От продуктите на Evans за нашите автомобили е Power Cool 180. Той е предназначен за алуминиеви блокове. За сега го намирам за 180 GBP - 10 л. кулант +10 л промиваща течност +25 GBP доставка до Бг.
От продуктите на Evans за нашите автомобили е Power Cool 180. Той е предназначен за алуминиеви блокове. За сега го намирам за 180 GBP - 10 л. кулант +10 л промиваща течност +25 GBP доставка до Бг.
Горе-долу са такива цените и в ибей, като промиващата течност може да се използва неколкократно - т.е. за няколко автомобила и така да се спести малко от цената. Само не разбрах трябва ли да се смени капачката, защото бонуса от продуктите на Еванс освен охлаждането е и понижението на налягането в охладителната система / и така предотвратявеното на течове и аварии / - в НАСИОС твърдят че системата е на практика без налягане...
Да, решението на Еванс практически елиминира налягането. При супер топла кола си отваряш капачките без никакъв проблем и не се случва нищо опасно Но това е само малка част от бонусите с тези продукти. Просто ако искате - карайте и със самолетно гориво - прегряването е невъзможно Не напразно са най-добрите в охлаждащата химия. Другото е, че практически няма абсолютно никаква корозия и след 20 години. Тези, които искат гарантирано решение, което да "не го мислят", би следвало сериозно да обмислят преминаването към Еванс течности - заслужават си всяка стотинка, но да, леко стряскащо звучи първоначалната "инвестиция", въпреки, че в дългосрочен план излиза по-евтино.
За заинтересованите - погледнете в YouTube - има много клипчета по темата Evans waterless coolant. Скоро ще дам инфо и от първа ръка. Agent_Dust ще се специализира в "конверсия" от антифриз към Еванс
Сря Юли 31, 2013 11:12 am
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Не го препоръчва за масовките,(освен ако нямат проблеми с охлаждането) защото според него те не достигат такива температури на двигателя (както при състезания) за които той говори 126-130С. Откъде да знае той, че на нас ни се изправят косите като видим показания от 100-101С
_________________ www.plaskom.com
Сря Юли 31, 2013 2:45 pm
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
Такаааа... вече съм 100% сигурен, че ще си взема Evans за мотора и за колата + имам вече двама приятели дето и те иска за моторите и всичко това след като гледах тези две клипчета:
Сря Юли 31, 2013 3:34 pm
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Относно Evans Coolant първо да уточним, че не е токсичен е почти лъжа. Пропилен-гликолът който се съдържа е силно пропитъчен - много бързо пропива в почти всяка материя. Това от своя страна го прави много опасен от гледна точка на това, че ускорява проникването на отрови в организма. Използва се в козметиката точно поради ефекта на ускорение на проникване на съставките (овлажняващ крем за лице например), но също така се използва за промишлени чистители като обезмаслителите. В MSDS-а пише също да се изпозват ръкавици, при попадане върху кожата да се отмие веднага възможно най-добре. От моя гледна точка дотук е нетоксичността.
Коефициентът на топлопредаване е като на обикновена смес вода/антифриз - около 0,44 W.
Интересно, че никъде не дават коефициент на температурно разширение. Всички знаем, че за да няма разлика в налягането на затворена система при различна температура температурното разширение трябва да е около нула, а аз поне не съм чувал да има такива химични елементи в природата. Покачването на налягането в охладителната система на автомобила е именно поради разширението на охл. флуид.
Относно корозивността на охл. флуид пак е малко мътно. Корозивност има когато има кислород, а всички алкохоли имат съдържат кислород. Дори и да е с неутрално pH това чудо след всяко загряване и охлаждане ще има и отделяне на минимално количество кислород смесен с друг елемент. Единствения начин да се свързва не с метала от ДВГ е 3-5% добавките в чудото да са елементи, които при нагряване да се свързват с кислорода отделен от алкохола и да се разпада съединението след охлаждане. Също така вечни неща няма...
Все пак ще ми е интересно ако някой е използвал това да каже някакви данни.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
Налягането в охладителната система не мисля, че е заради разширението на водата, а заради налягането на парите. От 20 до 100 градуса разширението е 6%.
В повечето дезодоранти "против изпотяване" съдържанието на пропилен-гликол е в пъти над нормите за индустриална употреба. Освен това тестове с животни, третирани с ПГ показват чернодробни и бъбречни аномалии. Но може и да не е токсичен.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
Чет Авг 01, 2013 1:03 pm
yasobg
Регистриран на: Пет Дек 17, 2010 1:40 pm Мнения: 129 Местоположение: sofia
Автомобил: Легаси '99, 2.5, седан
Рейтинг: 26
I run Evans NPG+ waterless coolant in my car. I have seen the heated (pun intended) discussions in this forum about water vs. no water many times. Water WILL cool better than Evans under the right conditions. I don't think Evans ever claimed that their coolant temperature would be lower than water, even though some make it sound like thats the issue. Evans NPG+ does not boil until 375*F. That's 163*F hotter than the boiling temperature of water. That is a lot. If you had a problem with vapor blanketing while cooling with water, and you switched to Evans, it would remain in contact with the metal better, removing more heat than the water, even though the Evans cooling efficiency was less than the waters. That means Evans cools better even though it cools worse!
I have run my car for hours at a coolant temp of 300*F with NPG+. OE gauge was pegged way past the last mark on the scale. After a couple hundred miles of that on the interstate at 4000 RPM, my head is not warped or cracked. The block is not cracked. The headgasket is still intact. There was no detonation. It hasn't suffered from a loss of compression. The coolant never boiled. I pulled over once expecting to hear violent boiling, but heard none. Took the zero pressure radiator cap off to see if it still even had coolant. It was full to the top and there was no boiling. (Don't try that at 300* with a pressurized cap!) Months later, the engine is still fine. In my opinion, NPG+ did exactly what Evans claims. While I have noticed a slight increase in temp with Evans, the reason my car reached 300* was due to a combination of a bad original radiator and poor airflow through the radiator (my fault). It was not the fault of the coolant.
My conclusion after researching and using NPG+, is that the advantages outweigh the disadvantages for my use. 1. I like the fact that there is no corrosion with Evans. 2. I like the fact that it does not boil until 375*F. 3. I like the fact that it will last for the life of the engine. 4. I like the fact that I can run little or no pressure in the system. 5. I don't care if water is more efficient as long as my engine gets sufficient cooling.
Of course there are things I don't like about it. 1. If you're on the road and need some, good luck finding it. (Hasn't been an issue yet) 2. Getting all of the water out of your cooling system is time consuming. (Should only have to be done once) 3. Possibly having to modify the cooling sytem might be more than some want to do. (Didn't matter to me) 4. Someone might add water to your expensive new waterless coolant. (Just install the "DO NOT ADD WATER" sticker)
It's not for everybody. I do think that you should increase the cooling capacity and flow of the stock system if you want to run NPG+.
Maybe water is not "better", and maybe hotter is actually cooler. Of course thats just my opinion. I could be wrong.
Прочетете и това да не вземе някой да се шашне като види температурата в червеното, след доста пари за Еванс.
Чет Авг 01, 2013 5:20 pm
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Прочетете и това да не вземе някой да се шашне като види температурата в червеното, след доста пари за Еванс.
Във форумите го обсъждат от далечната 2004-та Да,сблъскват се с тези проблеми,както се стига до поставянето на по-големи радиатори и напълното отстраняване на термостата.Практически именно както е писал колегата по-горе "deadman" се намалява топлопреноса и поради ниското налягане, помпата намалява с 30-35% дебитът си. Всички тези фактори водят до общото повишаване температурата на охлаждащият флуид,като практически за него проблем няма,защото завира при много висока температура. Какво обаче се случва с маслото,защото и то подминава драстично 100-те градуса - гледах видео http://www.youtube.com/watch?v=6TLSsKRWdAA - което показва качествата на продукта,но можете да видите и как се налива масло в двигателя,направо го чакат с фунията
BAlexandrov написа:
UK е по-близо май Гледах там в порядъка на 60 паунда е за 5 литра.. ама те 5 не стигат.
- мммм Дамм...,определено финансовата близост не се измерва в километри
Пропилен-гликолът вече се използва и в антифризите
На този етап,за мен лично съотношения вода/антифриз и продукти от сорта на WW,Amsoil и тн. си вършат превъзходно работата .
_________________ http://www.dek.bg/main.php
Чет Авг 01, 2013 6:46 pm
=Alex=
Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am Мнения: 1285 Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
I run Evans NPG+ waterless coolant in my car. ... My conclusion after researching and using NPG+, is that the advantages outweigh the disadvantages for my use.
Прочетете и това да не вземе някой да се шашне като види температурата в червеното, след доста пари за Еванс.
Мдам, интересна дискусия се получава
Факт е, че всъщност с Еванс няма почти никакво значение колко след средата ти е стрелката на температурата на кууланта (стига да не се ползва масло от 2,50лв) Доколкото разбирам, не са известни случаи мотор да е дал фира от прегряване (при изправна охл. с-ма, която не губи течност) с Еванс, даже яко дават газ на STi-ките и моднатите джипки по пустините именно с това
Ето ви и една интересна графика, която можем да изкоментираме.
Да,сблъскват се с тези проблеми,както се стига до поставянето на по-големи радиатори и напълното отстраняване на термостата.Практически именно както е писал колегата по-горе "deadman" се намалява топлопреноса и поради ниското налягане, помпата намалява с 30-35% дебитът си. Всички тези фактори водят до общото повишаване температурата на охлаждащият флуид,като практически за него проблем няма,защото завира при много висока температура. Какво обаче се случва с маслото,защото и то подминава драстично 100-те градуса - гледах видео http://www.youtube.com/watch?v=6TLSsKRWdAA - което показва качествата на продукта,но можете да видите и как се налива масло в двигателя,направо го чакат с фунията
На този етап,за мен лично съотношения вода/антифриз и продукти от сорта на WW,Amsoil и тн. си вършат превъзходно работата .
Абсолятно съм съгласен, че ако охлаждащата течност не "заври" е без значение температурата й, защото тя ще си върши работата - да отвежда топлината от ДВГ. Също така колкото по-близо е температурата на течността до работната температура на ДВГ толкова по-малък е стреса за метала (поправете ме ако не съм прав). Нормалната температура за маслото е под 110 градуса (ако не бъркам), т.е. ако охлаждащата течност е над тези градуси и аз като pradabg ще попитам какво става с маслото? Няма ли да се налага смяната му на по-кратки цикли?
От моя гледна точка Амсойл добавката е по-доброто решение, тъй като след добавянето й температурата веднъж влязла в работната зона се поддържа в нея чрез добавките увеличаващи топлопреноса си с увеличаване на температурата.
=Alex= написа:
Доколкото разбирам, не са известни случаи мотор да е дал фира от прегряване (при изправна охл. с-ма, която не губи течност) с Еванс, даже яко дават газ на STi-ките и моднатите джипки по пустините именно с това
Ето ви и една интересна графика, която можем да изкоментираме.
То хубаво да я коментираме тази графика, но трябва да я коментират знаещите, че иначе може и големи глупости да се напишат . На мен също ми е интересно защо се покачва въртящия момент?
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл