Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:02 am



Отговори на тема  [ 94 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5
 Нормално ли е колата да потегля сама на скорост D и R? 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 21, 2011 4:29 pm
Мнения: 30
Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester 2.0 AT 1999
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Забравих да спомена че маслото е сменяно миналата година (с Мотул при Митака) и е добре на ниво. Допълнително мога да кажа че не допускам да подавам газ по време на паузата и да се получава удар при тръгването, на наклон спирам винаги с ръчна, въобще гледам да не правя нещо "вредно". Тая пауза постепенно започна да става по-голяма и вече запозна да става досадна.

Вто Апр 21, 2015 12:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей колега,
Защо не пробваш с малко химия на Любгард от Субаруленд или нещо от този род? Аз също мисля да си сложа нещо в скоростите скоро за профилактика, чувам че започвали да работят като часовник.
Поздрави,
Вальо

_________________
Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021
Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023
Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....

Вто Апр 21, 2015 2:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 21, 2011 4:29 pm
Мнения: 30
Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester 2.0 AT 1999
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ако има проблем не ми се иска да го "решавам" като слагам добавки, а да се отстрани причината.
На задна винаги тръгва веднага като отпусна спирачката, а от P на D понякога тръгва след 3-4-5 сек, понякога и след 25 не тръгва докато не дам малко газ.

Сря Апр 22, 2015 4:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз карам автомат няколко години и в началото се рових доста, за да разбера как трябва да карам. Не мога да дам линк, но по памет - има статистика разглеждаща честотата на повредите на АСК в Америка и Европа при едни и същи АСК и познайте - европейските се развалят с около 15-20% повече! Защо? Единственото обяснение е, че американеца знае, че трябва да кара на D, а когато се спуска да е на 3 или 2. Това е! Ние европейците се мислим за по-интелигентни и хитри и започваме да изключваме куитиите на светофарите, да се пускаме по инерция и т.н. Статистиката не лъже. В България има няколко места където ремонтират качествено АСК, доцента извършващ ремонтите в едното от тях - МЕИ в наш град, беше писал статия в която казва, че при нова кутия, с по-малко хлабини е допустимо с цел икономия на светофар да се превключи на N, като се има предвид, че при някои марки помпата НЕ работи при това положение и маслото не се охлажда. При стара (на километри), дори и добре работеща АСК, вследствие износването има хлабини и при всяко превключване между N и D удара върху повърхностите е много по-силен, а от там износването става още по-голямо и по-бързо. Това всичкото ми е останало в паметта откакто съм си купил колата... Аз самия на светофар не превключвам от D на N, а когато ми се наложи съм забелязъл, че много по-леко е, ако веднага след превключването вдигна крака от спирачката - непосредствено преди тръгването - тогава всичко е супер плавно и незабелижимо, отколкото ако изчакам превключването с крак върху педала на спирачката.
 22

Сря Апр 22, 2015 5:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Макар че темата е дъвкана многократно и не си открил топлата вода ,те оценявам като новак разбрал технологията на АТ който не задава решени въпроси,а споделя опит. :good:

Сря Апр 22, 2015 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm
Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да задам и аз един тъп въпрос.

По-горе казвате, че като се слиза по баир се държи на 2-3 скорост - ок, аз съм с аутбек 2005 и предните модели имат на ск. лост позиции 1, 2, 3, но моята няма - това означава ли, че трябва да превключа на спорт и да контролирам ръчно предавките с лоста или трябва да я държа в тези диапазони с натискане на спирачката?

Пет Май 15, 2015 6:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Карай си я на позиция D, просто недей да пускаш по инерция. С такова пускане преди пет-шест години видях сметката на АСК в X5 4,4. След 20-тина хиляди такова каране, почна да рита и да мирише на пушилка в купето.
Ползвай спортния режим когато ти се налага да имаш повече контрол при спускане - напр. зимата на заледено.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Май 17, 2015 11:11 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am
Мнения: 415
Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
melhaer написа:
Да задам и аз един тъп въпрос.

По-горе казвате, че като се слиза по баир се държи на 2-3 скорост - ок, аз съм с аутбек 2005 и предните модели имат на ск. лост позиции 1, 2, 3, но моята няма - това означава ли, че трябва да превключа на спорт и да контролирам ръчно предавките с лоста или трябва да я държа в тези диапазони с натискане на спирачката?



При продължителни спускания/изкачвания, трябва да се контролират ръчно предавките според типа на кутията ти. Някои имат пера на волата други имат позиции бутване нагоре/надолу на скоростния лост.

Поздрави,
Лазар

_________________
If in doubt.......FLAT 6

Не карам пил и не пия карал.

... важно е да знаеш числата колко са ти...

Пон Май 18, 2015 12:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това не е задължително - ако се търси спирачен ефект при спускане или по пъргава кола при изкачване тогава се слиза с една предавка надолу, но не е проблем да се кара само на Д. Кутията е достатъчно умна и в повечето случаи при изкачване сама сваля предавка.

Пон Май 18, 2015 12:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 26, 2015 9:24 am
Мнения: 98
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6-3.0 2001
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,

Ако съм разбрал добре от всичко изписано по-горе и съобразено със задръстванията в София, може ли да обобщя следното:
1 - В големи задръствания колата минава от спирачки-1-2- пак спирачки или спирачки-1-спирачки или спирачки -1-2-3-спирачки (максимум). Следва че 4та скорост не се използва, значи тук е все едно дали си на 3 или D. Така ли е?
2 - При градското каране по бул. България , бул. Цариградско, по канала, по Сливница и други по-големи Булеварди, ако не е задръстено, се достигат скорости до 100км/ч. Ако си на 3, мотора ще бъде около 3000 оборота или повече (не съм сигурен). Не е ли по-добре да си на D, да включи 4та , за да се намалят оборотите (реването шума и разхода)?
Ако да, то торк конвертора ще се локне чак след една -две минути, демек ти до другия светофар (или до нещо, където ще намалиш) докато си на 4та скорост динамиката на колата ще бъде все едно си на 3 (без блокиране, после разблокиране на торк конвертора). Значи ако е така, пак е все едно дали си на D или 3, дори на D може да ти свали разхода малко. Прав ли съм?
3 - При градско каране събота, неделя, след 9 часа вечерта, лятото - когато София е празна и няма толкова трафик, възможно е и на по-малки улици да иска да превключи на 4та скорост. Ако я държим на 3 какво печелим от това?

Вто Окт 27, 2015 9:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikoz1 написа:
Здравейте,

Ако съм разбрал добре от всичко изписано по-горе и съобразено със задръстванията в София, може ли да обобщя следното:
1 - В големи задръствания колата минава от спирачки-1-2- пак спирачки или спирачки-1-спирачки или спирачки -1-2-3-спирачки (максимум). Следва че 4та скорост не се използва, значи тук е все едно дали си на 3 или D. Така ли е?
2 - При градското каране по бул. България , бул. Цариградско, по канала, по Сливница и други по-големи Булеварди, ако не е задръстено, се достигат скорости до 100км/ч. Ако си на 3, мотора ще бъде около 3000 оборота или повече (не съм сигурен). Не е ли по-добре да си на D, да включи 4та , за да се намалят оборотите (реването шума и разхода)?
Ако да, то торк конвертора ще се локне чак след една -две минути, демек ти до другия светофар (или до нещо, където ще намалиш) докато си на 4та скорост динамиката на колата ще бъде все едно си на 3 (без блокиране, после разблокиране на торк конвертора). Значи ако е така, пак е все едно дали си на D или 3, дори на D може да ти свали разхода малко. Прав ли съм?
3 - При градско каране събота, неделя, след 9 часа вечерта, лятото - когато София е празна и няма толкова трафик, възможно е и на по-малки улици да иска да превключи на 4та скорост. Ако я държим на 3 какво печелим от това?

Динамика ако я караш на спорт /power, мисля, че ти го казах още вчера.
В София аз карам на 3 та, на околовръстното на D когато дигаш над 100 на трета мопжеш да дигнеш до 140 без проблем без да товариш скоростите, но става малко шумна колата :) .

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Вто Окт 27, 2015 10:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 26, 2015 9:24 am
Мнения: 98
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6-3.0 2001
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
quietriot написа:
nikoz1 написа:
Здравейте,

Ако съм разбрал добре от всичко изписано по-горе и съобразено със задръстванията в София, може ли да обобщя следното:
1 - В големи задръствания колата минава от спирачки-1-2- пак спирачки или спирачки-1-спирачки или спирачки -1-2-3-спирачки (максимум). Следва че 4та скорост не се използва, значи тук е все едно дали си на 3 или D. Така ли е?
2 - При градското каране по бул. България , бул. Цариградско, по канала, по Сливница и други по-големи Булеварди, ако не е задръстено, се достигат скорости до 100км/ч. Ако си на 3, мотора ще бъде около 3000 оборота или повече (не съм сигурен). Не е ли по-добре да си на D, да включи 4та , за да се намалят оборотите (реването шума и разхода)?
Ако да, то торк конвертора ще се локне чак след една -две минути, демек ти до другия светофар (или до нещо, където ще намалиш) докато си на 4та скорост динамиката на колата ще бъде все едно си на 3 (без блокиране, после разблокиране на торк конвертора). Значи ако е така, пак е все едно дали си на D или 3, дори на D може да ти свали разхода малко. Прав ли съм?
3 - При градско каране събота, неделя, след 9 часа вечерта, лятото - когато София е празна и няма толкова трафик, възможно е и на по-малки улици да иска да превключи на 4та скорост. Ако я държим на 3 какво печелим от това?

Динамика ако я караш на спорт /power, мисля, че ти го казах още вчера.
В София аз карам на 3 та, на околовръстното на D когато дигаш над 100 на трета мопжеш да дигнеш до 140 без проблем без да товариш скоростите, но става малко шумна колата :) .



Здрасти пак,

да каза вчера, но като цяло може още да не ми се е разяснила добре картината. Възможно ли е да ми отговориш точка по точка, все пак са различни, интересни случаи, с които се сблъсквам всеки ден. На други хора също ще са полезни отговорите предполагам ;)

Вто Окт 27, 2015 11:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
т 1 или 3 или D , по добре 3 та.
т 2 пак така , но ако 100 ти се вижда много спокойно може да превключиш в движение на D.
Т 3 караш както тие кеф може и на Д може и на 3 та , стил на каране се нарича на 3та с кик даун печелиш по бърза реакция отколкото на Д особено на power.
Другото ще установиш сам с каране, мисля че бях пределно ясен!

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Вто Окт 27, 2015 12:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 26, 2015 9:24 am
Мнения: 98
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6-3.0 2001
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Тествам я. Като цяло поведението е едно и също D или 3, но при рязко натискане на газта, верно при 3 е по-бързо понижаването.

Пет Окт 30, 2015 5:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 94 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор