Аз предлагам да направим едно преброяване кой какви проблеми е имал с двигателя като цяло-течове,прегряване,смяна на гарнитури и т.н. и как е обслужвана колата през този период но да е с кратко описание .Така според мен ще се поизясни ситуацията и ще се получи нещо като статистика .
1.Форестер 2,0МТ 125к.с 00'г.,АГУ пробег 143 000 км
Пробег за 18 месеца 24000 км - разход на масло до 500 мл. смяна/смяна Антифриз три четири доливания по 50 мл./ не е сменян от мен още / Сух двигател няма течове и загуби на течности . Стрелката винаги е на едно положение в режим много рядко се движи едвам забележимо.Перката се включва винаги когато колата работи на едно място повече от 1мин. без значение от ситуацията и атм. условия /имам нисан и хонда те също са така/
Придържайте се към името и целта на темата
Нед Яну 26, 2014 3:55 pm
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Постове: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Днес направих проверка на свещите след 30 000км. пробег .... една единствена бе леко по бяла,при което хванах щуцера към колектора и се оказа с лек луфт,развих го,малко уплътнител за резби и при следващата проверка мисля да няма изненади ...
След като по-нагоре в темата изяснихме с общи усилия превенцийте относно протичане на гарнитурите и как да се предпазим,като основно проблемите се получават след монтаж на ГИ,то освен бедните смеси,трябва да обърнем внимание на - обърканият ред на впръскване и разхлабени щуцери.Опоменахме за добавки към охладителната течност,изборът на моторно масло,своевременно почистване на радиаторите .... следва и поставяне на датчик,за ниво регулация (което все още не съм осъществил),но на някои американски машини (вероятно има и на други) датчиците са поставени на самият радиатор и работят под налягане и температура. При това положение,със загуба на около 100мл. охладителна течност,било то от прокапало водно съединение или в др. ситуации, ще има кои да ни сигнализира преди ституацията да е излезнала извън контрол .... coming soon
p.s. Снимките са,за да се докаже,че при правилни смеси и на газ,прословутият цвят на керемида,също е постижим ...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ http://www.dek.bg/main.php
Нед Май 04, 2014 10:37 am
kerekovski
Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am Постове: 808 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Отдавна никой не е писал по темата, но аз да си задам въпроса: Някой успял ли е да вгради по някакъв начин датчик за ниво, с помощта на който да се предупреждава по някакъв начин при спадане нивото на охл. течност в радиатора и разширителния съд?
колега а тоя датчик как ще отчита и температурата все пак защото при движение има някакво налягане
а и разширението /свиването на течността. нивото в радиатора /системата как ще го мериш къде точно ще го отчиташ в самия радиатор ли ? а в казанчето може и да стане но пък под товар и топул радиатор няма да е най релевантното нещо май.
Здравейте! Първо да се извиня, ако вдигам "умряла" тема. Разчетох се из темата, но не цялата. Имам Аутбек Б12 с H6 двигател с газ. Искам колата ми да е надеждна и да не мисля в жегите, че колата ми прегрява и че ми издухат гарнитурите. Имам следните притеснения: - Имам фабричен радиатор - От приятели, форуми (чужди и нашия) разбирам, че тия радиатори са неадекватни за охлаждането на двигателя и кутията. Слагането на алуминиев радиатор за двигателя и радиатор за кутията ще реши ли проблемите с охлаждането? - Ако фабричния радиатор е решението, но има такива с доста по-широка пита и повече площ, то тези радиатори реално ще са достатъчни ли за охлаждането на двигателя и кутията. Маслото си сменям на 8000 километра и карам с Мотул. Охладителната система съм я минал един път изцяло с качествен антифриз. - Тъй като виждам, че сегашния ми радиатор изпуска от горната си страна може би ще бъде добре да мина на алуминиев радиатор. Има ли алуминиеви радиатори с намотка вътре в тях за охлаждане на автоматика? Отново да кажа - крайната цел не е тунинг. Крайната цел е в жегата да карам спокойно с каквато скорост пожелая независимо от товара върху двигателя. Благодаря ви!
Вто Сеп 03, 2019 8:38 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3867 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Резюме от наученото: Алуминиев радиатор от '06-'08 STi(по спомен), бай Петко(petko69) всъщност е с точния и ще ти каже. По-студен термостат. Отделен охладител за кутията. Препрограмиране на перките да държат цялата система по-хладна. Даже и само радиаторът ще подобри доста нещата, написаното горе е най-хардкор вариантът. P.S. Ако изпарителят ти не е с огромен резерв, при студено време и направена така система ще "пръдва" при сериозно изрязване на две-три предавки до червено.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Благодаря за отговора! Радиатора е изцяло алуминиев на сти-ката? Студения термостат всъщност на колко трябва да отваря? Ако е много студен през зимата ще стане кофти. Радиатор за автоматика от къде мога да намеря освен ибей и т.н.? Търся нещо, което ще е надеждно. Въобще китайските радиатори за кутията, които се слагат пред радиатора на климатика вършат ли работа? Предвид, че махам охлаждането от радиатора за автоматика и слагам отделен радиатор за автоматика би трябвало този радиатор да е най-отпред. Площта му (говоря за китайкиските) съобразена ли е с нуждите на кутията? За разширителния съд имаш предвид, че като я натискам дълго време ще ми трябва по-голям съд, щото ще се очаква повече охладителна течност да излезе от системата?
Сря Сеп 04, 2019 8:25 am
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3867 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Разширителен съд не съм споменавал... Съобразяване на охлаждането на ск. кутия се прави с проста математика: дебит на маслото и охладителна повърхност(топлоотдаване) на радиатора. Един радиатор за масло от Мазда RX-8 би бил повече от достатъчен за кутията. Ако го комбинираш с термостат ще стане идеално. Споменавам конкретния радиатор, защото е качествен и достъпен като цена. Вярно, смърди на търговия, но имам под ръка такива радиатори. Много Субарута вече са с такива.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert