Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:19 am



Отговори на тема  [ 270 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Следваща
 ...Проект - как да не "духват" нашите гарнитури... 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 10:44 am
Мнения: 2539
Местоположение: варна
Автомобил: Н6'08SUBARcharged RAPTOR
Рейтинг: 179
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
то в това им е чара на нашите коли,като спрат да духват гарнитури и ...какво ще правят милите майсторя?!?

_________________
ако пътят пред нас свърши,нека го направим..

Вто Юли 30, 2013 10:49 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valadares написа:
то в това им е чара на нашите коли,като спрат да духват гарнитури и ...какво ще правят милите майсторя?!?


вместо да търсим възможно най-евтините гарнитури за глави - ще ви слагаме от възможно най-скъпите накладки :D

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Сря Юли 31, 2013 12:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От продуктите на Evans за нашите автомобили е Power Cool 180. Той е предназначен за алуминиеви блокове.
За сега го намирам за 180 GBP - 10 л. кулант +10 л промиваща течност +25 GBP доставка до Бг.

_________________
www.plaskom.com

Сря Юли 31, 2013 10:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
plaskom написа:
От продуктите на Evans за нашите автомобили е Power Cool 180. Той е предназначен за алуминиеви блокове.
За сега го намирам за 180 GBP - 10 л. кулант +10 л промиваща течност +25 GBP доставка до Бг.


Горе-долу са такива цените и в ибей, като промиващата течност може да се използва неколкократно - т.е. за няколко автомобила и така да се спести малко от цената. Само не разбрах трябва ли да се смени капачката, защото бонуса от продуктите на Еванс освен охлаждането е и понижението на налягането в охладителната система / и така предотвратявеното на течове и аварии / - в НАСИОС твърдят че системата е на практика без налягане...

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... +waterless

Вижте поста на Дейв Кларк, където има доста добри данни и практически резултати без реклама, както и плюсове и минуси от въпросният сетъп

Сря Юли 31, 2013 10:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, решението на Еванс практически елиминира налягането. При супер топла кола си отваряш капачките без никакъв проблем и не се случва нищо опасно :) Но това е само малка част от бонусите с тези продукти. Просто ако искате - карайте и със самолетно гориво - прегряването е невъзможно :bow: Не напразно са най-добрите в охлаждащата химия. Другото е, че практически няма абсолютно никаква корозия и след 20 години. Тези, които искат гарантирано решение, което да "не го мислят", би следвало сериозно да обмислят преминаването към Еванс течности - заслужават си всяка стотинка, но да, леко стряскащо звучи първоначалната "инвестиция", въпреки, че в дългосрочен план излиза по-евтино.

За заинтересованите - погледнете в YouTube - има много клипчета по темата Evans waterless coolant. Скоро ще дам инфо и от първа ръка. Agent_Dust ще се специализира в "конверсия" от антифриз към Еванс :)

Сря Юли 31, 2013 11:12 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... +waterless

Вижте поста на Дейв Кларк, където има доста добри данни и практически резултати без реклама, както и плюсове и минуси от въпросният сетъп


В крайна сметка да разбирам,че не го препоръчва за масовките от пожаробезопасна гледна точка ...

То същотото е първоначалното вложение и за по-голям радиатор + някакъв Coolant Boost - примерно ?!?

От толкова физика и химия,човек да се чуди какво решение да вземе :D - почвам да мисля за накладки ROFL

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Сря Юли 31, 2013 1:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не го препоръчва за масовките,(освен ако нямат проблеми с охлаждането) защото според него те не достигат такива температури на двигателя (както при състезания) за които той говори 126-130С. Откъде да знае той, че на нас ни се изправят косите като видим показания от 100-101С :D

_________________
www.plaskom.com

Сря Юли 31, 2013 2:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am
Мнения: 454
Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мдам;) За стокови колици WW + малко повече вода лятото е предостатъчно за мен.

Сря Юли 31, 2013 2:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 8:39 am
Мнения: 428
Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza WRX MY97
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Такаааа... вече съм 100% сигурен, че ще си взема Evans за мотора и за колата + имам вече двама приятели дето и те иска за моторите :giggle: и всичко това след като гледах тези две клипчета:




Сря Юли 31, 2013 3:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега остава да се съберем за един по-масов внос .... желаещи има ли ? :idea:

http://www.evansglobal.net/region2.html#greece - гледам,че в Гърция е най-близо

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Сря Юли 31, 2013 6:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
Agent_Dust ще се специализира в "конверсия" от антифриз към Еванс :)


не се учудвам че днес вдигахме джет на подемника - предвид революционните подходи напоследък... с наско нямаме нищо против, става все по-интересно :D

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Чет Авг 01, 2013 12:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Относно Evans Coolant първо да уточним, че не е токсичен е почти лъжа. Пропилен-гликолът който се съдържа е силно пропитъчен - много бързо пропива в почти всяка материя. Това от своя страна го прави много опасен от гледна точка на това, че ускорява проникването на отрови в организма. Използва се в козметиката точно поради ефекта на ускорение на проникване на съставките (овлажняващ крем за лице например), но също така се използва за промишлени чистители като обезмаслителите. В MSDS-а пише също да се изпозват ръкавици, при попадане върху кожата да се отмие веднага възможно най-добре. От моя гледна точка дотук е нетоксичността.

Коефициентът на топлопредаване е като на обикновена смес вода/антифриз - около 0,44 W.

Интересно, че никъде не дават коефициент на температурно разширение. Всички знаем, че за да няма разлика в налягането на затворена система при различна температура температурното разширение трябва да е около нула, а аз поне не съм чувал да има такива химични елементи в природата. Покачването на налягането в охладителната система на автомобила е именно поради разширението на охл. флуид.

Относно корозивността на охл. флуид пак е малко мътно. Корозивност има когато има кислород, а всички алкохоли имат съдържат кислород. Дори и да е с неутрално pH това чудо след всяко загряване и охлаждане ще има и отделяне на минимално количество кислород смесен с друг елемент. Единствения начин да се свързва не с метала от ДВГ е 3-5% добавките в чудото да са елементи, които при нагряване да се свързват с кислорода отделен от алкохола и да се разпада съединението след охлаждане. Също така вечни неща няма...

Все пак ще ми е интересно ако някой е използвал това да каже някакви данни.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Чет Авг 01, 2013 8:47 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е... явно самият елемент не е токсичен...

Налягането в охладителната система не мисля, че е заради разширението на водата, а заради налягането на парите. От 20 до 100 градуса разширението е 6%.

Чет Авг 01, 2013 11:27 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В повечето дезодоранти "против изпотяване" съдържанието на пропилен-гликол е в пъти над нормите за индустриална употреба. Освен това тестове с животни, третирани с ПГ показват чернодробни и бъбречни аномалии. Но може и да не е токсичен.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Чет Авг 01, 2013 1:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 1:40 pm
Мнения: 129
Местоположение: sofia
Автомобил: Легаси '99, 2.5, седан
Рейтинг: 26
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
pradabg написа:
Сега остава да се съберем за един по-масов внос .... желаещи има ли ? :idea:

http://www.evansglobal.net/region2.html#greece - гледам,че в Гърция е най-близо



Мдааа, има :)

Чет Авг 01, 2013 3:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
UK е по-близо май :D Гледах там в порядъка на 60 паунда е за 5 литра.. ама те 5 не стигат.

Чет Авг 01, 2013 3:56 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пет Яну 20, 2012 10:23 am
Мнения: 339
Автомобил: Spec B
Рейтинг: 103
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
I run Evans NPG+ waterless coolant in my car. I have seen the heated (pun intended) discussions in this forum about water vs. no water many times. Water WILL cool better than Evans under the right conditions. I don't think Evans ever claimed that their coolant temperature would be lower than water, even though some make it sound like thats the issue. Evans NPG+ does not boil until 375*F. That's 163*F hotter than the boiling temperature of water. That is a lot. If you had a problem with vapor blanketing while cooling with water, and you switched to Evans, it would remain in contact with the metal better, removing more heat than the water, even though the Evans cooling efficiency was less than the waters. That means Evans cools better even though it cools worse!

I have run my car for hours at a coolant temp of 300*F with NPG+. OE gauge was pegged way past the last mark on the scale. After a couple hundred miles of that on the interstate at 4000 RPM, my head is not warped or cracked. The block is not cracked. The headgasket is still intact. There was no detonation. It hasn't suffered from a loss of compression. The coolant never boiled. I pulled over once expecting to hear violent boiling, but heard none. Took the zero pressure radiator cap off to see if it still even had coolant. It was full to the top and there was no boiling. (Don't try that at 300* with a pressurized cap!) Months later, the engine is still fine. In my opinion, NPG+ did exactly what Evans claims. While I have noticed a slight increase in temp with Evans, the reason my car reached 300* was due to a combination of a bad original radiator and poor airflow through the radiator (my fault). It was not the fault of the coolant.

My conclusion after researching and using NPG+, is that the advantages outweigh the disadvantages for my use.
1. I like the fact that there is no corrosion with Evans.
2. I like the fact that it does not boil until 375*F.
3. I like the fact that it will last for the life of the engine.
4. I like the fact that I can run little or no pressure in the system.
5. I don't care if water is more efficient as long as my engine gets sufficient cooling.

Of course there are things I don't like about it.
1. If you're on the road and need some, good luck finding it. (Hasn't been an issue yet)
2. Getting all of the water out of your cooling system is time consuming. (Should only have to be done once)
3. Possibly having to modify the cooling sytem might be more than some want to do. (Didn't matter to me)
4. Someone might add water to your expensive new waterless coolant. (Just install the "DO NOT ADD WATER" sticker)

It's not for everybody. I do think that you should increase the cooling capacity and flow of the stock system if you want to run NPG+.

Maybe water is not "better", and maybe hotter is actually cooler. Of course thats just my opinion. I could be wrong.


Прочетете и това да не вземе някой да се шашне като види температурата в червеното, след доста пари за Еванс.

Чет Авг 01, 2013 5:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
eddy написа:

Прочетете и това да не вземе някой да се шашне като види температурата в червеното, след доста пари за Еванс.


Във форумите го обсъждат от далечната 2004-та :D Да,сблъскват се с тези проблеми,както се стига до поставянето на по-големи радиатори и напълното отстраняване на термостата.Практически именно както е писал колегата по-горе "deadman" се намалява топлопреноса и поради ниското налягане, помпата намалява с 30-35% дебитът си. Всички тези фактори водят до общото повишаване температурата на охлаждащият флуид,като практически за него проблем няма,защото завира при много висока температура. Какво обаче се случва с маслото,защото и то подминава драстично 100-те градуса - гледах видео http://www.youtube.com/watch?v=6TLSsKRWdAA - което показва качествата на продукта,но можете да видите и как се налива масло в двигателя,направо го чакат с фунията :D

BAlexandrov написа:
UK е по-близо май :D Гледах там в порядъка на 60 паунда е за 5 литра.. ама те 5 не стигат.
- мммм Дамм...,определено финансовата близост не се измерва в километри :D

Пропилен-гликолът вече се използва и в антифризите ;)

На този етап,за мен лично съотношения вода/антифриз и продукти от сорта на WW,Amsoil и тн. си вършат превъзходно работата .

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Чет Авг 01, 2013 6:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
eddy написа:
Цитат:
I run Evans NPG+ waterless coolant in my car.
...
My conclusion after researching and using NPG+, is that the advantages outweigh the disadvantages for my use.


Прочетете и това да не вземе някой да се шашне като види температурата в червеното, след доста пари за Еванс.

Мдам, интересна дискусия се получава =D>

Факт е, че всъщност с Еванс няма почти никакво значение колко след средата ти е стрелката на температурата на кууланта (стига да не се ползва масло от 2,50лв) :)
Доколкото разбирам, не са известни случаи мотор да е дал фира от прегряване (при изправна охл. с-ма, която не губи течност) с Еванс, даже яко дават газ на STi-ките и моднатите джипки по пустините именно с това :D

Ето ви и една интересна графика, която можем да изкоментираме.

Изображение

Пет Авг 02, 2013 12:55 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pradabg написа:

Да,сблъскват се с тези проблеми,както се стига до поставянето на по-големи радиатори и напълното отстраняване на термостата.Практически именно както е писал колегата по-горе "deadman" се намалява топлопреноса и поради ниското налягане, помпата намалява с 30-35% дебитът си. Всички тези фактори водят до общото повишаване температурата на охлаждащият флуид,като практически за него проблем няма,защото завира при много висока температура. Какво обаче се случва с маслото,защото и то подминава драстично 100-те градуса - гледах видео http://www.youtube.com/watch?v=6TLSsKRWdAA - което показва качествата на продукта,но можете да видите и как се налива масло в двигателя,направо го чакат с фунията :D

На този етап,за мен лично съотношения вода/антифриз и продукти от сорта на WW,Amsoil и тн. си вършат превъзходно работата .


Абсолятно съм съгласен, че ако охлаждащата течност не "заври" е без значение температурата й, защото тя ще си върши работата - да отвежда топлината от ДВГ. Също така колкото по-близо е температурата на течността до работната температура на ДВГ толкова по-малък е стреса за метала (поправете ме ако не съм прав). Нормалната температура за маслото е под 110 градуса (ако не бъркам), т.е. ако охлаждащата течност е над тези градуси и аз като pradabg ще попитам какво става с маслото? Няма ли да се налага смяната му на по-кратки цикли?

От моя гледна точка Амсойл добавката е по-доброто решение, тъй като след добавянето й температурата веднъж влязла в работната зона се поддържа в нея чрез добавките увеличаващи топлопреноса си с увеличаване на температурата.

=Alex= написа:
Доколкото разбирам, не са известни случаи мотор да е дал фира от прегряване (при изправна охл. с-ма, която не губи течност) с Еванс, даже яко дават газ на STi-ките и моднатите джипки по пустините именно с това :D

Ето ви и една интересна графика, която можем да изкоментираме.


То хубаво да я коментираме тази графика, но трябва да я коментират знаещите, че иначе може и големи глупости да се напишат :D . На мен също ми е интересно защо се покачва въртящия момент?

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Пет Авг 02, 2013 8:10 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 270 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор