Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
...Проект - как да не "духват" нашите гарнитури...
Автор |
Съобщение |
=Alex=
|
Радвам се, че инфото е полезно.
|
|
|
Вто Юли 23, 2013 7:31 pm |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
|
Вто Юли 23, 2013 10:58 pm |
|
|
=Alex=
|
Не съм сигурен, че има директен отговор на този въпрос. Със сигурност не е по-лоша, а и това са двама преки конкурента в бранша. По-скоро са леко различни продукти, с различно действие. Ако питаш за моето мнение - все тая кое от двете (при условие, че не държа на тези 30 сек, в които ще достигна по-бързо оптимална раб. температура). Аз бих взел по-евтиното от двете (или което е налично в момента).
|
|
|
Сря Юли 24, 2013 12:43 am |
|
|
agent dust
Изгонен
|
=Alex= написа: Аз бих взел по-евтиното от двете (или което е налично в момента). в комплект с пълна промивка на охладителната система, подмяна на антифриза с концентрат оранжев МОТУЛ Инугел, разреден с дейонизирана вода, подмяна на гумичката на термостата(струва 5лв), смяна на термостата с такъв на мишимото с 10 градуса по-ниска температура на отваряне, проверка на всички скоби по газовата уредба - и рецептата как да не духват гарнитурите на субаруто е готова - пълно щастие няма но поне радиатор от 500лв не е нужен... до момента най-хубавият и достъпен микс е именно МОТУЛ Инугел, с добавките които се коментират, дестилирана вода(вместо чешмяна) - и това да се прави след промивка и профилактика на охладителната система. резултат - не духва. ремонта на духнали гарнитури струва да речем 1000-1500лв, а процедурата 200-300лв - математика за 6ти клас показва останалото същата схема се използва и при бигачките. т.е. това е нещо проверено, и работещо. и това е профилактика, която се прави веднъж на няколко години - да речем 100лв на година и субаруто няма да кипне чайника
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Сря Юли 24, 2013 3:21 am |
|
|
agent dust
Изгонен
|
има и друг микс, който коментирахме - той е за екстремно натоварване, но трябва да се прави профилактика всяка година, и преди зимният сезон да се прави подмяна със зимен микс. през топлият сезон се кара само с добавките и дейонизирана вода, и летен термостат - без антифриз. зимата се слага микса с антифриз, и зимен термостат. но това вече е за максималисти, изпаднали в стрес от постоянно коментираната тема колко лесно кипва чайника на субаруто - което е само мит, естествено - не е проблемът в колата, а в подходът към нея поставянето на газова уредба е достатъчен стрес за автомобил, проектиран да е подреден като аптека. няма как всичко да му е наред като му нарежеш оригиналните маркучи. факта че 90% от субарата с духнали гарнитури са с газова уредба - е достатъчно показателен...
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Сря Юли 24, 2013 3:44 am |
|
|
Anton Yankov
Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm Мнения: 457 Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
|
Агент Дъст,те по принцип 90% от субарутата са с газова уредба.Особено 2.5 мотора.
|
|
|
Сря Юли 24, 2013 12:02 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
всъщност - процентът е доста по-малък. точно заради проблемите от газовите уредби, много народ не желае да ги слага - въпреки че цената на горивата е доста сериозна. дори когато колите са турбо или Н6 - доста от собствениците не желаят газова. най-масовият е EJ25, но напоследък шестаците стават все повече защото цената им падна.
много рядко се случва двигател различен от 2.5 до 2004г да духне. 1.6 и 2.0 почти никога не духат гарнитури - без значение дали има газова или не, шестаците също са без проблеми - освен ако е гадна газовата и не получат проблем с клапаните. турбо духа гарнитури само при тежка авария на охладителната система, а проблем с клапаните почти никога няма - даже понася газова най-добре заради усилените си клапани. най-проблемен и капризен е 2.5 преди 2005г - но то винаги е било така. 2.5 след 2005 г е здрав като всички останали двигатели на субару - проблемен си остава 2.5 1996-2004г, без значение дали има газова или не. той не е най-масов, защото вече тези след 2005г - Б13 - преобладават като покупка на нова кола. на тях с газова и без газова - нищо им няма. 90% от счупените двигатели са 2.5 1996-2004г - но както вече уточнихме, причината за аварията не е газовата уредба. просто този двигател си е кекав. може би става дума за лоша гарнитура на главата - защото след ремонт, обикновено проблеми повече не създава. и точно при тези двигатели най-често има силно просълзяване на масло през гарнитурите на главите - такова просълзяване почти не се среща при останалите двигатели на субару, има го масово само на 2.5 1996-2004г
това е моята статистика на базата на стотици ремонтирани дигатели. има нещо в първата генерация 2.5(легаси Б11 и легаси Б12) - и затова те са най-проблемни, най-често хвърлят гарнитури, сегменти или лагери. следващото поколение EJ25 си е наред. става дума само за двигателите 2.5 на легаси и легаси аутбек, до 2004г - само те създават проблеми, а съвсем не са 90% от субарата в българия.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
15
|
|
Чет Юли 25, 2013 1:02 am |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
След ползотворната среща и запознанството ми с Алекс,старата баба Рут - както съм я кръстил получи - AMSOil Dominator Coolant Boost Споделям първи впечатления : 1.Тази сутрин след като изминах 5-600 метра колата прехвърли на газ (за мое голямо учудване) - обикновенно това става на първият километър,а след като изминах километър, вече беше в темепературен режим - 83 градуса ! 2. През целият път температурата варираше в рамките на 82 -86 градуса,като на Траянови врата където нормално със 160км/ч температурата е 95-98градуса този път бе на 86 п.с. Вече над 8000км с 0-30 Амсойл,мотора не може да се чуе,че работи Следващата смяна предстой в рамките на 2-ве седмици,този път най-вероятно ще е с 5-40 Ред Лайн или Амсойл,зависи за какво ще се доредя при месният дилър =Alex= - сърдечни Благодарности !!!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Пет Юли 26, 2013 8:51 am |
|
|
deadman
|
Радо, тези показания със стоковия радиатор ли са или с афтър маркет?
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Пет Юли 26, 2013 9:11 am |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
А така - и аз наблюдавам същият ефект с WW. Май проекта излиза много по-евтин и прост - една добавка и хубаво масло:) За мен това е достатъчно. Голямо благодаря на Алекс!
|
|
|
Пет Юли 26, 2013 10:02 am |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
deadman написа: Радо, тези показания със стоковия радиатор ли са или с афтър маркет? Със стоковия,като казвам,че са първи впечатления - външната температура бе 22 градуса ! На 35 - днес на Витиня ще кажа какво се случва с температурата ! Предстой off-road тест - ще докладвам какво се случва в рамките на няколко дни !
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Пет Юли 26, 2013 10:19 am |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
didoya написа: А така - и аз наблюдавам същият ефект с WW. Май проекта излиза много по-евтин и прост - една добавка и хубаво масло:) За мен това е достатъчно. Голямо благодаря на Алекс! На колегата с 2,5 мотора с Мишимото-то,вчера на големият пек при загрял ДВГ на слънце в 13,30 по обяд,го наблюдавахме 20-тина минути, температурата си стоеше 85-86 градуса и само на два пъти включи на 87 бавна степен за по 15-сет секунди - - така че,големият радиатор си казва думата, при това е в съотношение 50/50 антифриз-вода без добавки Верно е,че химията на този етап от измерванията дава прекрасен резултат,но ми се ще да видя на при работа на място в "любимите" Софийски задръстванията + off-road-a,едва тогава ще имаме данни при еднакви условия с един и същи автомобил
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Пет Юли 26, 2013 10:30 am |
|
|
=Alex=
|
Пичове, това са доказани технологии, които работят - аз не съм измислил нищо тук - просто следвам утъпкани пътеки след много, много четене. Субару моторите изискват по-специфичен подход. Много пъти сме говорили и за важността на маслата при боксерите - с тези специфични маслени системи, работещи на бая високо налягане и малки хлабини, маслото освен да смазва, има и охлаждащи функции - отвежда топлина. Това е една от причините Субару да не обича "вискозните"/гъсти масла и е много важно то да е избрано правилно, за конкретния сетъп. @Радо, като те гледам колко обикаляш, че даже и офроуд в жегите се гласиш да караш, та се сещам да попитам - ти изхвърли ли вредния за жегите антифриз? До тук май само Дидо и Бойчо направиха нужното... А по повод перформънс радиаторите - аз съвсем не казвам, че няма полза, но не това е "магическото хапче" - ето и вчера видяхме един турбиниран Форестър, с чисто ново Мишимото радиатор + термостат на 68С, който и при спокойно каране държеше 95-97С при круизване... хем беше само с чиста вода, без антифриз дори. Ще видим как ще е след като сложи Доминатор куулант буст-а Винаги е добре и мапер да промени параметрите за включване на перките, да ги настрой да включват просто по-рано... Не забравяйте, че ще спечелите едни бързи 4-5С само ако махнете, или намалите количеството на антифриза. На Доминатор куулант буста едно от хубавите неща е, че променя цветът на охл. течност, като всъщност това е индикатор за алкалността на течността - като го сложите, водата става ярко виолетова, но когато киселинността се повиши до толкова, че неговите съставки вече не работят ефективно, цветът се променя в напълно прозрачен (обезцветява се), което е ясен индикатор, че е време за смяна на водата
|
|
|
Пет Юли 26, 2013 10:53 am |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
След 500км. за 1-2 дни , вместо да мина през Вития, реших да мина през Петрохан (за по-пряко ),скоростта на горе варираше 60-130 ,автоматика на кик-даун и режим на лоста 3-2 (пауър - бутона също включен - оборотомера 3000 - 6000 оборота) - температурата 87 - 92 - 95 градуса - нагоре минах покрай 3-ри коли с кипнали чайници а Аз натисках постоянно педала до ламарината Резултатът с добавката AMSOil Dominator Coolant Boost е повече от задоволителен
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Съб Юли 27, 2013 5:43 pm |
|
|
xander
Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 8:39 am Мнения: 428 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza WRX MY97
Рейтинг: 13
|
Аз да попитам ... този велик AMSOil Dominator Coolant Boost може ли да се ползва на мотори? И цялото шише ли се изсипва или някакъв процент ?
|
|
|
Пон Юли 29, 2013 5:47 pm |
|
|
=Alex=
|
Може. Ако си с антифриз - 30мл куулант буст на литър течност. Ако си с вода - 60мл/л. За мотора по-добре си вземи Evans Waterless Coolant - няма по-добро нещо от това в света на тема охлаждане. Освен това е вечно Аз ще мигрирам и Субаруто
|
|
|
Пон Юли 29, 2013 7:50 pm |
|
|
xander
Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 8:39 am Мнения: 428 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza WRX MY97
Рейтинг: 13
|
=Alex= написа: Може. Ако си с антифриз - 30мл куулант буст на литър течност. Ако си с вода - 60мл/л. За мотора по-добре си вземи Evans Waterless Coolant - няма по-добро нещо от това в света на тема охлаждане. Освен това е вечно Аз ще мигрирам и Субаруто Бях само с антифриз до миналата седмицата ... ама сега има към 200-300 мл. вода, че не бях затегнал хубаво капачката на радиатора като проверявах нивото . А този Evans Waterless Coolant от къде мога да си го намеря и кви пари е? А понеже ще купувам куулант буст и за субаруто, за колата цялата бутилка ли трябва да сипя? В смисъл ако взема едно шише, ще ми стигне ли и за 2те бебета?
|
|
|
Вто Юли 30, 2013 10:29 am |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Мнения: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
xander написа: =Alex= написа: Може. Ако си с антифриз - 30мл куулант буст на литър течност. Ако си с вода - 60мл/л. За мотора по-добре си вземи Evans Waterless Coolant - няма по-добро нещо от това в света на тема охлаждане. Освен това е вечно Аз ще мигрирам и Субаруто Бях само с антифриз до миналата седмицата ... ама сега има към 200-300 мл. вода, че не бях затегнал хубаво капачката на радиатора като проверявах нивото . А този Evans Waterless Coolant от къде мога да си го намеря и кви пари е? А понеже ще купувам куулант буст и за субаруто, за колата цялата бутилка ли трябва да сипя? В смисъл ако взема едно шише, ще ми стигне ли и за 2те бебета? http://www.evanscoolants.co.uk/stockists дилъри за Англия -главен офис за европа, изтока и северна африка http://www.evansglobal.net/region2.html европа ама не трябва ли да се направи промивка с техния "преп флуид" и после http://www.evanscoolants.co.uk/power-co ... -cars.html примерно
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Вто Юли 30, 2013 3:12 pm |
|
|
=Alex=
|
Да, трябва да се източи съществуващата охл. течност и да се "продуха" охл. с-ма с въздух, за да няма грам остатъци от течности. Ако това не може да стане, тогава се прави промивката с техния "флъш-препарат". Охлаждащите течности на Еванс могат да "абсорбират" до 3% вода (по спомен май беше толкова, но не съм съвсем сигурен дали не е и по-малко), но и това не е особено желателно. За автомобили Еванс имат 2 продукта - за стрийт и рейсинг коли. И двата са много добри. Там вече няма "духване" на гарнитури със сигурност, но е по-скъпо, отколкото с добавките Това си е Ролс Ройса на охлажданията все пак и с него яко дават газ джипки и мотори по пустините и няма един дал фира от прегряване С такова масово пердашат и военните машини из пустинните условия. Това чудо теоритично няма точка на кипене - някъде около 450С кипваше (пак по спомен), но дотогава много други неща ще са се окотили И да, както повечето неща от премиум класА - никой не ги внася в БГ, явно защото са си скъпички за покупка, но в дългосрочен план излиза много по-евтино, отколкото да сменяш антифризите през година. Ние ще си внесем няколко "дози", за нашите коли... ако някой иска, да свирка силно. Още чакаме цени от Еванс, та не мога в момента да кажа на колко ще стъпят тук.
|
|
|
Вто Юли 30, 2013 3:44 pm |
|
|
xander
Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 8:39 am Мнения: 428 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza WRX MY97
Рейтинг: 13
|
=Alex= написа: Да, трябва да се източи съществуващата охл. течност и да се "продуха" охл. с-ма с въздух, за да няма грам остатъци от течности. Ако това не може да стане, тогава се прави промивката с техния "флъш-препарат". Охлаждащите течности на Еванс могат да "абсорбират" до 3% вода (по спомен май беше толкова, но не съм съвсем сигурен дали не е и по-малко), но и това не е особено желателно. За автомобили Еванс имат 2 продукта - за стрийт и рейсинг коли. И двата са много добри. Там вече няма "духване" на гарнитури със сигурност, но е по-скъпо, отколкото с добавките Това си е Ролс Ройса на охлажданията все пак и с него яко дават газ джипки и мотори по пустините и няма един дал фира от прегряване С такова масово пердашат и военните машини из пустинните условия. Това чудо теоритично няма точка на кипене - някъде около 450С кипваше (пак по спомен), но дотогава много други неща ще са се окотили И да, както повечето неща от премиум класА - никой не ги внася в БГ, явно защото са си скъпички за покупка, но в дългосрочен план излиза много по-евтино, отколкото да сменяш антифризите през година. Ние ще си внесем няколко "дози", за нашите коли... ако някой иска, да свирка силно. Още чакаме цени от Еванс, та не мога в момента да кажа на колко ще стъпят тук. Май това отпада за мен. Добре адаш може ли да ми кажеш колко пари е на АМСОйл буустер-а и дали мога да си взема 2 шишенца от теб ?
|
|
|
Вто Юли 30, 2013 8:52 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: patko и 16 госта |
|