигурен). Не е ли по-добре да си на D, да включи 4та , за да се намалят оборотите (реването шума и разхода)? Ако да, то торк конвертора ще се локне чак след една -две минути, демек ти до другия светофар (или до нещо, където ще намалиш) докато си на 4та скорост динамиката на колата ще бъде все едно си на 3 (без блокиране, после разблокиране на торк конвертора). Значи ако е така, пак е все едно дали си на D или 3, дори на D може да ти свали разхода малко. Прав ли съм? 3 - При градско каране събота, неделя, след 9 часа вечерта, лятото - когато София е празна и няма толкова трафик, възможно е и на по-малки улици да иска да превключи на 4та скорост. Ако я държим на 3 какво печелим от това? Динамика ако я караш на спорт /power, мисля, че ти го казах още вчера. В София аз карам на 3 та, на околовръстното на D когато дигаш над 100 на трета мопжеш да дигнеш до 140 без проблем без да товариш скоростите, но става малко шумна колата .
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Вто Окт 27, 2015 10:04 am |
|
|
nikoz1
Регистриран на: Пон Окт 26, 2015 9:24 am Мнения: 98 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6-3.0 2001
Рейтинг: 10
|
quietriot написа: nikoz1 написа: Здравейте,
Ако съм разбрал добре от всичко изписано по-горе и съобразено със задръстванията в София, може ли да обобщя следното: 1 - В големи задръствания колата минава от спирачки-1-2- пак спирачки или спирачки-1-спирачки или спирачки -1-2-3-спирачки (максимум). Следва че 4та скорост не се използва, значи тук е все едно дали си на 3 или D. Така ли е? 2 - При градското каране по бул. България , бул. Цариградско, по канала, по Сливница и други по-големи Булеварди, ако не е задръстено, се достигат скорости до 100км/ч. Ако си на 3, мотора ще бъде около 3000 оборота или повече (не съм сигурен). Не е ли по-добре да си на D, да включи 4та , за да се намалят оборотите (реването шума и разхода)? Ако да, то торк конвертора ще се локне чак след една -две минути, демек ти до другия светофар (или до нещо, където ще намалиш) докато си на 4та скорост динамиката на колата ще бъде все едно си на 3 (без блокиране, после разблокиране на торк конвертора). Значи ако е така, пак е все едно дали си на D или 3, дори на D може да ти свали разхода малко. Прав ли съм? 3 - При градско каране събота, неделя, след 9 часа вечерта, лятото - когато София е празна и няма толкова трафик, възможно е и на по-малки улици да иска да превключи на 4та скорост. Ако я държим на 3 какво печелим от това? Динамика ако я караш на спорт /power, мисля, че ти го казах още вчера. В София аз карам на 3 та, на околовръстното на D когато дигаш над 100 на трета мопжеш да дигнеш до 140 без проблем без да товариш скоростите, но става малко шумна колата . Здрасти пак, да каза вчера, но като цяло може още да не ми се е разяснила добре картината. Възможно ли е да ми отговориш точка по точка, все пак са различни, интересни случаи, с които се сблъсквам всеки ден. На други хора също ще са полезни отговорите предполагам
|
|
|
Вто Окт 27, 2015 11:49 am |
|
|
quietriot
|
т 1 или 3 или D , по добре 3 та. т 2 пак така , но ако 100 ти се вижда много спокойно може да превключиш в движение на D. Т 3 караш както тие кеф може и на Д може и на 3 та , стил на каране се нарича на 3та с кик даун печелиш по бърза реакция отколкото на Д особено на power. Другото ще установиш сам с каране, мисля че бях пределно ясен!
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Вто Окт 27, 2015 12:08 pm |
|
|
nikoz1
Регистриран на: Пон Окт 26, 2015 9:24 am Мнения: 98 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6-3.0 2001
Рейтинг: 10
|
Тествам я. Като цяло поведението е едно и също D или 3, но при рязко натискане на газта, верно при 3 е по-бързо понижаването.
|
|
|
Пет Окт 30, 2015 5:28 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|