Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 3:10 am



Отговори на тема  [ 270 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Следваща
 ...Проект - как да не "духват" нашите гарнитури... 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Графиката е Едно към гьотере :giggle:

Пет Авг 02, 2013 8:13 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази тема си остава една от най-интересните. Браво за участниците.
Според мен коментираният охлаждащ флуид на Evans не е проектиран с предназначение да си работи "нормално" на 185 ºC. Това, което го прави интересен за спортните автомобили е именно ефекта споменат в цитата от форума - Vapour blanketing. Изолационната възглавница , която формира водата по нагревните повърхнини е причина за локалното прегряване. Evans се борят именно с това, което е видно от стойностите на повърхностното напрежение и вискозитета (динамичния) на куланта.
По отношение на маслото - нормалната температура е до 20 ºC + тази на термостата, което прави около 105 ºC. Продъллжителното каране с температури над 150ºC едва ли е по силите дори на любимите масла на Alex (PAO ) въпреки високите стойности на VI и HTHS , които предлагат. Пак той ще каже де :bow: .
По интересното е обаче какво става с всички останали уплътнения по двигателя - о-ринги, семеринги, уплътнители и маркучета разни. Именно това за мен определя този тип кулант предимно за спортни автомобили, където всичко е "пипнато" и се използват основно флуорполимери (примерно viton) и силикони. В този случай пиково покачване на температурата и дори поддържането и за определен период от време не е проблем. В останалите случаи на коли евридейки това ще е пагубно.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Авг 02, 2013 8:58 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 20, 2012 10:23 am
Мнения: 339
Автомобил: Spec B
Рейтинг: 103
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
Ето ви и една интересна графика, която можем да изкоментираме.


Ето едно обяснение на това явление:

"Gentleman Adam has a very valid point heat is the bottom line when refering to power production in an internal combustion motor. But the real plus when refering to a non glycol/water based coolant is the even or consistant cooling around the cylinder walls. When a water/glycol based cooling medium is used under extreme localized heat the coolant will vaporize or cause tiny air bubbles around the cylinder walls/combustion chamber, these bubbles act as an insulating barrer so the heat in the combustion chamber can not efficiently transfer the excess thermal energy left over from the combustion process. This is the point that you see a problem. These localized spots around the cylinder walls now are causing a hot spot in the cylinder and these spots now become the likely point from were detonation is likely to start.

The NPG's claim to fame is that it is not prone to this vaporization and the more even cylinder thermal transfer to the coolant is maximized over glycol based coolants. With this better thermal efficiency in theory you may run more ignition timing on a motor that would benifit from this and not all internal combustion engines may require this additional timing but a motor that has more of a tendency to knock this would be a step in the right direction for greater thermal management.

So would my stock Honda Civic with a specific power output of 81.6 wheel horsepower benifit from this product no it would not. Would a 79 CID rotory motor with a specific output of 4.2 horsepower per cubic inch benifit more than likely.

Like Adam said heat makes power and when refering to thermal efficiency of a given motor you must think of this the more efficiently you use the heat the more power you will make as ignition timing and Air/Fuel mixtures are the things one must balance to create this heat that we hotroders all desire.

Chris Macellaro"

Това естествено не е коментар на графиката от диното, защото след като никой от нас не е присъствал, не е ясно как е проведено замерването, каква е била раб темп при първото и каква при второто и тн., да не говорим, че при 3 ръна на едно и също дино, при еднакви условия има обикновено 3 различни графики, с малко но все пак различни.
За мен като цяло използването на това "чудо" се рентира само при състезателни автомобили, трябва да се комбинира с подходящи масла, които запазват вискозитета си при по-високи градуси, не трябва да се кара без термостат, даже може би при него стоковия термостат с перформънс радиатор да са по-добро решение и тн.
За мен като цяло модификациите, които са необходими при моето Н6 за нормалното му съществуване, са чисти радиатори, своевременна подмяна на водната помпа и термостата ( при всяко обслужване за клапани ) и хубава охладителна течност. При автоматиците при каране офроуд или по баири с ниска скорост и изобщо при каране с ниска скорост в големите жеги, според мен е хубаво а се държат в малко по-високи обороти, за да може помпата да върти по-бързо.

Пет Авг 02, 2013 9:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, за тези балончета, които се образуват около цилиндрите бяхме писали по-назад в темата, покрай water wetter-a.

Само да вметна, че ако маслото е наистина добро (база група 4 или 5) няма никакъв проблем да си работи и на 200С. След изстиване си е отново абсолютно ок. Но това не е така с група 3 маслата и точно в това е една от съществените разлики с 4 и 5...

Така, че ако някой смята да се подсигурява с Еванс е много препоръчително да се замисли за маслото преди това.

Пет Авг 02, 2013 9:54 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хубаво де Alex. Маслото ще го сменим с някъв хайтек микс.
Считаш ли, че сток лагерите с ОЕМ хлабини ще изкарат на 200 ºC.
Ти на твоята Фори кобилка дето е вече 400 кс не и ли смени всички чаркове вътре с подходящи (Cosworth май бяха)?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Авг 02, 2013 11:53 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 20, 2012 10:23 am
Мнения: 339
Автомобил: Spec B
Рейтинг: 103
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
Да, за тези балончета, които се образуват около цилиндрите бяхме писали по-назад в темата, покрай water wetter-a.

Само да вметна, че ако маслото е наистина добро (база група 4 или 5) няма никакъв проблем да си работи и на 200С. След изстиване си е отново абсолютно ок. Но това не е така с група 3 маслата и точно в това е една от съществените разлики с 4 и 5...

Така, че ако някой смята да се подсигурява с Еванс е много препоръчително да се замисли за маслото преди това.


Виж с тези бази, не ги разбирам нещата, но ето ти параметрите на една друга марка масла:
10/60
Typische Standardanalysen
Dichte bei 15 °C, kg/l 0,856
Viskosität -25 °C, mPa.s 6190
Viskosität 40 °C, mm²/s 163,30
Viskosität 100 °C, mm²/s 23,34
Viskositätsindex 173
Flammpunkt COC, °C 224
Fließpunkt, °C -40
Basenzahl, mgKOH/g 9,7
Sulfataschegehalt, % 1,22

5/40
Typische Standardanalysen
Dichte bei 15 °C, kg/l 0,850
Viskosität -30 °C, mPa.s 5500
Viskosität 40 °C, mm²/s 82,80
Viskosität 100 °C, mm²/s 14,00
Viskositätsindex 175
Flammpunkt COC, °C 232
Fließpunkt, °C -42
Basenzahl, mgKOH/g 7,7
Sulfataschegehalt, % 0,77

Produktdaten
API SN/CF
ACEA A3/B4/C3
Approved under VW 505.01
Approved under VW 502.00/505.00
MB-Approval 229.51
BMW LL-04
Ford M2C917-A
Porsche A40

Виж каква е разликата при 100°C, с покачването на температурата намалява плътността и смазването. За това за мен при използването на Еванс температурното число на маслото трябва да е максимално високо, което от своя страна води да сравнително по-лошо смазване при ниски температури, както външни, така и на двигателя и за мен по този начин се намалява живота на чарколяците в мотора. Това което искам да кажа, е че да Еванс може да е много добра алтернатива за състезателни автомобили, но според мен за евридейка ще причини повече негативи от позитиви, защото обикновено едно прегряване е свързано със сваляне на глави, шлайф, евентуално гумички, гарнитури и пак на улицата. Счупени лагери, надрани цилиндри, криви колянови валове в следствие на по-високата температура, са доста по-сериозни ремонти, от просто едно леко кривване на глава или чело на блок.

Пет Авг 02, 2013 12:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am
Мнения: 454
Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бих искал да мръдна темата в малко по-друга посока.

След като стана ясно, че за стоковици добавка WW + чисти радиатори е достатъчно, за да се избегне прегряване, както и че основната причина за духнали гарнитури е липса на антифриз, породена от теч имам следният въпрос:

Някой има ли идея как може да се монтира/побългари нещо, което да мери нивото на антифриза и да сигнализира при падането му под някаква определена стойност. Аз лично не се сещам как може да стане, при системата, реализирана от Субару с капачка. Много бих се радвал ако може да се измисли и монтира нещо такова, а не да го мисля нон-стоп. Това са стари коли и винаги може отнякъде да сълзи, колкото и да ги пазим и поддържаме.

За H6 радиатора това е критично, защото маркучите, които би трябвало да изпращат охладен антифриз към главите са толкова горе, че и 500мл да падне нивото и работата става зле....

Наистина недоумявам как не са сложили такъв сензор при толкова капризна и чувствителна система, а в книжката пише - "проверявайте нивото на антифриза при всяко зареждане с гориво". При все, че при всички немски коли този сензор го има, при все, че те вървят и с 1 литър по-малко антифриз.

Пет Авг 02, 2013 2:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За 2,5 никъде няма датчик за ниво , нито на антифриза , нито на чиостачките , нито на хидравликата, нито за накладките ..........нито на спирачната течност , но има нивомер на възглавниците ;) .
иначе има начин, но ще е играчка с инсталацията и ламбата, трябва да се види на таблото някоя която не се ползва и т.н.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пет Авг 02, 2013 3:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 8:39 am
Мнения: 428
Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza WRX MY97
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Днес ми попадна тази тема и исках да я споделя преди да сме сменили изцяло темата :giggle:

http://www.evanscoolants.com/evans_waterless_engine_coolants_faqs.html

Пет Авг 02, 2013 4:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Едно бързо инфо от днес :

Сложих от Амсойл буста на Корсата,тя работи в постоянен температурен режим 94-95 градуса. До 103-5 ги вдига на всяко изнанагорнище а в задръстванията още с влизането под 100 не пада и вентилатора на 2-ра степен почти не спира. Та след поставяне на добавката (която м/у впрочем е малко,но другото влезна в Суби :) ) температурата отива на 96-7 при изкачванията и на 100 в задръстванията (без да се включва бързата степен на вентилатора). Съотношението антифриз/вода 50-50% Амсойлчето 100мл :pardon:

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Пет Авг 02, 2013 9:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
За 2,5 никъде няма датчик за ниво , нито на антифриза , нито на чиостачките , нито на хидравликата, нито за накладките ..........нито на спирачната течност

Датчик за антифриз няма, но има стрелка - в днешно време и това няма. :D
На спирачната течност 100 % има - датчика е вътре в казанчето.
Колеги - все пак това е Субару - ако искате коледни елхи - има BMW, Mercedes и Fiat. :giggle:
За накладките и чистачките - едното се чува от километри, пък другото се усеща директно.

Датчик може да се сложи - примерно можеш да вземеш от VW. Да удължиш електродите и да ги пуснеш в разширителния съд. Той трябва да си има ниво на течност Мин- Макс. Така поне ако там свърши антифриза ще пиука нещо. В останалите случаи показанието на стрелката е достатъчно ясно - почне ли да мърда нагоре - спираш и проверка. Това с 500 мл не знам как е за H6, но при мене по някаква причина (подозирам, че е при едно здраво каране на Вакарел - Панагюрище) беше си фютнал към 1700 мл. СЪбрах две бутилки само в радиатора. Оттогава пак стрелката се закова и немърда. Аз доливам (разбирай проверявам за да установя, че го няма ;) ) 5 пъти годишно. Да чукна на дърво досега не съм имал проблеми.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Авг 02, 2013 10:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Ти на твоята Фори кобилка дето е вече 400 кс не и ли смени всички чаркове вътре с подходящи (Cosworth май бяха)?


не само чарковете - а още един куп доработки на самият двигател. но - държа да подчертая - преди да разглобим двигателя, го приведохме в приличен вид без ремонти, да се кара на заварка и да не харчи масло - и чак когато беше наред, го разглобихме да видим какво има вътре. подковаването беше по-скоро принудително - след като преди това е бил смазан. няма проблем стандартен двигател да изкара същите резултати, т.е. яките железа са по-скоро глезотия и да видим какво ще се получи. но има доста сериозна разлика между малтретиран двигател и такъв с хубава компресия

и понеже виждам че се притенявате дали двигателя на субару ще понесе експерименти с охлаждата течност - самият двигател няма да има проблеми, защото целият е на силикон, с минимално количество гарнитури и о-пръстени. това което се дъни обикновно е периферията на двигателя - маркучи, радиатори - или използване на некачествени консумативи. самият двигател е много здрав и устойчив на всякакви извращения

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пет Авг 02, 2013 10:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Агенте ОК. О-рингите са малко, но теча ще дойде първо от маркучите, които на турбо субарата не знам от какво са, но на атмосферките са си EPDM.
Както и да е - аз няма да споря. Все пак карам обикновено Субару. Проблем с охлаждането не съм имал и няма да почна да експериментирам с космически антифриз. Колата ми струва 2500 лв (може и толкова да не е). Карам я ежедневно, ползвам я като служебна и някак си спрях да и "бърша носа" както се казва. Поддържам я сам и купувам основно оригинални части доколкото мога. Корава кучка е - и всички мои познати, които са се возили вече гледат с друго око на марката.
Ти като спец ми кажи, ако текне от някъде и остане без охлаждаща течност ще има ли значение дали е Еванс или вода.
Не ме разбирай погрешно, че не оценявам технологичния продукт на Еванс. Напротив. Сега ако си взема турбо форестър и налея 20К за карантия и карам с педал до ламарината ще се замисля какво наливам във всички капачки.

Темата си е полезна и интересна. Дано да продължава да обогатява с know-how форума.

Поздрави
:beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Авг 02, 2013 11:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
eddy написа:
Виж с тези бази, не ги разбирам нещата, но ето ти параметрите на една друга марка масла:
...
Виж каква е разликата при 100°C, с покачването на температурата намалява плътността и смазването. За това за мен при използването на Еванс температурното число на маслото трябва да е максимално високо, което от своя страна води да сравнително по-лошо смазване при ниски температури, както външни, така и на двигателя и за мен по този начин се намалява живота на чарколяците в мотора.

Еди,
точно това е една от най-големите заблуди за маслото - хората обикновено си мислят, че колкото повече го загряваш, толкова повече "изтънява" и "се разрежда" масления филм, и смазва по-малко, което е крайно грешно. Трябва да се притесняваш не когато го загряваш и поддържаш на 150+С, а когато маслото изстива. А що се касае до по-вискозните масла за Еванс - двете нямат абсолютно нищо общо. Мисля, че като цяло си схванал грешно идеята за този флуид. Приеми, че с него просто "прегряваш" без никакви последствия (ако се стигне изобщо до "прегряване"). Схващането, че след като конвертираш към Еванс двигателят грее повече също е неправилно.

eddy написа:
Това което искам да кажа, е че да Еванс може да е много добра алтернатива за състезателни автомобили, но според мен за евридейка ще причини повече негативи от позитиви, защото обикновено едно прегряване е свързано със сваляне на глави, шлайф, евентуално гумички, гарнитури и пак на улицата. Счупени лагери, надрани цилиндри, криви колянови валове в следствие на по-високата температура, са доста по-сериозни ремонти, от просто едно леко кривване на глава или чело на блок.

Точно това се опитвах да обясня и по-горе - Еванс просто ти дава допълнителна защита, вдига много летвата там, където с обикновен антифриз моторът ще се окоти и това няма общо дали караш атмосферна евридейка; моднат WRX; тежко модифициран СТи или рейсингова бегачка. Просто е по-добрата технология за охлаждане.

Ще се опитам да го обясня и така - мисли за Еванс като, че караш с 8 литра AMSOil Coolant Booster - за това е и скъп... и това всъщност му е единствения минус. Но дори и цената му, погледната в дългосрочен план пак излиза по-евтина от антифриза, който сменяме всяка година.

За мен лично единственият реален минус на Еванс е, че ако ти потрябва някъде на път - ходи намери, ако можеш... други минуси няма - много по-евтино е да се дадат 300-400 лв за него, отколкото 1500-2000-3000 за ремонти после...
:beer:
 12

Съб Авг 03, 2013 12:25 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пет Яну 20, 2012 10:23 am
Мнения: 339
Автомобил: Spec B
Рейтинг: 103
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
Мисля, че като цяло си схванал грешно идеята за този флуид. Приеми, че с него просто "прегряваш" без никакви последствия (ако се стигне изобщо до "прегряване"). Схващането, че след като конвертираш към Еванс двигателят грее повече също е неправилно.


Алекс за този Еванс има доста инфо в Америката. Във форума, които редовно следя заради една друга марка автомобили има много писано по въпроса, а дискусиите Еванс или WW и еквивалентите му, все още продължават. Няма нито един ползвател на Еванс, който да не констатира повишаване на работната температура на двигателя в следствие на използването на този продукт. Това че точката му на кипене е около 190 градуса и реално защитава двигателя от прегряване, не означава че нормалния работен диапазон не се измества с около 10-15 градуса, в задръствания и по писти, а спрямо WW и другите с още повече. Точно тази повишена работна температура, според мен за автомобил за ежедневно използване, в дългосрочен план не е най-доброто нещо и дори и при състезателните машини от тази марка и модел, продължават да спорят дали WW или Еванс. Естествено всеки има правото да прави със собствения си автомобил, това което реши, аз лично за себе си не бих сложил Еванс в Н6-цата, но бих го сложил в някоя кола, която основно ще се кара на писта. А и цената му тук в БГ може да е доста висока, но в Хамериката е под 40 долара за галон, а даже видях оферта 4 галона за 129, което далеч не е някоя баснословна сума, особено при парите, които там се дават за разни модификации.
А за Амсоила някъде имаше специално подчертано, че не трябва да се смесва с дестилирана вода, а само с обикновена или омекотена (softened) каквото и да означава този тип вода, защото реакцията води до пробив в радиатора. При WW не е така.
:beer:
 27

Съб Авг 03, 2013 10:48 am
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm
Мнения: 1100
Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Датчик може да се сложи - примерно можеш да вземеш от VW. Да удължиш електродите и да ги пуснеш в разширителния съд.


Този напън няма да ти свърши никаква работа ;) По-скоро се насочи как да сложиш нивомер в самият радиатор + 2-ри сензор на преливната тръба към него (алуминиевата) :) Само тогава, ако си загубил вода от някой маркуч,ще получиш сигнал за доливане (проблем със системата - сиреч от някъде губиш охлаждаща течност). Представи си,че си спрял някъде, някой маркуч е изпуснал 5-600мл. палиш ,колата е необезвъздушена,докато вдигне налягане и съответно вакуум да дръпне от казанчето,вече си е изпяла песента ... Тъй че,тази задача не е лесна,но не е и неосъществима,ще падне голяма зайгравка за да се получи - м/у другото дадох задача на нашето ИТ да се напъне за решението .... други желаещи да има да хелпнат ??? :)

_________________
http://www.dek.bg/main.php

Съб Авг 03, 2013 11:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
eddy написа:
...
Естествено всеки има правото да прави със собствения си автомобил
...
А за Амсоила някъде имаше специално подчертано, че не трябва да се смесва с дестилирана вода, а само с обикновена или омекотена (softened) каквото и да означава този тип вода, защото реакцията води до пробив в радиатора. При WW не е така.
:beer:

Да, точно - всеки сам решава какво да си налива под капачките на мотора ;) Затова бях против генерализирането "Това не е за евридейка, а другото - е..." За едни "е", за други - им е скъпо, на трети им е тъпо, нали знаеш... Идеята за Еванс беше да дам просто още една алтернатива за по-топлите мотори, които лесно подминават 100С на охл. течност при по-здраво каране по баирите... А дали е "по-хубаво" - you get what you paid for, нали знаеш. Сам прецени дали е по-хубаво спрямо антифриз от 20 лв. Виж клипчето с моторната шейна по-горе, която я качиха до 266F и я изгасиха. Има много такива в тубата, даже снимани и в пустините на 50С околна температура. Как след това мотори, които вдигат по 130-150С им няма нищо - и аз не знам... да спорим "ама лагерите, ама това/ама онова" няма много смисъл докато не се пробва и от първа ръка да се добият впечатления, защото всичко е само догадки. Фактът, че течностите на Еванс масово се използват за охл. на двигателите на самолетите, където работния диапазон е някакъв кошмар, говори, че все пак компанията не е случайна и знаят какво правят.

За куулант бууст-а на Амсойл и дестилираната вода - това е така само когато караш с чиста вода и куулант буст. Ако караш с микс 50:50 антифриз и вода, няма значение каква е водата.

:beer:

==edit==
Също така нямам никаква идея как чрез смяна на охлаждаща течност колата вдига мощност... но графиката говори сама по себе си.

Нед Авг 04, 2013 1:58 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пет Яну 20, 2012 10:23 am
Мнения: 339
Автомобил: Spec B
Рейтинг: 103
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
... А дали е "по-хубаво" - you get what you paid for, нали знаеш. Сам прецени дали е по-хубаво спрямо антифриз от 20 лв.
Фактът, че течностите на Еванс масово се използват за охл. на двигателите на самолетите, където работния диапазон е някакъв кошмар, говори, че все пак компанията не е случайна и знаят какво правят.

За куулант бууст-а на Амсойл и дестилираната вода - това е така само когато караш с чиста вода и куулант буст. Ако караш с микс 50:50 антифриз и вода, няма значение каква е водата.

:beer:

==edit==
Също така нямам никаква идея как чрез смяна на охлаждаща течност колата вдига мощност... но графиката говори сама по себе си.


Алекс виждам, че много си се навил за Еванс, няма лошо, тамън след 50-60К км ще можеш да дадеш инфо от първа ръка, но да сравняваме ябълки и круши не е коректно. Никъде не говоря за антифриз от 20лв, аз говоря за оригиналния, ето виж разликите:
http://www.amazon.com/Subaru-Long-Life- ... antifreeze
http://www.amazon.com/Evans-NPG-Coolant ... =evans+npg
Естествено това са цените в САЩ, но тук и едното и другото идват пропорционално по-скъпо, но там разликите не са големи, а все пак основно там се ползва този тип охладителна течност, в Европа е доста рядко използвана, за разлика от WW примерно.
Също никъде не съм казал, че Еванс са случайна фирма, но това че даден инженер е сметнал даден двигател с определен тип охладителна течност, не го прави автоматично този тип течност подходящ за друг тип двигател сметнат за друг тип течност.
Повечето неща са добри при определени обстоятелства, независимо колко са хубави и скъпи. Давам пример веднага с рейсинг накладките. За агресивните шофьори са супер след като влезнат в температура, но за обикновения ползвател това е супер "боклук", скърца и не спира, защото са студени и тн примери. Демек не е хубаво да се сравняват неща само по цената им, а и по предназначението им и специфичните изисквания на определения индивид.

За кулант буста на Амсойл, да точно така ако използваш минимум 50% антифриз, може да се ползва дестилирана вода:

"Recommendations
Dominator Coolant Boost is recommended with both racing applications using straight water coolant and automotive applications using 50/50 coolant/water mixtures.

Directions: With engine off and cool, make sure cooling system is filled with selected coolant. Shake bottle and pour calculated amount of Coolant Boost into radiator. Start engine, turn heat on high and run for 15 minutes. Do NOT use distilled water unless mixed with 50% antifreeze.

Dosage: For straight water applications, add 2 fl. oz. of Coolant Boost per quart of tap or softened water. For 50/50 coolant/water applications, add 1 fl . oz. of Coolant Boost per quart of 50/50 mix.

Frequency: In applications using Coolant Boost with straight water, drain and re-fill the coolant system and add Coolant Boost once per year or when indicated by color change. A distinctive pH color change indicates when the pH has fallen to a point where corrosion can set in. When the Coolant Boost/water mixture changes from pink to clear, another dosage of Coolant Boost should be added. Monitoring the pH level will ensure all vital areas of the cooling system are protected against corrosion.

In applications using Coolant Boost with 50/50 coolant/water mixtures, add Coolant Boost once per year or every 30,000 miles, whichever comes first. Follow coolant manufacturer recommendations for coolant change intervals."

А относно графиката, аз със сигурност не съм човека, който да я коментира, но искам само да покажа нещо в нея. Значи при Еванса и мощността и върт момент идват с около 300 об по-късно, отколкото с обикновената охладителна течност, което лично за мен няма как да се случи само със смяна на охладителна течност, просто няма логика, за мен софтуерно м-у двете замервания е надута турбината или просто коригиран софтуера и поради тази причина мощността и върт момент идват по-късно, но с по-висок пик. Естествено аз съм пълен лайк в тази област и е много вероятно да греша, но за мен това е вярната логика и докато някой като Bad_Dog не коментира графиката, няма как да разберем каква е истината.

Нед Авг 04, 2013 9:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, точно това е идеята, ще го пробвам и ще видя дали ще има съществена разлика. За кулант буста - говорим за едно и също - и аз това казах за 50:50 и дест. вода :)

Нед Авг 04, 2013 10:29 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както сме започнали да ги обсъждаме всичките добавки и куланти, ето още една добавка на Мотул за която пишат че сваля температурата на двигателя до 15С. Някакви мнения за нея :-?

http://www.motul.com/fr/en/products/137 ... ange%5D=25

http://www.motul.com/system/product_des ... 1290086772

_________________
www.plaskom.com

Пон Авг 05, 2013 7:23 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 270 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 56 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор