Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 270 мнения ]  стр Предишна  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Следваща
 ...Проект - как да не "духват" нашите гарнитури... 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
plaskom написа:
Както сме започнали да ги обсъждаме всичките добавки и куланти, ето още една добавка на Мотул за която пишат че сваля температурата на двигателя до 15С. Някакви мнения за нея :-?

http://www.motul.com/fr/en/products/137 ... ange%5D=25

http://www.motul.com/system/product_des ... 1290086772


Ползвал съм я на назобен мотоциклет и върши работа, но не съм правил замервания на точни данни.
Уикенда имаме 500 км извънградски трип със СВХ, на клима, скорости от 140-160-180, жегата беше 32-35С, стрелката беше закована. Антифриз-вода 50-50 и Редлайн добавката.
На излизане от Сф, в задръстването на Богровите / 15км се минаваха за един час /, доста коли бях кипнали...

Пон Авг 05, 2013 7:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 8:39 am
Мнения: 428
Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza WRX MY97
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
eddy написа:
=Alex= написа:
... А дали е "по-хубаво" - you get what you paid for, нали знаеш. Сам прецени дали е по-хубаво спрямо антифриз от 20 лв.
Фактът, че течностите на Еванс масово се използват за охл. на двигателите на самолетите, където работния диапазон е някакъв кошмар, говори, че все пак компанията не е случайна и знаят какво правят.

За куулант бууст-а на Амсойл и дестилираната вода - това е така само когато караш с чиста вода и куулант буст. Ако караш с микс 50:50 антифриз и вода, няма значение каква е водата.

:beer:

==edit==
Също така нямам никаква идея как чрез смяна на охлаждаща течност колата вдига мощност... но графиката говори сама по себе си.


Алекс виждам, че много си се навил за Еванс, няма лошо, тамън след 50-60К км ще можеш да дадеш инфо от първа ръка, но да сравняваме ябълки и круши не е коректно. Никъде не говоря за антифриз от 20лв, аз говоря за оригиналния, ето виж разликите:
http://www.amazon.com/Subaru-Long-Life- ... antifreeze
http://www.amazon.com/Evans-NPG-Coolant ... =evans+npg
Естествено това са цените в САЩ, но тук и едното и другото идват пропорционално по-скъпо, но там разликите не са големи, а все пак основно там се ползва този тип охладителна течност, в Европа е доста рядко използвана, за разлика от WW примерно.
Също никъде не съм казал, че Еванс са случайна фирма, но това че даден инженер е сметнал даден двигател с определен тип охладителна течност, не го прави автоматично този тип течност подходящ за друг тип двигател сметнат за друг тип течност.
Повечето неща са добри при определени обстоятелства, независимо колко са хубави и скъпи. Давам пример веднага с рейсинг накладките. За агресивните шофьори са супер след като влезнат в температура, но за обикновения ползвател това е супер "боклук", скърца и не спира, защото са студени и тн примери. Демек не е хубаво да се сравняват неща само по цената им, а и по предназначението им и специфичните изисквания на определения индивид.


Не знам, защото толкова спорите. :pardon: Еванс си имат и серия за градски автомобили, който се ползава и за камиони и тн. Така, че за аналогията е накладките все едно да сравняваш EBC накладки, там къв Stuff беше за градско и рейсърски. Нормално за ежедневката да не взимаш рейсърските. За това и Еванс имат Automotive 180 серия, която е за евридейка и Power 180, която е за Алекс :D. За мен единствения проблем са макучите (по-висока температура ала-бала, уж) за това с моя приятел дето ще слагаме Еванс на моторите ще си вземе силиконови маркучи.

П.С.
Относно по-високата температура ... аз до колкото разбрах може само в охладителната система да се повиши, не в двигател... но това не значи ли, че постоянно ще е пусната перката ?

Пон Авг 05, 2013 9:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е точно така, само Power Cool 180 е предназначен за алуминиеви блокове като при Субару.

_________________
www.plaskom.com

Пон Авг 05, 2013 3:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 8:39 am
Мнения: 428
Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza WRX MY97
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
plaskom написа:
Не е точно така, само Power Cool 180 е предназначен за алуминиеви блокове като при Субару.


Е това май е само за Беките ... мойта импреза май си Джелезо (стомана или там квото е). И го дадох просто за пример... защото никъде не е казано, че само от рейсъри се ползва Еванса - тираджии, моторджии, и тем подобно ... даже Джей Лено го ползва на всичките си коли - които не са малко, и човека се води един от най-големите авто/мото фенове в света. Just Saying :pardon:

Вто Авг 06, 2013 7:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 8:39 am
Мнения: 428
Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza WRX MY97
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
xander написа:
plaskom написа:
Не е точно така, само Power Cool 180 е предназначен за алуминиеви блокове като при Субару.


Е това май е само за Беките ... мойта импреза май си Джелезо (стомана или там квото е). И го дадох просто за пример... защото никъде не е казано, че само от рейсъри се ползва Еванса - тираджии, моторджии, и тем подобно ... даже Джей Лено го ползва на всичките си коли - които не са малко, и човека се води един от най-големите авто/мото фенове в света. Just Saying :pardon:



Искам искрено да извиня на колегата plaskom :bow: ... не съм бил прав. Халуминиеви са :pardon:

Вто Авг 06, 2013 7:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Извинения се приемат само в течно състояние :beer:
:D

_________________
www.plaskom.com

Сря Авг 07, 2013 8:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 8:39 am
Мнения: 428
Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza WRX MY97
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ще се извиня подобаващо с оранжева течност с пяна :beer:

Сря Авг 07, 2013 9:12 am
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Скоро попаднах на това инфо,като със следващите EJ252,253,254,255 и 257 - този проблем не съществува.

EJ25D


EJ25D Head Gasket Failure

The EJ25D has demonstrated leaking head gasket issues on occasion. This was due to a design flaw of the OEM gaskets. Since the release of the EJ25D, an updated gasket is available that is not prone to failure. There were two variations of the EJ25D sold in the US market. The engine was introduced in 1996 in the Legacy 2.5GT, LSi, and Legacy Outback. That version of the engine used HLA heads, was recommended to be run on 91 octane fuel, had lower power and torque ratings than the later '97-99 EJ25D, and was only offered with an automatic transmission. In 1997 a revised engine was introduced that used heads with shimmed bucket lifters (versus the HLAs), was designed to run on 87 octane fuel, and was available with either a manual or automatic transmission. Because of the DOHC valve architecture, the spark plugs are more difficult to service in comparison to SOHC variations. The DOHC engines are therefore installed with platinum spark plugs and an extended spark plug service life of 80,000 miles (128,747.5 km).
DOHC (1996) - SAE - 155 hp (116 kW) @ 5600 rpm
140 ft·lbf (190 N·m) at 2800 rpm
DOHC (1997–1999) - SAE - 165 hp (123 kW) @ 5600 rpm
162 ft·lbf (220 N·m) at 4000 rpm
Usage
Impreza 98
Legacy/Outback 96~99
Forester 98
EJ251[edit source | editbeta]


Flat four EJ251

The EJ251 has demonstrated externally leaking head gasket issues on occasion as the engine accumulates mileage over 100,000 miles (160,000 km). SOHC Intake volume is calculated by the use of a MAP sensor, unlike the EJ253 which uses a MAF sensor. Compression ratio is 10.0:1.
Power ISO: 123 kW (165 hp) @ 5600 RPM
226 N·m (167 ft·lbf) @ 4000 rpm
Usage:
Impreza 2.5RS, 2.5TS 00-04 (US)
Impreza Outback Sport 02-04 (US)
Forester 00-04 (US)
Legacy 00-04 (US)
Outback 00-04 (US)
Baja 03-05 (US)

С което се извинявам на колегата "quietriot"

Малко статистика от тези дни - София - Бургас,по магистралата на 4-ри пъти се включи перката на 2-ра степен при скорост 140-150 км/ч при постоянните изкачвания по "новата" ни магистрала. В момента е с добавката на Амсойл,следващата седмица си монтирам Мишимото-то, като си оставям стоковият термостат и пак ще замервам :giggle: - естествено и кулер на автоматика ... coming soon

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Чет Авг 08, 2013 8:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pradabg написа:
Скоро попаднах на това инфо,като със следващите EJ252,253,254,255 и 257 - този проблем не съществува.

EJ25D


EJ25D Head Gasket Failure

The EJ25D has demonstrated leaking head gasket issues on occasion. This was due to a design flaw of the OEM gaskets. Since the release of the EJ25D, an updated gasket is available that is not prone to failure. There were two variations of the EJ25D sold in the US market. The engine was introduced in 1996 in the Legacy 2.5GT, LSi, and Legacy Outback. That version of the engine used HLA heads, was recommended to be run on 91 octane fuel, had lower power and torque ratings than the later '97-99 EJ25D, and was only offered with an automatic transmission. In 1997 a revised engine was introduced that used heads with shimmed bucket lifters (versus the HLAs), was designed to run on 87 octane fuel, and was available with either a manual or automatic transmission. Because of the DOHC valve architecture, the spark plugs are more difficult to service in comparison to SOHC variations. The DOHC engines are therefore installed with platinum spark plugs and an extended spark plug service life of 80,000 miles (128,747.5 km).
DOHC (1996) - SAE - 155 hp (116 kW) @ 5600 rpm
140 ft·lbf (190 N·m) at 2800 rpm
DOHC (1997–1999) - SAE - 165 hp (123 kW) @ 5600 rpm
162 ft·lbf (220 N·m) at 4000 rpm
Usage
Impreza 98
Legacy/Outback 96~99
Forester 98
EJ251[edit source | editbeta]


Flat four EJ251

The EJ251 has demonstrated externally leaking head gasket issues on occasion as the engine accumulates mileage over 100,000 miles (160,000 km). SOHC Intake volume is calculated by the use of a MAP sensor, unlike the EJ253 which uses a MAF sensor. Compression ratio is 10.0:1.
Power ISO: 123 kW (165 hp) @ 5600 RPM
226 N·m (167 ft·lbf) @ 4000 rpm
Usage:
Impreza 2.5RS, 2.5TS 00-04 (US)
Impreza Outback Sport 02-04 (US)
Forester 00-04 (US)
Legacy 00-04 (US)
Outback 00-04 (US)
Baja 03-05 (US)

С което се извинявам на колегата "quietriot"

Малко статистика от тези дни - София - Бургас,по магистралата на 4-ри пъти се включи перката на 2-ра степен при скорост 140-150 км/ч при постоянните изкачвания по "новата" ни магистрала. В момента е с добавката на Амсойл,следващата седмица си монтирам Мишимото-то, като си оставям стоковият термостат и пак ще замервам :giggle: - естествено и кулер на автоматика ... coming soon

не че помня къв е спора , но както и по горе само с Бири :) става, аз см ти благодарен за Стоямн газаджията така че сме квит , откакто бях там лампата на чека не е светила, почти година , но това не е поввод да не пием бири със взаимни извинения :)))

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Съб Авг 10, 2013 6:50 am
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
quietriot написа:
не че помня къв е спора , но както и по горе само с Бири :) става, аз см ти благодарен за Стоян газаджията така че сме квит , откакто бях там лампата на чека не е светила, почти година , но това не е поввод да не пием бири със взаимни извинения :)))


Някъде в началото на темата вметна,че вината би била възможна и да е проблем със самите гарнитури,с което малко те "порязах" - че остава да почна да изследвам и това. Но ето,че е факт - с което се извинявам. А Стоян (газаджията) за мен си остава номер 1 :bow: и въпреки това,бирата си е бира ,а темите можем да си ги дъвчем с години :D :beer:

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Съб Авг 10, 2013 1:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ей това дълга тема била.
Аз ще разкажа малко мои впечатления свързани с темата...изводите не са съвсем ясни, по-скоро може да се имат предвид.
Тестове и резултати с мотори H6 245 кс на 50000 км-масло Редлайн 0-40, 2.0 атмосферен 150 кс на 70000 км-масло Мотул 5-30 и 2.5 турбо 230 кс на 80000 км- масло Мотул 5-40
И трите двигателя са карани от нови само с хубави масла, бензин масово 100 октана за турбото и Н6-цата, 95 за 2.0, антифризите им са били нови и сменяни по предписание, колите са на възраст между 2 и 3 години, не е била правена профилактика на охладителната система, защото не съм сметнал за логично, колите са пълен сток, сток маслени и въздушни филтри и т.н.
И с трите коли тестовете съм провеждал през лятото на дневни температури м/у 32 и 38 градуса приблизително.
-2.0 атмосферка, колата е с CVT трансмисия, изкачвам Петрохан и карам динамично, но без хипер обороти и товар. Колата на равно държи 90-94 градуса в зависимост от газта, на спускане пада до 87-88. На качване почти не пада под 94 градуса, масово се движи с около 95-96, като скачаше до 98. Намирам го за нормално.При минаване на равно или спускане бързо се охлажда-макс за 1 мин.
-3.0 Н6 с 5АТ трансмисия. На магистрала колата държи пак около 91-92 градуса, при по-висока скорост и обороти качва обаче на 94-96, карах известно време(5 мин.) със 180-200 и скочи до 97-98, но и навън беше доста топло 38 градуса. Сега това което малко ме притесни беше при качване на наклон и при няколко поредни ръна от 0-120 км/ч. Качването направих 2 пъти от Икеата до Бистрица, навън беше 33 градуса. Първия път карах на малко по-ниска предавка и с повече обороти 3-4-5500 макс. Колата прогресивно си качва температурата и не пада под 95-96 градуса, като реално към Бистрица колата си скочи вече към 100-ка и накрая беше с 102 градуса :-? Честно малко се притесних и спуснах към Симеоново, където постепенно , но не много бързо охлади до към 91-92 градуса, даже не падна под 90. Като цяло H6-цата рядко вижда 90 градуса при такива външни температури, даже и при спокойно каране на равно. Същото качване направих и при спокойно каране на автомат режим и за съжаление колата пак удари над 100 градуса. След това правихме промивка при Краси на радиатора, тествах я отново и като че ли беше малко по-добре, да кажем с 1-2 градуса надолу, но пак си доближава 100 градуса при баир и топло време. Освен това се забелязва и леко мръдване на стрелката нагоре, което се случва чак към 100-ката, преди това стрелката не мърда и стои малко под средата на скалата.
Преди промивката правих и едно бедване на спирачките, което също доведе до екстремно високи температури. Случи се през нощта, на 14 градуса външна температура, демек доста хладно. Тъй като за бедването препоръчват 2-3 пъти по 10 екстремни спирания от 110-120 до 0 км/ч и после моментално тръгване, аз действах по схемата яко ускорение до 120 (хем да се изкефя малко :) ) и после яко спиране, после пак ускорение ..и така 10-на пъти, след това веднага се кара с нормална скорост поне 10-на мин. да се охлади всички. Лошото е, че при 6-7-то ускорение колата вече вдигаше над 100 градуса, стрелката мърдаше и т.н., после се нормализираше сравнително бързо, но все пак не го намирам за адекватно поведение. Не мога да си представя дълъг хил клаймб в топло време или яко каране на писта с това поведение на температурата, като усещане колата няма да пада под 100 градуса, ами най-лошото е че ще вземе да скочи и още доста. Страх ме е да я изтезавам дотам за тест , логично... Нямам предтства, може и да е нормално, но все пак тези чести високи температура неминуемо поскапват гарнитурите за извествно време. Чудя си дали това не е тендециозно и довежда до издухали гарнитури след вече 150-200000 км, каквито са масовите коли у нас.
2.5 турбо Фори с автомат- като температури масово се движи около 2.0 атмосферния, при наклон надолу пада до 87 дори , но на баир пак закъсва. Качвах при 37 градуса Обзорския проход зад един рейс- след 10 мин пъплене колата скочи до 104 градуса :-~ , мислех да отбивам вече или да връщам обратно по наклона :D , но дойде малко по-равен участък и нещата горе-долу се нормализираха. Форито е то предпоследните, даже няма и стелка за температурата, ами само светлинна сигнализация, която при 104 градуса не светна червено, не знам при каква температура светва...
Та това е...общо взето излиза, че колите си държат и високи градуси, дали е от охлаждане или от друго не знам, може и бензина да е кофти, може да са доста причини, факт е че при повече натоварване не се охлаждат напълно ако следваме класическата формула , че мотора работи най-добре при 90 градуса, то тук има една идея по-восоки средни температури при топло време и товар върху двигателя.

Вто Дек 24, 2013 12:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am
Мнения: 454
Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз след новите гарнитури, ревизия на главите през пролетта, бутилка WatterWetter + антифриз Motul/вода 20/80 за лятото забравих за каквито и да е драми. 98 е максималната температура, която съм развивал след това, независимо от температурата навън, независимо от това как съм тормозил колата. По съвет на колегата eddy всяка пролет чистя и радиаторите.

Ако има значение - имам монтиран доплълнителен кулер на кутията. Според мен няма много голямо отношение, но знам ли, може и да помага. Споменавам го, за да е ясна пълната конфигурация.

Вто Дек 24, 2013 3:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В общи линии и аз това ще направя за Н6 мотора. Кулер за автомата защото яко грее, нов антифриз с повече вода, watterwetter и пак промивка.За лятото ще сложа 5-40 масълце също.

Вто Дек 24, 2013 4:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Амммм, момчета, внимавайте с тия кулери на автоматите, особено през по-хладните периоди, защото преохлаждате маслото на автоматите и ще им вземете акъла. Ако ще слагате такива кулери - задължително слагайте термостат. Аз не виждам особен смисъл от кулер на автомат, защото той прегрява предимно в офроуд среда - като се окопае колата и се почне яко газ напред-назад, а тогава кулерът няма обдухване.

Бойчин, нямаш нужда от 5-40 в Н6 за нашето лято, ако караш на бензин. С 5-40 дори ще ти работи малко по-топло мотора. По-скоро можеш да сложиш 10-30. Това е един от двата "стрейт-грейд" масла, без полимери (Viscosity index improvers) и ще ти даде хем още пауа, хем повече стабилност на маслото. В 5-40 вече има доста VIIs. Отделно от това - 10-30 е чудесно масло за високи обороти ;)

Сря Дек 25, 2013 1:21 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Сря Юли 15, 2009 8:17 am
Мнения: 193
Рейтинг: 201
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Последователното монтиране на допълнителен кулер след фабричнната серпентина във водния радиатор играе ролята на термостат!
При евентуално прегряване на двигателя именно този кулер до известна степен ще защити и кутията от прегряване.

Нед Яну 05, 2014 10:07 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 13, 2012 9:08 am
Мнения: 162
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Аутбек Н6 3.0 2005 год
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да споделя и аз моя опит... Аутбек 2.5, 2002 г. Перфектен антифриз, качествен, добавка Watter Wetter, хубави масла, редовна смяна, перфектен радиатор, без грам запушени ламели, стрелката на температурата най-много един - два пъти да е стигала средата, да не говорим да я подмине... Преди няколко месеца гаринтурите си текнаха ей така, без даже да е карана сериозно... Просто един ден я загледах, видях че е прокапала и така... А и до този момент беше карана на бензин, даже тъкмо щях да слагам газ. С две думи, при елиминирани деветдесет процента от предполагаемите причини за течове на гарнитурите, те пак протекоха. Извод поне за мен - не течат от прегравяне, а от някаква "умора" на материала може би.

Пон Яну 06, 2014 11:23 am
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
обаче не знаеш какво се е случвало с колата преди това - може да е малтретирана преди да дойде при теб.

металната гарнитура се държи така понякога - може да се прегрее двигателя, и да се разтече масло и да духне гарнитури чак след 2-3 години, без видима причина.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пон Яну 06, 2014 11:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 13, 2012 9:08 am
Мнения: 162
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Аутбек Н6 3.0 2005 год
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Съмнявам се, защото двигателя е в досто добро състояние, а и ме съмнява да е прегрявана веднъж и в същото време да няма никакви последствия... Освен това за подобни явления съобщават и доста собственици на автомобили, които са ги купили чисто нови и въпреки, че са се отнасяли с тях с дължимата грижа и внимание след известно време гарнитурите все пак протичат. Интересно е, че като че ли е свързано по - скоро с годините, отколкото с изминати км.

Вто Яну 07, 2014 12:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Събка( легасито ) се опита да прегрее пак, но май не успя или поне засега няма симптоми и Агента е прав винаги става от липса на охладител.
Какво става давам на жената колата да си ходи в габрово и тя звъни от тунелите на витиня, че колата почнала да дига температура по нанадолното след третия тунел , викам спирай веднага и надувай парното на макс.
Брат и беше с нея и момчето отвори казанчето и вика празно е , имаше резервна течност и доляха веднага , после се оказа че и в радиатора трябва да се долее също, продължиха да карат внимателно и нямаше повече драми , на другия ден се прибра безпроблемно и аз веднага закарах колата на майстор и почнахме да зяпаме откъде е избила защото имаше антифриз по кората, обаче колкото и да напъвахме мотора -йок теч.
После измих всичко за да видя ако протече пак в софия и я карах цяла седмица , като си я понастъпвах , пак няма.
Поръчах нова капачка за радиатора и я смених защото май няма какво друго да се смени след като няма теч никъде .След седмица се качих на Пирин като се качвам на 1000м и е баир и завои , викам сега ще текне от зор, няма братче стиска водата като партизанин на разпит и не пуска :D .
Надявам се да не съм скъсал гарнитурата , засега течове по главите няма, главите са от нова партида след първото прегряване , та ще видим дали партидата на гарнитурите е имала значение.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Нед Яну 19, 2014 10:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 27, 2012 3:45 pm
Мнения: 52
Местоположение: Пловдив
Skype: iordan_g
Автомобил: Форестер 2,0МТ и 2,0ХТ АТ
Телефон: 0898526475
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Аз предлагам да направим едно преброяване кой какви проблеми е имал с двигателя като цяло-течове,прегряване,смяна на гарнитури и т.н. и как е обслужвана колата през този период но да е с кратко описание .Така според мен ще се поизясни ситуацията и ще се получи нещо като статистика .

1.Форестер 2,0МТ 125к.с 00'г.,АГУ пробег 143 000 км

Пробег за 18 месеца 24000 км - разход на масло до 500 мл. смяна/смяна
Антифриз три четири доливания по 50 мл./ не е сменян от мен още /
Сух двигател няма течове и загуби на течности .
Стрелката винаги е на едно положение в режим много рядко се движи едвам забележимо.Перката се включва винаги когато колата работи на едно място повече от 1мин. без значение от ситуацията и атм. условия /имам нисан и хонда те също са така/

Нед Яну 26, 2014 1:39 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Отговори на тема   [ 270 мнения ]  стр Предишна  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор